Gå til innhold

Kjæreste kontakt med kollega

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Frooken skrev (19 timer siden):

Jeg hadde en kjæreste som var svært usikker, og stadig spurte om lignende ting. Om jeg snakket med andre, møtte noen andre osv. osv. Jeg fikk en mannlig venn gjennom aksjer, han var langt mer erfaren enn meg og gav meg litt tips og triks. Når kjæreste spurte, turte jeg ikke en gang å være åpen om det helt uskyldige bekjentskapet fordi jeg vet at partner hadde tolket det til det ekstreme. Kan det være noe som dette i deres tilfelle også? Det at du syntes det var helt normalt/ok at han bare skulle fjerne henne fra snap, mens hun må ha blitt sittende utenforstående igjen, syntes jeg er spesielt. 
Ellers forstår jeg jo selvsagt at du blir litt nervøs når du ser at han har kontakt med andre på SoMe, når han selv sier han ikke har det.

Enig.. Er samme måten her. Mannen spør hele tiden om hva jeg gjør på tlf , hvem jeg snakker med , hva jeg snakker om osv.  Hat kontakt med en mannlig kollega pga trening som felles interesse,  deler opplegg /tips osv. Jeg unngår ofte å fortelle dette til mannen min fordi han overtolker det, og vi har hatt så mange krangler pga sjalusi. Så jeg orker bare ikke en ny diskusjon pga noe jeg vet ikke er noe mer enn vennskap. 

Til og med da jeg skrev dette innlegget her kom han bort for til meg,  fordi han "liksom" skulle si noe til meg. 

Anonymkode: 8c288...3ee

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes det er rart at hun gidder å ta seg bryet med å slette likes.. jeg forstår ikke motivasjonen hennes, og jeg «er» nok den kollegaen.

Jeg ser ikke helt hvorfor hun skulle giddet å slette dem om hun så var fornærmet, hva oppnår hun med det når hun allikevel fortsatt følger han?

Og om det er fordi hun er redd for at du er sjalu, hvem i huleste tenker at dama har oversikt over hva du har liket av typen hennes sine poster? 

Trist at du er i et slikt forhold, håper dere klarer å jobbe dere ut av det eller at du finner noen du kan føle trygghet hos. Ingen fortjener å ha mageknip over noen snaps!

Og som «den» kollegaen: Jeg sender både snaps, reels og hjerteemojis til mine kollegaer av begge kjønn (God bedring❤️/ Tusen takk for hjelpen i dag🥰), helt uten baktanke. Jeg hadde garantert lagt merke til det om en av dem slettet meg, men det hadde ikke vært for at jeg hadde varme følelser for personen. Jeg sender heller aldri noe av sensitiv eller fortrolig karakter, så det hadde brydd meg midt bak om de hadde åpnet alle mine meldinger foran konen. Du kan jo kanskje høre om det neste gang, om dere kan åpne dem sammen? Da får man jo fort et inntrykk av hvilke karakter de har. 

Anonymkode: 5fe39...e92

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri i livet om jeg hadde godtatt en kjæreste som kontrollerte meg og min kontakt med venner og bekjentskaper. 
Men nå har jeg såpass god innsikt i hva som er rett og galt i hvordan en oppfører seg mot en kjæreste at jeg trenger ingen kontroll

Anonymkode: da471...889

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der hadde jeg aldri orket å leve i om jeg var i hans sko. Hvis det er så lite tillit der at man må overvåke og analysere partnerens aktiviteter i sosiale medier, så er faktisk forholdet for lengst beyond rescue.

Dette høres helt (p)sykt ut i min verden, uansett hva som ligger bak er dette IKKE normal oppførsel.

Anonymkode: 247b8...37b

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man trenger ikke være veldig nære på snap for å merke at man blir slettet. De hadde jo en dagsaktiv samtale, hun ser fort at det blir en x bak navnet hans. Så han har garantert fortalt henne at han måtte fjerne pga sjalusi. Og da har hun sikkert tenkt at dette orker ikke jeg være en del av, og fjernet andre spor som kan være kime til konflikt. Joda, det kan ha vært ugrei kontakt mellom de, men det du forteller her garanterer ikke det. Kan like gjerne være vanlig kontakt, og at hun synes det er dritkjipt av deg å mistenke henne for noe hun overhodet ikke vil være en del av.

Det er et dårlig tegn at han løy om kontakten. Enten er det fordi han skjuler noe, ellers er han lei av å bli overvåket av deg. For det blir han jo, antageligvis som konsekvens av noe tidligere hendelser.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 4.1.2025 den 17.21):

Det røde flagget her er jo at TS i det hele tatt spør om det. 

Anonymkode: a0f81...532

Nei.

Det røde flagget er at det blir løyet om. Da er det ikke så uskyldig likevel.

Ts følger bare magefølelsen.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Enig.. Er samme måten her. Mannen spør hele tiden om hva jeg gjør på tlf , hvem jeg snakker med , hva jeg snakker om osv.  Hat kontakt med en mannlig kollega pga trening som felles interesse,  deler opplegg /tips osv. Jeg unngår ofte å fortelle dette til mannen min fordi han overtolker det, og vi har hatt så mange krangler pga sjalusi. Så jeg orker bare ikke en ny diskusjon pga noe jeg vet ikke er noe mer enn vennskap. 

Til og med da jeg skrev dette innlegget her kom han bort for til meg,  fordi han "liksom" skulle si noe til meg. 

Anonymkode: 8c288...3ee

Helt feil taktikk etter min mening og erfaring. Jeg var nok litt sjalu og usikker i starten av forholdet fordi jeg så at andre var interessert i henne og at hun var nokså sosial og utadvendt.  Fikk mange tanker når hun var ute sammen med venninner og jeg valgte å være hjemme pga. små unger, men sa aldri noe til henne. Likevel fortalte hun meg alt som skjedde ute og hvem som "prøvde seg". Denne åpenheten trygget meg mye og nå stoler jeg fullt og helt på henne, og har absolutt ingen grunn til å tvile på henne. Hun er som en åpen bok og ber meg ofte hjelpe til med PC eller telefon.

Ta en prat med mannen din og fortell hva du bruker disse kontaktene til. Om nødvendig la han få lese noen av meldingene. Det verste man kan gjøre er å skjule disse kontaktene. Om/når han oppdager dette får han nok virkelig "vann på mølla" og tror at du er utro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...