Gå til innhold

Far vil ta med ny kjæreste i konfirmasjon

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Du skriver som du har vett til. Og har ikke forstått budskapet. 

Anonymkode: 968c3...801

Budskapet var at man trenger 7 år for å bli ordentlig kjent. Ingen normale kvinner gidder et puleforhold i 7 år, gitt.

Anonymkode: 23e51...650

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Du kan jo ikke sammenligne nye partnere som er der over år og nye kjærester som byttes ut et par ganger i året, det skjønner du også om du gidder. 

Anonymkode: 1c760...d06

Hvordan vet vi at det du skriver stemmer, mor har jo ikke skrevet noe om egne kjærester/partnere.

Anonymkode: ad928...396

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Man får ikke hindret far i å skaffe seg ny kjæreste.  Så her tror jeg rett og slett at jeg ville ha sagt til min sønn, at jeg syntes han burde treffe dem, og se hvordan det går. At det har vært trøbbel i farens kjærste forhold tidligere,  betyr ikke at det samme  blir nå. Og at han heller kan velge å ttekke seg unna om det viser seg å være et turbulent  forhold. Men ville ha heller sagt til han at det også er viktig å gi noen en sjanse, før man slår hånden av dem helt. 

Til faren ville jeg ha sagt,  at siden forholdet er så nytt, er det ikke aktuelt at hun og flokken  hennes kommer i konfirmasjon nå. Men at hun kan vurderes alene, dersom det er ok for konfirmanten. Det er hans dag, og da tar dere først og fremst hensyn til hva han syntes er naturlig.  Og at å presse frem noe der, sønnen ikke er klar for, ender kun opp med dårlig relasjon med far og sønn på sikt. Da sønnen er så stor at man også må respektere han sine grenser og ønsker først og fremst. 

Skjønner  godt sønnen sliter med å ta farens nye partnere seriøst.  Hvis det har vært mange av dem. Har to brødre selv, som bytter dame etter ca to år. Så orker ikke å legge så mye i dem. Da de blir borte alikevel 

Man kan ikke ture frem som man vil, uten at det ender med en form for konsekvens heller

Anonymkode: 9aa44...14c

Det virker kanskje sånn utifra hva jeg har skrevet tidligere, men det er ikke sånn at han aldri vil treffe den nye kjæresten. Men hvertfall ikke nå på en stund. Tror han vil se at det er noe skikkelig først og at det ikke er slutt om 6 mnd igjen, slik det som regel er. 
Dette er kjæreste nr 2 på under ett år, så jeg skjønner jo sønnen min. Og mener at det burde faren også, det er tross alt han som har lagt opp til dette med så mange nye partnere inn og ut. 

Anonymkode: a1a10...244

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis sønnen ikke ønsker det, synes jeg det bør tas hensyn til. Men du bør jo ikke fyre oppunder hans motstand mot fars nye kjæreste - det gjør det bare vanskeligere for sønnen din. Det er lenge til april, så de har jo god tid til å bli kjent dersom far klarer å legge til rette for det. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvordan vet vi at det du skriver stemmer, mor har jo ikke skrevet noe om egne kjærester/partnere.

Anonymkode: ad928...396

Det er jo forskjell på partnere som er der over år og partnere som skiftes ut hyppig selvsagt. Det tar jo tid å bli kjent med noen, knytte bånd, stole på, skape en skikkelig relasjon. Spesielt med steforeldre. 

Jeg har kun hatt en partner siden det ble slutt mellom meg og faren til sønnen min. Vi var sammen i 1,5 år før han fikk møte sønnen min, jeg måtte vite at det var riktig for både meg og sønnen min før de møttes. Vi har vært sammen i over 10 år nå og han har vært en fantastisk stefar til sønnen min, han har stilt opp og gjort alle de tingene faren hans ikke har gjort. Og han har også prøvd å få faren til å stille opp mer, da han har sett hvordan dette har påvirket sønnen min. Far (og nye barn+partnere) har blitt invitert til jul, nyttår, påske, bursdager, på hytta, fotballkamp++ Dette gjorde vi helt frem til 2023 da sa sønnen vår at han ikke ønsket det lenger. 

• Liker 1
  • Hjerte 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uanonym bruker skrev (13 minutter siden):

Hvis sønnen ikke ønsker det, synes jeg det bør tas hensyn til. Men du bør jo ikke fyre oppunder hans motstand mot fars nye kjæreste - det gjør det bare vanskeligere for sønnen din. Det er lenge til april, så de har jo god tid til å bli kjent dersom far klarer å legge til rette for det. 

Nei det har jeg ikke gjort heller, ønsker ikke at han skal ha vanskelige følelser rundt det. Og etter at vi har snakket om det et par ganger så har det gått fra «ALDRI», til «ikke enda». Han er nok bare ikke klar for det og må se at det ikke er noe som er slutt om noen mnd, sånn det dessverre ofte er. Så er han også redd for at de skal flytte inn med engang de har møttes (det har skjedd før). Så tror det er en av grunnene til at han ikke vil møte henne. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For en dott av en far. Støtt sønnen din i at de ikke skal komme. Han må bestemme dette selv. 

Ser du nevner flere halvsøsken på farens side, har din sønn kontakt med dem? Og ha sier de (og mødrene) til fars nye forhold? 

Anonymkode: 93325...87d

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

For en dott av en far. Støtt sønnen din i at de ikke skal komme. Han må bestemme dette selv. 

Ser du nevner flere halvsøsken på farens side, har din sønn kontakt med dem? Og ha sier de (og mødrene) til fars nye forhold? 

Anonymkode: 93325...87d

Han har kontakt med ene broren sin som er der annenhver helg samtidig som han og som også blir invitert i alle selskap hos oss. Jeg og moren der har også kontakt sånn guttene kan treffes ellers om de ønsker. 

De andre to er mer av og på kontakt, det er av og på full krig mellom far og moren til disse to barna. Der barna tidvis blir holdt som gissel av mor og tidvis der far ikke gidder å se barna.. Jeg har ingenting med denne moren å gjøre, jeg har prøvd. Men hun lager bare kaos og drama for alle, så der har jeg rett og slett gitt opp. 

• Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Konfirmasjon der forleldre - eller besteforeldre er skilt er en utfordring. Jeg kjenner en ungdom som lot være å konfirmere seg fordi det ble for komplisert. I det tilfellet var det bestemor som krevde at hennes x - konfirmantens bestefar ikke skulle bli invitert.

Hvis far til ts sin sønn ikke kan akseptere konfirmantens ønsker så er det en risiko for at sønnen rett og slett dropper konfirmasjonen.

Jeg skjønner godt at sønnen synes det er slitsomt med farens kjærester og samboere med tilhørende "stesøsken"som kommer og går.

Anonymkode: b1054...fff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig i at du sier nei her. Selskapet skal handle om sønnen, og være hyggelig for alle som er viktige i din sønns liv. Fars nye familie er ikke viktige for din sønn, og de vil bare bli en snakkis blandt gjestene, når fokus egentlig skal være på din sønn.

Anonymkode: 08c72...92b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel helt greit å ta med seg sin pluss en , om det er onkel, forelder eller hva det er 

hadde droppet barna vel og merke

Anonymkode: 4c27b...31f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 3.1.2025 den 10.52):

Far informerte meg i dag om at han ønsker å ta med seg sin nye kjæreste og hennes 3 barn i vår sønns konfirmasjons som er i april. Vår sønn har aldri engang møtt noen av dem, så jeg sa blankt nei. Far mener dette kan han kreve siden han kan invitere «sin side av familien». 

Sønnen vår fikk vite om kjæresten for noen måneder siden, men ønsker ikke å møte verken henne eller barna. Han og far har et vanskelig forhold fra før og jeg er redd for at dette blir spikeren i kista. Hvordan i all verden snakker man fornuft til et slikt menneske?
Kan legge til at sønnen min ikke ønsker å møte denne kjæresten fordi det har vært noen ganske stygge brudd med ekser inni bildet når han har vært liten og eldre, som inkludert halv og stesøsken. Mange kjærester inn og ut, samt en far som har stilt opp når han føler for det. Jeg støtter hva enn sønnen min velger her, men må ærlig si jeg heller ikke ønsker disse menneskene i en konfirmasjon selv. Det føles veldig unaturlig å skulle invitere noen verken vi eller sønnen vår kjenner eller ønsker å ha der. Men vil heller ikke skape krangel rundt en sånn dag.  

Altså dette er jo lett?

Din sønn sin dag. Han har bestemt at han ikke vil ha kjæreste  og ukjente barn der. Far kan velge,komme alene eller bli hjemme.

Værsågod velg. 

Anonymkode: bbae0...786

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 3.1.2025 den 11.52):

Hva er det som feiler folk som skal drasse med nye partnere i konfirmasjoner, bursdager og julefeiringer!?! Det er hensynsløst og de tenker ikke på barna sine! Hun må jo være blåst hun nye dama også som tenker å dra med sine tre barn. Skikkelig ugreit! Ville aldri falt meg på å «presse» meg på folk på den måten. Mye bedre å være i bakgrunnen de første årene til man får etablert et forhold til barna. Var en psykolog som sa det tar i gjennomsnitt 7 år og etablere et solid forhold til dine & mine barn. 

Anonymkode: 968c3...801

Har tenkt på det samme, hva feiler det sånne folk ? Som skal ta med splitter nye bekjentskaper inn i familiefeiringer etc ? Opplevd flere i nær familie som presser inn nye bekjentskaper i alt som er, å etter 2 mnd er forholdet over . Jeg tenker det burde være en slags minimumsgrense. At folk minimum har vært sammen halvår / år , å blitt kjent i andre sammenhenger og , før de skal presses inn i store feiringer . 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 3.1.2025 den 12.44):

Ingen kvinner gidder å være en hemmelig puledukke i 7 år, og at kjæresten feirer alle høytider sammen med eksdama. 

Anonymkode: 23e51...650

I dette tilfellet er det en «puledukke» som sønnen enda ikke har møtt. Og faren har en historikk med en mengde «dukker» som har kommet og gått. Jeg hadde ikke villet delta i en konfirmasjon til barnet til noen jeg har kjent et par måneder, og jeg ville i hvert fall ikke drasset de tre barna mine med dit.

Hadde de nå en gang vært sammen lengre tid, så ville det vært mer naturlig at hun ble med, men historien tilsier ikke at hun eller barna deres kommer til å være en del av konfirmantene liv særlig lenge.

Anonymkode: 9b122...9bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...