Gå til innhold

HJELP LITEN HUND OG FRUSTRERING

Anonym38

Anbefalte innlegg

Anonym38 skrev (På 12.1.2025 den 23.07):

Ja for dette mener du ikke er kritiserende? Jeg har på ingen måter skadet hunden. Nå er det en stund siden dette skjedde og det går kjempe fint. Jeg sa at om lesere skal kritisere så peller de/ du deg vekk fra denne tråden og holder kjeft. Jeg og valpen har det kjempe fint og jeg er kjempe glad i han.

Jeg er glad for å høre at det går fint nå. Når det er sagt, er det slik at når man beskriver egen skadelig adferd slik du gjorde, må man regne med råd som handler om å skåne offeret for slik adferd. Å instruere vilt fremmede om å "holde kjeft" på offentlige diskusjonsfora har lite for seg. Uansett ønsker jeg deg - og særlig hunden - alt det beste videre.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Supermerry skrev (7 timer siden):

Jeg er glad for å høre at det går fint nå. Når det er sagt, er det slik at når man beskriver egen skadelig adferd slik du gjorde, må man regne med råd som handler om å skåne offeret for slik adferd. Å instruere vilt fremmede om å "holde kjeft" på offentlige diskusjonsfora har lite for seg. Uansett ønsker jeg deg - og særlig hunden - alt det beste videre.

Takk skal du ha. Men jeg synes du var litt vel hard når rådet ditt var å omplassere hunden pga den hendelsen. Det var et ettgangstilfelle og skjer aldri igjen. Så jeg håper bare at du skjønner hvorfor jeg reagerte slikt. Det siste jeg vil høre når jeg er så stressa er at jeg ikke kan ha hund å at jeg burde gi den vekk fordi jeg er skadelig for hunden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Anonym38 skrev (10 timer siden):

Takk skal du ha. Men jeg synes du var litt vel hard når rådet ditt var å omplassere hunden pga den hendelsen. Det var et ettgangstilfelle og skjer aldri igjen. Så jeg håper bare at du skjønner hvorfor jeg reagerte slikt. Det siste jeg vil høre når jeg er så stressa er at jeg ikke kan ha hund å at jeg burde gi den vekk fordi jeg er skadelig for hunden

Det er bare at det er bekymringsverdig å lese, betyr ikke at du må omplassere. Alle her inne vil bare det beste for dyret, derfor er det lett å be folk gi kjæledyret sitt til noen som ikke ville gjort ting som dette. Men jeg er helt sikker på at hunden din har det fint. Biter han fortsatt like mye?

Anonymkode: 5e91a...d23

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har stor hund som går pent i bånd men merker meg stadig at de med små hunder går omveier for å ikke møte min.  Altfor mange hundeeiere beskytter sine små for "vanskelige opplevelser" - Det kan virke som om de holder seg borte fra alt som heter hunder. Dette fører til at hundene tror at alt er farlig. Hunden leser deg mye bedre enn omvendt. Hund er hund uansett størrelse. Dessverre virker det som at Spessielt de små skjermes for alt. Og det fører til at de blir livredd alt som beveger seg. Møter stadig på små som bjeffer på en slik måte som om jeg lurer på om de skal dø av hjerteslag når som helst😫

Anonymkode: 55201...089

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som du alt er klar over, det å riste på buret, med hunden inni, er overhodet ikke greit. Skjønner frustrasjonen altså, valp er slitsomt, og valpetenner er syylskarpe. Vondt som fy! Hatt flere valper, hendene mine har sett ut som filerte skinnfileter etter hver og en 😛 I min erfaring er det eneste som hjelper å være konsekvent mtp piping og biting. Pip selv, eller si auu med pipestemme når valpen biter, det er hva moren gjør, og valpen responderer med å slippe, og ofte se forundret ut. Over tid går det seg til. Valpekurs/ adferdskurs eller hva du enn ser behov for er gull verdt. Valp er mye jobb, men så verdt det 😊 Masse lykke til ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fikk tips av oppdretter om å hyle dersom valpen bet, da det er det den er vant med fra søskena. 

Det funka veldig godt hos oss. Og bedre jo lysere stemme vi hadde. Ungene bet valpen kun én gang, mens vi voksne ble bitt noen ganger til. 

Jeg synes den verste biteperioden var rundt den tida du er i nå, når den skal miste alle valpetennene. Deretter går det fort over, og så glemmer man helt hvor ille det var. 

Jeg husker en morgen jeg lå i senga, og drev hunden og hoppet opp mot meg og prøvde å bite. Jeg så bare snuten og de sylspisse tennene komme over sengekanten gang på gang på gang. Det var som om det var en alligator som prøvde å ta meg. 😂😂😂

Anonymkode: 17ff0...976

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 16.1.2025 den 17.16):

Det er bare at det er bekymringsverdig å lese, betyr ikke at du må omplassere. Alle her inne vil bare det beste for dyret, derfor er det lett å be folk gi kjæledyret sitt til noen som ikke ville gjort ting som dette. Men jeg er helt sikker på at hunden din har det fint. Biter han fortsatt like mye?

Anonymkode: 5e91a...d23

Nei absolutt ikke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 16.1.2025 den 20.51):

har stor hund som går pent i bånd men merker meg stadig at de med små hunder går omveier for å ikke møte min.  Altfor mange hundeeiere beskytter sine små for "vanskelige opplevelser" - Det kan virke som om de holder seg borte fra alt som heter hunder. Dette fører til at hundene tror at alt er farlig. Hunden leser deg mye bedre enn omvendt. Hund er hund uansett størrelse. Dessverre virker det som at Spessielt de små skjermes for alt. Og det fører til at de blir livredd alt som beveger seg. Møter stadig på små som bjeffer på en slik måte som om jeg lurer på om de skal dø av hjerteslag når som helst😫

Anonymkode: 55201...089

Hvis man har en hund som kan utagere i passeringer med andre hunder, så er det lurt å gå omvei for å unngå det. Spesielt om hunden er redd.

Nei, hunden blir ikke bedre av å unngå problemet. Men får man en utagering så har problemet allerede blitt verre. Det er heller ikke god dyrevelferd å utsette en hund for noen den er redd for flere ganger om dagen hver dag.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...