Gå til innhold

Når han kun vil møtes når det passer han?🙈

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva hadde du sagt til søsteren din hvis hun hadde det slik i et «forhold»? Hadde du sagt at han var en berikelse i hennes liv eller en drittunge som bare utnytter? 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

PM75 skrev (2 timer siden):

Hva hadde du sagt til søsteren din hvis hun hadde det slik i et «forhold»? Hadde du sagt at han var en berikelse i hennes liv eller en drittunge som bare utnytter? 

Hadde sagt hun skulle kvitte seg med dritet🙈jeg skal liksom bare alltid være verdens mest tolmodige menneske og igrunn lett og manipulere..jeg oser over av empati og omsorg..men skal starte det nye året med kun meg selv😊

Anonymkode: 314be...0c0

• Hjerte 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Hadde ikke gidde spille en melding på ham. Bare ghostet. 

Anonymkode: a577c...d66

Det gjør deg like ille som ham. Man bør kunne gå ut av et forhold med hodet høyt hevet, ikke senke seg på samme lave nivå som en dårlig partner.

Anonymkode: 39a73...347

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hadde sagt hun skulle kvitte seg med dritet🙈jeg skal liksom bare alltid være verdens mest tolmodige menneske og igrunn lett og manipulere..jeg oser over av empati og omsorg..men skal starte det nye året med kun meg selv😊

Nå vet jeg ikke helt hva som er grunnen til at du er sånn, men jeg vokste opp med en voldelig mor. Jeg har alltid følt skam over behovene mine fordi det har alltid handlet om henne, om hennes behov og jeg, som eldste barnet og datter, fikk gjennomgå brutalt fordi at jeg eksisterte i hennes nærvær. Jeg var blitt en slags people pleaser, som trodde jeg var empatisk og tålmodig, jobbet så hardt for at ting skulle fungere, men som egentlig bare jobbet hardt for å bli akseptert og bli elsket. Jeg var så vant med å bli mobbet, latterliggjort og hånet at jeg trodde det var vanlig, og at jeg måtte jobbe for å fortjene plassen i livet deres. Jeg var ikke tålmodig og empatisk. Det var bare en løgn jeg fortalte meg selv for å forsvare det jeg drev med. Jeg var traumatisert. Grenser er fryktelig viktige å ha, det handler noe om å akseptere folk som vil deg godt. Jeg brukte veldig lang tid på å fortelle meg selv at jeg fortjener å ha noen som bryr seg om meg, og at det ikke er noe galt med meg - jeg må ikke jobbe for det. 

Ikke at det trenger å gjelde deg, men jeg tenker det kan være lurt for deg å reflektere om hvorfor du har endt opp her du er i dag og hvorfor du har tenkt at det er ok. ❤️ For det som du beskriver handler verken om tålmodighet eller empati, men at du lar han trampe over deg og bruke deg. 

Endret av Blått
  • Liker 1
  • Hjerte 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blått skrev (1 time siden):

Nå vet jeg ikke helt hva som er grunnen til at du er sånn, men jeg vokste opp med en voldelig mor. Jeg har alltid følt skam over behovene mine fordi det har alltid handlet om henne, om hennes behov og jeg, som eldste barnet og datter, fikk gjennomgå brutalt fordi at jeg eksisterte i hennes nærvær. Jeg var blitt en slags people pleaser, som trodde jeg var empatisk og tålmodig, jobbet så hardt for at ting skulle fungere, men som egentlig bare jobbet hardt for å bli akseptert og bli elsket. Jeg var så vant med å bli mobbet, latterliggjort og hånet at jeg trodde det var vanlig, og at jeg måtte jobbe for å fortjene plassen i livet deres. Jeg var ikke tålmodig og empatisk. Det var bare en løgn jeg fortalte meg selv for å forsvare det jeg drev med. Jeg var traumatisert. Grenser er fryktelig viktige å ha, det handler noe om å akseptere folk som vil deg godt. Jeg brukte veldig lang tid på å fortelle meg selv at jeg fortjener å ha noen som bryr seg om meg, og at det ikke er noe galt med meg - jeg må ikke jobbe for det. 

Ikke at det trenger å gjelde deg, men jeg tenker det kan være lurt for deg å reflektere om hvorfor du har endt opp her du er i dag og hvorfor du har tenkt at det er ok. ❤️ For det som du beskriver handler verken om tålmodighet eller empati, men at du lar han trampe over deg og bruke deg. 

Takk for at du delte ❤️vokste opp i et hjem der jeg ikke ble sett eller tatt vare på.eller jeg måtte ta vare på voksne som ikke klarte seg.senere har jeg møtt partnere som trenger min støtte og hjelp.at jeg blir brukt på en måte og får lite tilbake.så ja jeg har reflektert over at jeg ofte før har tenkt det er min jobb.det har øydelagt mye i meg alltid stille opp og aldri få det i retur .

jeg innser mer og mer nå at jeg og fortjener få fyllt på å bli tatt vare på, så ikke bare være den som skal dekke andres behov 

• Hjerte 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Vi har vært særboere i ca 3 år nå.

jeg jobber turnus og mannen 2 uker på og 2 av.

vi bor 20 min fra hverandre.

i arb ukene vil han aldri møtes og heller ikke at jeg bare stikker innom om jeg er hos min søster som bor 5 min fra.

når han endelig har fri så har han hviledager her og der så da kan jeg heller ikke forstyrre.

føler meg liksom i veien.jeg kan jobbe langvakter, natt, dag, kveld.

men han er alltid velkommen hos meg, jeg tenker selv om jeg er sliten kan vi alltids ligge nær hverandre å chille

Han vil ofte ha meg der den friuka han har barna for det er avlastende , men ellers får jeg begrensninger.

Hvordan hadde dere det i avstandsforhold? 

I et «Sunt» forhold der kjæresteforhold sto i sentrum , ville det jo vært mest «normalt « å dyrket forholdet i barnefri uker? Det høres dessverre ut som han bruker deg. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Takk for at du delte ❤️vokste opp i et hjem der jeg ikke ble sett eller tatt vare på.eller jeg måtte ta vare på voksne som ikke klarte seg.senere har jeg møtt partnere som trenger min støtte og hjelp.at jeg blir brukt på en måte og får lite tilbake.så ja jeg har reflektert over at jeg ofte før har tenkt det er min jobb.det har øydelagt mye i meg alltid stille opp og aldri få det i retur .

jeg innser mer og mer nå at jeg og fortjener få fyllt på å bli tatt vare på, så ikke bare være den som skal dekke andres behov 

Du må slå opp med denne mannen, jobbe med deg selv for å lære å ta imot. Når en har gått et helt liv og bare lært at man må gi for å bli likt, er mam helt uforberedt på å ta imot. 

Anonymkode: b4175...f70

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Høres ut som om du sitter med de samme traumene som meg. Jeg har  tenkt på om det er noe ødelagt inn meg som jeg ikke kan få tilbake, av at jeg hele tiden har levd sånn. Jeg har ofte tenkt på det som en asjett som har blitt knust og uansett hvor godt du prøver å lime den sammen - så er det alltid noen små skår som er borte og ripene vil alltid være der, hvor den har gått i stykker. Men jo mer jeg er bevisst på det, jo mer jobber jeg med det og forsøker å tenke på det - være bevisst på mine egne handlinger i disse mønstrene. Det er bare at det gir meg ennå mye angst når folk er snill med meg. 

Jeg lovet meg selv at jeg skulle være snill med meg selv i 2025 og vær snill med deg selv også! ❤️ Det er som du sier: du fortjener noen som stiller for deg og😊🥰 du er et flott menneske. 

Endret av Blått
  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blått skrev (13 minutter siden):

Høres ut som om du sitter med de samme traumene som meg. Jeg har  tenkt på om det er noe ødelagt inn meg som jeg ikke kan få tilbake, av at jeg hele tiden har levd sånn. Jeg har ofte tenkt på det som en asjett som har blitt knust og uansett hvor godt du prøver å lime den sammen - så er det alltid noen små skår som er borte og ripene vil alltid være der, hvor den har gått i stykker. Men jo mer jeg er bevisst på det, jo mer jobber jeg med det og forsøker å tenke på det - være bevisst på mine egne handlinger i disse mønstrene. Det er bare at det gir meg ennå mye angst når folk er snill med meg. 

Jeg lovet meg selv at jeg skulle være snill med meg selv i 2025 og vær snill med deg selv også! ❤️ Det er som du sier: du fortjener noen som stiller for deg og😊🥰 du er et flott menneske. 

Takk så fint skrevet og det samme til deg ❤️❤️

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

NiceOrNothing skrev (22 minutter siden):

I et «Sunt» forhold der kjæresteforhold sto i sentrum , ville det jo vært mest «normalt « å dyrket forholdet i barnefri uker? Det høres dessverre ut som han bruker deg. 

Altså vi har så klart dyrket det litt i barnefri uker og men i tillegg stadig blitt avvist og såret og alltid noe som brøt meg ned 

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger terapi, jobber du ikke med deg selv så kommer du bare til å fortsette å havne i dårlige forhold.

Anonymkode: 1464a...df1

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Altså vi har så klart dyrket det litt i barnefri uker og men i tillegg stadig blitt avvist og såret og alltid noe som brøt meg ned 

Da hadde jeg lagt meg litt bakpå hvis jeg var deg . Latt han ta initiativ annenhver gang , evnt vurdert grundig om jeg ønsket å satse på han. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter er ikke avstandsforhold.

Du har jo ikke tenkt til å slå opp med han, så du kan jo begynne med å slutte å vaske hos han.

Og heller tenke etter om du vil ha en mann med lav boevne?

Så må du slutte å ha åpent hus. Han kan komme når det passer.

Og det må passe deg mye sjeldnere.

Så slutter du passe barna hans.

Han passer jo garantert ikke dine.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

MizzVic skrev (44 minutter siden):

20 minutter er ikke avstandsforhold.

Du har jo ikke tenkt til å slå opp med han, så du kan jo begynne med å slutte å vaske hos han.

Og heller tenke etter om du vil ha en mann med lav boevne?

Så må du slutte å ha åpent hus. Han kan komme når det passer.

Og det må passe deg mye sjeldnere.

Så slutter du passe barna hans.

Han passer jo garantert ikke dine.

Helt sant 🙈nei lite han er med mine i forhold til omvendt 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vet at dette forholdet ikke fungerer og ikke er bra for deg.

Har du tenkt å avslutte forholdet, eller har du tenkt å fortsette det?

Du bør vite at så ekstrem han er på å utnytte deg (seriøst, en oppegående mann ville ha ordnet huset før du kom, ikke gitt f... i påvente på at du skulle komme og vaske hans og hans barns dritt...) på alle måter, så vil ikke noe du stiller som krav nå bli bra nok til at du vil kunne få det bra nok til at du får det godt i dette forholdet.

For han prioriterer deg ikke. Han respekterer deg ikke. Og når han ikke respekterer deg så er han heller ikke glad i deg, noe han viser overtydelig ved at han utnytter deg som gratis hushjelp, barnepasser som han også vil ha sex av når det passer ham.

Så, hva gjør du videre? Og når tenker du gjøre det?

Anonymkode: 08b57...966

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Du bør vite at så ekstrem han er på å utnytte deg (seriøst, en oppegående mann ville ha ordnet huset før du kom, ikke gitt f... i påvente på at du skulle komme og vaske hans og hans barns dritt...) på alle måter, så vil ikke noe du stiller som krav nå bli bra nok til at du vil kunne få det bra nok til at du får det godt i dette forholdet.

For han prioriterer deg ikke. Han respekterer deg ikke. Og når han ikke respekterer deg så er han heller ikke glad i deg, noe han viser overtydelig ved at han utnytter deg som gratis hushjelp, barnepasser som han også vil ha sex av når det passer ham.

Han sier aldri jeg skal vaske, men når jeg kommer er det skitt og møkk på hele kjøkkenet, oppvask over alt.tett do og dusj som er helt svart, flasker over alt.skitne sengetøy , klær slengt over alt.konfyren er helt ingrodd, muggen mat i kjøleskap.

når han skulle her rydda jeg alltid, kjøpte inn god mat, la nytt på senga, tenkte de koselig med lys.

hans leilighet lukter vemmelig i det jeg kommer inn døra.

nei jeg har gitt opp nå.er helt utslitt av alt å bare orker ikke mer .

tenk bare fått kommet til kjæresten en gang å det så koselig ut der

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Først skulle jeg få være med på jobbtur til køben ( med følge )så fikk jeg ikke bli med allikevel , han ville reise alene .

så da ble de bytting med kollega en helg på jobb så det havnet på den helga.

så vil han ha meg med allikevel og spør om jeg kan ordne de med jobb tilbake igjen 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Det med krav har du så rett i fordi normale ting som andre bare gjør av seg selv blir på en måte noe jeg krever på mange plan.så ja det vil ikke fungere nei 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Først skulle jeg få være med på jobbtur til køben ( med følge )så fikk jeg ikke bli med allikevel , han ville reise alene .

så da ble de bytting med kollega en helg på jobb så det havnet på den helga.

så vil han ha meg med allikevel og spør om jeg kan ordne de med jobb tilbake igjen 

Men hvorfor fortsetter du i denne tralten og fortsetter å legge ut om hvor kjip han er når du ikke gjør noe med det? Gjør du det ikke slutt med han så kan du ikke klage, du må ta ansvar for dine egne handlinger.

Anonymkode: 1464a...df1

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Han sier aldri jeg skal vaske, men når jeg kommer er det skitt og møkk på hele kjøkkenet, oppvask over alt.tett do og dusj som er helt svart, flasker over alt.skitne sengetøy , klær slengt over alt.konfyren er helt ingrodd, muggen mat i kjøleskap.

når han skulle her rydda jeg alltid, kjøpte inn god mat, la nytt på senga, tenkte de koselig med lys.

hans leilighet lukter vemmelig i det jeg kommer inn døra.

nei jeg har gitt opp nå.er helt utslitt av alt å bare orker ikke mer .

tenk bare fått kommet til kjæresten en gang å det så koselig ut der

Det du forteller om ham her viser en mann uten boevne, og dermed også uten god nok omsorgsevne.

Du bør kutte all kontakt med ham, og så ta en prat med Barnevernet og fortell hvor ille det faktisk er hos ham, at du har holdt dette i sjakk i tre år, men at du nå har avsluttet forholdet fordi det ikke lenger går.

Avslutt forholdet!

• Liker 5
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...