AnonymBruker Skrevet lørdag kl 16:30 #41 Del Skrevet lørdag kl 16:30 Kan det være at barnehagen ikke hadde behov for lekene og at hun derfor tok dem med seg hjem? Kanskje litt usannsynlig, men jeg har jobbet i bhg i mange år og vi har ofte fått mye "ræl" av foreldre som selvfølgelig handler i god tro, men så er det ikke alt som egner seg i en bhg. Feks leker med lyd. Og hvis styrer i bhg har sagt ja så er ikke de veldig oppdaterte på hva avdelingene trenger. Men for all del, jeg forstår at du ble irritert. Tenker uansett at dette ikke er en så stor sak og at barna som fikk det mest sannsynlig har enda mer glede av det enn en bhg som har haugevis av leker fra før. Anonymkode: d7640...8e1 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 16:31 #42 Del Skrevet lørdag kl 16:31 ElectricScum skrev (45 minutter siden): Jeg regner med du ser den prinsipielle forskjellen på å kvitte seg med gammelt ræl til den lokale barnehagen og donasjoner til krigsherjede land og barn i nød? Du bæljer om hjertevarme og gode gjerninger, men hjertevarmen strekker seg visst ikke lenger enn til akkurat de barna TS har sett for seg skal ha glede av disse lekene. Fuck de ungene som "urettmessig" koser seg med de samme lekene i dette øyeblikket. Hvis TS' gjerning er så fordømt altruistisk som du hevder, så bør denne medmenneskeligheten også inkludere en litt rausere holdning til den ansatte som potensielt har misforstått situasjonen. I verste fall har hun vært frekk, men resultatet er likevel at lekene er kommet barn til gode. At du vil pusse politiet på denne dama fordi feil barn får glede av lekene er helt på trynet. Det holder lenge å informere at hun har handlet feil. Og ikke er det ræl heller, for det kaster jeg! Det var ordentlige leker som var hele og pene. Anonymkode: 34c5e...6ea 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 16:32 #43 Del Skrevet lørdag kl 16:32 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Kan det være at barnehagen ikke hadde behov for lekene og at hun derfor tok dem med seg hjem? Kanskje litt usannsynlig, men jeg har jobbet i bhg i mange år og vi har ofte fått mye "ræl" av foreldre som selvfølgelig handler i god tro, men så er det ikke alt som egner seg i en bhg. Feks leker med lyd. Og hvis styrer i bhg har sagt ja så er ikke de veldig oppdaterte på hva avdelingene trenger. Men for all del, jeg forstår at du ble irritert. Tenker uansett at dette ikke er en så stor sak og at barna som fikk det mest sannsynlig har enda mer glede av det enn en bhg som har haugevis av leker fra før. Anonymkode: d7640...8e1 Ser nå at pedagogisk leder ikke hadde fått med seg beskjeden, så da er det selvsagt litt annerledes. Men står for det siste jeg skrev ihvertfall. Ville latt det ligge. Anonymkode: d7640...8e1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BobbySocks Skrevet lørdag kl 16:40 #44 Del Skrevet lørdag kl 16:40 Rart leder ikke tar tak? Var de ikke så gira på å få leker kanskje? 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ElectricScum Skrevet lørdag kl 16:42 #45 Del Skrevet lørdag kl 16:42 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det var veldig mye leker som var hele og pene til sikkert over 5000 kr minst. (Tre barn gavmilde besteforeldre) nei, jeg er ikke bedre enn at jeg ville at lekene skulle komme til gode i barnehagen der alle barna mine har gått og ene fremdeles går i. Til lekekamerater og nabobarn og ansatte i bhg som har tatt vare på de jeg er mest glad i i hele verden. Ikke barna til en vikaransatt jeg ikke kjenner. Da hadde jeg solgt de eller gitt til tantebarn i stedet. Anonymkode: 34c5e...6ea Jeg har forståelse for at du kan kjenne på en irritasjon. Men nå var det slik at den jeg svarte mente dette burde gjøres til en politisak, hvilket er fullstendig uansvarlig. Dette er ikke noe politiet, med sine knappe ressurser, skal belemres med. Å melde dette til politiet fremstår mest som ren hevnlyst, og da blir det ganske hyklersk å messe om "hjertevarme" og "gode handlinger". 10 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 16:43 #46 Del Skrevet lørdag kl 16:43 Jeezes, move on! Anonymkode: 4fab6...8f2 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 16:46 #47 Del Skrevet lørdag kl 16:46 Ikke politimann, nei men hadde tatt det opp med bhg og/eller kommunen. Ansatte kan ikke bare ta ting med hjem uten videre så det må opp i næringskjeden. Satt på spissen: jeg vet om folk som fikk sparken fra matbutikken de jobbet i fordi de tok med seg utgått mat hjem. Dette stiller seg ikke anderledes, men er en ting som må ordnes innenfra i systemet. Anonymkode: fdc38...d77 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 17:07 #48 Del Skrevet lørdag kl 17:07 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Ser nå at pedagogisk leder ikke hadde fått med seg beskjeden, så da er det selvsagt litt annerledes. Men står for det siste jeg skrev ihvertfall. Ville latt det ligge. Anonymkode: d7640...8e1 Tja, det er veldig varierende hvor mye leker de ulike barnehagene har. Kommunen jeg jobber i har for tiden dårlig råd og det er rett og slett ikke nok penger til å kjøpe gode, pedagogiske leker i avdelingene. Leker er dyrt! De er helt avhengige at ansatte tar med leker hjemmefra som egne barn har vokst fra. Jeg har også kjøpt med egne penger en del bøker og spill jeg trenger for å utføre min jobb slik jeg ønsker. Sånn bør det ikke være, men barnehagen har rett og slett ikke pengene til å gjøre innkjøpene. Kjøper mye brukt og på tilbud, men blir likevel litt. Derfor kommer donasjoner svært godt med i vår barnehage, og særlig med leker av god kvalitet. Det sagt, så er det godt mulig at barna til denne ansatte har veldig lite leker. Hvis hun som TS skriver er vikar så tjener hun trolig ganske så dårlig. Det gjør det jo ikke rett av henne å ta med lekene hjem, men samtidig er det jo synd om barna hennes har lite leker og må gi de tilbake. Det kan være veldig tøft for små barn, særlig om de har lite. Samtidig skjønner jeg jo veldig godt at TS blir sint, lekene var jo ment til å komme barna i barnehagen til gode. Og i følge TS trengs det mer leker i barnehagen. Det er jo en vanskelig situasjon som liksom ikke blir perfekt uansett hva man gjør. Men det er TS som har donert lekene og det er hun som må bestemme hva hun vil gjøre videre. Jeg misunner henne ikke å måtte ta den avgjørelsen! Anonymkode: 979f8...e07 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 17:19 #49 Del Skrevet lørdag kl 17:19 Si til henne at det er kjedelig at det ble en misforståelse, men at lekene var til alle barna i barnehagen. Så sier du at for at barnet hennes ikke skal bli altfor lei seg kan det velge seg en av tingene og så tar hun med de resterende xx tilbake til avdelingen. Anonymkode: e2385...dfd 5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 17:24 #50 Del Skrevet lørdag kl 17:24 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hei! Jeg søker råd her for er så utrolig skuffa og sint hvis det er slik jeg tror det er. Saken er den at mitt eldste barn går nå i sitt siste år i barnehagen. Den kommunale barnehagen har ikke så mye ressurser og vi har skapene fulle av leker som ikke brukes lenger. jeg sorterte og fikk klarsignal fra leder i bhg at de gjerne tok i mot leker som var hele. Jeg ga to digre esker til en ansatt og sa at de kunne si fra om jeg skulle hente noe igjen om det var noe de ikke ville ha. Noen uker senere lurte jeg på om de ville ha alt eller om jeg skulle ta med noe tilbake, men pedleder hadde ikke fått med seg at jeg hadde levert leker. Av erfaring tenkte jeg bare at beskjed var glemt gitt. Enden på visa er at det viser seg at barnehageansatte har tatt alt med hjem til sine barn! Den ansatte er ikke norsk opprinnelig og snakker litt gebrokkent og skylder på at hun trodde det bare var å ta! Jeg sa at det var til barnehagen, og at hun kunne ta det med neste gang hun var på jobb. Den ansatte sier at nå har hun jo gitt det bort til sine barn! Leder er informert, men virker unnvikende til å ta tak i problemet! Lekene er nå 2 uker etter at jeg oppdaget det fremdeles ikke levert til barnehagen! Hva hadde dere gjort? Hva kan jeg gjøre? Det var myyyye leker. Anonymkode: 34c5e...6ea Hadde tenkt at hun kanskje ikke har så god råd og at barna ble glade. Godt mulig det er derfor leder er unnvikende også. Men visst barnet ditt går siste år i barnehagen, hvorfor leverte ikke du det direkte til barnehagen? Høres jo ut som du leverte det hjemme hos en av de ansatte. Anonymkode: 8187d...0c4 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 18:10 #51 Del Skrevet lørdag kl 18:10 Den ansattes privatøkonomi eller hvorvidt det er «synd» på barna hennes er irrelevant her. For å sette det på spissen så kommer det nok til å være flere barn som ikke har så mye leker hjemme i den kommunale barnehagen i løpet av årene. Det er godt mulig det var en misforståelse, men da burde de være en smal sak å levere lekene tilbake. Dette hadde jeg tatt opp med styrer. Jeg ville samtidig ha informert om at dersom styrer nekter å ta tak i det tar du det som en bekreftelse på at barnehagen ikke ønsker å ta i mot lekene, og at du kommer til å politianmelde tyveriet samt melde dette videre. Kommunen er barnehageeier og dette kan det lett sendes avviksmelding på md kommunaldirektøren for Oppvekst som mottaker. Anonymkode: 88689...0e5 4 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 18:48 #52 Del Skrevet lørdag kl 18:48 ElectricScum skrev (3 timer siden): Jeg regner med du ser den prinsipielle forskjellen på å kvitte seg med gammelt ræl til den lokale barnehagen og donasjoner til krigsherjede land og barn i nød? Du bæljer om hjertevarme og gode gjerninger, men hjertevarmen strekker seg visst ikke lenger enn til akkurat de barna TS har sett for seg skal ha glede av disse lekene. Fuck de ungene som "urettmessig" koser seg med de samme lekene i dette øyeblikket. Hvis TS' gjerning er så fordømt altruistisk som du hevder, så bør denne medmenneskeligheten også inkludere en litt rausere holdning til den ansatte som potensielt har misforstått situasjonen. I verste fall har hun vært frekk, men resultatet er likevel at lekene er kommet barn til gode. At du vil pusse politiet på denne dama fordi feil barn får glede av lekene er helt på trynet. Det holder lenge å informere at hun har handlet feil. Tøff i språket du. Veldig bra dobbeltmoral. Anonymkode: 4c149...da5 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 18:52 #53 Del Skrevet lørdag kl 18:52 Poenget var vel at lekene skulle glede noen barn., og det gjør de jo. Ville latt det ligge. Tenk så glade barna er for å ha fått leker. Skal du virkelig ta de fra dem igjen??? Hvor er hjertevarmen du fremstiller det som du er full av?? Anonymkode: 5df12...936 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 18:56 #54 Del Skrevet lørdag kl 18:56 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det var veldig mye leker som var hele og pene til sikkert over 5000 kr minst. (Tre barn gavmilde besteforeldre) nei, jeg er ikke bedre enn at jeg ville at lekene skulle komme til gode i barnehagen der alle barna mine har gått og ene fremdeles går i. Til lekekamerater og nabobarn og ansatte i bhg som har tatt vare på de jeg er mest glad i i hele verden. Ikke barna til en vikaransatt jeg ikke kjenner. Da hadde jeg solgt de eller gitt til tantebarn i stedet. Anonymkode: 34c5e...6ea Støtter deg 100% TS. Anonymkode: 4c149...da5 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 20:46 #55 Del Skrevet lørdag kl 20:46 Barnehagen har spurt etter leker på foreldregruppa så det var ikke helt ut av det blå! Anonymkode: 34c5e...6ea 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 20:51 #56 Del Skrevet lørdag kl 20:51 AnonymBruker skrev (1 time siden): Poenget var vel at lekene skulle glede noen barn., og det gjør de jo. Ville latt det ligge. Tenk så glade barna er for å ha fått leker. Skal du virkelig ta de fra dem igjen??? Hvor er hjertevarmen du fremstiller det som du er full av?? Anonymkode: 5df12...936 Poenget var at de skulle glede barnehagen som jeg er blitt glad i som har dårlig økonomi. Anonymkode: 34c5e...6ea 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 20:52 #57 Del Skrevet lørdag kl 20:52 Hun har garantert solgt lekene på finn. Anonymkode: 2ba5c...39c 1 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 20:53 #58 Del Skrevet lørdag kl 20:53 AnonymBruker skrev (1 time siden): Poenget var vel at lekene skulle glede noen barn., og det gjør de jo. Ville latt det ligge. Tenk så glade barna er for å ha fått leker. Skal du virkelig ta de fra dem igjen??? Hvor er hjertevarmen du fremstiller det som du er full av?? Anonymkode: 5df12...936 Jeg fremstiller ikke at jeg er full av hjertevarme? Jeg er glad i barnehagen barna mine har gått i og ønsket å gi de bort til den. Og hvis de ikke vil ha så hadde jeg solgt det eller gitt det til barn i familien. Anonymkode: 34c5e...6ea 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grüner Skrevet lørdag kl 20:58 #59 Del Skrevet lørdag kl 20:58 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Hei! Jeg søker råd her for er så utrolig skuffa og sint hvis det er slik jeg tror det er. Saken er den at mitt eldste barn går nå i sitt siste år i barnehagen. Den kommunale barnehagen har ikke så mye ressurser og vi har skapene fulle av leker som ikke brukes lenger. jeg sorterte og fikk klarsignal fra leder i bhg at de gjerne tok i mot leker som var hele. Jeg ga to digre esker til en ansatt og sa at de kunne si fra om jeg skulle hente noe igjen om det var noe de ikke ville ha. Noen uker senere lurte jeg på om de ville ha alt eller om jeg skulle ta med noe tilbake, men pedleder hadde ikke fått med seg at jeg hadde levert leker. Av erfaring tenkte jeg bare at beskjed var glemt gitt. Enden på visa er at det viser seg at barnehageansatte har tatt alt med hjem til sine barn! Den ansatte er ikke norsk opprinnelig og snakker litt gebrokkent og skylder på at hun trodde det bare var å ta! Jeg sa at det var til barnehagen, og at hun kunne ta det med neste gang hun var på jobb. Den ansatte sier at nå har hun jo gitt det bort til sine barn! Leder er informert, men virker unnvikende til å ta tak i problemet! Lekene er nå 2 uker etter at jeg oppdaget det fremdeles ikke levert til barnehagen! Hva hadde dere gjort? Hva kan jeg gjøre? Det var myyyye leker. Anonymkode: 34c5e...6ea Da får hun bare ta det tilbake fra sine barn og ta det med tilbake til bhg. Det er hun som har gjort en feil her og må ta konsekvensen av det. Ja, vel så vil barna hennes bli skuffet og hun flau overfor dem, men det er ingen unnskyldning. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MammaSvarDa Skrevet lørdag kl 21:05 #60 Del Skrevet lørdag kl 21:05 Ikke bare stjeler hun lekene, men hun nekter å levere de tilbake til barnehagen? Denne kvinnen skal være med barna i 8 timer hver dag som et forbilde og god rollemodell for ungene! Dette hadde jeg ikke godtatt. Krev at de leveres til barnehagen 7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå