Gå til innhold

Skal i babyshower i morgen, blitt syk

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ja, har egentlig sagt det er best. Men hun gir meg litt dårlig samvittighet og sier at jeg bør komme en liten tur for vår venninne sin del….

Anonymkode: af337...fa0

Hadde sagt at jeg holdt meg hjemme for den gravides del. Og så hadde jeg sendt den gravide en melding når babyshoweren har startet eller etterpå om at du er syk, ikke ville smitte og håper hun hadde en fin dag.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Mange har ikke lært fra den værste tiden av pandemien.

Du er syk, du er smittsom, du holder deg hjemme. Ikke kun pga. den som er gravid, men for alle som skal dit. Ingen ønsker å bli syk. 

Anonymkode: cdc14...fe8

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Mange har ikke lært fra den værste tiden av pandemien.

Du er syk, du er smittsom, du holder deg hjemme. Ikke kun pga. den som er gravid, men for alle som skal dit. Ingen ønsker å bli syk. 

Anonymkode: cdc14...fe8

Men gjerne spesielt for den som er gravid også. Gravide har nedsatt immunforsvar og kan ende opp med sykehusinnleggelse hvis de får influensa eller covid, spesielt i tredje trimester.

Anonymkode: fdde9...b2e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Har feber, hoster osv. Sa fra til vår felles venninne (som arrangerer) at det kanskje er dumt å komme. termin om under en mnd. Hun mente jeg bare kunne komme en liten tur hvis det gikk med Paracet/ibux.

Vet ikke helt om jeg hadde likt dette selv som gravid? Hva hadde du tenkt om noen dukket opp i babyshower og ikke var frisk?

Anonymkode: af337...fa0

Jeg hadde blitt fly forbanna om det var meg høygravid og ble påført smitte bevisst.. En ting er at venninnen din som er høygravid kan bli syk og få et mer alvorlig forløp, men det kan i værste fall også skade babyen. Du vet jo ikke engang hvilken sykdom du bærer på.

Anonymkode: 120fa...169

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Virrevirrevapp skrev (16 timer siden):

Delta over Skype. Da smitter du ingen.

Skulle til å skrive dette! 

Delta digitalt en stund, skal tro veninnen din setter pris på at du er hjemme.

Anonymkode: f0044...714

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg syns ikke det er noe problem med besøk som er litt forkjølet, hverken som høygravid eller med liten baby i hus. Jeg både regner med og har erfart at voksne flest har god håndhygiene og hostehygiene. Sist jeg var gravid, fikk jeg spørsmål om det var ok å komme med hoste og tett nese. Det var det for meg, vi var ekstra forsiktige med å unngå smitte da. Men akkurat det å spørre, tenker jeg er bra, og vanlig høflighet. For gravide blir lettere smittet, og å være forkjølet og høygravid vil jeg tro lite behagelig. Dermed er det litt ekstra utfordrende om en ikke kan spørre. 

Men uansett, TS har feber. Og da har hun mer enn en mild forkjølelse. Med feber så tenker jeg en holder seg hjemme. Av hensyn til den gravide, til andre gjester og også til seg selv. Kroppen trenger hvile, ikke paracet. 

Anonymkode: 03a8c...942

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Som høygravid som har hatt bihulebetennelse, ørebetennelse, flere halsbetennelser (altså blitt smittet av alt og ingenting) og masse forkjølelse under graviditeten, hadde jeg ikke blitt spesielt glad for å risikere enda mer sykdom på dette tidspunktet. Hadde mye heller satt pris på et lite besøk av deg når du ble frisk. 

Anonymkode: 4a57d...737

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde droppet det. Besøk hun heller når du er blitt frisk 😊 jeg er gravid og blitt syk nå. Det er heeeelt forferdelig. Sover dårlig på natten fra før. Ikke godt med feber, hodepine, kroppsvondt og tetthet i tillegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Når man har feber, holder man seg hjemme. Det er noe annet enn litt hosting.

Anonymkode: cd0bb...1d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Bli hjemme. Jeg var skikkelig forkjølet de siste to ukene før fødsel og det var helt forjævlig. Værste jeg noen sinne har vært borti. Send med en fin gave og gi en videomelding om at du gjerne skulle ønske du var der.

Anonymkode: d676f...df8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg hadde blitt forbanna om noen dukket opp syke når jeg var høygravid. 

Anonymkode: fc51e...01b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...