AnonymBruker Skrevet lørdag kl 10:58 #21 Del Skrevet lørdag kl 10:58 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Jeg lurer ikke på det etiske, kun det juridiske. Utleier får dobbel leie i 6 dager. Trodde ikke det var lov… Anonymkode: 2713e...b9a Juridisk skal du ha refundert 6 dager ja… Jeg har refundert 2 dagers husleie en gang tidligere… (Jeg refunderte uoppfordret, men kan si deg at jeg gjorde det, for å jeg visste det ville bli ett helvette uten like om jeg ikke gjorde det!! For å si det sånn; Den gangen så fant jeg også ny leietaker selv, før oppsigelsestiden var over😬) Sier IKKE det gjelder deg altså!! Og… Jeg ville SELVSAGT, uansett refundert, uoppfordret! Men har bare opplevd det en gang, at noen leietakere har flyttet midt i en måned som du nevner da.. Anonymkode: 6dc04...d10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 11:06 #22 Del Skrevet lørdag kl 11:06 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Hva skjer med 22.01? Det vanligste er jo at man forhåndsbetaler hele måneden, fra 1.30/31. Har du betalt for hele januar så skal du få halv leie dersom noen skal inn 16.1. Du kan snakke med huseier om det er slik at du skal betale mindre. Om du allerede er ute av leiligheten så ville jeg ikke orket og bry meg om 6 dager. Men om det er en halv måned, så blir det noe annet.. Anonymkode: f22ae...5c8 Har betalt fra 22. til 22. hver måned. Fordi jeg flyttet inn 22., og det passet bra med når jeg får lønn. Anonymkode: 2713e...b9a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 11:07 #23 Del Skrevet lørdag kl 11:07 Hvis du leier privat, så kommer det vel an på utleier. Vil jo tro at de fleste vil betale tilbake. Hvis det er en næringsaktør du leier av, så har de sikkert rutiner for dette. Uansett, så ville jeg bare sendt en hyggelig mail/sms og spurt når det nærmer seg. Anonymkode: 29546...7d7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 11:15 #24 Del Skrevet lørdag kl 11:15 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Juridisk skal du ha refundert 6 dager ja… Jeg har refundert 2 dagers husleie en gang tidligere… (Jeg refunderte uoppfordret, men kan si deg at jeg gjorde det, for å jeg visste det ville bli ett helvette uten like om jeg ikke gjorde det!! For å si det sånn; Den gangen så fant jeg også ny leietaker selv, før oppsigelsestiden var over😬) Sier IKKE det gjelder deg altså!! Og… Jeg ville SELVSAGT, uansett refundert, uoppfordret! Men har bare opplevd det en gang, at noen leietakere har flyttet midt i en måned som du nevner da.. Anonymkode: 6dc04...d10 ..helvete.. Anonymkode: e0b8a...ff9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå