Gå til innhold

Kjenner jeg begynner å bli lei av å være «låst» hjemme når jeg har datteren min

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Installer google meets eller liknende så kan hun ringe deg hvis det er noe. 

Klart en 5-åring kan være inne mens foreldrene er utafor. 

Anonymkode: 3c716...fb6

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Kanskje bare bra med litt "hjemme alene-trening", både for mammaen og barnet.😉

Jeg var ute og måkte i kanskje 30-40 min mens 2,5-åringen satt foran tven i dag. Var nedom huset noen ganger og kikka inn vinduet. Har sånn passe tillitt til at hun ikke finner på noe tull.

Anonymkode: 87aaa...4da

Drøyt

Anonymkode: 33497...a01

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en 4.5 åring hjemme, og han kan jeg aldri forlate inne mens jeg går ut å måker. Rett å slett fordi jeg har en Emil i lønneberget i hus...

Men du må jo se an 5åringen din. Forklar at du må ut å måke, og at du ikke blir lenge. Har du babycall? Kan du evt sette den der hu oppholder seg og ta med den andre delen ut?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Er man ikke normal om man finner på tull og tøys?

Jeg vet ikke hvordan barn oppfører seg i din verden, men i min så går ikke «sette fyr på huset» innunder tull og tøys 🤷‍♀️

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Drøyt

😄

Anonymkode: 87aaa...4da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk tur med minstemann rundt huset her når eldste var 3 og satt inne å så på tv 🙈 forstår ikke helt problemet, men ikke gjør det når hun sover , der er jeg enig . 

Anonymkode: 382da...a10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Hun er 5,5 år, hun er ikke baby!!!! 

Anonymkode: 726a8...d9e

Har enda ikke latt 5 åringen (straks 6) være alene inne i mange minutter. Kun når jeg må ut å skru på bilen 😅 husk at barn er veldig forskjellig. Noen kan fint sitte litt alene, noen ikke. Noen er litt mer "rampete" og må passes mer på😊

Anonymkode: 5c4a4...2c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Er jo litt rar prioritering å være ute i fem timer uten å ta tak i snøen når dere står midt i et snøkaos på Vestlandet…?

Litt bedre planlegging neste gang, så slipper du dette dilemmaet.

Men en på 5,5 år burde normalt sett klare seg helt fint alene på sofaen foran tv/pad mens du måker snø. Om dere ikke har øvd på å være alene før, så hadde jeg titta innom jevnlig - og - hyppigere dess lengre tid du holder på ute. Første stunda er de oppslukt av det de ser på, er etter at det har gått litt tid de kan begynne å kjede seg og finne på ting.

Anonymkode: 0add6...e30

Om hun hadde måket da hun var ute ,så hadde hun garantert måtte begynne å måke igjen senere. Jeg bor i snøkaos nå,og en må måke mer enn en gang om dagen.

Anonymkode: ccf23...4e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun skal begynne på skolen i år!!

Hva er problemet? Kan hun gå,kan hun snakke og forstå språk?

Da sier du at du skal ut å måke. Om det skulle være noe så kan hun bare komme ut.

Sover hun, så er det likevel greit å måke snø utenfor. Det er jo lys på ellers i huset?

Du høres veldig overbeskyttende ut. Og veldig engstelig overfor hva som "potensielt " kan skje.

Slakk litt opp...

Anonymkode: b4756...670

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er 5,5 år! Gå ut å måk ti min, inn å sjekk, ut igjen ti min, osv… viss du er så redd for at noe skal skje

Anonymkode: 5c0b4...5b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som kg mener alle har samme ungen. 🤣 Noen er jo rolige, noen er redde og noen finner på kødd. Noen er selvstendige og andre ikke. 

Anonymkode: f354d...5a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...