Gå til innhold

Et vanskelig valg synes jeg. Jeg har sluttet på medisiner, lurer på å begynne igjen.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Skjønner. Jeg tenker at hvis de forstår hvor plaget du er nå så vil de kanskje vurdere å la deg få komme inn til en annen nevrolog. Det er i alle fall verdt å spørre.

Anonymkode: f2d20...20d

Skal ringe de på mandagen, synes det er rart at de ikke kan hjelpe meg før. 
Ts

Anonymkode: e7fe1...576

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skjønner ikke at de er så vanskelige med dette! Jeg går på Rikshospitalet og har ofte forskjellige nevrologer. De leser jo journalen og snakker med meg, og det går bra selv om det selvfølgelig er best å ha en fast. 

Det siste året har jeg hatt fast nevrolog, men det er håpløst, for hun er aldri tilgjengeliig, noe som jo blir vanskelig hvis det er noe tull med en resept, søknad til Helfo etc. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Det er snakk om kanskje botox og vyepti, men det må nevrologen min avgjøre fikk jeg beskjed om. Min nevrolog er ikke der nå, men jeg forstår ikke hvorfor ikke andre da kan ta meg inn å ta en avgjørelse. 
Jeg bruker ajovy hver 3 måned nå, bruker sarotex. Satt ajovy i desember, det er ingen virkning nå. 

Jeg får ringe sykehuset å høre om de kan hjelpe meg før, det begynner virkelig å tære på. 
Fastlegen sykemelder meg, noe annet kunne han ikke bidra med da dette er komplisert. Kunne hjelpe meg med å legges inn. 
Det å være innlagt på sykehus er virkelig en påkjenning, jeg ble lagt på gangen en natt, 2 roms, og sykepleiere som ikke ante hva jeg fikk eller skulle få av medisiner. 
Det var veldig vanskelig å være innlagt, jeg ble verre i hode. 

Jeg er medlem av hodepine Norge, men de kan vel ikke hjelpe meg helt med denne saken? 

Ts

Selv går jeg på topimax, har du prøvd det? Har en litt lang opptrappingsperiode med muligens endel bivrikninger i starten spesielt om en starter for kjapp opptrapping, men selv har jeg ingen bivirkninger nå når jeg har gått på de en stund. Er forebyggende.

Anonymkode: 12aad...295

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Anneofgreengables skrev (1 time siden):

Skjønner ikke at de er så vanskelige med dette! Jeg går på Rikshospitalet og har ofte forskjellige nevrologer. De leser jo journalen og snakker med meg, og det går bra selv om det selvfølgelig er best å ha en fast. 

Det siste året har jeg hatt fast nevrolog, men det er håpløst, for hun er aldri tilgjengeliig, noe som jo blir vanskelig hvis det er noe tull med en resept, søknad til Helfo etc. 

skulle gjerne vært på riksen, men de overførte meg til mitt lokalsykehus etter de var ferdig med å utrede meg og la en behandlingsplan. 
Nå er det nevrologen på mitt lokalsykehus. 

Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Selv går jeg på topimax, har du prøvd det? Har en litt lang opptrappingsperiode med muligens endel bivrikninger i starten spesielt om en starter for kjapp opptrapping, men selv har jeg ingen bivirkninger nå når jeg har gått på de en stund. Er forebyggende.

Anonymkode: 12aad...295

Topimax er epilepsi medisin slik som Lamictal, siden jeg får så mye bivirkninger av medisiner mente nevrologen at den trengte jeg ikke å prøve. Jeg har vært gjennom medisinutprøving i mange år, så hadde håpet på å slippe å prøve mer. Jeg vet ikke om jeg ønsker å prøve topimax, vi får se hva planen til nevrologen er. 
Jeg skal mase litt på sykehuset på mandagen 

Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Da ringte jeg sykehuset i dag, ble faktisk blankt avvist på telefonen av sekretæren. De kunne heller ikke garantere meg time i februar slik som legene bestemte at jeg skulle få. 
Så da bare blir jeg gående slik som dette en stund til. 
Derfor blir vi langtidssykemeldt i Norge
Ts

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...