Gå til innhold

Dere som nesten aldri ser barna deres, hva er grunnen til det?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Alle har forskjellig kapasitet og grunner til det.  Noen har mindre for unngå konflikter med ex. Noen har jobb ikke forenelig med jobb tider, noen egner seg ikke så bra som forelder,osv.

Er bonus mor. Og vi hadde barnet hver 14 dag. Det var mye pga alder , men også  en konflikt søkende mamma. Etterhvert, så lokket utelivet mer enn å ha barnet, så da ble det 50%. Så ble bedre forhold med mor og barn da. 

Anonymkode: b0f01...60e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ser nesten ikke barna mine da de har valgt å bo 100% hos far. Jeg har de i jula og ferier, ellers ikke samvær i det hele tatt. 

Det spiser meg opp innvendig, og jeg føler meg så utrolig lite verdt og bortvalgt. Livet har liten mening uten ungene, men det kan jeg selvsagt aldri si til de, for de er store nok til å velge samvær selv, og skal ikke belemres med at deres valg sårer deres mor. 

Det er ikke alltid det er valgfritt at man har barna lite. Jeg skulle så ønske det ikke var slik, for jeg hater det😭

Anonymkode: f8d6c...e34

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen min og jeg jobber turnus 2 uker av og på til sjøs. Han og ekskona inngikk en avtale om at han skulle ha barna deres den første helga på friperioden, mao en helg i måneden. Denne ordningen ble nok slik blant annet pga at det var usikkerhet rundt hvor og hvordan han ble boende etter separasjonen. Han endte opp med å flytte et stykke unna barnas hjemplass og skole pga økonomi/huspriser, hvilket gjorde det upraktisk å ha de på skoledager. Det gikk, men det ble utrolig slitsomt med all kjøringen hver dag. Nå går barna på skole nærmere, slik at de kan benytte seg av buss. Samværsavtalen er fleksibel så de tilbringer som oftest mer tid hos oss enn kun den ene helga i måneden, men vi har valgt å ikke endre på noe på papiret for at vi skal kunne være fri til å reise og gjøre slike ting. Når vi er på havet får vi ikke gjort noe annet enn å være på arbeid, så den fritiden vi har er jo den tiden som må benyttes til alt man skal foreta seg i livet, og vi har ikke noe ferieordning i tillegg til turnusen… 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...