AnonymBruker Skrevet 7. januar #41 Del Skrevet 7. januar AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Uansett tråd, Uansett forum. Uansett gruppe. Noen mener alltid noe annet. Det må være helt greit. Anonymkode: 71930...92a Mene at andre ikke har det bra i forholdene sine? Anonymkode: ab0da...78a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar #42 Del Skrevet 8. januar AnonymBruker skrev (6 timer siden): Mene at andre ikke har det bra i forholdene sine? Anonymkode: ab0da...78a Husk at du får svar av totalt ukjente og anonyme. Det vil alltid være noen som angriper andre på slike forum. Noen driver med slikt hele tiden. Det betyr ikke at alle er slik. Anonymkode: 71930...92a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar #43 Del Skrevet 8. januar AnonymBruker skrev (9 timer siden): Igjen, det var ikke det jeg skrev. Jeg skrev at jeg søkte forklaringer på hvorfor folk har det så vondt med seg selv at de må skrive slikt. Men interessant at du må kaste på meg at det virker som jeg ikke har det bra selv fordi jeg søker forklaringer. Det får meg til å lure på om du er bitter fordi du er ufør. Det andre du skriver derimot, kan jeg skrive under på at jeg har nøyaktig samme historie som deg og det gjør meg glad å høre at andre har samme opplevelse. Jeg unner alle å ha det sånn. Anonymkode: ab0da...78a Fordi du stereotyper og fremstår som en med ekstremt dømmende holdninger. Sånne mennesker har det ofte vondt med seg selv og trenger å rakke ned på andre for å løfte seg selv. Det finnes mer enn nok "perfekte" mennesker med "perfekte liv og oppvekst" som ikke klarer å få forhold til å fungere. Det handler om selvbilde, ikke om en er ufør eller står i andre situasjoner. Anonymkode: 27a06...432 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar #44 Del Skrevet 8. januar AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Fordi du stereotyper og fremstår som en med ekstremt dømmende holdninger. Sånne mennesker har det ofte vondt med seg selv og trenger å rakke ned på andre for å løfte seg selv. Det finnes mer enn nok "perfekte" mennesker med "perfekte liv og oppvekst" som ikke klarer å få forhold til å fungere. Det handler om selvbilde, ikke om en er ufør eller står i andre situasjoner. Anonymkode: 27a06...432 Nei, det gjorde jeg ikke. Det er du som velger å lese det inn i det jeg skrev. Anonymkode: ab0da...78a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar #45 Del Skrevet 8. januar AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Nei, det gjorde jeg ikke. Det er du som velger å lese det inn i det jeg skrev. Anonymkode: ab0da...78a "Begynner alvorlig talt å lure på hva folk har for liv som sitter og skriver sånne ting, ufør og deprimert? Psykisk syk? Notorisk utroskap fra egen partner? Vond oppvekst?" Anonymkode: 27a06...432 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar #46 Del Skrevet 8. januar AnonymBruker skrev (1 minutt siden): "Begynner alvorlig talt å lure på hva folk har for liv som sitter og skriver sånne ting, ufør og deprimert? Psykisk syk? Notorisk utroskap fra egen partner? Vond oppvekst?" Anonymkode: 27a06...432 Ja, ingenting der som stereotyper med mindre du faktisk VIL at jeg skal mene det du påstår at jeg mener. Du har tatt én setning og vridd den om til noe veldig mye mer enn det er, det kalles stråmannsargumentasjon hvis du ikke var klar over det. For hvis du hadde vært interessert i å vite hva jeg mener og ikke hva du vil ha meg til å mene, så hadde du lest at jeg skriver mange ganger videre at alt jeg vil er å søke forklaringer på hvorfor noen ikke unner andre å ha det godt. Anonymkode: ab0da...78a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar #47 Del Skrevet 8. januar Det er mange bitre mennesker av begge kjønn her inne. Så TS har helt rett. Den enkle forklaringen er at mange som mislykkes i forhold selv, ikke unner andre å lykkes. Blir spesielt tydelig med den ''store gjengen'' som ber alle om å løpe vekk fra forhold selv for den minste ting. Egentlig er det jo motsatt, det er helt normalt at et forhold har problemer underveis. Vi er mennesker av kjøtt og blod, vi gjør feil, sier feil ting i blant. Helt normalt at ting ikke går på skinner hele veien. Snakker selvfølgelig ikke om psykisk/fysisk vold, men problemer og uenigheter som er helt normale ting i et forhold. Anonymkode: 2e588...08d 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar #48 Del Skrevet 8. januar AnonymBruker skrev (57 minutter siden): Det er mange bitre mennesker av begge kjønn her inne. Så TS har helt rett. Den enkle forklaringen er at mange som mislykkes i forhold selv, ikke unner andre å lykkes. Blir spesielt tydelig med den ''store gjengen'' som ber alle om å løpe vekk fra forhold selv for den minste ting. Egentlig er det jo motsatt, det er helt normalt at et forhold har problemer underveis. Vi er mennesker av kjøtt og blod, vi gjør feil, sier feil ting i blant. Helt normalt at ting ikke går på skinner hele veien. Snakker selvfølgelig ikke om psykisk/fysisk vold, men problemer og uenigheter som er helt normale ting i et forhold. Anonymkode: 2e588...08d Verken du eller TS har rett. Med tanken på at mange er her inne fordi de har problemer, så vil jeg si at andelen som er sure når det kommer et "livet er herlig" innlegg. Bare sett deg ned å telle i de linkede innleggene. Spesielt at folk som klager over at andre er bitre går bevisst inn for å blåse opp sur-post-tallene. Anonymkode: 1fbb6...c17 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pingvinen Skrevet 8. januar #49 Del Skrevet 8. januar Jeg var gift I 25 år. Etter det har jeg ikke fått til forhold. Vært på datingsider og det har ført til at jeg har helt mistet både troen og lysten på å gå inn i nytt forhold. Så jeg er frivillig singel og trives veldig godt med det. Men jeg synes det er flott at andre er i gode forhold. Og synes det er veldig hyggelig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar #50 Del Skrevet 8. januar AnonymBruker skrev (3 timer siden): Ja, ingenting der som stereotyper med mindre du faktisk VIL at jeg skal mene det du påstår at jeg mener. Du har tatt én setning og vridd den om til noe veldig mye mer enn det er, det kalles stråmannsargumentasjon hvis du ikke var klar over det. For hvis du hadde vært interessert i å vite hva jeg mener og ikke hva du vil ha meg til å mene, så hadde du lest at jeg skriver mange ganger videre at alt jeg vil er å søke forklaringer på hvorfor noen ikke unner andre å ha det godt. Anonymkode: ab0da...78a Så søk forklaring med at noen har det kjipt med seg selv uten å lage en haug med eksempel på grupper av mennesker. Anonymkode: 27a06...432 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillevill Skrevet 8. januar #51 Del Skrevet 8. januar AnonymBruker skrev (På 4.1.2025 den 22.04): https://forum.kvinneguiden.no/topic/1816703-skal-jeg-gidde-å-kalle-dem-ekser-useriøse-drittsekker-hva-er-de-verdt/page/2/#comment-35448422 https://forum.kvinneguiden.no/topic/1787233-jeg-har-drømmemannen/#comment-34698279 https://forum.kvinneguiden.no/topic/1789149-jeg-er-av-de-heldige-som-har-funnet-drømmemannen/#comment-34746999 https://forum.kvinneguiden.no/topic/1816615-flyttet-inn-til-ny-samboer-som-bruker-hundre-år-på-å-fikse-handy-ting/#comments Anonymkode: ab0da...78a Jeg er alt for å glede seg på andres vegne altså. Men om du tenker over det, så er dynamikken slik: Person sliter i livet. Person søker forum for å få råd. Samme person leser tråd der noen skriver "åååå så digg det er å ha en perfekt kjæerste som bare er så bra! vi er så lykkelige." Hva er en normal respons tenker du? Noen vil sikkert si flott. Andre vil bare la tråden være. Andre blir provosert. Kansje denne blandingen av respons er helt menneskelig. Jeg mener, hva slags diskusjon mener du burde oppstå da? Det er ikke alle som er "der" de er utømmelige og gleder seg over ende for andres del, spesielt ikke folk som er helt fremmede eller anonyme for den saks skyld. Noen er det ja, men ikke alle. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillevill Skrevet 8. januar #52 Del Skrevet 8. januar Det kan faktisk være at en blogg eller facebook er bedre sted å "blogge" om egen suksess enn på et diskusjonsforum der man gjerne diskuterer ganske tunge og vanskelige ting, når jeg tenker på det. For det man vil diskutere, er liksom bare at "mitt liv er magisk" Det er nok helt mega på facebook feks. Så jeg tenker det handler om at denne "skrytingen" eller gledeshylet, passer best andre steder enn blant folk som har problemer som de sliter med og trenger tilbakemeldinger på. MAO så mangler det litt emosjonell IQ på den som starter skrytetråden i min mening. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar #53 Del Skrevet 8. januar AnonymBruker skrev (53 minutter siden): Så søk forklaring med at noen har det kjipt med seg selv uten å lage en haug med eksempel på grupper av mennesker. Anonymkode: 27a06...432 Jeg har allerede skrevet beklager for at jeg gjorde det, ganske tidlig i denne tråden. Igjen virker du bare bitter når du ikke greier å legge dette fra deg. Anonymkode: ab0da...78a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar #54 Del Skrevet 8. januar lillevill skrev (35 minutter siden): Jeg er alt for å glede seg på andres vegne altså. Men om du tenker over det, så er dynamikken slik: Person sliter i livet. Person søker forum for å få råd. Samme person leser tråd der noen skriver "åååå så digg det er å ha en perfekt kjæerste som bare er så bra! vi er så lykkelige." Hva er en normal respons tenker du? Noen vil sikkert si flott. Andre vil bare la tråden være. Andre blir provosert. Kansje denne blandingen av respons er helt menneskelig. Jeg mener, hva slags diskusjon mener du burde oppstå da? Det er ikke alle som er "der" de er utømmelige og gleder seg over ende for andres del, spesielt ikke folk som er helt fremmede eller anonyme for den saks skyld. Noen er det ja, men ikke alle. lillevill skrev (30 minutter siden): Det kan faktisk være at en blogg eller facebook er bedre sted å "blogge" om egen suksess enn på et diskusjonsforum der man gjerne diskuterer ganske tunge og vanskelige ting, når jeg tenker på det. For det man vil diskutere, er liksom bare at "mitt liv er magisk" Det er nok helt mega på facebook feks. Så jeg tenker det handler om at denne "skrytingen" eller gledeshylet, passer best andre steder enn blant folk som har problemer som de sliter med og trenger tilbakemeldinger på. MAO så mangler det litt emosjonell IQ på den som starter skrytetråden i min mening. Interessante innspill, mulig du har rett i at folk reagerer slik fordi det blir vondt at andre har det bra når de har det så vanskelig selv. Men tror ikke jeg ville sagt at det mangler IQ på de som bare ønsker å dele at de endelig har fått et godt liv. Anonymkode: ab0da...78a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar #55 Del Skrevet 8. januar Det er bare stor aktivitet fra de som er kronisk depressive. Folk flest er ikke så negative. Det er sikkert de samme som ser krigsprofitører i unger som ønsker å hjelpe eldre med snømåking mot en liten inntekt. De er i en fase hvor alt betraktes gjennom knuste briller. Det går over. Anonymkode: 553a6...f8c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar #56 Del Skrevet 8. januar AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg har allerede skrevet beklager for at jeg gjorde det, ganske tidlig i denne tråden. Igjen virker du bare bitter når du ikke greier å legge dette fra deg. Anonymkode: ab0da...78a Rettelse: *skrevet beklager for at noen ble krenket av at jeg skrev det. Anonymkode: ab0da...78a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillevill Skrevet 8. januar #57 Del Skrevet 8. januar AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Interessante innspill, mulig du har rett i at folk reagerer slik fordi det blir vondt at andre har det bra når de har det så vanskelig selv. Men tror ikke jeg ville sagt at det mangler IQ på de som bare ønsker å dele at de endelig har fått et godt liv. Anonymkode: ab0da...78a Du tenker ikke at det er litt lav sosial iq å meddele at "mitt liv er perfekt, hva synes du om mitt liv?" på et diskusjonsforum der flere deler at de sliter med noe? 🤣 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillevill Skrevet 8. januar #58 Del Skrevet 8. januar Vi har faktisk en blogg seksjon her på fora da. Man kan jo bare stikke ditt og blogge. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar #59 Del Skrevet 8. januar Jeg har lagt merke til det samme. Ekstra spisset blir det om forholdet er "skjevt" i øynene til den som ser. Ulikheter i alder, inntekt, etnisitet, utdanning, utseende, m.m. Jeg er i et slikt "skjevt" forhold, og merker ofte folk blir provosert bare jeg forteller om det og at vi er lykkelige. Kun A4 er godt nok! Anonymkode: d649d...ba1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar #60 Del Skrevet 8. januar lillevill skrev (3 timer siden): Du tenker ikke at det er litt lav sosial iq å meddele at "mitt liv er perfekt, hva synes du om mitt liv?" på et diskusjonsforum der flere deler at de sliter med noe? 🤣 Jeg tenker vel heller mitt om dere som vrir så mye om på det som faktisk blir skrevet😅 det er da ingen som skriver «mitt liv er perfekt, hva synes du om mitt liv?». Anonymkode: ab0da...78a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå