AnonymBruker Skrevet 3. januar #41 Del Skrevet 3. januar AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Du gjør virkelig ikke alt. Du er jo borte halve tiden? At du gjør ting når du har fri og er alene hjemme skulle virkelig bare mangle. Han har helger, kvelder og netter alene med tre barn konstant? Tror ikke et sekund på at du alltid levere og henter alle tre - du jobber jo til disse tider du også? Det ER faktisk slitsomt å være alene med tre små barn, og det er enda værre når de blir større og må kjøres tre ulike steder samtidig. Her ga mannen opp turnusjobbingen da, for det gikk ikke opp rett og slett. Ikke uten at man blir en evig masekjerring om at barna dine må sitte på med andre for å få vært med på ting. Tenk på at han nok knapt har en time alene ila uka - når han ikke er på jobb passer han barn. Morgen, ettermiddag, kveld, natt. Hver dag, 7 dager i uken. Det er ikke synd på dere som jobber turnus, det er selvvalgt og det passer svært dårlig i familielogistikken. Kanskje man ikke skulle fått 3 barn når man bare er hjemme delvis? Anonymkode: 89a95...40e Helger kvelder netter konstant? Det er snakk om 2 kvelder i uken, også hver 3 helg. Han er ofte ute på trening resterende kvelder, UTEN at jeg klager. Anonymkode: 0d6a6...557 12 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar #42 Del Skrevet 3. januar (Meg i innlegget over). Jeg får fint levert i barnehagen (åpner 0700) før dagvakt, men levert sent får jeg selvfølgelig ikke gjort. Anonymkode: f1c2b...86c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar #43 Del Skrevet 3. januar AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Eller nok en ego-turnuser som ikke ser belastningen det er for partneren. For det er det faktisk. Å ikke ha respekt for at det er slitsomt for partneren og påfører dem å være delvis aleneforelder/gressenke/gressenkemann - det er respektløst. Mange i turnus forstår nok dette, men TS virker ikke til å forstå det for det er jo bare henne det er synd på. Korthuset faller ikke ordentlig sammen før de er på barneskolen. Da kan man ikke bare ta barna ut av skolen. Og når alle tre har håndballcup, bursdag, speidertur, korpsseminar, fotballkamp (you name it) i hver sin by samme tidspunkt - da er man rimelig fucked når man er alene. Og det skjer rimelig ofte faktisk. Anonymkode: 89a95...40e Men jeg HAR respekt for at det er slitsomt, for det tror jeg også. Men det er også slitsomt å jobbe turnus. Jeg gjør derfor alt jeg kan av husarbeid før jobb, lager mat - så de kommer til dekket bord. Jeg kan ikke gjøre mer, og alikevel sytes det er over. Det ER utmattende! Anonymkode: 0d6a6...557 8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar #44 Del Skrevet 3. januar Man kommer jo nesten ikke unna kvelds og helgejobbing lenger. Heldigvis klger ikke min man på min jobbing. Nå er jeg langt fra sykepleier, men jobber bode kveld og lørdag. Og nei, jeg har ikke ekstra fridager når jeg jobber min hepg. Jeg jobber derimot lengre senvakter for at jeg skal kunne gå tidligere når jeg jobber dag. Jobber 2 kvelder i uken og annenhver helg. Anonymkode: bf615...6e2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar #45 Del Skrevet 3. januar AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Helger kvelder netter konstant? Det er snakk om 2 kvelder i uken, også hver 3 helg. Han er ofte ute på trening resterende kvelder, UTEN at jeg klager. Anonymkode: 0d6a6...557 Har du sagt dette til ham? Det vanlige er å ønske partneren sin lykke til på arbeidet, ikke klage over at man må være med barna sine alene hver tredje helg. Hadde ikke orket å høre på den klaging hans. Anonymkode: 1e82c...9ba 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar #46 Del Skrevet 3. januar AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Vi har barna våre kun 18 år, det er liten tid av livet, det er virkelig ikke så grusomt å være med egne barn alene en helg. Endelig et vettig menneske her .... 🙄 Anonymkode: ff0b3...6cd 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
issoras Skrevet 3. januar #47 Del Skrevet 3. januar AnonymBruker skrev (51 minutter siden): Tenk på at han nok knapt har en time alene ila uka - når han ikke er på jobb passer han barn. Morgen, ettermiddag, kveld, natt. Hver dag, 7 dager i uken. Anonymkode: 89a95...40e Hva i all verden har du røyka? 😂 Tror du sykepleiere jobber 24 timer i døgnet, 7 dager i uka? De som jobber turnus i helse har faktisk kortere arbeidsuke enn vanlig (35.5 timer). De jobber ikke 7 dager i uka. 😂 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar #48 Del Skrevet 3. januar AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Nei, det sommer voldsomt til overdrivelse er hvor synd det er på alle som jobber turnus. Mange gjør det for å få fri alene på dagtid og synes selvfølgelig det er helt greit å overlate hus og barn til partneren mange dager i uka - mens den personen som er hjemme stort sett er låst hver eneste dag frem til barna klarer seg hjemme alene. Kjenner mange som synes det er veldig deilig å kunne ha hele dager for seg selv hjemme. Nå ja, så må de på butikken og lage klart litt mat, stakkars. Anonymkode: 89a95...40e «Mange gjør det for å få fri på dagtid»? Du later ikke til å forstå hvordan f.eks et sykehus fungerer? Det er ikke snakk om at det er så mye valg rundt hvilke tider man kan jobbe der. Jeg har ikke et yrke der man jobber turnus, men evner da vitterlig å forstå at det er mange samfunnskritiske funksjoner som vil kollapse om alle (eller til og med bare alle med barn) bare kan velge å jobbe på dagtid. Anonymkode: f069e...7f1 6 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar #49 Del Skrevet 3. januar AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Men jeg HAR respekt for at det er slitsomt, for det tror jeg også. Men det er også slitsomt å jobbe turnus. Jeg gjør derfor alt jeg kan av husarbeid før jobb, lager mat - så de kommer til dekket bord. Jeg kan ikke gjøre mer, og alikevel sytes det er over. Det ER utmattende! Anonymkode: 0d6a6...557 Men ikke finn deg i det. Be han klappe igjen og være hyggelig not deg istedet. Anonymkode: 1e82c...9ba 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar #50 Del Skrevet 3. januar Seriøst? Det flertallet her sier er at mor skal ta ansvar for alt på fritiden, legge tilrette for at far skal klare å ha ungene tilsammen 1,5dag hver 3.helg? Og han skal få slappe av på kveld. Mor skal "være på jobb" hjemme og være 100% i jobb som spl, mens far skal jobbe 100% og bare "være på jobb" hjemme hver 3.helg. Det er urettferdig det, og så får ts tyn fordi hun blir lei kommentarene? Her var det mye rasshøl. Anonymkode: 01f1a...954 12 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar #51 Del Skrevet 3. januar issoras skrev (3 minutter siden): Hva i all verden har du røyka? 😂 Tror du sykepleiere jobber 24 timer i døgnet, 7 dager i uka? De som jobber turnus i helse har faktisk kortere arbeidsuke enn vanlig (35.5 timer). De jobber ikke 7 dager i uka. 😂 Ja, det er ikke sånn at han ALDRI har fri. For min del kan han ha hver enste helg fri(utenom den helgen jeg jobber), også hver eneste ettermiddag som jeg ikke jobber kveld (som han stort sett tar seg nytte av). Jeg jobber ca 2 kvelder i uken, og 3 hver helg. Så det å få høre at "fint med helg ......" "Er det jobbhelg nå igjen ja ....." og sure kommentarer er faen meg så utrivelig. Anonymkode: 0d6a6...557 7 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar #52 Del Skrevet 3. januar AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Men ikke finn deg i det. Be han klappe igjen og være hyggelig not deg istedet. Anonymkode: 1e82c...9ba Ja, jeg ba han klappe igjen i sted og slutte å klage, han ble sur og gikk å la seg. TS Anonymkode: 0d6a6...557 4 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rufs Skrevet 3. januar #53 Del Skrevet 3. januar issoras skrev (6 minutter siden): Hva i all verden har du røyka? 😂 Tror du sykepleiere jobber 24 timer i døgnet, 7 dager i uka? De som jobber turnus i helse har faktisk kortere arbeidsuke enn vanlig (35.5 timer). De jobber ikke 7 dager i uka. 😂 👆🏻 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar #54 Del Skrevet 3. januar AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ja, det er ikke sånn at han ALDRI har fri. For min del kan han ha hver enste helg fri(utenom den helgen jeg jobber), også hver eneste ettermiddag som jeg ikke jobber kveld (som han stort sett tar seg nytte av). Jeg jobber ca 2 kvelder i uken, og 3 hver helg. Så det å få høre at "fint med helg ......" "Er det jobbhelg nå igjen ja ....." og sure kommentarer er faen meg så utrivelig. Anonymkode: 0d6a6...557 Men hvorfor skal han liksom ha all fri og ikke du? Dette forholdet høres skjevt ut, i hans favør, hvis du virkelig mener dette er ok. I et forhold skal man være rause med hverandre, jobbe som et team, og sørge for at den andre får fri og unne dem det. Anonymkode: 1e82c...9ba 5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar #55 Del Skrevet 3. januar AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ja, jeg ba han klappe igjen i sted og slutte å klage, han ble sur og gikk å la seg. TS Anonymkode: 0d6a6...557 Det får han bare gjøre. Han får skjønne hvor kjip han er selv og førte det av seg. Anonymkode: 1e82c...9ba 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar #56 Del Skrevet 3. januar Men ts, det høres ut som om du gjør alt husarbeid når du ikke er på jobb? Lager du i stand mat før du drar på senvakt også? Det høres ut som du leverer hver dag, også før du starter kl 0730. Hvorfor leverer ikke mannen din før han starter på sin jobb? Om han starter etter 0730 altså. Hvis alt dette stemmer, er mannen din ekstremt bortskjemt, og du er på full fart mot å bli utslitt. Han har hvertfall null grunn til å klage. Han har i stedet en gylden mulighet, til å tilbringe alenetid med egne barn et par ganger i måneden. Du får be ham om å tenke på de som er aleneforeldre. Om dette forholdet ender i skilsmisse, blir han uansett alene med de små 50% av tiden. Og det hadde det gjort om jeg hadde vært i dine sko, dette kjøret der hadde jeg ikke orka. Anonymkode: a4db5...331 7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar #57 Del Skrevet 3. januar AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Men ts, det høres ut som om du gjør alt husarbeid når du ikke er på jobb? Lager du i stand mat før du drar på senvakt også? Det høres ut som du leverer hver dag, også før du starter kl 0730. Hvorfor leverer ikke mannen din før han starter på sin jobb? Om han starter etter 0730 altså. Hvis alt dette stemmer, er mannen din ekstremt bortskjemt, og du er på full fart mot å bli utslitt. Han har hvertfall null grunn til å klage. Han har i stedet en gylden mulighet, til å tilbringe alenetid med egne barn et par ganger i måneden. Du får be ham om å tenke på de som er aleneforeldre. Om dette forholdet ender i skilsmisse, blir han uansett alene med de små 50% av tiden. Og det hadde det gjort om jeg hadde vært i dine sko, dette kjøret der hadde jeg ikke orka. Anonymkode: a4db5...331 Ja, det stemmer det Nei, det har blitt sånn fordi jeg er så ekstremt lei de sure kommentarene, og har prøvd å gjøre det sånn at han overhode ikke har noe å klage på. Men likevel forsetter klaginga. Og nå er jeg fullstendig lei og utslitt fysisk og psykisk. Anonymkode: 0d6a6...557 5 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar #58 Del Skrevet 3. januar AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Ja, det stemmer det Nei, det har blitt sånn fordi jeg er så ekstremt lei de sure kommentarene, og har prøvd å gjøre det sånn at han overhode ikke har noe å klage på. Men likevel forsetter klaginga. Og nå er jeg fullstendig lei og utslitt fysisk og psykisk. Anonymkode: 0d6a6...557 Hallo. Nå vet jeg nesten ikke hva jeg skal si. Dette går jo ikke lenger. Ikke rart folk blir sykemeldt. Slik skal det ikke være. Du må slutte å skjemme ham bort på det viset der. Det har jo ikke hjulpet på klagingen. Det er fex helt urimelig at du skal ordne barn hver morgen åkkesom. Det er jo du som er alenemor. Du kan begynne med å raske sammen noe fæl mat før du skal på senvakt. 😂 Så må dere snakke sammen om å få til en mer rettferdig fordeling på levering. Si som sant er, at du er i ferd med å bli utslitt. Spør deg selv om hvor viktig det er for deg å fortsette forholdet. Sånn kan du uansett ikke ha det. Skal jeg være ærlig høres det ut som du har utslettet deg selv her. Mistenker at det har ført til at mannen ikke har respekt for deg lenger. Anonymkode: a4db5...331 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar #59 Del Skrevet 3. januar AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Ja, det stemmer det Nei, det har blitt sånn fordi jeg er så ekstremt lei de sure kommentarene, og har prøvd å gjøre det sånn at han overhode ikke har noe å klage på. Men likevel forsetter klaginga. Og nå er jeg fullstendig lei og utslitt fysisk og psykisk. Anonymkode: 0d6a6...557 Synes du er veldig tålmodig. Jeg hadde eksplodert for lenge siden på grunn av disse kommentarene. Har du spurt ham om hva han innbiller seg at du kan gjøre med det? Anonymkode: f069e...7f1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar #60 Del Skrevet 3. januar Raske sammen fæl mat- så mannen heller vil lage selv (utprøvd selv) Anonymkode: a4db5...331 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå