Trolltunge Skrevet lørdag kl 14:49 #21 Del Skrevet lørdag kl 14:49 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det er jo mor sitt problem hvordan hun forklarer til egen barn at hun hadde stålet lekene, nå ble hun tatt og må derfor levere dem tilbake. Har du samme tankegang når folk stjeler sykler, akebrett, ski o.l? Barnet blir så lei seg så derfor skal ikke den stjålete sykkelen leveres tilbake? Selvfølgelig skal den leveres tilbake, den ansatte får selv forklare for sine barn hva hun har gjort og ta byrden med dette. Og styrer bør selvfølgelig ts en samtale med den ansatte om rett og galt, for mange utlendinger tror de kan komme unna med alt bare ved på skylde på språk og kalle andre rasist når de ikke får viljen sin. Anonymkode: c2e54...067 Er det sikkert at hun mente å stjele? Er litt annerledes å ta noe noen kvitter seg med og å stjele akebrett, sykkel og så videre som er i bruk. Så lenge det ikke er absolutt sikkert at vedkommende mente å stjele heller mener jeg at man bør ta hensyn til barna ja. Barna i barnehagen savner ikke noe av det, men det kan bli veldig fælt for barna som fikk det å levere tilbake. Selvfølgelig synes jeg ikke stjeling er ok, men her hadde jeg regnet med at ledelsen nøstet opp i saken, og handlet etter det som kom frem. At den ansatte fikk sparken dersom hun faktisk stjal bevisst. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet lørdag kl 14:50 #22 Del Skrevet lørdag kl 14:50 Du ville at leker du ikke lenger har bruk for skulle komme andre barn til gode, og nå gjør de det. Så var det ikke helt sånn du hadde tenkt og det skjedde en misforståelse - skitt happens. Fort gjort, og særlig når det er litt språkproblemer involvert. Det er ikke akkurat snakk om at hun har stjålet store verdier og videresolgt for egen vinning. Jeg håper at om noen faktisk prøvde å politianmelde et sånt scenario, ville de fått en leksjon om hva som kvalifiserer som lovbrudd og politiets ansvarsområde. 12 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 14:54 #23 Del Skrevet lørdag kl 14:54 AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Hei! Jeg søker råd her for er så utrolig skuffa og sint hvis det er slik jeg tror det er. Saken er den at mitt eldste barn går nå i sitt siste år i barnehagen. Den kommunale barnehagen har ikke så mye ressurser og vi har skapene fulle av leker som ikke brukes lenger. jeg sorterte og fikk klarsignal fra leder i bhg at de gjerne tok i mot leker som var hele. Jeg ga to digre esker til en ansatt og sa at de kunne si fra om jeg skulle hente noe igjen om det var noe de ikke ville ha. Noen uker senere lurte jeg på om de ville ha alt eller om jeg skulle ta med noe tilbake, men pedleder hadde ikke fått med seg at jeg hadde levert leker. Av erfaring tenkte jeg bare at beskjed var glemt gitt. Enden på visa er at det viser seg at barnehageansatte har tatt alt med hjem til sine barn! Den ansatte er ikke norsk opprinnelig og snakker litt gebrokkent og skylder på at hun trodde det bare var å ta! Jeg sa at det var til barnehagen, og at hun kunne ta det med neste gang hun var på jobb. Den ansatte sier at nå har hun jo gitt det bort til sine barn! Leder er informert, men virker unnvikende til å ta tak i problemet! Lekene er nå 2 uker etter at jeg oppdaget det fremdeles ikke levert til barnehagen! Hva hadde dere gjort? Hva kan jeg gjøre? Det var myyyye leker. Anonymkode: 34c5e...6ea Gi klar beskjed til den frekke ansatte om at lekene omgående skal leveres barnehagen. Maken til frekkhet. Nytter ikke å gjemme seg bak dårlig språkforståelse. Anonymkode: 31e92...dc1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 15:02 #24 Del Skrevet lørdag kl 15:02 Jeg ville sagt for å gi henne dårlig samvittighet og få henne til å levere alt tilbake at hvis ikke barnehagen skal ha lekene skal du gi dem til en god sak. Så hun blir nødt å gi dem tilbake . Da kan hun ikke bruke unnskyldningen at barna blir lei seg for at hun tar dem fra dem igjen Anonymkode: 20a85...4a5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 15:02 #25 Del Skrevet lørdag kl 15:02 Daria skrev (11 minutter siden): Du ville at leker du ikke lenger har bruk for skulle komme andre barn til gode, og nå gjør de det. Så var det ikke helt sånn du hadde tenkt og det skjedde en misforståelse - skitt happens. Fort gjort, og særlig når det er litt språkproblemer involvert. Det er ikke akkurat snakk om at hun har stjålet store verdier og videresolgt for egen vinning. Jeg håper at om noen faktisk prøvde å politianmelde et sånt scenario, ville de fått en leksjon om hva som kvalifiserer som lovbrudd og politiets ansvarsområde. Mener du at det ikke kvalifiserer som lovbrudd å stjele donasjoner? Anonymkode: 4c149...da5 3 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 15:03 #26 Del Skrevet lørdag kl 15:03 Den ansatte må være rimelig blåst om hun tror lekene levert i barnehagen var fritt vilt som hun kunne ta med seg. Her er hun frekkere enn flatlusa. Ville ikke gitt meg på å få tilbake til lekene. Det er barnehagen sine. Anonymkode: 41e0e...a9f 5 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 15:05 #27 Del Skrevet lørdag kl 15:05 Hadde latt det gå, kjipt å lage en stor sak utav en misforståelse når du skal se og møte disse menneskene hver dag i lang tid framover. Skjønner at folk kan ha vanskeligheter med å la en prinsippsak ligge, vertfall om man i tillegg har ilagt dem litt kjipe motiver, og er du en av dem så er jo dette en perfekt anledning til å øve på å la små saker som denne ligge. Anonymkode: a0df6...837 9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet lørdag kl 15:06 #28 Del Skrevet lørdag kl 15:06 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Mener du at det ikke kvalifiserer som lovbrudd å stjele donasjoner? Anonymkode: 4c149...da5 Det er en misforståelse om noen brukte leker som ble gitt til noen andre barn enn de giver hadde tiltenkt dem. Det får være måte på å lage prinsipiell storm i vannglass. 8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 15:10 #29 Del Skrevet lørdag kl 15:10 Jeg synes det var veldig frekt gjort , men hadde ikke gjort noe mer utav det. Jeg hadde tenkt at så lenge jeg hadde gitt det bort, så var det utav mine hender. Men barnehagen bør jo ta en prat med den ansatte, det er ikke greit å stjele. Men det kanskje barna hennes ikke har særlig med leker, så hun tenkte siden du gav dette bort, så var det bare til å ta. Lekene går jo til en bra sak, hvis de går til barn som ikke har leker. Anonymkode: f9e83...a1f 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 15:11 #30 Del Skrevet lørdag kl 15:11 Tenk om det faktisk var en misforståelse da, og så får den ansatte kjeft, blir truet med politianmeldelse o.l. Stakkars menneske. Nei, la det passere. Anonymkode: 17314...955 8 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 15:11 #31 Del Skrevet lørdag kl 15:11 Daria skrev (2 minutter siden): Det er en misforståelse om noen brukte leker som ble gitt til noen andre barn enn de giver hadde tiltenkt dem. Det får være måte på å lage prinsipiell storm i vannglass. Det er misforståelse når noen handler i god tro. Her er det ikke grunn til å tro at vedkommende har handlet i god tro, da man må være ganske blåst for å tro at det bare er å ta med alle disse lekene hjem til seg selv, slik andre her har påpekt. Dermed var det en bevisst handling å ta med alle lekene hjem til egne barn. Én ansatt tar med alle lekene hjem til SINE EGNE barn. Verken ts eller noen andre har sagt til vedkommende at hei, du kan ta med alle disse hjem til dine egne barn. Det er da flere ansatte med barn i denne barnehagen. Anonymkode: 4c149...da5 6 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 15:14 #32 Del Skrevet lørdag kl 15:14 Selvfølgelig var det ikke en misforståelse. Da hadde hun ikke tatt alle lekene selv, men gitt beskjed til de andre at lekene var for alle å forsyne seg av. Typisk utlendinger å late som de ikke skjønner noe. Anonymkode: 83ecd...17d 7 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Taffel Skrevet lørdag kl 15:14 #33 Del Skrevet lørdag kl 15:14 Hadde ikke gjort noe som helst. Lekene kom barn som kanskje ikke har så mange, til gode. Alle fikk ikke ta del i din godhet, men de har kommet til nytte. Barnehagen klarer seg. 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 15:15 #34 Del Skrevet lørdag kl 15:15 Min mor hadde en kollega for en 10-15 år siden, som valgte å bare ta med en jobb-iPad hjem, resette den til fabrikk-innstillinger, og gi den til barnet sitt. Dette var da tyveri fra arbeidsgiver og ikke tyveri av en donasjon, men like ugreit og uhørt. Anonymkode: 4c149...da5 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 15:18 #35 Del Skrevet lørdag kl 15:18 Er det kanskje en grunn til at barnehagen har så dårlig med leker og utstyr? Alt bare forsvinner i hendene på folk som tror de bare kan ta ting som er der? Anonymkode: 4c149...da5 2 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 15:23 #36 Del Skrevet lørdag kl 15:23 Det er jo en misforståelse. Ville klaget på språkkravet. Men forstår jo at det ikke er helt heldig å ta vekk leker hun nå har gitt sine barn. Jeg ville tenkt at hun og familien er i en vanskelig økonomisk situasjon og at noen i det minste fikk nytte for lekene. Anonymkode: 82201...b6c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 15:28 #37 Del Skrevet lørdag kl 15:28 Derfor selger man tingene man ikke trenger lenger på finn så slipper man slikt rot. Barnehagen virker jo helt inompetent, jeg har forlangt lekene tilbake. Anonymkode: 6c39f...fa4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perelandra Skrevet lørdag kl 15:43 #38 Del Skrevet lørdag kl 15:43 Tråden er ryddet for nedsettende innhold og svar til dette Perelandra, mod. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ElectricScum Skrevet lørdag kl 15:45 #39 Del Skrevet lørdag kl 15:45 AnonymBruker skrev (53 minutter siden): Jeg hadde krevd via styrer å få alt tilbake da ansatt har stjålet en gave. Hadde sendt kravet i e-post og avsluttet med at dersom lekene ikke er deg i hende innen en uke så politianmelder du ansatt for tyveri av donasjon til barnehagen. Så ville jeg møtt opp fysisk i barnehagen og gitt beskjed til både styrer og den ansatte om at du har sendt denne e-posten. Du kommer til å angre hvis du ikke sier kraftig i fra om dette, det skal jeg love deg. Du gjorde en ordentlig god og hjertevarm gjerning, og så er det noen som velger å utnytte seg av det. Prøv å skaffe skriftlig bevis på at dette har skjedd, for det er strengt straffbart og den ansatte bør bli veldig bevisst på det. Anonymkode: 4c149...da5 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Mener du at det ikke kvalifiserer som lovbrudd å stjele donasjoner? Anonymkode: 4c149...da5 Jeg regner med du ser den prinsipielle forskjellen på å kvitte seg med gammelt ræl til den lokale barnehagen og donasjoner til krigsherjede land og barn i nød? Du bæljer om hjertevarme og gode gjerninger, men hjertevarmen strekker seg visst ikke lenger enn til akkurat de barna TS har sett for seg skal ha glede av disse lekene. Fuck de ungene som "urettmessig" koser seg med de samme lekene i dette øyeblikket. Hvis TS' gjerning er så fordømt altruistisk som du hevder, så bør denne medmenneskeligheten også inkludere en litt rausere holdning til den ansatte som potensielt har misforstått situasjonen. I verste fall har hun vært frekk, men resultatet er likevel at lekene er kommet barn til gode. At du vil pusse politiet på denne dama fordi feil barn får glede av lekene er helt på trynet. Det holder lenge å informere at hun har handlet feil. 8 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 16:30 #40 Del Skrevet lørdag kl 16:30 ElectricScum skrev (40 minutter siden): Jeg regner med du ser den prinsipielle forskjellen på å kvitte seg med gammelt ræl til den lokale barnehagen og donasjoner til krigsherjede land og barn i nød? Du bæljer om hjertevarme og gode gjerninger, men hjertevarmen strekker seg visst ikke lenger enn til akkurat de barna TS har sett for seg skal ha glede av disse lekene. Fuck de ungene som "urettmessig" koser seg med de samme lekene i dette øyeblikket. Hvis TS' gjerning er så fordømt altruistisk som du hevder, så bør denne medmenneskeligheten også inkludere en litt rausere holdning til den ansatte som potensielt har misforstått situasjonen. I verste fall har hun vært frekk, men resultatet er likevel at lekene er kommet barn til gode. At du vil pusse politiet på denne dama fordi feil barn får glede av lekene er helt på trynet. Det holder lenge å informere at hun har handlet feil. Det var veldig mye leker som var hele og pene til sikkert over 5000 kr minst. (Tre barn gavmilde besteforeldre) nei, jeg er ikke bedre enn at jeg ville at lekene skulle komme til gode i barnehagen der alle barna mine har gått og ene fremdeles går i. Til lekekamerater og nabobarn og ansatte i bhg som har tatt vare på de jeg er mest glad i i hele verden. Ikke barna til en vikaransatt jeg ikke kjenner. Da hadde jeg solgt de eller gitt til tantebarn i stedet. Anonymkode: 34c5e...6ea 7 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå