Gå til innhold

Hjelp! Må lande på et valg.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Har datet en person i en periode, nå må jeg ta stilling til en ting, skal jeg fortsette eller ikke?. Det som gjør meg kjempe usikker er at vedkommende har en forelder som er psykisk utviklingshemmet. Det har krevd mye av livet til den jeg dater og hens søsken. Spørsmålet er hvordan kan dette påvirke mitt liv om jeg går videre med denne personen og kan våre fremtidige barn arve det å bli psykisk utviklingshemmet? Hvordan er det å ha en svigerforelder som er psykisk utviklingshemmet? Og hva råder dere meg til å gjøre? 

Innlegget er absolutt ikke vondt ment mot de som er psykisk utvikligshemmet eller har en diagnose, dette er ting man ikke kan noe for om man har det selv eller har familiemedlemmer som har det. Dette innlegget handler om at jeg faktisk har et valg, det som gjør det vanskelig å lande på et valg er at jeg har lite kunnskap om dette. 

Setter pris på alle gode innspill. 

Anonymkode: e3df1...243

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Dette er så spesielt at jeg ville ha henvendt meg til en pårørendeorganisasjon. Det er fryktelig fort gjort at du kommer med opplysninger som gjør at disse personene kan gjenkjennes, og jeg tror ikke de kommer til å sette pris på det.

Jeg vet ikke om et eneste par hvor den ene er psykisk utviklingshemmet. De aller fleste vil se på det som utnyttelse. Eller kanskje er det sånn at det er moren til partneren din som er psykisk utviklingshemmet og ble utsatt for et overgrep og beholdt barnet.

Anonymkode: b6f83...61d

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg råder deg til å søke informasjon om dette tema andre steder en KG❤️ 

Kvalifisert helsepersonell, pårørende organisjoner osv…. 

Lykke til videre❤️

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Har datet en person i en periode, nå må jeg ta stilling til en ting, skal jeg fortsette eller ikke?. Det som gjør meg kjempe usikker er at vedkommende har en forelder som er psykisk utviklingshemmet. Det har krevd mye av livet til den jeg dater og hens søsken. Spørsmålet er hvordan kan dette påvirke mitt liv om jeg går videre med denne personen og kan våre fremtidige barn arve det å bli psykisk utviklingshemmet? Hvordan er det å ha en svigerforelder som er psykisk utviklingshemmet? Og hva råder dere meg til å gjøre? 

Innlegget er absolutt ikke vondt ment mot de som er psykisk utvikligshemmet eller har en diagnose, dette er ting man ikke kan noe for om man har det selv eller har familiemedlemmer som har det. Dette innlegget handler om at jeg faktisk har et valg, det som gjør det vanskelig å lande på et valg er at jeg har lite kunnskap om dette. 

Man har vel ikke "lov" til å få barn som psykisk utviklingshemmet? Om man får det, så får man ikke ha omsorgen for barnet, slik jeg har skjønt det? Man kan bli psykisk utviklingshemmet av eks hodeskader, da er det isåfall ikke arvelig.

Anonymkode: 8a024...60c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Har jo ingenting å si. 

Anonymkode: f610e...c3b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...