Gå til innhold

Jeg er så LEI av kommentarene til mannen om turnusjobbing

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Du gjør virkelig ikke alt. Du er jo borte halve tiden? At du gjør ting når du har fri og er alene hjemme skulle virkelig bare mangle. Han har helger, kvelder og netter alene med tre barn konstant?

Tror ikke et sekund på at du alltid levere og henter alle tre - du jobber jo til disse tider du også?

Det ER faktisk slitsomt å være alene med tre små barn, og det er enda værre når de blir større og må kjøres tre ulike steder samtidig. Her ga mannen opp turnusjobbingen da, for det gikk ikke opp rett og slett. Ikke uten at man blir en evig masekjerring om at barna dine må sitte på med andre for å få vært med på ting.

Tenk på at han nok knapt har en time alene ila uka - når han ikke er på jobb passer han barn. Morgen, ettermiddag, kveld, natt. Hver dag, 7 dager i uken.

Det er ikke synd på dere som jobber turnus, det er selvvalgt og det passer svært dårlig i familielogistikken. Kanskje man ikke skulle fått 3 barn når man bare er hjemme delvis?

Anonymkode: 89a95...40e

Det var da voldsomt til overdrivelse. 

Anonymkode: a6cb7...e2b

• Liker 23
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Du gjør virkelig ikke alt. Du er jo borte halve tiden? At du gjør ting når du har fri og er alene hjemme skulle virkelig bare mangle. Han har helger, kvelder og netter alene med tre barn konstant?

Tror ikke et sekund på at du alltid levere og henter alle tre - du jobber jo til disse tider du også?

Det ER faktisk slitsomt å være alene med tre små barn, og det er enda værre når de blir større og må kjøres tre ulike steder samtidig. Her ga mannen opp turnusjobbingen da, for det gikk ikke opp rett og slett. Ikke uten at man blir en evig masekjerring om at barna dine må sitte på med andre for å få vært med på ting.

Tenk på at han nok knapt har en time alene ila uka - når han ikke er på jobb passer han barn. Morgen, ettermiddag, kveld, natt. Hver dag, 7 dager i uken.

Det er ikke synd på dere som jobber turnus, det er selvvalgt og det passer svært dårlig i familielogistikken. Kanskje man ikke skulle fått 3 barn når man bare er hjemme delvis?

Kanskje de som synes det er så forferdelig å være med egne barn de få timene de har til rådighet ikke burde få barn. 
Bruker du tjenester og helsetjenester etter 16? Om ja, slutt å klag på de som jobber turnus! 
Mine barn ble levert seint, hentet tidlig, hadde fridager midt i uken som barn i barnehage. 
Barna våre blir kjørt ditt de har behov og verken jeg eller mannen må slutte i jobb. Kalles planlegging. 
Det er virkelig ikke så forferdelig å være med egne barn noen timer på helgen. Nå må vi skjerpe oss litt altså. 

Anonymkode: e3643...d9c

• Liker 14
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye helg jobber du da ts? Og hva skjer i dine frihelger? 

Anonymkode: 3d42e...7d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Glad jeg ikke har en slik mann, men ts jeg fant en mann som også jobbet turnus. Som forstod hvordan det er. Folk som jobber normalstilling, fri hver helg aner ikke at det å jobbe helg, natt, kveld, tidlig om hverandre er slitsomt. Jeg bytter lett bort jobbhelgen med å være hjemme med barna isteden. Vi har 3 barn, jeg og mannen har jobbet motsatte helger av hverandre så lenge barna var små. Jeg synes det er luksus å kunne si at nå er vi alle 5 i en helg. 
Så har vi jobbhelgen våre da, vi kommer hjem eller drar på jobb å har barna alene enten før eller etter jobb. 
Noen må jobbe turnus, så synes det er synd at man blir klaget på og ikke minst fortalt hvor mye fri vi har i forhold til andre 

Bytte jobb med å være hjemme med barn ja. Vi andre kan ikke det som jobber dagtid. Vi får begge deler hele uka siden vi jobber når barna IKKE er hjemme. Bytte jobb med å passe barn eksisterer ikke? For de er ikke der om vi tar fri. Og sender vi ungene i barnehage en dag i romjula er helvete løs, da er det turnusfolkene her på KG som mener man er verdens dårligste mor. Her er barnehagen forøvrig stengt romjul og inneklemte dager, så vi får ikke tatt en sånn vri engang.

• Liker 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Mjaa… det er vel ikke heeelt selvvalgt å jobbe turnus. Hvis du er fex sykepleier er det stor rift om dagjobber, det er fordi det er mange i ts sin situasjon. 
Ofte er det nødvendig med videreutdanning for å komme unna turnus. 

Anonymkode: a4db5...331

• Liker 9
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Det var da voldsomt til overdrivelse. 

Anonymkode: a6cb7...e2b

Nei, det sommer voldsomt til overdrivelse er hvor synd det er på alle som jobber turnus. Mange gjør det for å få fri alene på dagtid og synes selvfølgelig det er helt greit å overlate hus og barn til partneren mange dager i uka - mens den personen som er hjemme stort sett er låst hver eneste dag frem til barna klarer seg hjemme alene. Kjenner mange som synes det er veldig deilig å kunne ha hele dager for seg selv hjemme. Nå ja, så må de på butikken og lage klart litt mat, stakkars.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bytte jobb med å være hjemme med barn ja. Vi andre kan ikke det som jobber dagtid. Vi får begge deler hele uka siden vi jobber når barna IKKE er hjemme. Bytte jobb med å passe barn eksisterer ikke? For de er ikke der om vi tar fri. Og sender vi ungene i barnehage en dag i romjula er helvete løs, da er det turnusfolkene her på KG som mener man er verdens dårligste mor. Her er barnehagen forøvrig stengt romjul og inneklemte dager, så vi får ikke tatt en sånn vri engang.

Kan jeg spørre hva du egentlig skriver? Du kan jo bytte du også? Slutte å sende de i barnehage så blir du hjemme isteden for? Hvorfor er barna dine så forferdelig å være med at du aldri kan være alene med de?

Jeg har aldri skrevet at man ikke skal sende barn i barnehage i romjul, turnus folk bruker også barnehage i romjul om de jobber dagvakter. Problemet er at vi har ikke den luksusen at barnehager er åpne i vår arbeidstid. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg jobber som sykepleier og jobber da selvsagt kveld og helg.

Hver_eneste arbeidshelg så kommenterer han "arhh... herlig med helg ja ..." (ironisk)

Fordi han blir alene med tre barn noen timer i mens jeg jobber, da han selv jobber mandag til fredag og ser endelig frem til den etterlengta helgen/kvelden.

Hvorfor betyr hans jobb mer enn min? Jeg tar mye på hjemmebane, så jeg er så lut lei de kommentarene!

Anonymkode: 0d6a6...557

Leser han på kg, slik at han forstår at dette gjelder han? 
Er svaret nei, så får du si disse tingene du skriver her, direkte til han. 
Dere har tre barn sammen, og først nå går ansvaret opp for han ved å ha laget tre barn?

Altså nok en ubrukelig mann, på kg. :sukk:

Anonymkode: 4aaae...e18

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det sommer voldsomt til overdrivelse er hvor synd det er på alle som jobber turnus. Mange gjør det for å få fri alene på dagtid og synes selvfølgelig det er helt greit å overlate hus og barn til partneren mange dager i uka - mens den personen som er hjemme stort sett er låst hver eneste dag frem til barna klarer seg hjemme alene. Kjenner mange som synes det er veldig deilig å kunne ha hele dager for seg selv hjemme. Nå ja, så må de på butikken og lage klart litt mat, stakkars.

Hvorfor jobber ikke du turnus når du er så misunnelig på at man har fri en formiddag etter å ha snudd døgnet 4 ganger siste uken? Flust av jobber. Du har enormt mye sinne til de som jobber turnus, synes du selv har der grusomt for de har fått barn. Hvorfor? 

• Liker 19
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Glad jeg ikke har en slik mann, men ts jeg fant en mann som også jobbet turnus. Som forstod hvordan det er. Folk som jobber normalstilling, fri hver helg aner ikke at det å jobbe helg, natt, kveld, tidlig om hverandre er slitsomt. Jeg bytter lett bort jobbhelgen med å være hjemme med barna isteden. Vi har 3 barn, jeg og mannen har jobbet motsatte helger av hverandre så lenge barna var små. Jeg synes det er luksus å kunne si at nå er vi alle 5 i en helg. 
Så har vi jobbhelgen våre da, vi kommer hjem eller drar på jobb å har barna alene enten før eller etter jobb. 
Noen må jobbe turnus, så synes det er synd at man blir klaget på og ikke minst fortalt hvor mye fri vi har i forhold til andre 

:applaus:
Som jeg skulle skrevet det selv! Jeg og mannen jobber som sykepleiere begge to, og vi har 4 barn. Vi har i 20 år jobbet samme helga, motsatte vakter. Vi vet begge to åssen turnus er, og unner hverandre en rolig formiddag etter sen-tidlig-vakt. Mannen tar ansvar for alt på hjemmebane når jeg er på jobb, og motsatt.

Når jeg kommer på jobb 1. nyttårsdag kl 07, møtes jeg av og til av triste kolleger: «Det er så trist å være på jobb når resten av huset har fri» 

Og ja, det er det jo. Men jeg vet at mannen min skal på senvakt, og han jobbet i romjula når jeg hadde fri. Ingen sure miner, mot hverandre. 
Det er tøft nok å jobbe turnus om en ikke skal få pes av livspartner for det i tillegg. Fra personen som skal støtte deg, og som kanskje aldri har jobba turnus.

Klem til deg ts, fra en med»søster» som nå snart er pensjonist! 

• Liker 20
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvorfor jobber ikke du turnus når du er så misunnelig på at man har fri en formiddag etter å ha snudd døgnet 4 ganger siste uken? Flust av jobber. Du har enormt mye sinne til de som jobber turnus, synes du selv at du har det så grusomt for du har fått barn. Hvorfor? 

Rettet skrive feil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Men aktivisere fra morgen til kveld?

Lørdager kommer jeg ofte hjem kl 15, og da stikker han ut - og jeg har de resten av dagen.

Jobber jeg kveld så begynner jeg kl 15, og han gjør sitt fram til kl 15.

Høres ut som mannen din er bortskjemt rett og slett. syting og klaging for at han må ha ungene noen timer alene hver 3 helg. Kjære vene. 

Anonymkode: 0a8b2...7bc

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Leser han på kg, slik at han forstår at dette gjelder han? 
Er svaret nei, så får du si disse tingene du skriver her, direkte til han. 
Dere har tre barn sammen, og først nå går ansvaret opp for han ved å ha laget tre barn?

Altså nok en ubrukelig mann, på kg. :sukk:

Anonymkode: 4aaae...e18

Eller nok en ego-turnuser som ikke ser belastningen det er for partneren. For det er det faktisk. Å ikke ha respekt for at det er slitsomt for partneren og påfører dem å være delvis aleneforelder/gressenke/gressenkemann - det er respektløst. Mange i turnus forstår nok dette, men TS virker ikke til å forstå det for det er jo bare henne det er synd på.

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Kan jeg spørre hva du egentlig skriver? Du kan jo bytte du også? Slutte å sende de i barnehage så blir du hjemme isteden for? Hvorfor er barna dine så forferdelig å være med at du aldri kan være alene med de?

Jeg har aldri skrevet at man ikke skal sende barn i barnehage i romjul, turnus folk bruker også barnehage i romjul om de jobber dagvakter. Problemet er at vi har ikke den luksusen at barnehager er åpne i vår arbeidstid. 

Korthuset faller ikke ordentlig sammen før de er på barneskolen. Da kan man ikke bare ta barna ut av skolen. Og når alle tre har håndballcup, bursdag, speidertur, korpsseminar, fotballkamp (you name it) i hver sin by samme tidspunkt - da er man rimelig fucked når man er alene. Og det skjer rimelig ofte faktisk.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Hvordan rekker du å levere hver dag Nåt du jobber fullt? Har du ikke dagvakter? De begynner vel 07:30?

Anonymkode: bc919...ec2

Barnehagen åpner 7, rekker det akkurat. Jeg begynner 07:30.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Mjaa… det er vel ikke heeelt selvvalgt å jobbe turnus. Hvis du er fex sykepleier er det stor rift om dagjobber, det er fordi det er mange i ts sin situasjon. 
Ofte er det nødvendig med videreutdanning for å komme unna turnus. 

Ja til og med med videreutdanning er det vanskelig. Liv og helse er 24 timer i døgnet. Godt noen som tar en for laget. 

• Liker 4
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Det er bare å la være å lage barn med noen som jobber turnus da. Problemet løst. 

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Eller nok en ego-turnuser som ikke ser belastningen det er for partneren. For det er det faktisk. Å ikke ha respekt for at det er slitsomt for partneren og påfører dem å være delvis aleneforelder/gressenke/gressenkemann - det er respektløst. Mange i turnus forstår nok dette, men TS virker ikke til å forstå det for det er jo bare henne det er synd på.

Korthuset faller ikke ordentlig sammen før de er på barneskolen. Da kan man ikke bare ta barna ut av skolen. Og når alle tre har håndballcup, bursdag, speidertur, korpsseminar, fotballkamp (you name it) i hver sin by samme tidspunkt - da er man rimelig fucked når man er alene. Og det skjer rimelig ofte faktisk.

Jeg har tre barn jobber turnus, mannen også. Jeg vet hvordan det er å være alene med barn, har tenåringer som barn, kjøring til aktiviteter. Vi har ingen hjelp, hverken fra andre foreldre eller besteforeldre. Utrolig nok får vi det til :) 

Jeg vil ikke at mannen skal tenke hvor stor belastning jeg har hjemme når han er på jobb, en jobb er en jobb. Vi trenger inntekt, en jobb er også stor del av livet. Viktig å trives med jobben. Hvorfor de som har barn i barnehage når de er på jobb klager på oss i turnus forstår jeg ikke, dere trenger aldri å tenke på hva gjør vi nå vi har ikke barnevakt. 
Nei, man kan ikke ta ut barn fra skole titt og ofte, men de kan slippe sfo ;) 

Vi har barna våre kun 18 år, det er liten tid av livet, det er virkelig ikke så grusomt å være med egne barn alene en helg. 

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Hvordan rekker du å levere hver dag Nåt du jobber fullt? Har du ikke dagvakter? De begynner vel 07:30?

Anonymkode: bc919...ec2

Det er stort spenn i når dagvakter starter. På sykehuset jeg jobber er det dag akter som starter 07, 0715, 0730, 0745 og 0800.

Jeg starter 0745, noen kollegaer starter 0730. 

Jeg synst det er superbehagelig å ha kveldsvakter innimellom, da får jeg gjort unna mye husarbeid, ærender og kanskje til og med trent på dagtid. Dagen jeg går på nattevakt er rene fridagen, men dagene mellom nattevakter forsvinner fort. 

Personlig kjennes det godt å komme på jobb og «slappe av» innimellom, sammenlignet med ettermiddagskjøret på hjemmebane. Men kunne jeg valgt ville jeg selvfølgelig tilbrakt alle helger og helligdager med barna mine og samboer og ikke med å redde liv i en akuttavdeling. Samtidig er det tvingende nødvendig at noen er til stede og opererer de akutt syke pasientene selv om Jesus har bursdag.

Anonymkode: f1c2b...86c

• Liker 3
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Men kjære vene, man legger da opp dette helt selv? Jeg med begge i turnus og fire barn over. Nå jobbet riktignok mannen min kun 80%, men våre barn har alltid hatt aktiviteter. I den ene sportsaktiviteten er min mann tom trener…

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...