AnonymBruker Skrevet lørdag kl 17:09 #21 Del Skrevet lørdag kl 17:09 Jeg tenker at årsaken til hvorfor dere har tillitsproblemer i forholdet spiller inn på hvordan man skal tolke både hans og kollegaens oppførsel nå. Uten å vite noe om den bakenforliggende historien så er det umulig å gjøre seg noen mening om hva som foregår. Men på generell basis så tenker jeg at hvis man ikke stoler på en partner, da er forholdet i realiteten over hvis man ikke jobber aktivt sammen for å rette opp i ting. Det betyr at hvis en er overdrevent sjalu og mistenksom, så må den ta tak i dette med en terapeut for å jobbe med årsakene til at man er så mistenksom og sjalu. Og det betyr at hvis en av partene har gjort noe som har gitt den andre grunn til å miste tilliten til ham/henne, så er det den som har oppført seg ugreit og ev. begått en eller annen form for utroskap, eller som lyver om annet, som må velge å være helt åpen, ikke lyve mer og denne har ansvar for å ta tak i årsakene i ham/henne selv som gjør at den velger å oppføre seg uakseptabelt mot partneren og gjør partneren usikker. Og så må de begge to i parterapi sammen for å reparere forholdet og bli bedre på å kommunisere. Og om ting ikke rettes, da er det bedre å gå fra hverandre før en eller begge to blir ødelagt av forholdet. Tillit er noe man må gjøre seg fortjent til. Anonymkode: 7b4d4...bc3 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 17:24 #22 Del Skrevet lørdag kl 17:24 AnonymBruker skrev (1 time siden): Min kjæreste har hatt kontakt med en kvinnelig kollega på Snapchat i flere måneder og har skjult dette for meg. Vi har fra før tillitsproblemer og jeg har spurt han flere ganger om han har hatt kontakt med noen kvinnelige kollegaer utenom jobb, noe han har benektet. I går fant jeg altså ut at de har kontakt på Snapchat, ved at smartklokken hans lå foran meg slik at jeg så varsel fra henne. Han innrømmet det da jeg spurte han, men påsto at han ikke ser problemet siden de ikke snakker sammen ofte og at det kun er vennskapelig. De har ikke streak og det var ikke mulig å bla oppover i samtalen for å se når sist de har snappet, annet enn i går. Han slettet henne fra Snapchat for å vise meg at han ikke har noe behov for kontakt med henne. Samtalen de hadde på snap i går var heller ikke noe alarmerende, så jeg prøvde å slå meg til ro med at jeg overreagerer. Men i dag ser jeg at denne kollegaen har fjernet liker-klikk på bildene hans på Instagram, som hun har likt tidligere. Fins det noen som helst logisk forklaring for at hun skal gjøre dette, annet enn at hun har sett at han har slettet henne fra snap og blitt lei seg fordi hun mener det har vært noe mer mellom dem? De følger fortsatt hverandre på instagram, så det er ikke slik at liker-klikkene har forsvunnet pga blokkering heller feks. De jobber ganske tett sammen og kjæresten nevnte også at det ble kleint å slette henne fra snap fordi han vet ikke hva han skal si til henne som forklaring, mens jeg mener at dersom de oppriktig bare hadde en vennskapelig relasjon og sjelden hadde kontakt på snap, så vil det være rart av henne å spørre om dette og at det også ville tatt litt tid før hun i det hele tatt ser at hun har blitt slettet.. Anonymkode: 6c1ea...385 Jeg reagerer på at han har holdt det hemmelig for deg. For hvorfor holde slikt hemmelig? Det hjelper ikke å unnskylde det med at du eventuelt er veldig sjalu, for man skal være ærlig i et forhold uansett. Jeg har en partner som blir lett venn med folk, han har blant annet fått mange kvinnelig kolleager og 2 han har ofte kontakt med etter jobb også. Men han forteller meg alt i det vide og bredde om hva de snakker om og når han får meldinger fra dem, uten at jeg spør. For jeg driter egentlig veldig i det. Men nå har jeg et mindset der jeg tenker hvis han vil være utro er ikke det mitt problem. Men så slår det meg aldri tanken at han er den type personen heller så jeg tenker ikke på det. Lurer på hvorfor folk velger å være sammen når det er så tillitsproblemer at dem ikke kan la ting bare skjer, som let them teorien. Jeg vet typen min ville aldri såre meg, så hvorfor skal jeg da stresse rundt med tanker som "hvis han en dag sårer meg, du vet aldri" Også hvorfor holde ting hemmelig fordi dem er redd for en reaksjon? Det gir heller ingen mening? Hvorfor være sammen med noen du er redd for å få en reaksjon fra, hvis dette er tilfelle at han ikke har fortalt deg om dette enda. Men hjelper ikke å søke svar her, ville nok snakket med han og jobbet med å være ærlig og åpen. Og i tillegg jobbe med tilliten til hverandre. Anonymkode: 806ac...ad1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 17:33 #23 Del Skrevet lørdag kl 17:33 Alle mine guttevenner både av kollegaer og venner har hatt en baktanke med å opprettholde kontakten med meg. Alle har prøvd seg når muligheten har bydd seg på. Eksen min hadde også en kvinnelig kollega som han snappet mye med og etterhvert skjulte han det fra meg. De endte opp sammen ikke lenge etter bruddet. Anonymkode: b97c0...f9f 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 17:39 #24 Del Skrevet lørdag kl 17:39 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Alle mine guttevenner både av kollegaer og venner har hatt en baktanke med å opprettholde kontakten med meg. Alle har prøvd seg når muligheten har bydd seg på. Eksen min hadde også en kvinnelig kollega som han snappet mye med og etterhvert skjulte han det fra meg. De endte opp sammen ikke lenge etter bruddet. Anonymkode: b97c0...f9f Samme erfaring her. Anonymkode: 5f402...e64 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 23:08 #25 Del Skrevet lørdag kl 23:08 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Det røde flagget her er jo at TS i det hele tatt spør om det. Anonymkode: a0f81...532 Det røde flagget er at han lyver om denne kollegaen og kontakten mellom dem. Anonymkode: fea16...734 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 00:00 #26 Del Skrevet søndag kl 00:00 Syns det høres veldig sketchy out og forstår godt du ikke har tilitt til han. Husk at mange på kg er utover og eslkerinner/elskere. Ikke la de manipulere deg til å tenke du er teit som er usikker. Det er normalt å være det og du har god grunn. Anonymkode: da432...fb5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 00:00 #27 Del Skrevet søndag kl 00:00 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Syns det høres veldig sketchy out og forstår godt du ikke har tilitt til han. Husk at mange på kg er utover og eslkerinner/elskere. Ikke la de manipulere deg til å tenke du er teit som er usikker. Det er normalt å være det og du har god grunn. Anonymkode: da432...fb5 Utro* Anonymkode: da432...fb5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 07:42 #28 Del Skrevet søndag kl 07:42 Jeg "den kvinnelige kollegaen" og er ganske aktiv på snap samt har gode, mannlige kollegaer. Har absolutt null interesse i noe mer enn vennskap, men vi har et godt miljø på jobb og ofte kan jeg sende morsomme snaps, memes ect med intern humor osv. Jeg er også glad i mine kolleger, som venner. Både kvinner og menn. Kulturen vår innebærer at flere av oss er gode venner på fritiden også. Fikk en gang tilbakemelding av en mannlig kollega på at det var vanskelig å forsvare snapper på hjemmefronten pga sjalu dame. Respekterte selvfølgelig det 100% og sluttet, selv om det er kjipt å måtte begrense vennskap mot venner bare fordi de har kontrollerende partnere. Selv er jeg gift med barn og full pakke, så jeg har null romantisk interesse for andre menn. Min mann har også kontakt med kvinnelige kolleger på fritiden, jeg synes bare det er hyggelig. Hun ene er spesielt pen også, men jeg har møtt henne flere ganger og hun er bare veldig hyggelig. Jeg tviler ikke på at de finner hverandre attraktive, men det er ingen trussel ovenfor meg. Jeg stoler på min mann. Å fjerne likes på Instagram hadde jeg ikke giddet, men du skal ikke se bort ifra at typen din har bedt henne om det fordi du er i overkant sjalu, snokete og urimelig. Hadde noen prøvd å kontrollere meg på samme måte hadde jeg forlatt han. Anonymkode: 4418b...3ce 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 07:44 #29 Del Skrevet søndag kl 07:44 