AnonymBruker Skrevet fredag kl 20:08 #1 Del Skrevet fredag kl 20:08 Flere bobil-forretninger gått konkurs, ny-salget har stupt. Og noen må nå selge pga. dårligere råd. Noen som har måttet gjøre dette? Anonymkode: 7af33...427 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 22:21 #2 Del Skrevet lørdag kl 22:21 Går ikke alle bobilsalg med stort tap? Anonymkode: 3ea2d...fd0 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 07:39 #3 Del Skrevet søndag kl 07:39 Forstår ikke hypen som var. Må være et tapsprosjekt uansett for disse enorme bilene som ofte er billig laget. Hotell må være billigere. Anonymkode: 16e4a...384 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 07:44 #4 Del Skrevet søndag kl 07:44 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hotell må være billigere Det er det jo, påvist gang på gang og uten tvil. Anonymkode: 3ea2d...fd0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 07:51 #5 Del Skrevet søndag kl 07:51 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Forstår ikke hypen som var. Må være et tapsprosjekt uansett for disse enorme bilene som ofte er billig laget. Hotell må være billigere. Anonymkode: 16e4a...384 Bil er gjerne en ren kostnad ja Ja jeg har hørt mange som må selge bil av mange ulike årsaker studier,samlivsbrudd,høyere rente,sykdom Det er forbiddelig å ta grep ved endringer i livssituasjon Anonymkode: 16c39...a3d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 10:00 #6 Del Skrevet søndag kl 10:00 Forstår meg ikke på verken bobil eller campingvogn. Det er jo svindyrt. Hadde forsøkt å ikke selge, se om du ikke kan få litt utleie på den. Tenker at tapet kan bli litt mindre etter en stund, men dette må du regne på. Anonymkode: 3f2a8...c02 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
issoras Skrevet 15 timer siden #7 Del Skrevet 15 timer siden Selges ikke de fleste biler med tap, da? Skjønner ikke helt hva man mener med tap? Hvordan beregner man tapet? Vi har en bobil. Det er en utgiftspost. Følgelig må vi selge den "med tap". Selvfølgelig. Du har bomma grovt hvis du kjøper bobil for å tjene på det. 😅 Vi bruker bobilen for det som tilsvarer ca 100 000 i hotellutgifter per år. Sammenligner vi mot det er det ikke sikkert vi går i tap, men alternativet for oss er ikke å bo på hotell nesten 2 måneder i året, det hadde jo vært ganske kjedelig. 😅 Så det er uansett en ren utgiftspost, sånn som de fleste ferieformer er. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #8 Del Skrevet 11 timer siden issoras skrev (4 timer siden): Selges ikke de fleste biler med tap, da? Skjønner ikke helt hva man mener med tap? Hvordan beregner man tapet? Vi har en bobil. Det er en utgiftspost. Følgelig må vi selge den "med tap". Selvfølgelig. Du har bomma grovt hvis du kjøper bobil for å tjene på det. 😅 Vi bruker bobilen for det som tilsvarer ca 100 000 i hotellutgifter per år. Sammenligner vi mot det er det ikke sikkert vi går i tap, men alternativet for oss er ikke å bo på hotell nesten 2 måneder i året, det hadde jo vært ganske kjedelig. 😅 Så det er uansett en ren utgiftspost, sånn som de fleste ferieformer er. Nei. I stedet for bobil (som gjerne koster 1 million +), så kjøpte jeg en fin veteranbil, som bare vil stige i verdi fremover. Satser heller på hotell overnattinger med ferdig servert frokost og middag. Tror bobil blir fryktelig dyrt for mange. Hva er tapet på en ny bobil etter 7-8 år? Det er ikke lite. Anonymkode: 7af33...427 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #9 Del Skrevet 11 timer siden Det er friheten som lokker med bobil. Digger man hotell og bo i byer så gjør man det, men det er jo to vidt forskjellige ting. En million for bobil høres forøvrig veldig dyrt ut. Alle biler selges med tap... Anonymkode: f5f3c...99f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
issoras Skrevet 11 timer siden #10 Del Skrevet 11 timer siden AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Nei. I stedet for bobil (som gjerne koster 1 million +), så kjøpte jeg en fin veteranbil, som bare vil stige i verdi fremover. Satser heller på hotell overnattinger med ferdig servert frokost og middag. Tror bobil blir fryktelig dyrt for mange. Hva er tapet på en ny bobil etter 7-8 år? Det er ikke lite. Anonymkode: 7af33...427 Veteranbil er da ikke et lurt investeringsobjekt for de fleste og gjør heller ikke særlig nytte av seg for de fleste. Folk kjøper jo ikke bobil for å tjene penger. Du kunne jo like gjerne oppfordret folk til å putte penger på fond i istedetfor å reise på ferie. Økonomisk er det smartere men det er liksom ikke helt målet med alt man foretar seg. 