Gå til innhold

Går tiden fra 40 til 60 år virkelig så fort som alle sier?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Nærmer meg 40, å begynner å få angst! Er så mange som sier at disse 20 årene er over på et blunk 

Anonymkode: 6b37e...428

• Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du får hvertfall lite ut av dem om du skal bruke tiden på angst over dagene som går. Da får du lite gjort. 

Anonymkode: 231f7...866

• Liker 2
  • Nyttig 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg aldri tenke meg. Jeg er litt over 40 år og har i dag barn fra 17- 22 år.

De kommende åra tror jeg blir berikende! Forhåpentligvis får barna selvstendige liv, mannen og jeg kan tenke mer på oss selv.

Er vi heldig, får vi også barnebarn. Disse årene tror jeg blir bra. Når jeg oppsummerer etter å ha blitt 60 år, tror jeg at opplevelsene er mange

Anonymkode: e536a...a1a

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Nærmer meg 40, å begynner å få angst! Er så mange som sier at disse 20 årene er over på et blunk 

Vel, det er et blunk fra 2005 til 2025, i alle fall. For min del fra 19 til snart 39.

Regner ikke med de neste 20 årene går tregere.

• Liker 7
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nowayback skrev (8 minutter siden):

Vel, det er et blunk fra 2005 til 2025, i alle fall. For min del fra 19 til snart 39.

Regner ikke med de neste 20 årene går tregere.

Shit

• Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg syns årene fra 40 til 50 ikke gikk sååå fort, men shit....de siste 5 årene har rast avgårde. Er like nært 60 som 50. Jeg blir skremt over hvor fort tiden går. Og nå kommer tankene inn på at det ikke er de beste årene man har i møte🫣

Håper såklart at jeg får være frisk lengst mulig. Haha, hva pokker skjedde?

Fra å være på diskotek iført 80 talls body og snekkerbukse, langt høyt krøllete hår,  danse til Mc Hammer til å tenke på sykehjemsplass. Hjeeelp!!!!

Anonymkode: f7abf...614

• Liker 4
  • Hjerte 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Jeg syns årene fra 40 til 50 ikke gikk sååå fort, men shit....de siste 5 årene har rast avgårde. Er like nært 60 som 50. Jeg blir skremt over hvor fort tiden går. Og nå kommer tankene inn på at det ikke er de beste årene man har i møte🫣

Håper såklart at jeg får være frisk lengst mulig. Haha, hva pokker skjedde?

Fra å være på diskotek iført 80 talls body og snekkerbukse, langt høyt krøllete hår,  danse til Mc Hammer til å tenke på sykehjemsplass. Hjeeelp!!!!

Anonymkode: f7abf...614

Spørs hva du mener med beste år da. Slapper av, mindre stress,. Er alene, men bryr meg ikke. Helsa kan jo svikte, er jo den.  Men ellers, min beste tid er i nuet 

Anonymkode: 02633...f69

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Lover at årene går fortere og fortere jo eldre du blir!

Anonymkode: 0194e...087

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Sant det, til en vis grad. Er jo jobb , rutiner.  Alt virker likt. Men går an å variere litt, og tenke nytt. Da går det litt saktere

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Harikkepeiling skrev (36 minutter siden):

Klokka tikker, men gjør det beste ut av det

Korrekt

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Sitat

Går tiden fra 40 til 60 år virkelig så fort som alle sier?

Forutsatt at det ikke skjer dramatiske ting i livet; dessverre - ja.

1999 virker ikke langt unna; man så frem til tusenårsskiftet, noe som virker som om det var i forrige måned, og nå er vi allerede kommet et kvart århundre lenger, og folk som ble født da holder på å fullføre studiene.

Enda verre med 2020; man må nesten knipe seg i armen for å forstå at dette ikke er en drøm, og at fem år allerede har gått.

Og ser man på kjente personers dødsfall, er det ikke til å tro at det allerede har gått over 15 år siden Michael Jackson døde, 13 år siden Steve Jobs døde, 9 år siden David Bowie gikk bort, og 8 år siden George Michael og Prince forsvant; hvor ble disse årene egentlig av ...?

Livet er over før man vet ordet av det.

Anonymkode: 51ca2...767

• Liker 6
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg er 45, og de siste fem årene har vært som en evighet i hvertfall.

Anonymkode: 7f618...a62

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er 42, jeg syns tiden fra jeg fylte 30 til 40 gikk fort. Går sikkert ikke noe saktere nå:) 

Anonymkode: cdeb9...090

• Liker 4
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Forutsatt at det ikke skjer dramatiske ting i livet; dessverre - ja.

1999 virker ikke langt unna; man så frem til tusenårsskiftet, noe som virker som om det var i forrige måned, og nå er vi allerede kommet et kvart århundre lenger, og folk som ble født da holder på å fullføre studiene.

Enda verre med 2020; man må nesten knipe seg i armen for å forstå at dette ikke er en drøm, og at fem år allerede har gått.

Og ser man på kjente personers dødsfall, er det ikke til å tro at det allerede har gått over 15 år siden Michael Jackson døde, 13 år siden Steve Jobs døde, 9 år siden David Bowie gikk bort, og 8 år siden George Michael og Prince forsvant; hvor ble disse årene egentlig av ...?

Livet er over før man vet ordet av det.

Og begynner man å legge disse periodene sammen, ser man det hele i perspektiv; nå er det altså gått 25 raske år siden årtusenskiftet, noe som er like lenge som fra 2000 til 1975, da ABBA hadde startet karierren etter Waterloo, og Elvis fortsatt var i live.

Går man enda 25 år tilbake kommer man til 1950 og et Europa som begynner å komme til hektene etter 2. verdenskrig, Elvis kunne feire 15 årsdagen sin, og 10-årige John Lennon gikk på skolen og ante ikke at han en dag skulle spille i Beatles.

Så fort går tiden.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Er 55 år og synes ikke det... synes det går ganske så treigt

Anonymkode: 9454b...f6b

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Jeg mener bestemt at dette er fordi man gror seg inn i faste rutiner.

Når vi gjør det samme dag etter dag, går tiden raskt fordi vi ikke opplever så mye. Når vi sørger for å ha et rikt liv med mye ny kunnskap eller nye opplevelser, føles det som om tiden har gått mye saktere fordi man har hatt så mange sanseinntrykk på samme tiden.

Anonymkode: f4d96...de7

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg mener bestemt at dette er fordi man gror seg inn i faste rutiner.

Når vi gjør det samme dag etter dag, går tiden raskt fordi vi ikke opplever så mye. Når vi sørger for å ha et rikt liv med mye ny kunnskap eller nye opplevelser, føles det som om tiden har gått mye saktere fordi man har hatt så mange sanseinntrykk på samme tiden.

Anonymkode: f4d96...de7

Problemet er at etter hvert som årene går, er det ikke alle som lenger har energien man hadde som 15-åring, der enhver dag skulle leves som om det var den siste, og de 24 timene døgnet bestod av strakk ikke til.

Ikke alle, men mange voksne føler seg rett og slett mentalt slitne av ulike grunner, og aldersgrensen for når dette begynner å skje, bare synker og synker.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

For å få mer ut av tiden må du gi hjernen din en variert mengde med opplevelser. Fordi den lagrer minner litt utifra likhet, så om du har mange like dager, så er de ferre å se tilbake på. Mens har du svært varierte dager har den mer å referere til og du vil kanskje være heldig å nyte mer og også ha flere øyeblikk av tilstedeværelse.

At vi bruker mye tid på mobilen og scroller er noe av det verste. 

Anonymkode: 752bd...ec8

• Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...