AnonymBruker Skrevet 3. januar #61 Del Skrevet 3. januar AnonymBruker skrev (2 timer siden): Men det er det yrket jeg har. Jeg søker på andre stillinger, men pr nå så får jeg ikke gjort noe. Og å høre det hver eneste helg og kveld er så sykt utmattende. Jeg VET at det er slitsomt, men jeg føler også at jeg gjør opp for meg med å levere hver eneste dag, stort sett hente, handle, lage all middag, rydde, vaske. Jeg gjør virkelig alt. Anonymkode: 0d6a6...557 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Men aktivisere fra morgen til kveld? Lørdager kommer jeg ofte hjem kl 15, og da stikker han ut - og jeg har de resten av dagen. Jobber jeg kveld så begynner jeg kl 15, og han gjør sitt fram til kl 15. Anonymkode: 0d6a6...557 Dette er ikke ok, TS. Oppgavene i hjemmet bør generelt være fordelt ganske likt mellom dere. Jada. Vi klarer det absolutt ikke, vi heller, jeg gjør sikkert 85%, om ikke mer. Men det er ikke riktig. Og når mannen min har helgevakt, har han som regel 12 timers jobbing hver dag (og vakt om natta også), så det er ikke aktuelt at jeg bare skal stikke når han kommer hjem. Men hvis det hos dere er slik at det er sju timer “fritid” mellom 15 og 22 på en lørdag etter at du har kommet hjem, så skal de timene fordeles noenlunde likt mellom dere. Enten at dere gjør jobber som husarbeid, legging etc sammen, eller at dere får for eksempel tre timer med “fri” hver. For dere har begge vært på “jobb” fra 7-15, og da er det ikke sånn at klokka 15 får han fri resten av dagen, mens du skal begynne på din jobb nummer to ALENE fra 15-22. Dessverre tror jeg det er vanligere at menn sniker seg unna slik enn kvinner. Anbefaler familievernkontoret eller familieterapeut. Dette kan det være vanskelig å ordne opp i alene, for han har jo lite insentiv for å gjøre endringer. Anonymkode: b8e00...13a 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar #62 Del Skrevet 3. januar AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Hvis du har noen fridager i turnusen, bør du bruke i alle fall noe av den tiden på det husarbeidet du skulle tatt i helga. Anonymkode: b8e00...13a Hvorfor skal hun det, når hun tar alt husarbeidet alltid ellers? Skal ikke mannen måtte gjøre noe som helst? Anonymkode: f069e...7f1 6 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar #63 Del Skrevet 3. januar AnonymBruker skrev (55 minutter siden): Ja, det stemmer det Nei, det har blitt sånn fordi jeg er så ekstremt lei de sure kommentarene, og har prøvd å gjøre det sånn at han overhode ikke har noe å klage på. Men likevel forsetter klaginga. Og nå er jeg fullstendig lei og utslitt fysisk og psykisk. Anonymkode: 0d6a6...557 Dere er på full fart mot skilsmisse. Er han klar over det? Anonymkode: b8e00...13a 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar #64 Del Skrevet 3. januar Han var vel klar over arbeidstidene dine når han valgte å få barn med deg? Anonymkode: 6ab85...548 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar #65 Del Skrevet 3. januar AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hvorfor skal hun det, når hun tar alt husarbeidet alltid ellers? Skal ikke mannen måtte gjøre noe som helst? Anonymkode: f069e...7f1 Jeg skrev det før jeg leste innlegget til TS om at det var hun som gjorde alt husarbeidet også. Hos oss er det nemlig meg. Jeg tok heller ikke med i betraktningen at TS faktisk har ledige timer i døgnet i helgene som potensielt kan brukes på husarbeid (noe mannen min ikke har). Men generelt, hvis man er helt logget ut fra arbeidet i hjemmet hele helga pga jobben, og faktisk har noen fridager i turnusen, så ja - da mener jeg at noe av den tiden bør brukes på å ta igjen alt det arbeidet man ikke fikk gjort på hjemmebane. Men det gjelder nok ikke TS. Anonymkode: b8e00...13a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar #66 Del Skrevet 3. januar AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg skrev det før jeg leste innlegget til TS om at det var hun som gjorde alt husarbeidet også. Hos oss er det nemlig meg. Jeg tok heller ikke med i betraktningen at TS faktisk har ledige timer i døgnet i helgene som potensielt kan brukes på husarbeid (noe mannen min ikke har). Men generelt, hvis man er helt logget ut fra arbeidet i hjemmet hele helga pga jobben, og faktisk har noen fridager i turnusen, så ja - da mener jeg at noe av den tiden bør brukes på å ta igjen alt det arbeidet man ikke fikk gjort på hjemmebane. Men det gjelder nok ikke TS. Anonymkode: b8e00...13a Hvor mye arbeid er det i dette hjemmet ditt? Altså greit at det er mye med små barn, men ta igjen arbeid som ble gjort i helgen på fridager. Hva gjør folk i helgene? Jeg har det ganske så ryddig, og rent. Jeg bruker virkelig ikke en hel helg på å gjøre rent i egen helg. Barna kan man ikke ta igjen tid med, de er der og jeg ønsker også å være med de. Så ta igjen tid med barn? Jeg forstår ikke dette jeg. Hvorfor får man barn om man gjør opp regnskap med partner? Nå har jeg vært med barna i 5 timer nå er der din tur. Anonymkode: e3643...d9c 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar #67 Del Skrevet 3. januar AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Jeg skrev det før jeg leste innlegget til TS om at det var hun som gjorde alt husarbeidet også. Hos oss er det nemlig meg. Jeg tok heller ikke med i betraktningen at TS faktisk har ledige timer i døgnet i helgene som potensielt kan brukes på husarbeid (noe mannen min ikke har). Men generelt, hvis man er helt logget ut fra arbeidet i hjemmet hele helga pga jobben, og faktisk har noen fridager i turnusen, så ja - da mener jeg at noe av den tiden bør brukes på å ta igjen alt det arbeidet man ikke fikk gjort på hjemmebane. Men det gjelder nok ikke TS. Anonymkode: b8e00...13a Og jeg mener at hvis ts alltid tydeligvis tar alt husarbeidet resten av uken og de helgene hun ikke jobber, så burde mannen klare å ta alt husarbeidet akkurat den helgen hun jobber. Anonymkode: f069e...7f1 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar #68 Del Skrevet 3. januar AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hvor mye arbeid er det i dette hjemmet ditt? Altså greit at det er mye med små barn, men ta igjen arbeid som ble gjort i helgen på fridager. Hva gjør folk i helgene? Jeg har det ganske så ryddig, og rent. Jeg bruker virkelig ikke en hel helg på å gjøre rent i egen helg. Barna kan man ikke ta igjen tid med, de er der og jeg ønsker også å være med de. Så ta igjen tid med barn? Jeg forstår ikke dette jeg. Hvorfor får man barn om man gjør opp regnskap med partner? Nå har jeg vært med barna i 5 timer nå er der din tur. Anonymkode: e3643...d9c Jeg får inntrykk av at noen tror mannen til ts har et hardt fysisk arbeid på linje med en gruvearbeider anno 1872, og at han må forskånes fra å slite seg helt ut, noe han ville komme til å gjøre hvis han både «må» være med barna og ta seg av husholdningen hver tredje helg. Anonymkode: f069e...7f1 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. januar #69 Del Skrevet 4. januar All ære til de som har barn alene på full-/heltid, foretter å ha lest denne tråden virker det jo tydeligvis helt uoverkommelig å være slene med egne barn i helgene!😅🙈 Anonymkode: 7f082...0a7 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. januar #70 Del Skrevet 4. januar Nå har ikke vi små barn lenge, men må helt ærlig si at jeg hadde skjønt hvis mannen hadde "klaget" over å ha ansvar for småbarn ei hel helg, ettersom jeg jobber 3x12,5 timer i helgene. Altså ingenting annet enn jobb og søvn. Selvfølgelig KLARER de det, det er vel ikke det det handler om, at barna sitter uten mat og klær, men at man kanskje faktisk savner familie-helga. Man VET jo at disse helgene er der, men selv jeg som jobber, skulle jo helst vært hjemme med familien min alle helgene, og skjønner godt at mannen i huset her ikke akkurat synes disse jobbhelgene mine er fantastiske. Anonymkode: 4ed8d...451 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. januar #71 Del Skrevet 4. januar Det kan mannen min si også, men jeg skjønner han kjempe godt. Jeg har fri på dagtid og på ukedagene. Han må være alene med 3 barn hver 3 helg og innimellom oftere om jeg har en ekstravakt. Jeg syns helgene kommer alt for fort selv og liker ikke jobbe helg når jeg ikke får bidratt hjemme. Jeg har hvertfall stor forståelse for mannen, men jeg kan også skjønne deg ts, som sikkert har det kjipt nok så skal du tynges av dårlig samvittighet i tillegg. Snakk sammen, si du forstår, men at det gjør ting tyngre at han skal klage. Så får dere heller vurdere omd u skal si opp jobben og kun jobbe ekstravakter en periode der du plukker vakter selv og kanskje bytter på 1-3 arbeidssteder. Dette kjenner jeg flere som gjør og det fungerer for de. Anonymkode: 9c4b4...602 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. januar #72 Del Skrevet 4. januar Jeg er glad jeg ikke har en partner med turnusjobb. Jeg kjenner noen som klager mye over turnusjobbingen, men så ser jeg jo at personen har fri mens barnet er i barnehagen. I tillegg er hun ute på ting alene relativt ofte, så hun må ha en veldig snill mann. Anonymkode: e2938...4fd 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. januar #73 Del Skrevet 4. januar Jeg foreslår at hver gang han sutrer så ramser du opp for han, på en rolig måte, alt du gjør. Og all fritid han ytoss alt får. Jeg går ut i fra at han har vært klar over hva yrket ditt er og bidratt med å lage de 3 barna. Si at hans sure kommentarer påvirker deg negativt. Så kan du jo spørre om han tror han vil få mindre ansvar hvis dere skilles og han skal ha barna 50 % alene. Funker ikke det er kanskje en tur på familievernkontoret på sin plass, en prat med noen utenfra for å prøve og få han til å forstå. Siste utvei er vel å gå fra hverandre. Anonymkode: f1517...803 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. januar #74 Del Skrevet 4. januar AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg foreslår at hver gang han sutrer så ramser du opp for han, på en rolig måte, alt du gjør. Og all fritid han ytoss alt får. Jeg går ut i fra at han har vært klar over hva yrket ditt er og bidratt med å lage de 3 barna. Si at hans sure kommentarer påvirker deg negativt. Så kan du jo spørre om han tror han vil få mindre ansvar hvis dere skilles og han skal ha barna 50 % alene. Funker ikke det er kanskje en tur på familievernkontoret på sin plass, en prat med noen utenfra for å prøve og få han til å forstå. Siste utvei er vel å gå fra hverandre. Anonymkode: f1517...803 Tror forslaget om å realitetsorientere ift skilsmisse er det beste her. Store sjanser for at folk på familievernkontoret vil reagere som enkelte i tråden her og gi mannen full støtte. Helt utrolig. Hvis ikke de selv har gått turnus og vet fordelene og ulempene. Anonymkode: a4db5...331 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. januar #75 Del Skrevet 4. januar Det er veldig mange som jobber turnus, helg, kveld og natt. Har ikke statistikk på det, men vil tro at halvparten av yrkesaktive (minst!) har en eller form for jobb på ubekvemme tidspunkt, i hvertfall sporadisk. Samfunnet må jo gå rundt, hele tiden. Og det har blitt «verre» med tiden. I romjula jobbet jeg ei vakt til 22. Etter vakta var jeg heldig og kunne handle på kiwi som er åpent til kl 11. Helsepersonell i kommuner og helseforetak, legevakt, ambulanse. Politi, brannfolk. Vektere. Industriarbeidere. Butikkansatte, hotell og restaurant og øvrige servicepersonell. Så har du de som er borte fra familien i lange perioder som sjøfolk og oljearbeidere. Så har du IT-folk og annet teknisk personell som har hjemmevakt og kanskje må rykke ut. Dyrleger. Bøndene må også jobbe ubekvemt, kyrne må melkes også julaften. Kommer nesten ikke på jobber jeg nå som kun er 08-16. 😅 Hvis alle med små barn kun skulle jobbe innen det tidsrommet ville samfunnet stoppet helt opp. Derfor må vi samarbeide og hjelpe hverandre. Gjelder også mannen til ts. Når vi som begge jobbet turnus fikk det til å funke med 4 barn, må ts og mannen få det til og. Anonymkode: a4db5...331 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skruf Skrevet 4. januar #76 Del Skrevet 4. januar Han er jo ikke hjemme alene med barna hver ettermiddag og hver kveld, det er snakk om 2 ettermiddager/kvelder i uken + enten dagvakt eller aftenvakt hver tredje helg. Dvs at hver tredje helg er ts borte ca 8 timer fra morgenen av eller fra ettermiddagen av. Ts skriver at hun leverer hver morgen i barnehagen, både de dagene hun jobber og de dagene hun jobber kveld eller har fri. En sykepleier er også tidligere ferdig etter dagvakt en de som jobber f.eks. 8-16 mandag- fredag, så da går jeg utifra at det er hun som også henter barna + lager middag etter jobb i tillegg til fridager. Det er ikke akkurat så mye styr med barna for mannen de dagene ts jobber kveld, hverken de to dagene i uken eller på helg. 2 dager i uka så må han hente de i bhg, gi de middag, og være sammen med de til han må gi de kveldsmat, stelle de for natta og legge de. Bhg-barn er ofte slitne etter en dag i bhg, og de fleste barn har litt skjermtid sånn at han også får slappet av etter jobb. Husker selv fra barna var små at det var ikke mange timene vi fikk sammen i ukedagene etter middag og frem til sengetid i 19-19.30 tida (yngste kunne gjerne kubbe allerede i 18-tida pga hun er av den kveldstrøtte typen) Arbeidshelger krever litt mere av far, men merk at ts er ikke borte fra morgen til kveld. Vil anta (ut i fra hvordan mannen hennes høres ut til å være…) at det er hun som står opp med barna sånn at han kan sove lengre når hun skal på jobb ettermiddag. Så på ettermiddagen er det han som har ansvar fra ca 14/14.30 til barna legger seg. Når ts jobber dag må han stå opp med barna (med mindre barna står opp tidlig og ts steller de og gir de mat før hun drar) og til ts er hjemme rundt kl 15 (klokkeslett tar jeg sånn ca fra da jeg jobbet samme turnus med 1 kveld i uka + hver tredje helg) Ts tar i tillegg unna husarbeid, klesvask, handling, aktivisering av barna (og mulig hun også gjør som jeg gjorde før aftenvakt i ukedagene; lagde middag før jeg dro på jobb sånn at mannen min bare kunne varme opp/sette i ovnen da han kom hjem) før hun skal på jobb. Så ts har egentlig dobbel jobb; husarbeid og planlegging, innkjøp osv før og etter jobb, i tillegg til turnusjobb, mens mannen behøver bare å ta seg av sine egne barn noen timer før sengetid 2 dager i uken, samt enten ca 7-8 timer hvis ts jobber dag eller fra ca 14.30 til barna legger seg når ts jobber kveld hver tredje helg. Antar i tillegg at ts ikke kommer hjem til ryddig hus sånn at hun kan slappe av etter jobb heller…..mannen har jo «passet på» (man er ikke barnevakt for egne barn’ barna må vite, og har hatt det skikkelig tøft (🙄) Så det mannen hennes klager over er å hente i bhg + ansvar for barna til de legger seg 2 kvelder i uka, og at han hver tredje helg har de alene til enten ca kl 15 eller ca 14.30 til de legger seg hver tredje kveld. Sine egne barn. Og han slipper det meste av det såkalte tredje skiftet da ts tar unna forefallende og planlegging før og etter jobb. Antar også at han visste om jobben til ts da de ble sammen og bestemte seg for å stifte familie Dessuten er det ikke så mange år igjen til barna blir mere selvstendige, behøver ikke aktivisere de og følge med hele tiden. Men da blir det vel klaging over at han må følge de opp med lekser, foreldremøter og barnebursdager til venner, evt kjøring til og fra aktiviteter 2 ettermiddager i uken 🙄 Sånne personligheter finner alltid noe å klage på. Av egen erfaring og mening så er det kjipere å være den som jobber turnus, særlig når barna er små, pga man går glipp av mye. Ikke noe kjekt å jobbe kveld på julaften f.eks. Eller jobber påskehelgen. Familiesammenkomster som man går glipp av.. Fordelen med turnus og små barn, som få tenker over, er at man har fridager pga arbeidshelg og kan gi barna en fridag fra bhg, eller levere seint og hente tidlig. Likedan når ts jobber kveld så kan hun levere seinere sånn at barna ikke får så lange dager Såklart så er det beste å jobbe bare dagvakter og ikke helg som sykepleier, men de stillingene er det ikke mange av. De som er så heldig å ha fått jobb på ei dagenhet bytter ikke akkurat jobb. (har mere sympati med venninna mi der eksen jobbet 6 uker på og 6 uker av på en båt……mens hun jobbet turnus i hjemmetjenesten og de hadde to små.. de 6 ukene han var hjemme mente han at han måtte slappe av så hun satt fortsatt med ansvar for familien a/s + husarbeid……ikke en bombe at hun tok ut skilsmisse etter 10 år……jeg fatter ikke at hun holdt ut i 10 år engang) 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. januar #77 Del Skrevet 4. januar skruf skrev (49 minutter siden): Han er jo ikke hjemme alene med barna hver ettermiddag og hver kveld, det er snakk om 2 ettermiddager/kvelder i uken + enten dagvakt eller aftenvakt hver tredje helg. Dvs at hver tredje helg er ts borte ca 8 timer fra morgenen av eller fra ettermiddagen av. Ts skriver at hun leverer hver morgen i barnehagen, både de dagene hun jobber og de dagene hun jobber kveld eller har fri. En sykepleier er også tidligere ferdig etter dagvakt en de som jobber f.eks. 8-16 mandag- fredag, så da går jeg utifra at det er hun som også henter barna + lager middag etter jobb i tillegg til fridager. Det er ikke akkurat så mye styr med barna for mannen de dagene ts jobber kveld, hverken de to dagene i uken eller på helg. 2 dager i uka så må han hente de i bhg, gi de middag, og være sammen med de til han må gi de kveldsmat, stelle de for natta og legge de. Bhg-barn er ofte slitne etter en dag i bhg, og de fleste barn har litt skjermtid sånn at han også får slappet av etter jobb. Husker selv fra barna var små at det var ikke mange timene vi fikk sammen i ukedagene etter middag og frem til sengetid i 19-19.30 tida (yngste kunne gjerne kubbe allerede i 18-tida pga hun er av den kveldstrøtte typen) Arbeidshelger krever litt mere av far, men merk at ts er ikke borte fra morgen til kveld. Vil anta (ut i fra hvordan mannen hennes høres ut til å være…) at det er hun som står opp med barna sånn at han kan sove lengre når hun skal på jobb ettermiddag. Så på ettermiddagen er det han som har ansvar fra ca 14/14.30 til barna legger seg. Når ts jobber dag må han stå opp med barna (med mindre barna står opp tidlig og ts steller de og gir de mat før hun drar) og til ts er hjemme rundt kl 15 (klokkeslett tar jeg sånn ca fra da jeg jobbet samme turnus med 1 kveld i uka + hver tredje helg) Ts tar i tillegg unna husarbeid, klesvask, handling, aktivisering av barna (og mulig hun også gjør som jeg gjorde før aftenvakt i ukedagene; lagde middag før jeg dro på jobb sånn at mannen min bare kunne varme opp/sette i ovnen da han kom hjem) før hun skal på jobb. Så ts har egentlig dobbel jobb; husarbeid og planlegging, innkjøp osv før og etter jobb, i tillegg til turnusjobb, mens mannen behøver bare å ta seg av sine egne barn noen timer før sengetid 2 dager i uken, samt enten ca 7-8 timer hvis ts jobber dag eller fra ca 14.30 til barna legger seg når ts jobber kveld hver tredje helg. Antar i tillegg at ts ikke kommer hjem til ryddig hus sånn at hun kan slappe av etter jobb heller…..mannen har jo «passet på» (man er ikke barnevakt for egne barn’ barna må vite, og har hatt det skikkelig tøft (🙄) Så det mannen hennes klager over er å hente i bhg + ansvar for barna til de legger seg 2 kvelder i uka, og at han hver tredje helg har de alene til enten ca kl 15 eller ca 14.30 til de legger seg hver tredje kveld. Sine egne barn. Og han slipper det meste av det såkalte tredje skiftet da ts tar unna forefallende og planlegging før og etter jobb. Antar også at han visste om jobben til ts da de ble sammen og bestemte seg for å stifte familie Dessuten er det ikke så mange år igjen til barna blir mere selvstendige, behøver ikke aktivisere de og følge med hele tiden. Men da blir det vel klaging over at han må følge de opp med lekser, foreldremøter og barnebursdager til venner, evt kjøring til og fra aktiviteter 2 ettermiddager i uken 🙄 Sånne personligheter finner alltid noe å klage på. Av egen erfaring og mening så er det kjipere å være den som jobber turnus, særlig når barna er små, pga man går glipp av mye. Ikke noe kjekt å jobbe kveld på julaften f.eks. Eller jobber påskehelgen. Familiesammenkomster som man går glipp av.. Fordelen med turnus og små barn, som få tenker over, er at man har fridager pga arbeidshelg og kan gi barna en fridag fra bhg, eller levere seint og hente tidlig. Likedan når ts jobber kveld så kan hun levere seinere sånn at barna ikke får så lange dager Såklart så er det beste å jobbe bare dagvakter og ikke helg som sykepleier, men de stillingene er det ikke mange av. De som er så heldig å ha fått jobb på ei dagenhet bytter ikke akkurat jobb. (har mere sympati med venninna mi der eksen jobbet 6 uker på og 6 uker av på en båt……mens hun jobbet turnus i hjemmetjenesten og de hadde to små.. de 6 ukene han var hjemme mente han at han måtte slappe av så hun satt fortsatt med ansvar for familien a/s + husarbeid……ikke en bombe at hun tok ut skilsmisse etter 10 år……jeg fatter ikke at hun holdt ut i 10 år engang) Takk for dette innlegget. Som jeg skulle skrevet det selv. Dette er hva mannen klager over. Mens ts har både det 1., 2., og 3. skiftet. Helt utrolig. Ser på mange av kommentarene her at folk er misunnelige på turnusarbeidere fordi vi av og til har fri i uka og når barna er i skole/barnehage. De tenker ikke over at vi aldri har noe som ligner på jule-eller påskeferie. Julaften må vi jobbe, kveld år om annet da vi har rullering og må ta hver vår tørn. Synes KLP sin reklame er så fin.. med den lille gutten som har gjemt bilnøklene. Du får godt frem både fordelene og ulempene ved å jobbe turnus! Anonymkode: a4db5...331 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. januar #78 Del Skrevet 4. januar Det er enkelt å skrive, det er ikke jobb i seg selv, man leser informasjon og skriver det man skriver til det man har interesse for. Så hvilke svar forventer en trådstarter? iallfall er det risiko å få servert alle versjoner. Kulturer. Men som regel får man svar fra middelholdninger i samfunnet. Anonymkode: 7c890...fbd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. januar #79 Del Skrevet 4. januar AnonymBruker skrev (18 timer siden): Du gjør virkelig ikke alt. Du er jo borte halve tiden? At du gjør ting når du har fri og er alene hjemme skulle virkelig bare mangle. Han har helger, kvelder og netter alene med tre barn konstant? Tror ikke et sekund på at du alltid levere og henter alle tre - du jobber jo til disse tider du også? Det ER faktisk slitsomt å være alene med tre små barn, og det er enda værre når de blir større og må kjøres tre ulike steder samtidig. Her ga mannen opp turnusjobbingen da, for det gikk ikke opp rett og slett. Ikke uten at man blir en evig masekjerring om at barna dine må sitte på med andre for å få vært med på ting. Tenk på at han nok knapt har en time alene ila uka - når han ikke er på jobb passer han barn. Morgen, ettermiddag, kveld, natt. Hver dag, 7 dager i uken. Det er ikke synd på dere som jobber turnus, det er selvvalgt og det passer svært dårlig i familielogistikken. Kanskje man ikke skulle fått 3 barn når man bare er hjemme delvis? Anonymkode: 89a95...40e Jeg er alene 100% med 3 barn de er ungdommer nå og jeg jobber 3 delt turnus full stilling. Selvvalgt ja, men er nå vaktene jeg tjener på så vi får mat på bordet. Synes du svartmale dette veldig. Her går dette fint, men vi bor sentralt Anonymkode: 47c27...173 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. januar #80 Del Skrevet 4. januar AnonymBruker skrev (16 timer siden): Hvor mye arbeid er det i dette hjemmet ditt? Altså greit at det er mye med små barn, men ta igjen arbeid som ble gjort i helgen på fridager. Hva gjør folk i helgene? Jeg har det ganske så ryddig, og rent. Jeg bruker virkelig ikke en hel helg på å gjøre rent i egen helg. Barna kan man ikke ta igjen tid med, de er der og jeg ønsker også å være med de. Så ta igjen tid med barn? Jeg forstår ikke dette jeg. Hvorfor får man barn om man gjør opp regnskap med partner? Nå har jeg vært med barna i 5 timer nå er der din tur. Anonymkode: e3643...d9c Med fem stykker i huset er det faktisk masse husarbeid som må gjøres. I ukedagene er det ikke tid til mer enn det som må gjøres hver dag (matlaging, oppvask etc). Og når partner ikke bidrar 50%, men kanskje 5%, blir det desto mer på den som da må gjøre jobben. Jeg bruker fort en hel arbeidsdag på å ukehandle og få huset under kontroll i løpet av helga. Her var ikke poenget at man skal ha et pinlig nøyaktig antall timeregnskap med partner, men at begge parter skal bidra i hjemmet. Noe TS sin partner ikke gjør i tilstrekkelig grad, og ikke min heller. Og det må også anerkjennes at både det å ha vakt OG å holde fortet hjemme med barn og husarbeid faktisk krever noe og er ikke “fri”. Her var poenget at mannen til TS bare sjekker ut når TS kommer hjem, og overlater alt ansvaret for ungene til henne. Som allerede har vært på jobb. De må bidra begge to. Anonymkode: b8e00...13a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå