Nådeløs Skrevet fredag kl 14:06 #41 Del Skrevet fredag kl 14:06 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Jeg tenker at du skal tro han på det han sier og gjør, ts. Han er glad for at han har funnet noen som «vil ha han». Det er hans krav til en partner. Der stopper hans ønsker. Kanskje har det alltid vært slik - mange personer tiltrekkes av at partner «vil ha dem» mer enn det meste annet. Du kan alltids spørre han, men problemet med den ideen er jo at du sier han ikke er direkte dum. Og man kan dermed anta han både vet når han bør lyve og kan å lyve. Og er villig til å lyve - for å beholde deg. Ord har liten verdi. Handling, spesielt selvstendig valgt handling, har verdi. Så er jo spørsmålet: det fremstår som om du er glad i han. Og han glad for å ha funnet seg «noen». Og hans livskvalitet kan antas vøre bedre enn din. Er det en byttehandel du er villig til å begi deg inn på? For «forelsket» er ikke noens primære årsak til varig forhold. Det kan være en av dem, men ting som «vil ha partner og hen duger», «ønsker barn og hen duger» eller «sammen kan bi oppnå ønsket livskvalitet» er helt normale og konstruktive årsaker. I fjor vinter feks, sank antallet samlivsbrudd fordi strømmen var dyr. «Holde seg ok varm» er altså en reell grunn til å velge å bli i et forhold. Ikke tro folk rundt deg lever med drømmepartneren sin. Folk i store antall lever sammen fordi å leve lene er dem for dyrt. Anonymkode: 4f46f...f30 Og hva om han møter en annen kvinne som vil ha han? Det lover ikke særlig bra, om han i utgangspunktet ikke har sjans på noen. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 14:09 #42 Del Skrevet fredag kl 14:09 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det kan fungere altså, men du må nok svelge noen kameler. Jeg er en mindre pen dame, det er overhodet ikke noen hemmelighet, men har det meste på stell ellers. Da jeg falt for mannen min var det jeg som tok alt initiativ, og han innrømmet mer enn en gang at han var vant med å date penere damer enn meg, men også "det er flere år siden jeg hadde sex". Så ja, han ble sammen med meg, som var under hans liga, fordi han ikke hadde hatt flaks på sjekkemarkedet de siste årene (Han var i 30-årene.) Det var en del kvelder jeg lå våken på grunn av det da jeg var eldre, og så for meg at han sikkert kom til å forlate meg for en penere dame, men det har egentlig gått seg til fint. Han vet at han kunne fått penere damer, men også at jeg har mange kvaliteter som han trenger i en partner, og som ikke alltid er så lette å finne - alltid støttende, krever aldri noe av ham, har stålkontroll på ikke bare mitt eget liv, men også på alt for ham og for barna. Så jeg ville tatt en samtale med ham om hva han trenger i en partner, prøv å tenke praktisk, og se hvor godt du passer inn i det bildet. Og omvendt, hva trenger DU? Er han en som passer inn i ditt liv? Anonymkode: 01f10...95f Jeg er også en mindre pen kvinne, og har ikke alltid hatt den beste selvtilliten. Men fy fader så glad jeg er for at jeg ikke har mistet selvrespekten min, og at jeg ikke lar menn som ikke fortjener det, bruke meg for det gode jeg kan gi. Takk for den påminnelsen. Anonymkode: 57c0f...a73 1 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 14:10 #43 Del Skrevet fredag kl 14:10 AnonymBruker skrev (1 time siden): Men menn må også klare å stå opp for seg selv å lære seg å være single. De skal ikke gå inn i forhold med damer de ikke liker, bare fordi de ikke ønsker å være alene. Det er ikke rettferdig mot disse damene. Anonymkode: cb4d3...6dc Eh. Det er jo helt idiot å si. Kvinner gjør jo akkurat det samme. Man er nødt å velge blant de partnere man realistisk kan få. Vi kan ikke alle forbli singel fordi vi ikke kan få Sydney Sweeney eller Tom Hardy. Se deg rundt. Mennesker er sammen med andre mennesker sånn ca eksakt rundt sitt eget nivå attraktivitetsmessig. Sånn er det bare. Anonymkode: e1728...2fe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 14:13 #44 Del Skrevet fredag kl 14:13 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Takk for innspill! Han behandler meg også veldig fint. Han husker ting jeg har fortalt, kjøper inn mat jeg liker når jeg kommer på besøk, spør hvordan det har gått på jobb, tilbyr seg å hjelpe meg med ting, etc. Føler meg veldig godt ivaretatt, og jeg tror på ham når han sier at han er glad i meg. Men disse små bemerkningene som kommer innimellom, gjør meg veldig i tvil. Jeg tror at han bare er ubetenksom, men det får meg til å føle at han egentlig ikke synes at jeg er god nok 😔 Anonymkode: d3cad...153 Kanskje du skal spør han direkte da? sånn du vet det med sikkerhet og kan ta et valg ut i fra det. Anonymkode: 790de...243 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 14:14 #45 Del Skrevet fredag kl 14:14 AnonymBruker skrev (1 time siden): ...måtte gi opp den karrieren jeg hadde ofret mye for. Nå pendler jeg flere timer om dagen til en ganske dårlig betalt jobb, og bruker alle kreftene mine på å få hverdagen til å gå ihop. Kommer ofte hjem fra jobb i titiden om kvelden, og har ikke mye kapasitet til å tenke på trening, hobbyer eller utseende.... Anonymkode: d3cad...153 Hva har dette å gjøre med følelser og om dere to skal være sammen? Har han sagt at det er relevant? Anonymkode: ff8e4...483 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 14:20 #46 Del Skrevet fredag kl 14:20 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Du fisker litt etter at han skal date noen helt andre enn deg, og blir så irritert over hva han svarer... Dette ETTER at han eksplisitt har fortalt deg at det er sårt for ham å ha vært så mye ensom. Hva i all verden er det du driver med? Ikke å trygge ham, ihvertfall. At du sier du er forelsket er nok for ham bare bla bla. Se på din egen oppførsel, for det er bare den du kan styre. Anonymkode: ff8e4...483 Jeg forstår ikke helt innlegget ditt. Du har sakset sammen ulike innlegg jeg har skrevet på en måte som er ganske misvisende. Når jeg spurte om han ikke heller ville h datet noen som hadde jobb og økonomi som lignet mer på hans, var det en respons på kommentarer som han har kommet med over en periode på mange måneder. Jeg har ALL forståelse for at det er vondt å være ensom, og han fortjener det ikke. Han er kjekk, snill, morsom og har gode verdier. Det er vanskelig for meg å forstå hvordan noen som han kan være ufrivillig singel. Jeg har stor sympati for ensomhet, og jeg synes at mange menn med gode kvaliteter får altfor hard medfart på «datingmarkedet». Men når han har fortalt meg at dette har preget ham mye, og samtidig kommer med kommentarer som får meg til å føle at han velger meg fordi han tror at han ikke har andre alternativer, er det sårt. Spesielt når jeg har så sterke følelser for ham. Jeg har konsekvent fortalt ham at jeg liker ham godt, at jeg aldri har møtt noen som ham, at han er en sjeldent bra fyr. Skjønner ikke hvorfor du tenker at jeg ikke har trygget ham, og at min forelskelse er «bla bla». Anonymkode: d3cad...153 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 14:22 #47 Del Skrevet fredag kl 14:22 AnonymBruker skrev (1 time siden): Blir veldig takknemlig dersom noen tar seg tid til å gi meg råd. Jeg trenger å finne ut av ting ganske raskt 🙏 Jeg har datet en mann et halvt års tid, og på mange måter er han alt jeg kunne ha ønsket meg. Dessverre er det en hake. Han hadde et brudd for nesten 10 år siden. Etter det har han datet en del, men han sier at han har fått laber respons og at det har vært vanskelig å møte noen som «synes at han er akseptabel». Han er veldig ærlig om at han har følt seg ensom som singel, spesielt fordi store deler av omgangskretsen hans er etablerte og har barn. Da vi snakket om at ting begynte å bli seriøst mellom oss, sa han at det ville være gøy om han fikk seg kjæreste etter «å ha prøvd i 10 år». Han er veldig kjekk og ressurssterk, mens jeg er preget av at jeg har levd et liv med mye motgang. Jeg hadde ikke verdens beste utgangspunkt, men jobbet hardt for å få en god utdannelse og en grei jobb. Dessverre ble syk på verst mulig tidspunkt, og måtte gi opp den karrieren jeg hadde ofret mye for. Nå pendler jeg flere timer om dagen til en ganske dårlig betalt jobb, og bruker alle kreftene mine på å få hverdagen til å gå ihop. Kommer ofte hjem fra jobb i titiden om kvelden, og har ikke mye kapasitet til å tenke på trening, hobbyer eller utseende. Han har god økonomi, en fin jobb og mye fritid. Jeg ønsket aller mest å møte noen som hadde omtrent samme økonomi og livserfaringer som meg selv, men jeg har likevel forelsket meg veldig i denne mannen. Akkurat nå føles det sårt. Han forstår ikke helt utfordringene i mitt liv. Han tar initiativ til forpliktelser, men samtidig kommer det hele tiden noen små bemerkninger som gjør meg trist. Han ønsker seg helt åpenbart en kjæreste, men det virker som at jeg er ganske langt fra det han hadde sett for seg seg. Han gir meg sjelden komplimenter, og det virker ikke egentlig som at han er så veldig tiltrukket av meg. En kveld da vi hadde lagt oss fortalte jeg han at jeg var blitt veldig forelsket i ham. Vi hadde ikke snakket så mye om følelser tidligere, så jeg synes at det var ganske skummelt. Han svarte «mhm», og snudde seg rundt og sovnet. Jeg ble liggende våken og gruble. Dersom jeg sier noe alà: «jeg er så heldig som har møtt deg!» sier han aldri det samme tilbake. Forrige helg spurte jeg om det ikke hadde vært bedre for ham å date noen som hadde omtrent samme utgangspunkt som ham økonomisk og karrieremessig. Da sa han at han hadde prøvd det tidligere og fått liten respons. Jeg svarte at det sikkert var mange ressurssterke damer som ville være interessert i ham, og da svarte ham «i så fall gjemmer de seg godt». Dette føles så utrolig sårt! 💔 Han er morsom, familiekjær, klok og snill. Dersom man ser bort fra disse små bemerkningene, behandler han meg med respekt. Jeg føler jo at han ønsker seg et forhold, men at det helst skulle ha vært med noen andre. At jeg er dratt mot ham av kjærlighet, mens han dras mot meg fordi han ikke vil være ensom 😔 Har ikke noen naiv eller narsistisk idé om at jeg skal være drømmedama, og at han aldri skal være kritisk til meg. Jeg har stor forståelse for at det er vondt å føle seg ensom. Likevel tenker jeg at dette kanskje er et dårlig utgangspunkt for et velfungerende forhold? Han har gitt uttrykk for at han ønsker at vi skal være et par. Jeg må ta en avgjørelse snart, og har sårt behov for innspill 🙏 Anonymkode: d3cad...153 Bortsett fra når han behandler deg som noe han tar til takke med, så behandler han deg med respekt? Er du sikker på at du ikke blander respekt med normal høflighet? Han gir deg aldri komplimenter og viser generelt ingen glede over å ha deg i livet sitt. Han har prøvd å sikte høyere, sier han. Så du er lavere? Mulig andre damer ikke har likt personligheten hans, for den liker ikke jeg. Du syns synd på han for at han har følt ensomhet? Er det årsaken til at du godtar å bli behandlet som rester? Min eks sa stadig at jeg egentlig ikke var hans type dame, han hadde ikke prøvd seg på meg om jeg ikke kom i prat med han først. Forholdet ble deretter, veldig veldig få komplimenter. Anonymkode: eb5f7...cf3 3 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 14:31 #48 Del Skrevet fredag kl 14:31 Beklager så mye, men han der har ikke følelser for deg og dette tror jeg handler mest om å ha noen for å kaver til seg noen etter å ha slitt på markedet en god stund. Du fortjener bedre. Ikke føl deg dårlig på grunn av han, for han er ikke malen på hva alle menn vil ha. Anonymkode: 04d63...d7b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 14:33 #49 Del Skrevet fredag kl 14:33 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Men når han har fortalt meg at dette har preget ham mye, og samtidig kommer med kommentarer som får meg til å føle at han velger meg fordi han tror at han ikke har andre alternativer, er det sårt. Spesielt når jeg har så sterke følelser for ham. Jeg har konsekvent fortalt ham at jeg liker ham godt, at jeg aldri har møtt noen som ham, at han er en sjeldent bra fyr. Anonymkode: d3cad...153 Ikke meg du svarte, og jeg kuttet bort en del av innlegget ditt, Ts. Jeg synes du skal snakke med ham om forholdet, og også si det jeg streket under. Jeg ville fortalt ham at når han aldri sier at han er glad i deg eller forelsket i deg, men snakker om eksen som spesiell og at han ikke har sjanse på andre damer, så blir dette sårt for deg, fordi han på den måten gir inntrykk av at han bare er sammen med deg fordi du liker ham. At dette ikke er en god følelse for deg og at du trenger at han er ærlig med deg om han ser for seg en fremtid mellom dere, og i så fall hvorfor gjør han det - hva føler han for deg? Jeg synes @Te- Presten skrev det fint med det engelske sitatet. Det store spørsmålet her er om denne kjæresten din "bare" er klumsete og uerfaren med å uttrykke følelser, og kanskje han heller ikke har dette som en del av sitt kjærlighetsspråk - eller om han ikke er der du er følelsesmessig. Uansett virker det som om han har "tjenester" som en del av sitt kjærlighetsspråk, da han passer på å huske hva du liker og sørger for å handle inn slike ting til deg til dere er sammen. Det at han husker hva du har fortalt tidligere er også et godt tegn, for det viser at han følger med og er interessert i deg som person. Det du må finne ut er om han har nok følelser for deg til at du kan få det godt i forholdet. Har han nok følelser for deg, så tenker jeg at han kan lære å bli mindre klumsete i sine kommentarer om andre damer og eksen - og langt mer bevisst på at han må vise og fortelle deg hva han føler, for "mhm", det er virkelig ikke et akseptabelt svar når du forteller ham at du er forelsket i ham og glad i ham. Pass på at du gjør det rette for deg! ❤️ Og du - hvilken som helst jobb er bedre enn å pendle timesvis daglig, slik du gjør nå. Slik du holder på nå risikerer du å snart gå på en kjempesmell fysisk. Ta vare på deg selv! ❤️ Anonymkode: 541a4...eb8 4 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 14:37 #50 Del Skrevet fredag kl 14:37 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ikke meg du svarte, og jeg kuttet bort en del av innlegget ditt, Ts. Jeg synes du skal snakke med ham om forholdet, og også si det jeg streket under. Jeg ville fortalt ham at når han aldri sier at han er glad i deg eller forelsket i deg, men snakker om eksen som spesiell og at han ikke har sjanse på andre damer, så blir dette sårt for deg, fordi han på den måten gir inntrykk av at han bare er sammen med deg fordi du liker ham. At dette ikke er en god følelse for deg og at du trenger at han er ærlig med deg om han ser for seg en fremtid mellom dere, og i så fall hvorfor gjør han det - hva føler han for deg? Jeg synes @Te- Presten skrev det fint med det engelske sitatet. Det store spørsmålet her er om denne kjæresten din "bare" er klumsete og uerfaren med å uttrykke følelser, og kanskje han heller ikke har dette som en del av sitt kjærlighetsspråk - eller om han ikke er der du er følelsesmessig. Uansett virker det som om han har "tjenester" som en del av sitt kjærlighetsspråk, da han passer på å huske hva du liker og sørger for å handle inn slike ting til deg til dere er sammen. Det at han husker hva du har fortalt tidligere er også et godt tegn, for det viser at han følger med og er interessert i deg som person. Det du må finne ut er om han har nok følelser for deg til at du kan få det godt i forholdet. Har han nok følelser for deg, så tenker jeg at han kan lære å bli mindre klumsete i sine kommentarer om andre damer og eksen - og langt mer bevisst på at han må vise og fortelle deg hva han føler, for "mhm", det er virkelig ikke et akseptabelt svar når du forteller ham at du er forelsket i ham og glad i ham. Pass på at du gjør det rette for deg! ❤️ Og du - hvilken som helst jobb er bedre enn å pendle timesvis daglig, slik du gjør nå. Slik du holder på nå risikerer du å snart gå på en kjempesmell fysisk. Ta vare på deg selv! ❤️ Anonymkode: 541a4...eb8 Da legger hun opp til hva han skal si om han er egoistisk nok til å holde lenger på henne, om han ikke føler det samme. Får en veldig dårlig følelse av hvor lite han betrygger henne. Det er ikke normalt når noen er glad i noen å ikke vise det. Å om han er, vil hun ha noen som er så ordfattig? Det blir ensomt og sårt i lengden. Anonymkode: 04d63...d7b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 14:43 #51 Del Skrevet fredag kl 14:43 AnonymBruker skrev (1 time siden): Vi har snakket om dette. Han ønsker seg et fast forhold, og på sikt samboerskap og barn. Spørsmålet er om jeg kanskje bør lete etter noen som er mer interessert i meg som person Anonymkode: d3cad...153 Det er ikke et spørsmål engang. Selvfølgelig bør du lete etter en som vil være med DEG Synes ikke han behandler deg bra. Du skriver at han ellers behandler deg med respekt, men ut fra kommentarene hans å dømme, er jeg uenig med deg i dette. Ut fra innlegget ditt virker det som du mener han er bedre enn deg (ressurssterk etc. og fine ting skriver du om ham, og har til og med anbefalt å bli sammen med en på "hans eget nivå"). Sånn bør du ikke tenke om deg selv. Anonymkode: 24af6...b81 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 14:50 #52 Del Skrevet fredag kl 14:50 Hvorfor orker du bruke tid på en som er sammen med deg fordi han ikke får noe bedre? For en taper han høres ut som! Få deg en ryggrad og kom deg ut av dette nitriste opplegget!!! Anonymkode: cd022...ffc 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 14:51 #53 Del Skrevet fredag kl 14:51 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Jeg forstår ikke helt innlegget ditt. Du har sakset sammen ulike innlegg jeg har skrevet på en måte som er ganske misvisende. Når jeg spurte om han ikke heller ville h datet noen som hadde jobb og økonomi som lignet mer på hans, var det en respons på kommentarer som han har kommet med over en periode på mange måneder. Jeg har ALL forståelse for at det er vondt å være ensom, og han fortjener det ikke. Han er kjekk, snill, morsom og har gode verdier. Det er vanskelig for meg å forstå hvordan noen som han kan være ufrivillig singel. Jeg har stor sympati for ensomhet, og jeg synes at mange menn med gode kvaliteter får altfor hard medfart på «datingmarkedet». Men når han har fortalt meg at dette har preget ham mye, og samtidig kommer med kommentarer som får meg til å føle at han velger meg fordi han tror at han ikke har andre alternativer, er det sårt. Spesielt når jeg har så sterke følelser for