AnonymBruker Skrevet mandag kl 12:57 #81 Del Skrevet mandag kl 12:57 Syns hendelsesforløpet var litt uklart. «Enden på visa er at det viser seg at barnehageansatte har tatt alt med hjem til sine barn!» Barnehageansatte i flertall? Ellers lurer jeg på hvorfor du ikke holder deg til å kommunisere med samme person? Hadde gjort ting veldig mye enklere. Hvis du har avtalt med leder å levere leker, burde du levert de til denne personen. I stedet leverer du til en uinformert, utenlandsk ansatt. Videre snakker du med enda en ny person om dette nemlig avdelingsleder, som heller ikke har hørt noe om dette. I stedet for å ta det med lederen du avtalte dette med i utgangspunktet. «Jeg sa at det var til barnehagen, og at hun kunne ta det med neste gang hun var på jobb. Den ansatte sier at nå har hun jo gitt det bort til sine barn!». Vil sistnevnte setning si at du ikke leverte de i barnehagen, men til en ansatt utenfor jobb? I så fall er det jo større rom for misforståelser, enn om du hadde levert lekene direkte til barnehagen tenker jeg. Hvis du kommuniserer like uklart ellers som du gjør her, kan jeg forstå at det oppstår misforståelser. Anonymkode: 169c7...0f7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ElectricScum Skrevet mandag kl 13:20 #82 Del Skrevet mandag kl 13:20 AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Du leker jo selv barmhjertig samaritan som tar denne ansatte i forsvar for at det kunne jo bare være en misforståelse og mener man går alt for hardt ut mot denne, og så velger du selv å skrive så nedsettende og filleriste andre her inne. Samtidig påstår du at andre er hyklerske. Hvis du først skal «redde» noen fra hets så gir det virkelig ingen mening å hetse andre i samme slengen. Anonymkode: 4c149...da5 Det er jo flott at du ser på mitt forsvar av den ansatte som en barmhjertig gjerning. Selv ser jeg på det som en nyansering av en situasjonen som er blåst opp utover alle proporsjoner. Og nyansering synes jeg man trenger mer av på dette forumet. At jeg bruker språklige, "sterke" virkemidler på et forum for å uttrykke min indignasjon over at folk er villig til å gå så langt som å involvere politiet i en slik ikke-sak, ser jeg på som helt innafor. Selv om jeg nok legger lista et helt annet sted enn hva du gjør ang. hva jeg vil kalle hets. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 13:30 #83 Del Skrevet mandag kl 13:30 Dette er selvsagt tyveri, og det unnskylder ingenting om vedkommende tjener dårlig eller ikke forstår språket. Da burde hen ha snakket med sin leder først hen gjorde noe. TS - jeg forstår godt at du reagerer. Kan du snakke med leder i barnehagen igjen og fortelle at dette gikk inn på deg, at du hadde et ønske om at denne donasjonen skulle komme barnehagen til gode fordi du har et hjerte for barnehagen. Og at dette ikke var ment som en donasjon til en tilfeldig ansatt i bhg, men til selve bhg? Anonymkode: 6ac1d...c79 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 14:17 #84 Del Skrevet mandag kl 14:17 Det er mange som vil hjelpe fattige. Men kun de verdige fattige.. Hvis en ansatt i barnehagen ønsker leker hjem er hun neppe rik. Kjipt selvsagt, men la det gå. Be the bigger person Anonymkode: af9a6...f50 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 14:41 #85 Del Skrevet mandag kl 14:41 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Det er mange som vil hjelpe fattige. Men kun de verdige fattige.. Hvis en ansatt i barnehagen ønsker leker hjem er hun neppe rik. Kjipt selvsagt, men la det gå. Be the bigger person Anonymkode: af9a6...f50 Jeg ville ikke hjelpe «fattige» jeg ville hjelpe barnehagen. Anonymkode: 34c5e...6ea 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 14:43 #86 Del Skrevet mandag kl 14:43 AnonymBruker skrev (1 time siden): Syns hendelsesforløpet var litt uklart. «Enden på visa er at det viser seg at barnehageansatte har tatt alt med hjem til sine barn!» Barnehageansatte i flertall? Ellers lurer jeg på hvorfor du ikke holder deg til å kommunisere med samme person? Hadde gjort ting veldig mye enklere. Hvis du har avtalt med leder å levere leker, burde du levert de til denne personen. I stedet leverer du til en uinformert, utenlandsk ansatt. Videre snakker du med enda en ny person om dette nemlig avdelingsleder, som heller ikke har hørt noe om dette. I stedet for å ta det med lederen du avtalte dette med i utgangspunktet. «Jeg sa at det var til barnehagen, og at hun kunne ta det med neste gang hun var på jobb. Den ansatte sier at nå har hun jo gitt det bort til sine barn!». Vil sistnevnte setning si at du ikke leverte de i barnehagen, men til en ansatt utenfor jobb? I så fall er det jo større rom for misforståelser, enn om du hadde levert lekene direkte til barnehagen tenker jeg. Hvis du kommuniserer like uklart ellers som du gjør her, kan jeg forstå at det oppstår misforståelser. Anonymkode: 169c7...0f7 Det er i utgangspunktet to stykker jeg, skulle stå «den barnehageansatte». Og hvorfor skal min kommunikasjonsevne kritiseres og ikke barnehagen? Jeg har da ikke gjort noe galt? Anonymkode: 34c5e...6ea Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 14:45 #87 Del Skrevet mandag kl 14:45 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Det er mange som vil hjelpe fattige. Men kun de verdige fattige.. Hvis en ansatt i barnehagen ønsker leker hjem er hun neppe rik. Kjipt selvsagt, men la det gå. Be the bigger person Anonymkode: af9a6...f50 Det er vel det at denne ansatte ikke bare har fått med seg ett par små leker men flere KASSER med leker. Uansett hvor fattig hun evt er så trenger hun ikke alle di lekene derfor blir det feil å la hun beholde dem når en barnehage FULL av barn kunne hatt glede av dem Anonymkode: 20a85...4a5 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 14:45 #88 Del Skrevet mandag kl 14:45 AnonymBruker skrev (1 time siden): Syns hendelsesforløpet var litt uklart. «Enden på visa er at det viser seg at barnehageansatte har tatt alt med hjem til sine barn!» Barnehageansatte i flertall? Ellers lurer jeg på hvorfor du ikke holder deg til å kommunisere med samme person? Hadde gjort ting veldig mye enklere. Hvis du har avtalt med leder å levere leker, burde du levert de til denne personen. I stedet leverer du til en uinformert, utenlandsk ansatt. Videre snakker du med enda en ny person om dette nemlig avdelingsleder, som heller ikke har hørt noe om dette. I stedet for å ta det med lederen du avtalte dette med i utgangspunktet. «Jeg sa at det var til barnehagen, og at hun kunne ta det med neste gang hun var på jobb. Den ansatte sier at nå har hun jo gitt det bort til sine barn!». Vil sistnevnte setning si at du ikke leverte de i barnehagen, men til en ansatt utenfor jobb? I så fall er det jo større rom for misforståelser, enn om du hadde levert lekene direkte til barnehagen tenker jeg. Hvis du kommuniserer like uklart ellers som du gjør her, kan jeg forstå at det oppstår misforståelser. Anonymkode: 169c7...0f7 Jeg leverte til en barnehageansatt på jobb, altså i barnehagen. Og regnet med at denne skjønte at når jeg forklarer at jeg a har avtalt med leder om at barnehagen skulle få lekene , at det var forståelig. Som nevnt tidligere kan jeg ha sagt «dere» og den skjønner jeg kunne skapt misforståelser. Anonymkode: 34c5e...6ea 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 15:58 #89 Del Skrevet mandag kl 15:58 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er vel det at denne ansatte ikke bare har fått med seg ett par små leker men flere KASSER med leker. Uansett hvor fattig hun evt er så trenger hun ikke alle di lekene derfor blir det feil å la hun beholde dem når en barnehage FULL av barn kunne hatt glede av dem Anonymkode: 20a85...4a5 Jeg skrev ikke alt for at det ikke skulle bli så gjenkjennbart, men det var to balansesykler, en sånn gravegreie man sitter på ute, en trøtraltor og så videre. Anonymkode: 34c5e...6ea Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 16:04 #90 Del Skrevet mandag kl 16:04 Dette er store ting! Som jeg skrev tidligere: kontakt kommunen og forklar situasjonen. Anonymkode: fdc38...d77 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 16:05 #91 Del Skrevet mandag kl 16:05 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg skrev ikke alt for at det ikke skulle bli så gjenkjennbart, men det var to balansesykler, en sånn gravegreie man sitter på ute, en trøtraltor og så videre. Anonymkode: 34c5e...6ea Har du tatt (skriftlig) kontakt med styrer i barnehagen, gjerne med kommunalsjefen for Oppvekst på kopi, og bedt om en redegjørelse for hva vedkommende vil foreta seg i denne saken? Vær tydelig på at disse gjenstandene var et tilbud til barnehagen, og at du som avtalt ville ha gjenstandene barnehagen ikke ønsket å motta i retur. At disse gjenstandene har blitt fjernet fra barnehagen uten ditt samtykke anser du som tyveri, og at du vurderer å politianmelde saken med mindre styrer skaffer gjenstandene tilbake fra den ansatte. Anonymkode: 88689...0e5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 16:07 #92 Del Skrevet mandag kl 16:07 Dersom barnehagen eller kommunen ikke tar affære uten ugrunnet opphold er det ingenting i veien for å kontakte lokalavisen. Anonymkode: 88689...0e5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 19:26 #93 Del Skrevet i går, 19:26 ElectricScum skrev (På 6.1.2025 den 14.20): Det er jo flott at du ser på mitt forsvar av den ansatte som en barmhjertig gjerning. Selv ser jeg på det som en nyansering av en situasjonen som er blåst opp utover alle proporsjoner. Og nyansering synes jeg man trenger mer av på dette forumet. At jeg bruker språklige, "sterke" virkemidler på et forum for å uttrykke min indignasjon over at folk er villig til å gå så langt som å involvere politiet i en slik ikke-sak, ser jeg på som helt innafor. Selv om jeg nok legger lista et helt annet sted enn hva du gjør ang. hva jeg vil kalle hets. Good for you. Anonymkode: 4c149...da5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå