Gå til innhold

Hvilepuls vs puls ved å gå tur

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har nylig fått meg smartklokke etter å ha følt at jeg har hatt en del plutselig rask puls ved lite aktivitet, så vil bare følge med på den og trene mer for å se om det blir bedre.

Etter kun en dag viser den at hvilepulsen min ligger på 55, mens jeg er nede på 53 når jeg sover, men etter en rask gåtur i storm idag var pulsen på hele 146. Dette virker som et enormt hopp?

Jeg har en del palpitasjoner men har vært hos lege og fått en del sjekker uten at de finner noe. 

Flere som har lignende symptomer?

Jeg er forøvrig 40, fødte et barn for 3 mnder siden og er relativt ok i form men svimmel her og der.  

Anonymkode: 7a677...846

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Høres helt normalt ut, litt lav hvilepuls. Men det er vel bare en fordel 

Anonymkode: d5294...364

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo et hopp, men hvis du ikke trente masse gjennom graviditeten og ikke har trent hardt nå heller så er det absolutt ikke unormalt å ha 146 på tur. Den vil nok gå ned hvis du går mye tur i godt tempo med foreks motbakker, eller begynner å trene. 
Jeg har hvilepuls rundt 40, og 90 i average på gåturer, men jeg trener hardt flere ganger i uken (og har da fint makspuls). 

Anonymkode: 88a39...3a2

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil tro det kommer en del an på både hvor du gikk, og hvor aktiv du er fra før. Jeg fikk meg smartklokke for 1,5 år siden. Jeg hadde hvilepuls på rundt 55, og pulsen raskt kom opp i 150 hvis jeg gikk i greit tempo eller litt bakke. Klokka min regner det som i "moderat pulssone" for meg, og ikke høy. 

Samtidig med at jeg kjøpte smartklokke, så begynte jeg å jogge regelmessig, og jeg har gjort det siden. Hvilepulsen har gått ned fra rundt 55 til rundt 45. Og puls ved gange har også gått drastisk ned. Så nå er jeg ikke oppe i 150 i puls ved å gå mer. Men det er joggingen som gjør det. Jeg har hund, og har hatt det i 7 år, så jeg var vant til å gå mye, og ikke helt passiv da jeg først tok på pulsklokka. 

Anonymkode: a118c...826

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...