Gå til innhold

Hvordan burde jeg klippe håret, sminke meg og kle meg for å se mer voksen ut?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er en kvinne på 30 år og de fleste tror dessverre jeg er rundt 15-18 år. Jeg er ganske kort (160 cm), går oftest i joggebukse og håret i hestehale og uten sminke så jeg vil tippe på at det er en del av problemet. Jeg ønsker derfor gjerne tips til hvordan jeg burde klippe håret, sminke meg og kle meg for å se mer voksen ut! 

Anonymkode: 1e4b3...8b8

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

En lengre bob (lob) kanskje? Sminke er i hvert fall greit å ta veldig naturlig. 

Når det gjelder klær ser jeg alltid eldre ut i mer "dressbukse"-stil og loafers. Fine, enkle gensere og blazer hjelper til å se mer voksen ut. Jeg er 40 og bruker derfor mest jeans for å ikke se eldre ut i hvert fall. 

Anonymkode: 557a8...04e

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

En lengre bob (lob) kanskje? Sminke er i hvert fall greit å ta veldig naturlig. 

Når det gjelder klær ser jeg alltid eldre ut i mer "dressbukse"-stil og loafers. Fine, enkle gensere og blazer hjelper til å se mer voksen ut. Jeg er 40 og bruker derfor mest jeans for å ikke se eldre ut i hvert fall. 

Prøver du å gjøre TS så uattraktiv som mulig slik du har mindre konkurranse?

Anonymkode: 08685...4f9

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du sier ikke noe om hva du jobber med og hva du liker å gå i…

Høyde: Velge sko som gir deg høyde. Behover ikke være hæler, men plattform osv. hvis du synes det er bedre.

Få veiledning hos frisør, sminke, stil dersom du er i tvil om hva du kler. 
Mørke farger framfor pasteller (og barnlige farger) kanskje, typ bukser i marineblått eller svart i kombinasjon med klassiske plagg i beige/brun/creme? Finn deg noen forbilder du kan kopiere som har en stil du liker. 

Anonymkode: 7252b...52d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynn med å gå i jeans, eller andre vanlige bukser, ikke joggebukse.

Be frisøren om råd angående hår, de kan se og vurdere ut i fra ansiktsform, hårtype og klesstil. Fortell at du ønsker en mer voksen og moden frisyre.

Det er ikke sikkert du trenger sminke.

Anonymkode: 1bafe...a64

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk for hjelpen, setter veldig pris på det! Ser også frem til bedre selvtillit i 2025 (håper på at bedre klesstil og litt sminke kan hjelpe på).

Anonymkode: 1e4b3...8b8

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 4.1.2025 den 14.14):

Prøver du å gjøre TS så uattraktiv som mulig slik du har mindre konkurranse?

Anonymkode: 08685...4f9

Synes du det er uattraktivt? Synes alltid kvinner som går i mer klassiske plagg er veldig fine. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er veldig vanskelig å svare på når vi ikke vet hvordan du ser ut, hvordan hår, kropp du har osv osv. Bestill deg heller en time på frisørsalong så kan de hjelpe deg, og bestill deg en time så du kan få hjelp til klær, tror kjøpesentre ofte har ofte personlige shoppere som kan hjelpe deg med stil, ellers så kan du nok få tips av de som jobber i de forskjellige butikkene.

Anonymkode: 8f1f9...61b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Det er veldig vanskelig å svare på når vi ikke vet hvordan du ser ut, hvordan hår, kropp du har osv osv. Bestill deg heller en time på frisørsalong så kan de hjelpe deg, og bestill deg en time så du kan få hjelp til klær, tror kjøpesentre ofte har ofte personlige shoppere som kan hjelpe deg med stil, ellers så kan du nok få tips av de som jobber i de forskjellige butikkene.

Hvilke kjøpesentre har personlige shoppere? Hvor mye koster det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Thyra skrev (8 timer siden):

Hvilke kjøpesentre har personlige shoppere? Hvor mye koster det?

https://storostorsenter.no/magasin/eksperttips/personal-shopper-pa-storo-finn-din-stil/?gad_source=1&gclid=EAIaIQobChMIwfa_tYvhigMVCUKRBR2BeCb2EAAYASAAEgLdmfD_BwE&gclsrc=aw.ds

Det koster litt, men det er jo ikke som om det er noe man gjør ofte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Synes du det er uattraktivt? Synes alltid kvinner som går i mer klassiske plagg er veldig fine. 

Jeg tipper det ble siktet til rådet om å klippe håret kort. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...