ham. Jeg har konsekvent fortalt ham at jeg liker ham godt, at jeg aldri har møtt noen som ham, at han er en sjeldent bra fyr. Skjønner ikke hvorfor du tenker at jeg ikke har trygget ham, og at min forelskelse er «bla bla». Anonymkode: d3cad...153 Jeg har forkortet ett eneste innlegg du har skrevet. Ikke sakset sammen ulike innlegg. Menn flest er ikke spesielt opptatt av å bli verbalt fortalt hvor "elsket" de er. Men menn er allergiske mot den typen fokus du kommer med, om hvorfor han var ufrivillig singel. Du vinner ikke hjertet hans ved å holde fast på disse tingene, selv ikke inni deg. Sånt er jo veldig gjennomsiktig. Problemet er jo at du er utrygg, og ser til ham for trygghet. Og han gjør det samme med deg, men på helt ulike måter. Og ingen av dere gjør den andre rolig. Som er sterkt undervurdert i et forhold, og mye viktige enn å være forelska fra start. Du vet ikke om han er sjeldent bra. Han vet ikke om du er sjeldent bra, heller. Dere kjenner hverandre ikke! Dere har nettopp truffet hverandre, og må begge legge ned mye innsats for å bli noe mer enn overfladisk kjent. Har du faktisk tid til et forhold nå? Anonymkode: ff8e4...483 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 14:51 #54 Del Skrevet fredag kl 14:51 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Ikke meg du svarte, og jeg kuttet bort en del av innlegget ditt, Ts. Jeg synes du skal snakke med ham om forholdet, og også si det jeg streket under. Jeg ville fortalt ham at når han aldri sier at han er glad i deg eller forelsket i deg, men snakker om eksen som spesiell og at han ikke har sjanse på andre damer, så blir dette sårt for deg, fordi han på den måten gir inntrykk av at han bare er sammen med deg fordi du liker ham. At dette ikke er en god følelse for deg og at du trenger at han er ærlig med deg om han ser for seg en fremtid mellom dere, og i så fall hvorfor gjør han det - hva føler han for deg? Jeg synes @Te- Presten skrev det fint med det engelske sitatet. Det store spørsmålet her er om denne kjæresten din "bare" er klumsete og uerfaren med å uttrykke følelser, og kanskje han heller ikke har dette som en del av sitt kjærlighetsspråk - eller om han ikke er der du er følelsesmessig. Uansett virker det som om han har "tjenester" som en del av sitt kjærlighetsspråk, da han passer på å huske hva du liker og sørger for å handle inn slike ting til deg til dere er sammen. Det at han husker hva du har fortalt tidligere er også et godt tegn, for det viser at han følger med og er interessert i deg som person. Det du må finne ut er om han har nok følelser for deg til at du kan få det godt i forholdet. Har han nok følelser for deg, så tenker jeg at han kan lære å bli mindre klumsete i sine kommentarer om andre damer og eksen - og langt mer bevisst på at han må vise og fortelle deg hva han føler, for "mhm", det er virkelig ikke et akseptabelt svar når du forteller ham at du er forelsket i ham og glad i ham. Pass på at du gjør det rette for deg! ❤️ Og du - hvilken som helst jobb er bedre enn å pendle timesvis daglig, slik du gjør nå. Slik du holder på nå risikerer du å snart gå på en kjempesmell fysisk. Ta vare på deg selv! ❤️ Anonymkode: 541a4...eb8 Tusen takk for svar! Jeg leste sitatet fra Tepresten, men det er ett av flere innspill jeg har fått som jeg nok må tenke litt nærmere på før jeg svarer på innleggene. Jeg ser at jeg skrev at han svarte «mhm» når jeg sa at jeg var forelsket i ham, men jeg tror at han sa noe om at han satte pris på meg også. Så det er ikke riktig så ille som jeg fremstilte det. Men slike ting genererer ganske mye usikkerhet hos meg. Han skal selvfølgelig ikke si det samme tilbake dersom han ikke mener det, men det hadde vært fint dersom han hadde sagt «det gjør meg veldig glad for å høre. Jeg tror at vi kan få det fint sammen!» eller noe lignende. Han sier også (ofte!) at han er glad i meg, og det tror jeg jo at han er. Og du har nok rett i det med kjærlighetsspråk. Han tilbyr seg hele tiden å gjøre meg tjenester, og det setter jeg stor pris på. Men jeg blir nok litt forvirret når han er veldig innstilt på å gjøre ting for meg, men samtidig sier ting som tyder på at han ikke er så veldig investert. Kanskje dette handler om ulike kjærlighetsspråk og dårlig kommunikasjon 🤔 Anonymkode: d3cad...153 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 14:53 #55 Del Skrevet fredag kl 14:53 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Jeg forstår ikke helt innlegget ditt. Du har sakset sammen ulike innlegg jeg har skrevet på en måte som er ganske misvisende. Når jeg spurte om han ikke heller ville h datet noen som hadde jobb og økonomi som lignet mer på hans, var det en respons på kommentarer som han har kommet med over en periode på mange måneder. Jeg har ALL forståelse for at det er vondt å være ensom, og han fortjener det ikke. Han er kjekk, snill, morsom og har gode verdier. Det er vanskelig for meg å forstå hvordan noen som han kan være ufrivillig singel. Jeg har stor sympati for ensomhet, og jeg synes at mange menn med gode kvaliteter får altfor hard medfart på «datingmarkedet». Men når han har fortalt meg at dette har preget ham mye, og samtidig kommer med kommentarer som får meg til å føle at han velger meg fordi han tror at han ikke har andre alternativer, er det sårt. Spesielt når jeg har så sterke følelser for ham. Jeg har konsekvent fortalt ham at jeg liker ham godt, at jeg aldri har møtt noen som ham, at han er en sjeldent bra fyr. Skjønner ikke hvorfor du tenker at jeg ikke har trygget ham, og at min forelskelse er «bla bla». Anonymkode: d3cad...153 Jeg vil tippe han er singel bla på grunn av sånne kommentarer som dette. Han minner meg ærlig talt litt om en jeg datet en stund for litt under et år siden. Han kom med små kommentarer, veldig subtile, som fikk meg til å bli usikker og få lav selvtillit/følelse. Det var veldig vanskelig å tolke om det var fordi han ikke skjønte bedre eller om det var manipulering. Men resultatet er det samme, man føler seg dårlig. I tillegg kverulerte han på nesten alt og var nesten alltid uenig med meg. Også en veldig kjekk fyr med bra utdanning, fin jobb og økonomi, men ufrivillig singel og barnløs. På grunn av atferden, helt åpenbart. Han hadde ikke noe problem med å tiltrekke seg damer ved første øyekast. Anonymkode: 24af6...b81 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 14:59 #56 Del Skrevet fredag kl 14:59 Han holder på deg og desverre høres det ikke ut som han har følelser for deg. Du må prate med han. Du kjenner det gjennom hele han om han er forelsket. Anonymkode: 63164...e64 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 15:01 #57 Del Skrevet fredag kl 15:01 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg har forkortet ett eneste innlegg du har skrevet. Ikke sakset sammen ulike innlegg. Menn flest er ikke spesielt opptatt av å bli verbalt fortalt hvor "elsket" de er. Men menn er allergiske mot den typen fokus du kommer med, om hvorfor han var ufrivillig singel. Du vinner ikke hjertet hans ved å holde fast på disse tingene, selv ikke inni deg. Sånt er jo veldig gjennomsiktig. Problemet er jo at du er utrygg, og ser til ham for trygghet. Og han gjør det samme med deg, men på helt ulike måter. Og ingen av dere gjør den andre rolig. Som er sterkt undervurdert i et forhold, og mye viktige enn å være forelska fra start. Du vet ikke om han er sjeldent bra. Han vet ikke om du er sjeldent bra, heller. Dere kjenner hverandre ikke! Dere har nettopp truffet hverandre, og må begge legge ned mye innsats for å bli noe mer enn overfladisk kjent. Har du faktisk tid til et forhold nå? Anonymkode: ff8e4...483 Hans jobb handler ikke om å bare tenke på seg og hva han trenger, men å være hennes partner i tilegg til å være seg. Så da gjør han en dårlig jobb med å ignorere henne og ikke heller kommunisere at han ikke sier han er glad i noen. Rart nok har jeg fått høre at menn er glad i meg i likhet med alle de andre kvinnene jeg kjenner i forhold. Har også blitt fortalt i slutten av mitt forhold som endte at han ikke følte seg elsket, å det var han desverre heller ikke i den graden hans søkte og nå er vi slutt. Han åpnet seg til henne om at kvinner har vært vanskelige. Han er samtidig tilbakeholden og viser alle tegn til å ikke bry seg. Da lyser det som et juletre på 3 meter at han ønsker noe annet. Hun spørr ikke for at han skal bli forelska, hun prøver å finne ut om han liker henne. Hun spørr for å utforske i tilegg til å sikkert ha normal folkeskikk og omsorg for han. Han føler ikke det rette. Om noen sier de er forelsket i deg og du er det samme, skal det sitte langt inne å si mhm og snu seg. Det burde ha svidd. Om det ikke gjorde, hvem er han? Anonymkode: 04d63...d7b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 15:02 #58 Del Skrevet fredag kl 15:02 Kan jeg spørre hvor gammel han er og hvor han bor i landet? Anonymkode: 24af6...b81 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
000VF000 Skrevet fredag kl 15:07 #59 Del Skrevet fredag kl 15:07 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Forrige helg spurte jeg om det ikke hadde vært bedre for ham å date noen som hadde omtrent samme utgangspunkt som ham økonomisk og karrieremessig. Da sa han at han hadde prøvd det tidligere og fått liten respons. Jeg svarte at det sikkert var mange ressurssterke damer som ville være interessert i ham, og da svarte ham «i så fall gjemmer de seg godt». Dette føles så utrolig sårt! 💔 Han er morsom, familiekjær, klok og snill. Dersom man ser bort fra disse små bemerkningene, behandler han meg med respekt. Anonymkode: d3cad...153 Her synes jeg du saboterer for deg selv. Hvorfor tenker du slike ting, og hvorfor stiller du slike spørsmål? Hva er vitsen egentlig? Jeg har lagt ut klipp av denne filmen før, men dette klippet virker til å være midt i blinken for deg 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 15:08 #60 Del Skrevet fredag kl 15:08 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Da legger hun opp til hva han skal si om han er egoistisk nok til å holde lenger på henne, om han ikke føler det samme. Får en veldig dårlig følelse av hvor lite han betrygger henne. Det er ikke normalt når noen er glad i noen å ikke vise det. Å om han er, vil hun ha noen som er så ordfattig? Det blir ensomt og sårt i lengden. Anonymkode: 04d63...d7b Grunnen til at jeg skrev som jeg gjorde er at denne mannen på andre måter viser at han lytter til henne, er interessert i henne og har omtanke for henne, på en måte som viser at han bryr seg. Jeg er enig i at måten han ordlegger seg på ikke er bra! Men siden han viser på andre måter at han tilsynelatende bryr seg, så er det verdt et forsøkt, tenker jeg. Og så har jeg tro på at Ts er så oppegående at hun i en slik samtale kjenner ham godt nok nå til å se om han prater henne etter munnen eller ikke - for han er tross alt ingen mester i å legge ut om følelser i utgangspunktet, så jeg antar han vil være lettere å gjennomskue enn en som er så erfaren i å manipulere kvinner at silkeord glir ut av dem uten problemer. Anonymkode: 541a4...eb8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå