Gå til innhold

Dater en mann som ikke tror at han har sjans på noen andre enn meg

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

000VF000 skrev (1 minutt siden):

Her synes jeg du saboterer for deg selv. Hvorfor tenker du slike ting, og hvorfor stiller du slike spørsmål? Hva er vitsen egentlig? 

Jeg har lagt ut klipp av denne filmen før, men dette klippet virker til å være midt i blinken for deg

Greit at det er et dumt spørsmål som speiler dårlig selvfølelse og en følelse av underlegenhet, men svaret hun får er jo helt på trynet.

Fyren er ikke hyggelig.

Anonymkode: 24af6...b81

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Tusen takk for svar!

Jeg leste sitatet fra Tepresten, men det er ett av flere innspill jeg har fått som jeg nok må tenke litt nærmere på før jeg svarer på innleggene.

Jeg ser at jeg skrev at han svarte «mhm» når jeg sa at jeg var forelsket i ham, men jeg tror at han sa noe om at han satte pris på meg også. Så det er ikke riktig så ille som jeg fremstilte det. Men slike ting genererer ganske mye usikkerhet hos meg. Han skal selvfølgelig ikke si det samme tilbake dersom han ikke mener det, men det hadde vært fint dersom han hadde sagt «det gjør meg veldig glad for å høre. Jeg tror at vi kan få det fint sammen!» eller noe lignende.

Han sier også (ofte!) at han er glad i meg, og det tror jeg jo at han er. 

Og du har nok rett i det med kjærlighetsspråk. Han tilbyr seg hele tiden å gjøre meg tjenester, og det setter jeg stor pris på. Men jeg blir nok litt forvirret når han er veldig innstilt på å gjøre ting for meg, men samtidig sier ting som tyder på at han ikke er så veldig investert.

Kanskje dette handler om ulike kjærlighetsspråk og dårlig kommunikasjon 🤔

Anonymkode: d3cad...153

Siden du har de følelsene du har og dere ellers synes å fungere bra, så tenker jeg det er verdt å finne ut av, i hvert fall. Om kommunikasjonen fortsetter å være for dårlig til at du har det bra i forholdet, så er det jo ikke verdt å fortsette forholdet. Men jeg ville i det minste forsøkt å finne ut av om dette er "slik han er", om han "tar deg i mangel på andre", eller om det med følelser rett og slett er noe han er noe uerfaren med å uttrykke.

Du sier jo her at han ofte forteller deg at han er glad i deg, så jeg hadde gitt en slik samtale et forsøk.

❤️

Anonymkode: 541a4...eb8

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Grunnen til at jeg skrev som jeg gjorde er at denne mannen på andre måter viser at han lytter til henne, er interessert i henne og har omtanke for henne, på en måte som viser at han bryr seg.

Jeg er enig i at måten han ordlegger seg på ikke er bra! Men siden han viser på andre måter at han tilsynelatende bryr seg, så er det verdt et forsøkt, tenker jeg.

Og så har jeg tro på at Ts er så oppegående at hun i en slik samtale kjenner ham godt nok nå til å se om han prater henne etter munnen eller ikke - for han er tross alt ingen mester i å legge ut om følelser i utgangspunktet, så jeg antar han vil være lettere å gjennomskue enn en som er så erfaren i å manipulere kvinner at silkeord glir ut av dem uten problemer.

Jeg syns ikke det virker sånn, vet ikke hva du spesifikt ser i han? 

Ts virker veldig oppegående, det er det ingen tvil om. Men jeg skjønner hun er usikker på han, for han er ikke trygg.

Han er en mann som tenker det er vanskelig med kvinner og har slitt i rundt 10 år. Jeg er bekymret for at han har lyst til å unødig holde henne igjen for å slippe å være alene. 

Anonymkode: 04d63...d7b

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg har forkortet ett eneste innlegg du har skrevet. Ikke sakset sammen ulike innlegg. 

Menn flest er ikke spesielt opptatt av å bli verbalt fortalt hvor "elsket" de er. Men menn er allergiske mot den typen fokus du kommer med, om hvorfor han var ufrivillig singel.  Du vinner ikke hjertet hans ved å holde fast på disse tingene, selv ikke inni deg. Sånt er jo veldig gjennomsiktig. Problemet er jo at du er utrygg, og ser til ham for trygghet. Og han gjør det samme med deg, men på helt ulike måter. Og ingen av dere gjør den andre rolig. Som er sterkt undervurdert i et forhold, og mye viktige enn å være forelska fra start. 

Du vet ikke om han er sjeldent bra. Han vet ikke om du er sjeldent bra, heller. Dere kjenner hverandre ikke! Dere har nettopp truffet hverandre, og må begge legge ned mye innsats for å bli noe mer enn overfladisk kjent. Har du faktisk tid til et forhold nå? 

Anonymkode: ff8e4...483

Det er veldig mange antagelser her.

Jeg ser ingen grunn til at en fyr som han skal være singel, for han har mye å tilby. 

Jeg har ikke stilt spørsmål om hvorfor han har vært ufrivillig singel. Han har fortalt meg om det. Og jeg er glad for åpenheten. Men dette er hans fokus, og ikke mitt.

Men det er klart at når han har snakket mye om dette i et halvt år, samtidig som han ikke gir inntrykk av at han har spesielt sterke følelser for meg, så gjør det meg usikker.

Vi har tilbragt mye tid sammen, jeg har prioritert å bruke den fritiden jeg faktisk har på ham. Jeg vil si at vi har blitt godt kjent. 

Og ja, han er en sjeldent bra fyr. Om noen i tråden har fått et annet inntrykk, er deg fordi jeg forteller om den delen av kommunikasjonen vår som får meg til å føle meg usikker. Den resterende kommunikasjonen (99,9%) er positiv eller nøytral.

Du virker som at du har en litt rigid forståelse av hvordan du tenker at menn og kvinner «er». Jeg tror nok ikke at vi er så fundamentalt forskjellige. Men de fleste mennesker ønsker nok å vite at partneren har valgt dem på grunn av personlige egenskaper, og ikke på grunn av at de fremstår som lett tilgjengelige.

Det koker ned til dette:

Jeg har fortalt ham mange ganger hvorfor jeg har valgt ham. Han har aldri fortalt meg hvorfor han har valgt meg. 

• Hjerte 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg ser ingen grunn til at en fyr som han skal være singel, for han har mye å tilby. 

Jeg har ikke stilt spørsmål om hvorfor han har vært ufrivillig singel. Han har fortalt meg om det. Og jeg er glad for åpenheten. Men dette er hans fokus, og ikke mitt.

Men det er klart at når han har snakket mye om dette i et halvt år, samtidig som han ikke gir inntrykk av at han har spesielt sterke følelser for meg, så gjør det meg usikker.

Vi har tilbragt mye tid sammen, jeg har prioritert å bruke den fritiden jeg faktisk har på ham. Jeg vil si at vi har blitt godt kjent. 

Og ja, han er en sjeldent bra fyr. Om noen i tråden har fått et annet inntrykk, er deg fordi jeg forteller om den delen av kommunikasjonen vår som får meg til å føle meg usikker. Den resterende kommunikasjonen (99,9%) er positiv eller nøytral.

Du virker som at du har en litt rigid forståelse av hvordan du tenker at menn og kvinner «er». Jeg tror nok ikke at vi er så fundamentalt forskjellige. Men de fleste mennesker ønsker nok å vite at partneren har valgt dem på grunn av personlige egenskaper, og ikke på grunn av at de fremstår som lett tilgjengelige.

Det koker ned til dette:

Jeg har fortalt ham mange ganger hvorfor jeg har valgt ham. Han har aldri fortalt meg hvorfor han har valgt meg. 

Men det er jo ikke bra. Han er ikke en sjeldent fin fyr. De kommentarene han kommer med og den manglende responsen han gir deg, at han sier mhn når du stiller deg sårbar og åpen, er ikke hyggelig. Da har det mer med hvilke fyrer du har møtt før å gjøre.

Jeg møtte også en jeg tenkte var en av få kloke fyrer jeg har møtt. Det handlet om hans åpenhet og ærlighet samt hans forståelse av egne følelser. Men så var det ikke sånn likevel. Han var klok på noen få følelser, som han følelse av ensomhet og barnløshet når andre rundt ham hadde det. Men det viste seg at han hadde en annen side som var mindre hyggelig og hvor han hadde mindre selvinnsikt. Den var tilstede i begynnelsen og kon sterkere frem etter hvert  utover i forholdet fikk jeg dårligere selvfølelse og tillit av dette. Jeg synes ikke du skal gå inn i et forhold når han sier ting som sårer deg og gjør at du føler deg liten. Man skal ikke føle det sånn i et forhold.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Det koker ned til dette:

Det ene er ikke mer riktig enn det andre.

Du har åpenbart et stort behov for komplimenter, mens han ikke har noe behov for det, Det betyr ikke at han liker deg mindre enn du liker han!

Hvis du vil vite om han liker deg, så må du finne ut hva hans kjærlighetsspråk er, ikke forsøke å presse ditt eget nedover han. (Jeg mener ikke at du skal spørre han, men at du skal forsøke å se om handlingene hans faller innenfor et av de andre)

Anonymkode: a08f1...1b5

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff ble bare trist av å lese dette. Det minner meg i hvor mye egoistiske drittmenn jeg fant meg i før jeg landet en god og anerkjent jobb, husker jeg følte de dreit i meg men at jeg ikke fortjente bedre fordi jeg hadde en lavtlønnet lavstatus jobb. Og fy som jeg angrer, for verdien min var og din er ikke i noe så fjollete. Han her er totalt egoistisk, han mangler empati jo. Ser bare seg selv. Han vil du ikke få det noe godt med. 

Anonymkode: ce1ab...69a

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Men det er jo ikke bra. Han er ikke en sjeldent fin fyr. De kommentarene han kommer med og den manglende responsen han gir deg, at han sier mhn når du stiller deg sårbar og åpen, er ikke hyggelig. Da har det mer med hvilke fyrer du har møtt før å gjøre.

Jeg møtte også en jeg tenkte var en av få kloke fyrer jeg har møtt. Det handlet om hans åpenhet og ærlighet samt hans forståelse av egne følelser. Men så var det ikke sånn likevel. Han var klok på noen få følelser, som han følelse av ensomhet og barnløshet når andre rundt ham hadde det. Men det viste seg at han hadde en annen side som var mindre hyggelig og hvor han hadde mindre selvinnsikt. Den var tilstede i begynnelsen og kon sterkere frem etter hvert  utover i forholdet fikk jeg dårligere selvfølelse og tillit av dette. Jeg synes ikke du skal gå inn i et forhold når han sier ting som sårer deg og gjør at du føler deg liten. Man skal ikke føle det sånn i et forhold.

Dette. Fatter ikke hvordan han kan være en sjeldent bra fyr. Altså når menn jeg har datet har snakket om hvor forelsket de har vært har jeg gitt masse bekreftelse tilbake, hadde følt meg som en rett ut sagt drittsekk om jeg bare skulle sagt «mhm». Det er jo så avvisende. 

Anonymkode: ce1ab...69a

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Det ene er ikke mer riktig enn det andre.

Du har åpenbart et stort behov for komplimenter, mens han ikke har noe behov for det, Det betyr ikke at han liker deg mindre enn du liker han!

Hvis du vil vite om han liker deg, så må du finne ut hva hans kjærlighetsspråk er, ikke forsøke å presse ditt eget nedover han. (Jeg mener ikke at du skal spørre han, men at du skal forsøke å se om handlingene hans faller innenfor et av de andre)

Anonymkode: a08f1...1b5

Jeg kjenner meg ikke helt igjen i at jeg har noe stort behov for komplimenter. Har faktisk vært glad fordi han ikke gir meg komplimenter på utseendet, fordi jeg synes at det ofte virker påtatt og overfladisk.

Men vi har datet lenge. For ham fremstår det som at det å få seg kjæreste er et mål i seg selv.

Da er det naturlig at jeg vil vite om han er interessert i meg fordi jeg er den jeg er, eller fordi jeg fremstår som lett tilgjengelig.

Han gjør mye for meg som det er mye omtanke bak, og jeg både legger merke til og setter pris på det. 

Men det føles rart å ikke få noen særlig respons når du forteller noen at du er forelsket i dem. Uansett hva slags kjærlighetsspråk man har, tenker jeg at det er noe man intuitivt forstår at man må svare på. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Siden du har de følelsene du har og dere ellers synes å fungere bra, så tenker jeg det er verdt å finne ut av, i hvert fall. Om kommunikasjonen fortsetter å være for dårlig til at du har det bra i forholdet, så er det jo ikke verdt å fortsette forholdet. Men jeg ville i det minste forsøkt å finne ut av om dette er "slik han er", om han "tar deg i mangel på andre", eller om det med følelser rett og slett er noe han er noe uerfaren med å uttrykke.

Du sier jo her at han ofte forteller deg at han er glad i deg, så jeg hadde gitt en slik samtale et forsøk.

❤️

Takk for kloke innspill! Jeg skal prøve å ta en prat med ham.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spør ham rett ut hvorfor han er sammen med deg. Og ikke aksepter diffuse svar. Kommer han med svada om ensomhet så har du svaret. Kan jo hende han bare er dårlig på å kommunisere og ikke tenker over at det han sier kan såre. Kvinner er flink til å lese mellom linjene, det er ikke menn. 

Anonymkode: 33c25...206

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Vi har snakket om dette. Han ønsker seg et fast forhold, og på sikt samboerskap og barn.

Spørsmålet er om jeg kanskje bør lete etter noen som er mer interessert i meg som person :)

Hvis du konstant skal gå å føle deg som en slags reserveløsning så vil det bryte deg veldig ned på sikt . Du fortjener  å være valgt , elsket og ønsket . Du må velge en livspartner som får deg til å like deg selv ❤️

Endret av NiceOrNothing
  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Blir veldig takknemlig dersom noen tar seg tid til å gi meg råd. Jeg trenger å finne ut av ting ganske raskt 🙏

Jeg har datet en mann et halvt års tid, og på mange måter er han alt jeg kunne ha ønsket meg. Dessverre er det en hake.

Han hadde et brudd for nesten 10 år siden. Etter det har han datet en del, men han sier at han har fått laber respons og at det har vært vanskelig å møte noen som «synes at han er akseptabel».

Han er veldig ærlig om at han har følt seg ensom som singel, spesielt fordi store deler av omgangskretsen hans er etablerte og har barn.

Da vi snakket om at ting begynte å bli seriøst mellom oss, sa han at det ville være gøy om han fikk seg kjæreste etter «å ha prøvd i 10 år».

Han er veldig kjekk og ressurssterk, mens jeg er preget av at jeg har levd et liv med mye motgang. Jeg hadde ikke verdens beste utgangspunkt, men jobbet hardt for å få en god utdannelse og en grei jobb. Dessverre ble syk på verst mulig tidspunkt, og måtte gi opp den karrieren jeg hadde ofret mye for. Nå pendler jeg flere timer om dagen til en ganske dårlig betalt jobb, og bruker alle kreftene mine på å få hverdagen til å gå ihop. Kommer ofte hjem fra jobb i titiden om kvelden, og har ikke mye kapasitet til å tenke på trening, hobbyer eller utseende. Han har god økonomi, en fin jobb og mye fritid.

Jeg ønsket aller mest å møte noen som hadde omtrent samme økonomi og livserfaringer som meg selv, men jeg har likevel forelsket meg veldig i denne mannen.

Akkurat nå føles det sårt. Han forstår ikke helt utfordringene i mitt liv. Han tar initiativ til forpliktelser, men samtidig kommer det hele tiden noen små bemerkninger som gjør meg trist. Han ønsker seg helt åpenbart en kjæreste, men det virker som at jeg er ganske langt fra det han hadde sett for seg seg.

Han gir meg sjelden komplimenter, og det virker ikke egentlig som at han er så veldig tiltrukket av meg.

En kveld da vi hadde lagt oss fortalte jeg han at jeg var blitt veldig forelsket i ham. Vi hadde ikke snakket så mye om følelser tidligere, så jeg synes at det var ganske skummelt. Han svarte «mhm», og snudde seg rundt og sovnet. Jeg ble liggende våken og gruble.

Dersom jeg sier noe alà: «jeg er så heldig som har møtt deg!» sier han aldri det samme tilbake.

Forrige helg spurte jeg om det ikke hadde vært bedre for ham å date noen som hadde omtrent samme utgangspunkt som ham økonomisk og karrieremessig. Da sa han at han hadde prøvd det tidligere og fått liten respons. Jeg svarte at det sikkert var mange ressurssterke damer som ville være interessert i ham, og da svarte ham «i så fall gjemmer de seg godt».

Dette føles så utrolig sårt! 💔

Han er morsom, familiekjær, klok og snill. Dersom man ser bort fra disse små bemerkningene, behandler han meg med respekt. 

Jeg føler jo at han ønsker seg et forhold, men at det helst skulle ha vært med noen andre. At jeg er dratt mot ham av kjærlighet, mens han dras mot meg fordi han ikke vil være ensom 😔

Har ikke noen naiv eller narsistisk idé om at jeg skal være drømmedama, og at han aldri skal være kritisk til meg. Jeg har stor forståelse for at det er vondt å føle seg ensom.

Likevel tenker jeg at dette kanskje er et dårlig utgangspunkt for et velfungerende forhold?

Han har gitt uttrykk for at han ønsker at vi skal være et par. Jeg må ta en avgjørelse snart, og har sårt behov for innspill 🙏

Det vil nok aldri bli bedre enn dette med han her fyren tror jeg. 

Hva ønsker du? Får du det fra denne karen? Vil du akseptere å ha det sånn her fremover frem til han evt gjør det slutt med deg fordi han ønsker noe mer? Virker som han har deg på gress frem til han evt har funnet noe bedre o.l. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hører nok til mindretallet her, men jeg er enig med de som skriver at TS stiller noen spørsmål hun egentlig ikke ønsker svaret på og deretter tolker svarene (og annet) på verste måte pga. sin usikkerhet. Han er klumsete i forhold og har ikke helt skjønt hvordan man snakker med kvinner (som et eksempel, aldri nevn eksen). Det blir en dårlig kombinasjon.

Anonymkode: 7f763...57d

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg hører nok til mindretallet her, men jeg er enig med de som skriver at TS stiller noen spørsmål hun egentlig ikke ønsker svaret på og deretter tolker svarene (og annet) på verste måte pga. sin usikkerhet. Han er klumsete i forhold og har ikke helt skjønt hvordan man snakker med kvinner (som et eksempel, aldri nevn eksen). Det blir en dårlig kombinasjon.

Jeg har vel egentlig ikke stilt så mange spørsmål. Jeg spurte om det ikke ville være bedre for ham å date noen med en bakgrunn som ligner mer på hans. Men dette kom jo som en respons på veldig mange kommentarer av den typen jeg nevner i HI, over lang tid.

Han er egentlig en sosialt kompetent fyr som snakker enkelt med alle, og har mange venner (og venninner). Har ikke reflektert over at han kanskje formulerer seg litt klønete på grunn av manglende erfaring. Men det kan jo hende.

Jeg tror absolutt at min egen usikkerhet kan bidra til at jeg tolker ting i verste mening, ja. :)

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Man snakker jo ikke sånn med menn heller. Menn blir ikke noe gladere av at damer setter eksen på en pidestall, ikke responderer når de stiller seg åpne og sårbare, etc.  Menn bare opplever det nok i snitt sjeldnere, fordi damer sjeldnere oppfører seg på denne måten. Handler sånn sett ikke om kjærlighetsspråk. Alle mennesker kan tross alt bruke snakketøyet sitt og har lært seg å prate.

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg har vel egentlig ikke stilt så mange spørsmål. Jeg spurte om det ikke ville være bedre for ham å date noen med en bakgrunn som ligner mer på hans. Men dette kom jo som en respons på veldig mange kommentarer av den typen jeg nevner i HI, over lang tid.

Han er egentlig en sosialt kompetent fyr som snakker enkelt med alle, og har mange venner (og venninner). Har ikke reflektert over at han kanskje formulerer seg litt klønete på grunn av manglende erfaring. Men det kan jo hende.

Jeg tror absolutt at min egen usikkerhet kan bidra til at jeg tolker ting i verste mening, ja. :)

Din usikkerhet kommer jo også av ham. Jeg leser først og fremst din usikkerhet ut fra at du faktisk finner deg i disse kommentarene uten å si ifra til ham og at du finner deg i det. Din usikkerhet i forhold til ham, leser jeg utelukkende som en naturlig reaksjon på hans handlinger og hans utsagn og hans mangel på respons.

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du driver og snakker deg selv ned, skjønner jeg nesten Jan svarer som Jan gjør. Du har jo inntatt en offerrollen her. Hvorfor tror du at du ikke er bra nok? 

Jeg tror ikke dette vil gå, og jeg tror det er du selv som vil kvele følelsene. Han har vært ærlig med deg, og det betyr ikke at han leker med deg. Det er mulig du har behov for flere bekreftelser enn han klarer å gi deg og du tolker alt i verste mening. Ta en prat om hva du ønsker, for det er akkurat like viktig som hans ønsker. 

Jeg tror også du skal jobbe med å bli glad i deg selv slik at du forstår du har akkurat samme verdi som alle andre. 

Anonymkode: 9b9b6...36d

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Men jeg håper du får et forrykende kjærlighetsliv og føler deg elsket av en mann du også elsker. 

Håper at om han her er den mannen, noe endrer seg.

Anonymkode: 04d63...d7b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...