Gå til innhold

Går tiden fra 40 til 60 år virkelig så fort som alle sier?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Jeg syns årene fra 40 til 50 ikke gikk sååå fort, men shit....de siste 5 årene har rast avgårde. Er like nært 60 som 50. Jeg blir skremt over hvor fort tiden går. Og nå kommer tankene inn på at det ikke er de beste årene man har i møte🫣

Håper såklart at jeg får være frisk lengst mulig. Haha, hva pokker skjedde?

Fra å være på diskotek iført 80 talls body og snekkerbukse, langt høyt krøllete hår,  danse til Mc Hammer til å tenke på sykehjemsplass. Hjeeelp!!!!

Anonymkode: f7abf...614

Du kan snart flytte inn i seniorbolig da, får se lyst på det! 😀

Anonymkode: 80c56...4fa

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Forutsatt at det ikke skjer dramatiske ting i livet; dessverre - ja.

1999 virker ikke langt unna; man så frem til tusenårsskiftet, noe som virker som om det var i forrige måned, og nå er vi allerede kommet et kvart århundre lenger, og folk som ble født da holder på å fullføre studiene.

Enda verre med 2020; man må nesten knipe seg i armen for å forstå at dette ikke er en drøm, og at fem år allerede har gått.

Og ser man på kjente personers dødsfall, er det ikke til å tro at det allerede har gått over 15 år siden Michael Jackson døde, 13 år siden Steve Jobs døde, 9 år siden David Bowie gikk bort, og 8 år siden George Michael og Prince forsvant; hvor ble disse årene egentlig av ...?

Livet er over før man vet ordet av det.

Anonymkode: 51ca2...767

Tror du har tenkt litt fir mye her

Anonymkode: 02633...f69

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Tror du har tenkt litt fir mye her

Snakk med eldre folk og spør dem hvordan de oppfatter tiden, så vil de bekrefte det jeg skriver; at tiden går utrolig fort.

De som var i 20-årene da ABBA ga ut plater og danset disco i slengbukser, er i 70-årene nå.

Det blir som med et nytt år; når nyttårsaften går over til 1. januar, virker det som om man har mye tid foran seg, men før man vet ordet av det, er januar og februar over, det blir varmere, og snart begynner man å forberede seg på en ny julefeiring. Legg sammen disse årene, og før man har fått snudd seg, har år 2000 blitt 2025.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes voksenlivet har gått fort. Fikk barn tidlig. Også plutselig så sitter vi her alene med en alt for stort hus. Og vil kjøpe noe som er mye mindre. Hvor gikk disse årene liksom? Men jeg klager ikke. Bare syntes det gikk fort. 

Anonymkode: 7bb55...149

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Snakk med eldre folk og spør dem hvordan de oppfatter tiden, så vil de bekrefte det jeg skriver; at tiden går utrolig fort.

De som var i 20-årene da ABBA ga ut plater og danset disco i slengbukser, er i 70-årene nå.

Det blir som med et nytt år; når nyttårsaften går over til 1. januar, virker det som om man har mye tid foran seg, men før man vet ordet av det, er januar og februar over, det blir varmere, og snart begynner man å forberede seg på en ny julefeiring. Legg sammen disse årene, og før man har fått snudd seg, har år 2000 blitt 2025.

Om du tenker så grundig på det, må du ha god tid i alle fall . Men ja, ting går fort. Bare å gjøre det beste ut av det

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det oppleves sånn ja, fordi man har "been there done that". Livet blir mer rutinert, og de store følelsene og førsteinntrykk har man hatt.  Og det går fortere og fortere. Jeg synes 5 år føles som ett år nå...min mor sier at hun føler at 10 år er som ett år. 

https://nhi.no/psykisk-helse/psykisk-egenpleie/gar-tiden-for-fort

Anonymkode: 58cb6...f9f

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Om du tenker så grundig på det, må du ha god tid i alle fall . Men ja, ting går fort. Bare å gjøre det beste ut av det

Det er ikke det at jeg går rundt og tenker på dette hele tiden, men ja - der andre er villige til å gå over lik for å oppnå målene sine, er for eksempel Putins handlinger helt meningsløse i mine øyne. Uansett hvor mektig og rik man enn måtte bli, vil klokkene ringe en dag, og man må vinke farvel til alt man har fått samlet opp eller oppnådd her i livet.

Derfor gjelder det å ta vare på hver eneste dag, og som du skriver - gjøre det beste ut av det, for vi er alle i bunn og grunn ubetydelige støvkorn både i tid og rom, der de få tiårene livet vårt består av bare er et lysglimt i evigheten.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Forutsatt at det ikke skjer dramatiske ting i livet; dessverre - ja.

1999 virker ikke langt unna; man så frem til tusenårsskiftet, noe som virker som om det var i forrige måned, og nå er vi allerede kommet et kvart århundre lenger, og folk som ble født da holder på å fullføre studiene.

Enda verre med 2020; man må nesten knipe seg i armen for å forstå at dette ikke er en drøm, og at fem år allerede har gått.

Og ser man på kjente personers dødsfall, er det ikke til å tro at det allerede har gått over 15 år siden Michael Jackson døde, 13 år siden Steve Jobs døde, 9 år siden David Bowie gikk bort, og 8 år siden George Michael og Prince forsvant; hvor ble disse årene egentlig av ...?

Livet er over før man vet ordet av det.

Nylig så jeg en video fra skolen jeg jobber på. Den var fra 2014, ett år før jeg begynte der. 1.klassingene der danset, små og søte barn som var klare for et langt og spennende skoleløp.

I dag er de begynt på videregående.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får noe ekstensiell angst av at ting går så fort. Men sånn er det nå

Anonymkode: 6b37e...428

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Du kan snart flytte inn i seniorbolig da, får se lyst på det! 😀

Anonymkode: 80c56...4fa

Haha takktakk  -skal søke i morgen😂

Anonymkode: f7abf...614

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir 44, synes jeg ble 40 i går og 30 for et par år siden, og 2003 er ikke sååå lenge siden. Så ja, det virker som det går ekstremt fort, og så blir man gammel.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 51 å syns tiden står stille.. de siste 10 årene har vært lange. To skritt frem å ett tilbake. Husker ikke hva jeg gjorde en gang for 10 år siden........

Anonymkode: 4a1b3...f94

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir snart 30 år og forstår ikke hvor de 5 siste årene har blitt av. Tiden går skummelt fort og jeg hater det. 

Anonymkode: 654e3...d7b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Jeg blir snart 30 år og forstår ikke hvor de 5 siste årene har blitt av. Tiden går skummelt fort og jeg hater det. 

Anonymkode: 654e3...d7b

Du er født i 1995, du er ung. Jeg ble 30 i 2016, skulle gjerne vært så ung igjen. Men de 8,5 årene har gått sabla fort.

Det rareste med at tida går fort er å se stadig yngre generasjoner enn meg vokse opp, bli voksne, ta lappen, studere osv. Føler at mange yngre blir mer voksne enn meg. Er mer ansvarlige enn meg, lever mer fullverdige voksenliv, ser mer voksne ut utseendemessig. Jeg er fysisk underutviklet til å være mann, gror ikke skjegg og er lav (175 cm). Så det er rart å føle at de på 20 er mer voksne enn meg på 38.

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Løsningen er å gjøre mer. Sitter du inne og ser på tv så fyker tiden uansett alder. Gjør noe ut av dagene. Gi deg selv opplevelser. Da går tiden mye saktere. :)

Anonymkode: aafba...0e5

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 50....og synes ikke det er lenge siden jeg fylte 30 😐

Anonymkode: 58351...eae

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

"Livet er som en dassrull, når det nærmer seg slutten, går det fortere og fortere" :ler:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortere. Plutselig synes du alle er unge. Både leger, politi osv … du ser på bilder  og lurer på hva skjedde, for hodet er  enda 40, mens du opplever at de yngre ser på deg som gammel. Så nyt hvert år 🤗

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 5.1.2025 den 9.55):

Enkel sjel du, eller? 😊

Anonymkode: 392e4...5ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...