😅 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #11 Del Skrevet 10 timer siden issoras skrev (5 minutter siden): Veteranbil er da ikke et lurt investeringsobjekt for de fleste og gjør heller ikke særlig nytte av seg for de fleste. Folk kjøper jo ikke bobil for å tjene penger. Du kunne jo like gjerne oppfordret folk til å putte penger på fond i istedetfor å reise på ferie. Økonomisk er det smartere men det er liksom ikke helt målet med alt man foretar seg. 😅 Finnes sikkert smartere ting å investere i. Men min forrige veteranbil fikk jeg mer for da jeg solgte den etter tre år en da jeg kjøpte den. Min nåværende, som for øvrig er en cabriolet og aldri gått på vinterføre, er en ren feriebil som også bare vil stige i verdi. Det går fint an å se veldig mye av landet med denne selv om overnatting skjer på hotell. Og alle hoteller ligger ikke i byer heller. Saken her var jo at jeg kan kombinere en flott feriebil samtidig er det et investeringsobjekt. Anonymkode: 7af33...427 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #12 Del Skrevet 10 timer siden Nå har ikke jeg kjøpt bobil, men har bygget om en relativt ny van, som nå er omregistrert til bobil. Har ganske mange titalls netter i den bilen hvert år, og det er ikke for å spare penger på hotellutgifter. Det er for å overnatte komfortabelt langt ute i skogen, langt bort fra hotellfrokoster, julebord og bybråk. Så langt bort fra menneskebråk som mulig. En sjelden gang MÅ jeg bo på hotell pga jobben, men jeg liker det ikke. Tar mye heller en natt i bilen min, med selvbrygget kaffe på morgenkvisten og naturen rett i fleisen. Nå skal det sies at jeg kan selge bilen min med fortjeneste, har et stående bud på den. Men uansett om den hadde tapt seg en million, hadde den vært verdt hver krone. Opplevelsene i/med den bilen er priceless. Anonymkode: c1df9...3c8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #13 Del Skrevet 10 timer siden Jeg kjøpte bobil for 590 tusen for to år siden. Den har sikkert tapt seg med 150 tusen i mitt eie selv om jeg har oppgradert for over 40 000- Men kan med hånden på hjerte si at ingen hotell eller annen overnatting kunne ha gitt meg så mange fantastisk bra opplevelser som jeg har hatt med den. Har vært rundt i hele Norge, fartet til Dolomittene og fått opplevd små skjønne byer i Tyskland som jeg ikke ante eksisterte. Ja, kunne sikkert leid en bil og overnattet på hotell, men på ingen måte hadde det gitt meg den samme følelsen av frihet. Turen har blitt til under veis, gleder meg til mange flere år og nye opplevelser. Anonymkode: 6a683...cbb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #14 Del Skrevet 10 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Nå har ikke jeg kjøpt bobil, men har bygget om en relativt ny van, som nå er omregistrert til bobil. Har ganske mange titalls netter i den bilen hvert år, og det er ikke for å spare penger på hotellutgifter. Det er for å overnatte komfortabelt langt ute i skogen, langt bort fra hotellfrokoster, julebord og bybråk. Så langt bort fra menneskebråk som mulig. En sjelden gang MÅ jeg bo på hotell pga jobben, men jeg liker det ikke. Tar mye heller en natt i bilen min, med selvbrygget kaffe på morgenkvisten og naturen rett i fleisen. Nå skal det sies at jeg kan selge bilen min med fortjeneste, har et stående bud på den. Men uansett om den hadde tapt seg en million, hadde den vært verdt hver krone. Opplevelsene i/med den bilen er priceless. Anonymkode: c1df9...3c8 For all del, vi har forskjellige interesser. Mye av min "nytelse" når jeg er på tur er å kjøre en herlig sportsbil med åpent tak, det er det som blir opplevelsen for meg. Og så liker jeg som deg å ligge et sted med tak over hodet, og siden vi er pensjonister setter vi pris på å bare sette oss til bords med ferdig dekket bord. Skulle vi gå lei en dag eller bli syke, vet jeg at bilen er ettertraktet og kan selges med overskudd. Anonymkode: 7af33...427 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #15 Del Skrevet 10 timer siden AnonymBruker skrev (7 minutter siden): For all del, vi har forskjellige interesser. Mye av min "nytelse" når jeg er på tur er å kjøre en herlig sportsbil med åpent tak, det er det som blir opplevelsen for meg. Og så liker jeg som deg å ligge et sted med tak over hodet, og siden vi er pensjonister setter vi pris på å bare sette oss til bords med ferdig dekket bord. Skulle vi gå lei en dag eller bli syke, vet jeg at bilen er ettertraktet og kan selges med overskudd. Anonymkode: 7af33...427 Men herregud, lag en egen tråd om veteranbiler da. Hvem bryr seg? Ingen i tråden om bobil og salg, ihvertfall. Anonymkode: dd87c...d4c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #16 Del Skrevet 10 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Men herregud, lag en egen tråd om veteranbiler da. Hvem bryr seg? Ingen i tråden om bobil og salg, ihvertfall. Anonymkode: dd87c...d4c Hvis du ble såret av innlegget, hvorfor bry seg da? Fritt forum eller? Anonymkode: 7af33...427 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå