Gå til innhold

Unngå at katt tisser i sofa?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har kjøpt en brukt sofa som jeg går hjem til meg i morgen. De som jeg kjøper sofaen av har katt og den har nok ligget i sofaen. Jeg har også katt. Lurer på om det er sjanse for at katten min tisser i sofaen på grunn av at det har ligget en annen katt der, på grunn av lukten? Hvordan unngå det?

Anonymkode: 2747d...74a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Hvis det lukter kattetiss av sofaen så kommer nok katten din til å tisse i den også. For da lukter det jo kattedo.

Anonymkode: fd761...03a

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hiv oppi masse pledd som lukter deg og pusen din. Kjøp feliway spray og spark sofaen. Evt. Stikkontakt diffuser i tillegg. Kan og ha sitron liggende i sofaen, helst kuttet åpen. Begynn å mat katten din fra sofaen? De tisser ikke på matfatet sitt. Bare la den sofaen bli din katts territorie umiddelbart, på alle andre måter så slipper katten å føle behov for å markere

Anonymkode: 9b0dd...c8f

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Hvis det lukter kattetiss av sofaen så kommer nok katten din til å tisse i den også. For da lukter det jo kattedo.

Anonymkode: fd761...03a

Får ikke håpe det da 😸

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hiv oppi masse pledd som lukter deg og pusen din. Kjøp feliway spray og spark sofaen. Evt. Stikkontakt diffuser i tillegg. Kan og ha sitron liggende i sofaen, helst kuttet åpen. Begynn å mat katten din fra sofaen? De tisser ikke på matfatet sitt. Bare la den sofaen bli din katts territorie umiddelbart, på alle andre måter så slipper katten å føle behov for å markere

Anonymkode: 9b0dd...c8f

Takk for tips 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jeg har kjøpt en brukt sofa som jeg går hjem til meg i morgen. De som jeg kjøper sofaen av har katt og den har nok ligget i sofaen. Jeg har også katt. Lurer på om det er sjanse for at katten min tisser i sofaen på grunn av at det har ligget en annen katt der, på grunn av lukten? Hvordan unngå det?

Så lenge den andre katten ikke har tisset i sofaen er det jo ingen logisk slutning i at din katt skal tisse i sofaen fordi det har ligget en annen katt der før.

Anonymkode: 6425c...ce1

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Så lenge den andre katten ikke har tisset i sofaen er det jo ingen logisk slutning i at din katt skal tisse i sofaen fordi det har ligget en annen katt der før.

Anonymkode: 6425c...ce1

Skjønner. Jeg tenkte bare at lukten av en annen katt gjør at den føler for å markere så det blir hans egen lukt der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Katter kan markerer hvis det er fremmed lukt, eller lukt av fremmede katter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Om katten er kastrert, er markeringsbehovet mindre. 

Anonymkode: f9970...79d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Om katten er kastrert, er markeringsbehovet mindre. 

Anonymkode: f9970...79d

Det er han 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Heldigvis ingen tissing i sofaen 🙂 

Men han er veldig fornøyd og har allerede funnet seg fast plass 😸

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...