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Det røde flagget er at han lyver om denne kollegaen og kontakten mellom dem. Anonymkode: fea16...734 Ikke rart han begynner å lyve når TS kontrollerer han og tror hun eier et annet voksent menneske. Anonymkode: 4418b...3ce 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 07:51 #30 Del Skrevet søndag kl 07:51 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Ikke rart han begynner å lyve når TS kontrollerer han og tror hun eier et annet voksent menneske. Anonymkode: 4418b...3ce Du vet ikke hvorfor de har tiligtsproblemer. Jeg skjønner du tenker det ikke oppsto av noe annet enn hennes mentalitet, men han har snakket med henne i flere måneder og ts har spurt iløpet av denne tiden. Det er normalt å føle det på seg at noe er galt. Mange som har hatt en magefølelse som har vist seg å stemme. Mye på grunn av endringer i partner. Anonymkode: da432...fb5 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 10:09 #31 Del Skrevet søndag kl 10:09 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ikke rart han begynner å lyve når TS kontrollerer han og tror hun eier et annet voksent menneske. Anonymkode: 4418b...3ce Hva med å lese alt ts skriver, istedenfor å dikte og vri på ting? Anonymkode: fea16...734 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NiceOrNothing Skrevet søndag kl 10:14 #32 Del Skrevet søndag kl 10:14 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Nøkkelen til svaret her ligger i setningen min om at vi har tillitsproblemer fra før. Jeg kunne valgt å utbrodere dette ytterligere, men hovedspørsmålet mitt her var jo forsåvidt for å analysere hennes reaksjon om å fjerne liker-klikkene, og ikke tillitsproblemene våre. Jeg forstår at min reaksjon virker voldsom med en så liten bit av historien, men det var heller ikke min reaksjon jeg ba om tilbakemelding på. Ts Anonymkode: 6c1ea...385 Har flere av mine både mannlige og kvinnelige kolleger på snap . Men ikke daglig kontakt . Så hvis noen av de hadde slettet meg hadde jeg knapt oppdaget det. Å hadde vertfall ikke reagert med å ta bort alle likes på andre plattformer . Høres noe fishy ut , og som noen som forsøker å skjule / slette spor . 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 10:15 #33 Del Skrevet søndag kl 10:15 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Min kjæreste har hatt kontakt med en kvinnelig kollega på Snapchat i flere måneder og har skjult dette for meg. Vi har fra før tillitsproblemer og jeg har spurt han flere ganger om han har hatt kontakt med noen kvinnelige kollegaer utenom jobb, noe han har benektet. I går fant jeg altså ut at de har kontakt på Snapchat, ved at smartklokken hans lå foran meg slik at jeg så varsel fra henne. Han innrømmet det da jeg spurte han, men påsto at han ikke ser problemet siden de ikke snakker sammen ofte og at det kun er vennskapelig. De har ikke streak og det var ikke mulig å bla oppover i samtalen for å se når sist de har snappet, annet enn i går. Han slettet henne fra Snapchat for å vise meg at han ikke har noe behov for kontakt med henne. Samtalen de hadde på snap i går var heller ikke noe alarmerende, så jeg prøvde å slå meg til ro med at jeg overreagerer. Men i dag ser jeg at denne kollegaen har fjernet liker-klikk på bildene hans på Instagram, som hun har likt tidligere. Fins det noen som helst logisk forklaring for at hun skal gjøre dette, annet enn at hun har sett at han har slettet henne fra snap og blitt lei seg fordi hun mener det har vært noe mer mellom dem? De følger fortsatt hverandre på instagram, så det er ikke slik at liker-klikkene har forsvunnet pga blokkering heller feks. De jobber ganske tett sammen og kjæresten nevnte også at det ble kleint å slette henne fra snap fordi han vet ikke hva han skal si til henne som forklaring, mens jeg mener at dersom de oppriktig bare hadde en vennskapelig relasjon og sjelden hadde kontakt på snap, så vil det være rart av henne å spørre om dette og at det også ville tatt litt tid før hun i det hele tatt ser at hun har blitt slettet.. Anonymkode: 6c1ea...385 Er du den sjalu typen? Det kan jo resultere i at selv vennskapelige ting blir sjult om man vet det blir fuss og bråk av det. Min mann var mye sjalu tidligere det gjorde at jeg ikke turte være meg selv i alle settinger og ikke alltid fortalte om kontakt med motsatt kjønn selvom det kun var vennskapelig. Han «vokste» det heldigvis av seg. Han selv har mye kontakt med en el to kvinnelig kollegaer på Instagram og Snapchat -kunne ikke bry meg mindre, man kan være vennskapelig med det motsatte kjønn MÅ ikke handle om mulig utroskap… Anonymkode: 730ab...16c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NiceOrNothing Skrevet søndag kl 10:15 #34 Del Skrevet søndag kl 10:15 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Du vet ikke hvorfor de har tiligtsproblemer. Jeg skjønner du tenker det ikke oppsto av noe annet enn hennes mentalitet, men han har snakket med henne i flere måneder og ts har spurt iløpet av denne tiden. Det er normalt å føle det på seg at noe er galt. Mange som har hatt en magefølelse som har vist seg å stemme. Mye på grunn av endringer i partner. Anonymkode: da432...fb5 Enig i denne . Stol på magefølelsen . 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 10:23 #35 Del Skrevet søndag kl 10:23 Man må kunne ha venner av motsatte kjønn uten at noe ligger bak det. Jeg får av og til snap av en mannlig nabo, han sender ofte samme snap til min samboer. Og min samboer har 2 venninner som han også får snap av og de sender og de samme snap til meg. Det er viktig å stole på hverandre for at et forhold skal vare og være sunt. Vær raus med din kjæreste og da vil du nok se at han vil dele mye mer med deg. Han holder uskyldige ting skjult for deg fordi du reagerer med sinne og mistenker han for det ene og det andre. Anonymkode: e8751...418 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 10:28 #36 Del Skrevet søndag kl 10:28 Grunnen til at hun har fjernet likes er enten: 1. At det er slik du tror, at hun trodde det var noe mellom dem og ble sur for at han slettet på snap. 2. At det ikke var noe mer enn vennskap mellom dem, men at hun nå oppfatter at de er uvenner fordi han slettet henne på snap, så hun også sletter det hun kan. 3. Han har informert om at du er sjalu og at han må slette henne fra snap pga det. Hun velger da, enten på hans oppfordring eller på eget initiativ, å slette likes på Instagram i tillegg. Anonymkode: 36207...cdf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 10:34 #37 Del Skrevet søndag kl 10:34 Faktum her er at han har gjort noe før som fører til at du ikke stoler på han. Jeg trenger ikke å vite hva det er, jeg legger det bare til grunn. Og det er dermed forståelig at du reagerer. Samtidig så blir jo konsekvensene ganske uheldige, for å si det mildt. Du sitter og sjekker hvem som har likt innleggene hans på sosiale medier og følger med og ser at de har fjernet disse likesene. Han har da sannsynligvis informert dem om at du har et problem med at de liker postene hans. Han har neppe sagt noe om at du har gode grunner til å følge med som en hauk. Resultatet er at du virker rape gal på utenforstående. Hans upålitelighet går utover deg samme hva du gjør. Du kan ikke kontrollere deg ut av denne situasjonen. Ønsker han å bedra deg så finner han en måte å gjøre det på, samme hvor mye du sjekker instagram. For meg ser det ut som om du gjør deg selv til en idiot uten å ha noe som helst igjen for det. Anonymkode: 0cb95...5e3 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 10:43 #38 Del Skrevet søndag kl 10:43 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Min kjæreste har hatt kontakt med en kvinnelig kollega på Snapchat i flere måneder og har skjult dette for meg. Vi har fra før tillitsproblemer og jeg har spurt han flere ganger om han har hatt kontakt med noen kvinnelige kollegaer utenom jobb, noe han har benektet. I går fant jeg altså ut at de har kontakt på Snapchat, ved at smartklokken hans lå foran meg slik at jeg så varsel fra henne. Han innrømmet det da jeg spurte han, men påsto at han ikke ser problemet siden de ikke snakker sammen ofte og at det kun er vennskapelig. De har ikke streak og det var ikke mulig å bla oppover i samtalen for å se når sist de har snappet, annet enn i går. Han slettet henne fra Snapchat for å vise meg at han ikke har noe behov for kontakt med henne. Samtalen de hadde på snap i går var heller ikke noe alarmerende, så jeg prøvde å slå meg til ro med at jeg overreagerer. Men i dag ser jeg at denne kollegaen har fjernet liker-klikk på bildene hans på Instagram, som hun har likt tidligere. Fins det noen som helst logisk forklaring for at hun skal gjøre dette, annet enn at hun har sett at han har slettet henne fra snap og blitt lei seg fordi hun mener det har vært noe mer mellom dem? De følger fortsatt hverandre på instagram, så det er ikke slik at liker-klikkene har forsvunnet pga blokkering heller feks. De jobber ganske tett sammen og kjæresten nevnte også at det ble kleint å slette henne fra snap fordi han vet ikke hva han skal si til henne som forklaring, mens jeg mener at dersom de oppriktig bare hadde en vennskapelig relasjon og sjelden hadde kontakt på snap, så vil det være rart av henne å spørre om dette og at det også ville tatt litt tid før hun i det hele tatt ser at hun har blitt slettet.. Anonymkode: 6c1ea...385 Jeg tenker helt motsatt av deg, det er nettopp fordi det er kun en vennskapelig relasjon at det ville vært naturlig for henne å spørre hvorfor han plutselig sletter henne uten varsel. Ville du virkelig ikke stusset om en du anser som kollega og venn plutselig sletter deg uten å gi noe som helst forklaring? Hadde det vært noe mellom dem så ville det vært naturlig å holde kjeft og anta det er fordi han er fersket... Anonymkode: f5b94...3f2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 10:52 #39 Del Skrevet søndag kl 10:52 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Alle mine guttevenner både av kollegaer og venner har hatt en baktanke med å opprettholde kontakten med meg. Alle har prøvd seg når muligheten har bydd seg på. Eksen min hadde også en kvinnelig kollega som han snappet mye med og etterhvert skjulte han det fra meg. De endte opp sammen ikke lenge etter bruddet. Anonymkode: b97c0...f9f Dette sier kjæresten min også. Hender jeg får meldinger fra både kjente og ukjente menn av tilsynelatende uskyldig karakter. Han sier at det er det absolutt aldri. En mann setter seg aldri ned med telefonen og sender en ubegrunnet melding til en random kvinne om han ikke ønsker mer kontakt. På min samboer sin arbeidsplass har de løst dette greit med å ha en felles snapgruppe. Da slipper man at det er mye skjult kontakt mellom ansatte. Jeg er ikke av den mest sjalu typen, men kjæresten min er i et yrke der han konstant er i kontakt med kunder. Kvinnelige kunder oppsøker han med klem og lovord og vil gjerne stryke han på overarmene og ryggen om de ser han ute på byen og slikt. Aldri mannlige kunder som kommer for å slå av en prat. Synes ikke det er dritkult akkurat. Men det finnes kun to valg, tillit til hverandre, eller avslutte. Daglige snap med kun én kvinnelig kollega hadde jeg kanskje stusset på. Random bilder av snø, nordlys, katter som var sendt til folk flest hadde ikke brydd meg. Lange samtaler om livet, følelser, tanker og drømmer hadde jeg nok stusset litt på om det kun var denne ene. Min trener for eksempel ukentlig med kvinnelige kollegaer, og har gjort dette i to år. Han må jo få leve et normalt liv selv om han er sammen med meg. Anonymkode: 4d7b9...b6b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 11:06 #40 Del Skrevet søndag kl 11:06 Og du er fortsatt sammen med han fordi??? Eneste du får ut av det er at du får en mann uten meninger siden du kan kreve det ene og det andre fra han fordi han engang skapte tillitsproblemer hos deg. Og hva skjer om han i fremtiden fjerner varseler, så du ikke for med deg at han får reaksjoner på SoMe? Tror du må kreve innsyn på hans mobil. Til og med på Vipps kan folk kommunisere. Eller på felles epostkonto - viste du det? skrive kladd, den andre leser kladden, sletter, og svarer i ny kladd. Dvs meldinger blir skrevet men aldri sendt. Anonymkode: 25e60...962 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå