Uanonym bruker Skrevet fredag kl 15:31 #61 Del Skrevet fredag kl 15:31 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Sånn var det da jeg var barn også(jeg er mann). Jeg vet det ikke er sånn for absolutt alle, men det er sånn for veldig mange. I tillegg vet man ikke i førsteklasse på barneskolen hvordan resten av årene på barneskolen vil være. Så jeg skjønner godt de som ikke vil ta sjansen på at alt ordner seg for gutten de neste 7 årene selv om han ikke går på fotball. Anonymkode: 15f8c...472 Men ser du ikke at dersom ikke alle pressa guttungene sine inn på fotball fra første klasse "i tilfelle", så ville ikke dette vært noe problem? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 15:41 #62 Del Skrevet fredag kl 15:41 AnonymBruker skrev (5 timer siden): tilstede på alle fotballtreninger etc..) er det virkelig vanlig med 3-4 aktivitet per barn!!? Anonymkode: e58ec...5ea Er det vanlig at foreldre er med barna på fotballtrening? Er det virkelig sant? Anonymkode: 1f2eb...e7a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 16:00 #63 Del Skrevet fredag kl 16:00 Barn 1 - 8 år - dans. Trening en gang i uka, noe mer før forestilling to ganger i året. Har ikke interesse for noen annen sport selv om mange av jentene i klassen er med på feks fotball. Barn 2 - 6 år - allidrett. En gang i uka. Var med på dans før, men dans og allidrett er på samme dag og samme tidspunkt så da fikk hun velge. De fleste på trinnet hennes er med på allidrett. Treningene til begge barna er på samme kveld. Det er nok for dem, de er begge slitne etter skole, sfo og lekser. De skal også ha tid til venner og ha muligheten til å slappe av. Anonymkode: b465c...4b9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Splittbinders Skrevet fredag kl 16:10 #64 Del Skrevet fredag kl 16:10 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Er det vanlig at foreldre er med barna på fotballtrening? Er det virkelig sant? Anonymkode: 1f2eb...e7a Når de er små ja (typ 5-6 år) er nok ganske vanlig ja. Min fotballspiller er nå 8, og denne siste sommeren er vel egentlig første sommeren hvor ikke de alle fleste er tilstede eller i nærheten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 16:39 #65 Del Skrevet fredag kl 16:39 Her er både kulturskolen og korps i skoletiden, så det merker vi nesten ikke noe til at barna går på. Bortsett fra når de øver her hjemme da 😅 Mine er med på fotball om sommeren og langrenn og slalåm på vinteren. Kulturskole og korps skoleåret. Er glad om de er med på en fysisk aktivitet og en musikalsk aktivitet. Anonymkode: 5dfe5...b59 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 17:00 #66 Del Skrevet fredag kl 17:00 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Kom over denne artiklene fra Aftenposten i dag : https://www.aftenposten.no/amagasinet/i/pPlQgR/hvor-mange-fritidsaktiviteter-boer-barn-ha-i-denne-familien-faar-de-ha-maks-en-aktivitet-i-uken må Si jeg ble litt overrasket. Her har vi tenke at en fritidsaktivitet er mer enn nok for små barn,men i artikkel står de fleste i deres nærmiljø hadde 3-4 aktivitet per barn, + da med all denne utrolige oppfølgingen fra foreldre.. (tilstede på alle fotballtreninger etc..) er det virkelig vanlig med 3-4 aktivitet per barn!!? Anonymkode: e58ec...5ea Vi har 1 aktivitet pr. termin. Når han blir ungdom kan jeg evt. øke til to som jeg selv hadde. Anonymkode: 559af...b29 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 17:50 #67 Del Skrevet fredag kl 17:50 Har inntrykk av at alt er vanlig her. Alt fra 1 til 5. Mine har gått på to og også tre i perioder i flere år nå. 7 og 8 år. Anonymkode: 61a83...2a3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 18:01 #68 Del Skrevet fredag kl 18:01 Uanonym bruker skrev (3 timer siden): Så klart, poenget var at det ble framstilt nærmest som en naturlov at alle gutter måtte gå på fotball, ellers fikk de ingen venner. Min erfaring er som sagt noe annet, og det er sikkert også litt geografisk avhengig hva "alle" driver med. Uansett så mener jeg som sagt det har stor verdi å få ungene til å finne ut av hva de har lyst til selv, ikke bare kaste dem på det alle andre gjør - en del foreldre er jo helt utrolig konforme på dette området. Skjønner at folk er redde for at barna skal bli holdt utenfor, men noen erfaringer må de gjøre selv. Om de lærer forholdsvis tidlig å stå littegrann på egne bein, blir det lettere enn om de blir konfrontert med sånt først seinere i livet. Har du hatt barn som har vært utenfor ?? Anonymkode: d0ce9...b02 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 18:06 #69 Del Skrevet fredag kl 18:06 Helt uaktuelt her. To av barna har to, dette er da aktiviteter som krever minimalt utenom at man må betale (ridning en gang i uka) og litt dugnad (skyting). Den siste har kun én, kulturskolen. Krever heller ikke noen ting. Det blir som man legger det opp selv. Anonymkode: 69efd...1aa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 18:09 #70 Del Skrevet fredag kl 18:09 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Er det vanlig at foreldre er med barna på fotballtrening? Er det virkelig sant? Anonymkode: 1f2eb...e7a Ja. for da skal man bruke tida til å bli kjent med de andre foreldrene, stå å skravle på sidelinja og være sosiale. Hvis ikke er man asosial og rar.. og vil ikke det beste sosialt for ungen sin..:9 litt satt på spissen men har inntrykk av at det er litt sånn ja Anonymkode: e58ec...5ea 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 18:14 #71 Del Skrevet fredag kl 18:14 Splittbinders skrev (2 timer siden): Når de er små ja (typ 5-6 år) er nok ganske vanlig ja. Min fotballspiller er nå 8, og denne siste sommeren er vel egentlig første sommeren hvor ikke de alle fleste er tilstede eller i nærheten. Fant en gammel tråd om det : https://forum.babyverden.no/threads/når-slutter-ungene-å-ha-med-seg-foreldrene-på-trening.1528694/ tydelig at tidene har endret seg litt.. Anonymkode: e58ec...5ea Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 18:20 #72 Del Skrevet fredag kl 18:20 Én fysisk aktivitet og én kreativ/musikalsk har vært vår grunntanke bak valg av aktiviteter til barna. Så har det jo ballet på seg med enkelte ting, som at musikeren også vil være med i orkester og ensemble, eller at danseren har mast om flere treninger i uka eller at fotballspilleren blir tatt ut til kretsmesterskap... Men det er sånt man må regne med. Det viktigste for oss er at totalbelastningen ikke blir for høy, for det enkelte barnet og for oss rundt. Men i motsetning til familien i artikkelen har det aldri falt meg inn å prioritere min egen trening i studio 4-5 ganger i uka i de mest travle årene... da jogget vi i nabolaget og mannen min hadde vekter i kjelleren som han altfor sjelden brukte. Men vi har alle forskjellige prioriteringer, de gjør nok det som passer for dem. Anonymkode: 9aa45...fd3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 18:30 #73 Del Skrevet fredag kl 18:30 Kommer nok an på alder og på om de kommer seg dit selv til fots eller med buss. Må foreldre kjøre/følge, er 1 aktivitet per barn per uke mer enn nok. Anonymkode: 3d252...27b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 18:35 #74 Del Skrevet fredag kl 18:35 Har null per barn, men de gjør mer enn nok likevel ☺️ Anonymkode: d7501...ffa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 18:36 #75 Del Skrevet fredag kl 18:36 Tja spørst kva definisjonen er. Dei har ein aktivitet kvar. Vi drar og på biblioteket ein dag i veka med begge. Vi drar ein god del på svømming utan at det må vere kvar veka. Anonymkode: 852a3...1d6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 18:40 #76 Del Skrevet fredag kl 18:40 Der jeg er fra er det vanlig at de hadde flere aktiviteter hver dag, kanskje med en fridag i uken. Det var sykt, og mange av dem fikk fysiske symptomer på stresset. At mange er nysgjerrige på flere aktiviteter forstår jeg, men at de fortsetter med alle virker påtvunget og nevrotisk. Anonymkode: 8c804...b87 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 18:45 #77 Del Skrevet fredag kl 18:45 Aftenposten skriver for et visst segment av befolkningen: Foreldre i 30-40-årene med høy utdannelse og med ambisjoner for barna. Det de snakker om som normalt er ofte normalt for denne gruppen mennesker i Oslo. Jeg er høyt utdannet mamma på 39, men jeg bor på bygda på Sørlandet og kjenner meg derfor ikke alltid igjen i det Aftenposten omtaler som normalt. Anonymkode: 96360...b40 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 19:15 #78 Del Skrevet fredag kl 19:15 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Dette er en kompensasjon for at barn ikke lenger får leke med hverandre. Så da drasser man med barna på masse aktiviteter istedenfor. Vår 7-åring hadde to aktiviteter i uken i høst. Det var for mye. Det var en så lettelse for hele familien når torsdagen kom etter aktivitet til 19:00 tirsdag og 18:30 onsdag, at vi innså at det var for mye for et lite barn. Så nå blir det én aktivitet i uka denne terminen. Anonymkode: 36ab0...a8c Men det sies jo at all lek utenfor skole OG trening er fotball og derfor faller utenfor, da er det ikke treningen men at de har ulike interesser. Anonymkode: 1a2b0...2c2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 19:25 #79 Del Skrevet fredag kl 19:25 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Barn 1 - 8 år - dans. Trening en gang i uka, noe mer før forestilling to ganger i året. Har ikke interesse for noen annen sport selv om mange av jentene i klassen er med på feks fotball. Barn 2 - 6 år - allidrett. En gang i uka. Var med på dans før, men dans og allidrett er på samme dag og samme tidspunkt så da fikk hun velge. De fleste på trinnet hennes er med på allidrett. Treningene til begge barna er på samme kveld. Det er nok for dem, de er begge slitne etter skole, sfo og lekser. De skal også ha tid til venner og ha muligheten til å slappe av. Anonymkode: b465c...4b9 Min yngste gikk kun frem til påske på SFO i 1. klasse og hadde en trening i SFO tid hvor det var leksehjelp. Alle lekser var gjort før vi kom gjem, hadde lekt med venner før trening og kunne ha 3-4 ettermiddsger med aktivitet i uka. SFO og lekser etter SFO tapper MER energi enn aktivitet. Ikke klag på aktiviteter for manglende energi. Mye trening og aktiviteter har lært mine barn å planlegge ukene, vet hvilke dager vi foreldre kunne gjøre lekser med de, de kunne facetime besteforeldre for leksehjelp og yngste kunne spørre eldste. Anonymkode: 1a2b0...2c2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 19:28 #80 Del Skrevet fredag kl 19:28 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ja. for da skal man bruke tida til å bli kjent med de andre foreldrene, stå å skravle på sidelinja og være sosiale. Hvis ikke er man asosial og rar.. og vil ikke det beste sosialt for ungen sin..:9 litt satt på spissen men har inntrykk av at det er litt sånn ja Anonymkode: e58ec...5ea Både min mann og jeg var trenere for hvert vårt barn (håndball og fotball) Ikke mye foreldre som kom og så på, de vil helst ville skulle vært der kom aldri… Anonymkode: 1a2b0...2c2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå