Gå til innhold

Hvorfor trener folk i undertøy på treningssenter?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg synes det er litt rart med dem som skriver her at de har lyst til å bli glodd på. altså, det er veldig mange som liker å bli glodd på, men de på treningssenter i så fall gjør det bare på en litt ærligere måte, synes jeg i så fall. verre med dem som lager masse kompleksitet og støy og mas og til syvende og sist vil de bare ha oppmerksomhet og bli glodd på, og så er de ikke engang særlig fine å se på!!! hrmf. 

Anonymkode: 8f7d3...a3d

De som kler seg svært lettkledd eller med "tights oppi rompa" er både blant de "fine" og "ikke fullt så fine" å se på. Vet ikke hva som er verst egentlig. Har ikke lyst til å se noen sånn.

Anonymkode: ebf89...3fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 time siden):

De som kler seg svært lettkledd eller med "tights oppi rompa" er både blant de "fine" og "ikke fullt så fine" å se på. Vet ikke hva som er verst egentlig. Har ikke lyst til å se noen sånn.

synes jeg ser mye verre tilfeller ellers i samfunnet som er mye mer uspiselig og med hovne holdninger på toppen av det hele? nå eksponerer de jo seg litt mer på treningssenter og gjør seg litt sårbare i det minste. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

synes jeg ser mye verre tilfeller ellers i samfunnet som er mye mer uspiselig og med hovne holdninger på toppen av det hele? nå eksponerer de jo seg litt mer på treningssenter og gjør seg litt sårbare i det minste. 

Å se fin ut er motiverende, trening handler om kroppen din. Da er det ikke merkelig at du ønsker å se resultater, og bruker klær som viser resultater. Gutter pumper jern, og da er det tilfredsstillende å se i speilet at musklene blåses opp, at treningen virker. I store klær ser du ingen ting, og de er upraktiske. Noen bruker store klær også, for å se store ut. Gjelder gutter. Jenter bruker store klær for å ikke bli sett på. Er det bedre å skjemmes over seg selv enn å være stolt? 

Anonymkode: e348f...4e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MiaW. skrev (19 timer siden):

Det er mye som kan provosere meg, men dette må være noe av det minst provoserende jeg kan bli utsatt for:kini.jpg.d1ba035fe595e20139b04d31f2ec7761.jpg

Sunne jenter som holder seg i form i komfortabel bekledning og som ikke skammer seg over egen kropp.

For meg er det både en ekstra motivasjon for å gi mer selv, og en liten belønning i seg selv, en eye candy.

(Stirrer ikke, altså)

Hadde noen trent med så lite klær hadde jeg gått hjem. Det skaper kroppspress, om at hvis du ikke ser sånn her ut kan du gå hjem. Synes det er demotiverende hvis noen trener på denne måten ved siden av meg.

Anonymkode: 0d07a...0e2

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

sier du det samme om feks utstillingsvinduer? at butikken gjør utstillingen så lekker at det skulle bare mangle at folk sleiker på glasset, og bare står der og glor i timesvis? butikken sin feil.... 

?? Er vel forskjell på levende mennesker og det du nevner, om du ikke synes det,så burde du oppsøke hjelp.

Anonymkode: 2db7d...e7c

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Å se fin ut er motiverende, trening handler om kroppen din. Da er det ikke merkelig at du ønsker å se resultater, og bruker klær som viser resultater. Gutter pumper jern, og da er det tilfredsstillende å se i speilet at musklene blåses opp, at treningen virker. I store klær ser du ingen ting, og de er upraktiske. Noen bruker store klær også, for å se store ut. Gjelder gutter. Jenter bruker store klær for å ikke bli sett på. Er det bedre å skjemmes over seg selv enn å være stolt? 

Bedre å bruke store klær og IKKE skjemmes. Trenger ikke vise stolthet ved å være sexy.

Anonymkode: 85f2e...135

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hadde noen trent med så lite klær hadde jeg gått hjem. Det skaper kroppspress, om at hvis du ikke ser sånn her ut kan du gå hjem. Synes det er demotiverende hvis noen trener på denne måten ved siden av meg.

Dessverre reagerer mange som deg. Den riktige reaksjonen er å ta det som en utfordring til å bli i bedre form selv. De fleste velger den enkle veien, å heller kritisere, og ønsker aller helst ødelegge for de som er mye finere. Det er som mye annet i samfunnet. I stedet for å ta opp hansken og utfordre seg selv, ønsker folk å ødelegge for de som er mye "flinkere". Det baksnakkes, hånes og kritiseres, framfor å gjøre noe selv. Det gjør det ikke bedre for deg selv. Du blir bare bitter. Ser du noen som er mye finere enn deg selv bør du motiveres til å bli finere selv også. Det er realistisk og mulig. Og det beste for deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Dessverre reagerer mange som deg. Den riktige reaksjonen er å ta det som en utfordring til å bli i bedre form selv. De fleste velger den enkle veien, å heller kritisere, og ønsker aller helst ødelegge for de som er mye finere. Det er som mye annet i samfunnet. I stedet for å ta opp hansken og utfordre seg selv, ønsker folk å ødelegge for de som er mye "flinkere". Det baksnakkes, hånes og kritiseres, framfor å gjøre noe selv. Det gjør det ikke bedre for deg selv. Du blir bare bitter. Ser du noen som er mye finere enn deg selv bør du motiveres til å bli finere selv også. Det er realistisk og mulig. Og det beste for deg.

Ikke meg du siterte, men mener du at de som er fine er mye flinkere? "Den riktige reaksjonen"? Jeg kommer i bedre form selv ved å gå i bratt terreng i skog og mark uten behov for å vise min kropp til noen. Ingen blikk og ingen kommentarer.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Antar at det er for å vise seg fram. Skulle ønske det var regler om å faktisk ha på seg klær som dekker mage, brystkasse, rumpe osv. på treningssenteret.

Anonymkode: 2bd50...1f7

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Å se fin ut er motiverende, trening handler om kroppen din. 

Trening handler om SÅ mye mer enn kropp… Fysisk og psykisk helse, livsstil, mestring, sosialt samvær med andre, avkobling, hvile, pust osv.

Anonymkode: 2bd50...1f7

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Du er litt kort mellom øra eller?

Jeg nevner at jeg trener hjemme og bruker samme type klær det klages på at brukes på senter for å vise til at det handler om komfort, ikke om å bli sett. 

Anonymkode: 72493...398

Kort mellom øra fordi jeg presiserer for deg at debatten gjelder påkledningen på senter og ikke hjemme?

Å ha på seg en t-skjorte er absolutt ikke et problem, uansett om man trener styrke eller løper på mølla. Å troppe opp i sportsbh på senter er rett og slett lite sosialt intelligent.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pippi Lotta skrev (18 timer siden):

Hvordan kan du hevde at alle som trener med mindre klær en deg gjør det for å "vise seg", når mange hær forteler deg at de gjør det for komfort selv når de er allene?

Fordi det rett og slett dreier seg om ekshibisjonisme når man absolutt må av med t-skjorta blant andre mennesker.

Rett og slett.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

advent skrev (Akkurat nå):

Fordi det rett og slett dreier seg om ekshibisjonisme når man absolutt må av med t-skjorta blant andre mennesker.

Rett og slett.

På badeplaser også? For om du ser på folk som svømer i "bh" og "truse" som normale men de som løfter vekter i "bh" og "truse" som ekshibisjonister, så handler det vel mer om dine holdninger en menesker som "absolut må ta av seg t-skjorta"? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Pippi Lotta skrev (5 minutter siden):

På badeplaser også? For om du ser på folk som svømer i "bh" og "truse" som normale men de som løfter vekter i "bh" og "truse" som ekshibisjonister, så handler det vel mer om dine holdninger en menesker som "absolut må ta av seg t-skjorta"? 

På en badeplass er vanlig påkledning bikini og badedrakt. 

Du skjønner vel at det er forskjell på en badestrand og et treningssenter?

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Kan slå av tven om en eller anna sur og lettkledd influenser har forvillet seg inn på den. Vet ikke hva du mener med sårbar, jeg er ikke "sårbar" når jeg trener. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det handler ikke om det. En sliten 2-barnsmor på 42 år som ser helt ok ut, har ingen interesse eller mulighet til å se ut som en 20 åring. Det som det handler om, er at man føler at man ikke har noe på senteret å gjøre, at det er for unge, spreke og topptrente folk. Ubehagelig følelse, uten å verken disse den unge eller være bitter. Å kle på seg normalt treningstøy ville bøtet på dette. For alle fasonger.

• Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Kan slå av tven om en eller anna sur og lettkledd influenser har forvillet seg inn på den. Vet ikke hva du mener med sårbar, jeg er ikke "sårbar" når jeg trener. 

En kan jo ikke slå på tv uten at en får reklame om dusinvis av reality-tv serier der berter med digre fillers-lepper og tynne stramme tights fjåser seg til. Jeg har ikke bedt om å få se de. Vil helst slippe, blir kvalm av å se de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper ikke det er mange som reagerer med å gå hjem fordi de føler kroppspress av hva andre har på seg 😧

Lenke til kommentar
Del på andre sider

advent skrev (6 minutter siden):

På en badeplass er vanlig påkledning bikini og badedrakt. 

Du skjønner vel at det er forskjell på en badestrand og et treningssenter?

Du skjøner vel at kleskoder ikke er en natur lov? Men holdninger som kan variere fra meneske til meneske, miljø til miljø og ikke minst genrasjon til genrasjon? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er bra jeg. Folk som har det bra med seg selv behandler også andre mennesker bedre. Vinn-vinn. 😅🤩

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...