AnonymBruker Skrevet 4. januar #1 Del Skrevet 4. januar Heisann. Vi har en sønn på 8 år, blir 9 i år. Han gjør i tredje klasse. Nå har det seg slik at alle guttene på hans trinn spiller fortnite, på tross av 12 årsgrense. Vi har vært strenge og tenkt at vi skal vente i hvertfall 1-2 år til. Vi har sjekket det litt ut. Men jeg syntes det blir for realistisk vold. Men samtidig, er jeg redd han faller utenfor. Faller utenfor når alle spiller sammen, eller når de prater om fortnite på skolen. Egentlig skulle jeg ønske andre foreldre ventet og forholdt seg mer til aldersgrensen. Jeg er ikke redd for å være den kjipe strenge mammaen, men redd han faller utenfor som sagt. Sjukt vanskelig. Hva tenker dere? Anonymkode: 8a046...f17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. januar #2 Del Skrevet 4. januar Det er ingen aldersgrense på spill, PEGI er bare en anbefalt aldersmerking og det er til syvende og sist opp til foreldre å sette seg litt inn i spillene slik at de kan avgjøre om det passer eller ikke for barnet. Fortnite er i hovedsak merket 12 år fordi spillet inneholder minitransaksjoner og fordi det er en online spill, det står merket med moderat vold men det er ikke noe verre enn f.eks. Mario eller andre spill som er laget for barn. "Physical reactions are unrealistic as no blood or injuries are depicted and damage is represented by numbers. Defeated characters disappear from the field." Barn fokuserer ikke på eller blir opphengt i det lille elementet av vold i dette spillet, det handler om det sosiale samt samarbeid og å vinne. Jeg ville ikke hatt noe problem med at en 8-9 åring spiller Fortnite, men jeg ville tatt kontrollen over hvem han kan ha på vennelista og hvem han kan kommunisere med via voice chat i spillet. Epic har gode innstillinger for slikt. Det finnes forresten LEGO utgaver av Fortnite men det krever at hovedspillet er installert. Anonymkode: 0c0cf...ff4 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. januar #3 Del Skrevet 4. januar AnonymBruker skrev (3 timer siden): Det er ingen aldersgrense på spill, PEGI er bare en anbefalt aldersmerking og det er til syvende og sist opp til foreldre å sette seg litt inn i spillene slik at de kan avgjøre om det passer eller ikke for barnet. Fortnite er i hovedsak merket 12 år fordi spillet inneholder minitransaksjoner og fordi det er en online spill, det står merket med moderat vold men det er ikke noe verre enn f.eks. Mario eller andre spill som er laget for barn. "Physical reactions are unrealistic as no blood or injuries are depicted and damage is represented by numbers. Defeated characters disappear from the field." Barn fokuserer ikke på eller blir opphengt i det lille elementet av vold i dette spillet, det handler om det sosiale samt samarbeid og å vinne. Jeg ville ikke hatt noe problem med at en 8-9 åring spiller Fortnite, men jeg ville tatt kontrollen over hvem han kan ha på vennelista og hvem han kan kommunisere med via voice chat i spillet. Epic har gode innstillinger for slikt. Det finnes forresten LEGO utgaver av Fortnite men det krever at hovedspillet er installert. Anonymkode: 0c0cf...ff4 Tusen takk for godt og utdypende svar. Jeg har ikke satt meg godt inn i spillet, annet enn hva jeg har sett av det på YouTube feks. Svaret ditt satt meg litt i tankeboksen ☺️ Anonymkode: 8a046...f17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. januar #4 Del Skrevet 5. januar Her har barnet spilt fortnite siden hn var 8år, jeg har selv spilt det, er ikke noe blod eller annet gørr i det, så personlig mener jeg at det er ganske barnevennlig og ikke verre en at de leker krig med leke pistoler f.eks. Som nevnt over så er spillet merket med mild vold som gjør at det får anbefalt aldersgrense på 12 år, det er og online og mikro transaksjoner. Og for en gangs skyld så stemme det når barnet sier at alle spille det, for absolutt alle spille det(vel nesten da) Spillet er jo gratis å spille så hvorfor tar du deg ikke en runde eller 2 så får du bedre kunnskap, så du kan ta den riktig avgjørelsen for hva som passe for dere Anonymkode: e73b3...2e1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå