AnonymBruker Skrevet 4. januar #21 Del Skrevet 4. januar Var ikke kvalm en eneste dag (litt uggen noen få ganger om jeg legger godviljen til), har termin om et par uker og lillebror har vært Her ble jeg gravid på pillen, eneste tegnet jeg hadde på geaviditet var uteblitt blødning. Senere var det ømme bryster. Har ikke blitt skånet senere da, med bekkenplager fra helvette og insomnia som til slutt gjorde meg 100% sykemeldt. Man må ikke nødvendigvis ha masse symptomer for å ha et vellykket svangerskap med andre ord. Noen er megadårlige 1. trimester, eller hele svangerskapet, andre merker ikke så mye til det før magen vokser. Anonymkode: 47a9a...1b8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. januar #22 Del Skrevet 4. januar AnonymBruker skrev (13 timer siden): Jeg er 7 uker i morgen og begynte å føle meg kvalm 6+1. Den økte til jeg ble 6+4 også på 6+5 ble jeg bare litt kvalm. Er kvalm sånn...fra 12-17 midt på dagen (kaster ikke opp) Har en MA bak meg (rakk å bli såvidt kvalm der...) så er liiiiiivredd nå. Har privat ultralyd om 3 dager, så bare lurer på hvordan jeg skal holdet ut ass..... Jeg målte HCG 6+1 og den var høyere enn gjennomsnittet så tenke jeps, nå begynner kvalme helvete, men den blir lism ikke verre. Syns det e så rart, da HCG fortsatt øker jo, burde man da ikke bli litt verre hver dag? Har noen erfaring med så svingende kvalme helt i starten? Anonymkode: c86f9...d6f Hcg har antakelig ikke så mye med kvalme å gjøre, i følge nyere forskning. Det er et stoff som fosteret skiller ut som gir kvalmen. Ikke alle reagerer like mye på dette. Anonymkode: 57c9b...ac0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. januar #23 Del Skrevet 4. januar AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg er 10 uker på vei nå og har hatt akkurat samme nivå av kvalme siden uke 5 Ikke hverken bedre eller verre. Har vært på ultralyd og sett at det var hjerteslag. Anonymkode: 89773...485 Det var godt å høre! Dog da jeg hadde MA så begynte jeg å bli kvalm og det ble ikke verre på måte (hcg stagnerte) så derfor e livredd nå. ts Anonymkode: c86f9...d6f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. januar #24 Del Skrevet 4. januar Alle blir ikke kvalme i svangerskapet. Jeg var litt kvalm én dag. Anonymkode: b2bb5...dd5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Octopus Skrevet 4. januar #25 Del Skrevet 4. januar Jeg var kvalm og kastet opp to ganger i uke 12. Ellers har jeg ikke vært kvalm i det hele tatt. I uke 25 nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. januar #26 Del Skrevet 4. januar AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Det var godt å høre! Dog da jeg hadde MA så begynte jeg å bli kvalm og det ble ikke verre på måte (hcg stagnerte) så derfor e livredd nå. ts Anonymkode: c86f9...d6f Skjønner det, men koblingen mellom kvalme + sannsynlighet for å miste eksisterer altså ikke Anonymkode: 7cc91...70f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. januar #27 Del Skrevet 4. januar AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Det var godt å høre! Dog da jeg hadde MA så begynte jeg å bli kvalm og det ble ikke verre på måte (hcg stagnerte) så derfor e livredd nå. ts Anonymkode: c86f9...d6f Som noen andre skrev over viser nyere forskning at kvalmen trolig ikke har noe med HCG å gjøre, så den tanken kan du trygt slå fra deg Jeg var ikke kvalm ett sekund i første graviditet, fikk en velskapt gutt likevel. Denne gangen er jeg ganske kvalm, men som sagt ikke hverken bedre eller verre siden den kom i uke 5. Har ingen indikasjoner på at ikke dette svangerskapet også skal ende godt Det kan godt hende kvalmen hadde stagnert for deg sist selv om det ikke gikk galt også - det er trolig liten sammenheng med det 🥰 Pust med magen og bestill deg en tidlig ultralyd som kanskje beroliger deg litt! Gynekologen jeg gikk til sa at dersom de finner hjertelyd rundt uke 8 er det marginale sjanser for at det går galt (typ under 5% liksom). Anonymkode: 89773...485 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. januar #28 Del Skrevet 4. januar AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Som noen andre skrev over viser nyere forskning at kvalmen trolig ikke har noe med HCG å gjøre, så den tanken kan du trygt slå fra deg Jeg var ikke kvalm ett sekund i første graviditet, fikk en velskapt gutt likevel. Denne gangen er jeg ganske kvalm, men som sagt ikke hverken bedre eller verre siden den kom i uke 5. Har ingen indikasjoner på at ikke dette svangerskapet også skal ende godt Det kan godt hende kvalmen hadde stagnert for deg sist selv om det ikke gikk galt også - det er trolig liten sammenheng med det 🥰 Pust med magen og bestill deg en tidlig ultralyd som kanskje beroliger deg litt! Gynekologen jeg gikk til sa at dersom de finner hjertelyd rundt uke 8 er det marginale sjanser for at det går galt (typ under 5% liksom). Anonymkode: 89773...485 Takk! Har bestilt ultralyd om 3 dager, så må bare som du sier - puste meg gjennom disse dagene. Man har jo bare den dårlige erfaringen, så vanskeli å ikke tenke tilbake på den Selv om statistikken er jo at de fleste går jo faktisk bra. Dette er mega god trimm til hjernen da, så skal bruke disse dagene som en øvelse da 😅 ts Anonymkode: c86f9...d6f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå