AnonymBruker Skrevet fredag kl 11:26 #21 Del Skrevet fredag kl 11:26 Det er sønnens dag, så selvsagt skal hans ønsker tas hensyn til. Men, når det er sagt, så virker det som at sønnen ikke er vant til hverken grenser eller at det stilles krav til han. Virker som at han får ture fram som han ønsker å at han er vant til å få det som han ønsker. Han blir nok en sjarmør etterhver ang jobb, kjærester og relasjoner hvis han får fortsette i den gaten han nå gjør. At mor sier blankt nei er å bruke hersketeknikk. Mor og far burde aldri hatt barn sammen når de ikke evner å samarbeide. Å hvor har sønnen fått de negative holdninger til far fra? De oppstår jo ikke av seg selv. Anonymkode: 1c65b...96e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 11:29 #22 Del Skrevet fredag kl 11:29 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Det er god tid å bli kjent med den nye kjæresten innen april. Noen ganger må man bare la livet gå videre. Ang. barna så kommer det helt an på alder, om andre barn er invitert. Anonymkode: 19f9c...4bb Men sønnen min ønsker ikke å bli kjent med denne kjæresten. Det finnes gode grunner for det. Faren bytter ut kjærestene sine ganske hyppig, dette er kjæreste nr 2 på under ett år. Slik har det vært hele oppveksten til sønnen min, inn og ut med nye damer og gjerne stesøsken. Han gidder ikke mer. Konfirmasjonen er HANS dag og ikke farens, han trenger faktisk ikke ta hensyn til det. Og nei, det er faktisk ikke god tid å bli kjent med dem til april. Han er annenhver helg hos faren sin. Han er også en ungdom og er mye ute med venner, pluss driver med idrett også i helger. Mener du at alle helger hos far skal tilbringes sammen med nye kjæresten til far og ungene hennes da? Sånn han ikke får noe tid sammen med far alene? Og bare sånn før jeg blir anklaget for å sabotere samvær også, sønnen min har alltid kunnet velge hvor han vil være og hvor mye. Han har i utgangspunktet annenhver helg hos far, men det blir ofte mindre, da han trives best her som han sier er det som er hjemme. Anonymkode: a1a10...244 5 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 11:30 #23 Del Skrevet fredag kl 11:30 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det er sønnens dag, så selvsagt skal hans ønsker tas hensyn til. Men, når det er sagt, så virker det som at sønnen ikke er vant til hverken grenser eller at det stilles krav til han. Virker som at han får ture fram som han ønsker å at han er vant til å få det som han ønsker. Han blir nok en sjarmør etterhver ang jobb, kjærester og relasjoner hvis han får fortsette i den gaten han nå gjør. At mor sier blankt nei er å bruke hersketeknikk. Mor og far burde aldri hatt barn sammen når de ikke evner å samarbeide. Å hvor har sønnen fått de negative holdninger til far fra? De oppstår jo ikke av seg selv. Anonymkode: 1c65b...96e Festlig innlegg. Det er ingenting i det TS skriver som tilsier at sønnen er bortskjemt eller vant til å få viljen sin i ett og alt. Og om du faktisk leser det hun skriver har denne faren klart å skape de negative holdningene helt selv. Anonymkode: 1a091...d93 9 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 11:36 #24 Del Skrevet fredag kl 11:36 AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Jeg synes det virker som du er en del av problemet med at sønnen deres tilsynelatende har et dårlig forhold til sin far. Siden du er så rask til å bestemme noe uten å involvere han. Jeg kan bare gjette hva disse samtalene har handlet om siden du er så opphengt i alle disse kjærestene og turbulente forholdene. Anonymkode: ad928...396 Enig i dette. AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Nå må du gi deg! Man skal ikke presse nye partnere på barn. Anonymkode: 968c3...801 Hva blir det hvis mor finner en ny som hun flytter sammen med da? Vil påstå at det blir å presse ny partner på barn. AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Jeg har aldri ønsket nye kjærester av mine foreldre til store feiringer hos oss. Det blir respektert. Kjernefamilien er mor og far, selv om de er skilt. Bonus-familien er oppskrytt. Anonymkode: 66c96...42a Wow, så i bryllup osv, så får ikke mors og fars nye partnere komme 😮 Jeg er glad for at mine stebarn har en veldig fin og grei mor. Vi feirer stebarnas og barnbarnas dager sammen å det fungerer helt fint. Barna lærer at man kan fungere i selskaper og sosiale sammenhenger med både foreldre og steforeldre. I vår familie er det helt naturlig å feire sammen å dette setter stebarna mine pris på, for de trenger aldri å tenke på å måtte ta hensyn til om den eller den klarer å gjennomføre deres store dager uten at det blir bråk. Tenker ts har mye å lære om hvordan gå videre i livet. Anonymkode: 1c65b...96e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 11:38 #25 Del Skrevet fredag kl 11:38 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Det er sønnens dag, så selvsagt skal hans ønsker tas hensyn til. Men, når det er sagt, så virker det som at sønnen ikke er vant til hverken grenser eller at det stilles krav til han. Virker som at han får ture fram som han ønsker å at han er vant til å få det som han ønsker. Han blir nok en sjarmør etterhver ang jobb, kjærester og relasjoner hvis han får fortsette i den gaten han nå gjør. At mor sier blankt nei er å bruke hersketeknikk. Mor og far burde aldri hatt barn sammen når de ikke evner å samarbeide. Å hvor har sønnen fått de negative holdninger til far fra? De oppstår jo ikke av seg selv. Anonymkode: 1c65b...96e Det her går ikke an å ta seriøst engang. Jeg har ikke skrevet noe som tilsier at min sønn får ture frem slik han vil. Jeg har derimot skrevet veldig mye negativt om min eks. Trist for deg at du ikke har noe bedre å gjøre med livet ditt enn å være et troll på nett. Anonymkode: a1a10...244 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nymerïa Skrevet fredag kl 11:38 #26 Del Skrevet fredag kl 11:38 Jeg sier meg enig i at jeg ikke hadde overlatt dette til konfirmanten. Han kan ta sånne kamper når han blir større men ikke nå. Samtidig så er jeg ikke helt sikker på om du, TS, er den som er best posisjonert til å ta denne kampen heller. Noen nevner familievernkontor, det kan være en god ide. En annen sak er familien hans. Hvis jeg var moren hans hadde jeg gjerne hjulpet barnebarnet mitt med å forklare sønnen min at det ikke er vanlig å ta med kjærester man bare har kjent et par måneder i en konfirmasjon. Det er ikke vanlig hvis man er gjest heller. En konfirmasjon er en annen type markering enn hvilken som helst fest. Hvis ikke familien hans er såpass sofistikerte at de skjønner sånne ting, kan det kanskje være at dere har noen felles venner som kan forklare han det? Det bør være noen han har et OK forhold til. Jeg ville ikke ha begynt å diskutere med han. Jeg hadde bare informert han om at de ikke var invitert. Hvis han truet med å ikke komme så hadde jeg sagt helt rolig at jeg var forbløffet over at sønnen ikke var viktigere enn som så. Og at ingenting hadde holdt meg unna barna mine sin konfirmasjon. Mer tror jeg ikke du kan gjøre. Jeg ønsker sønnen din en hyggelig dag. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 11:39 #27 Del Skrevet fredag kl 11:39 AnonymBruker skrev (1 time siden): Far informerte meg i dag om at han ønsker å ta med seg sin nye kjæreste og hennes 3 barn i vår sønns konfirmasjons som er i april. Vår sønn har aldri engang møtt noen av dem, så jeg sa blankt nei. Far mener dette kan han kreve siden han kan invitere «sin side av familien». Sønnen vår fikk vite om kjæresten for noen måneder siden, men ønsker ikke å møte verken henne eller barna. Han og far har et vanskelig forhold fra før og jeg er redd for at dette blir spikeren i kista. Hvordan i all verden snakker man fornuft til et slikt menneske? Kan legge til at sønnen min ikke ønsker å møte denne kjæresten fordi det har vært noen ganske stygge brudd med ekser inni bildet når han har vært liten og eldre, som inkludert halv og stesøsken. Mange kjærester inn og ut, samt en far som har stilt opp når han føler for det. Jeg støtter hva enn sønnen min velger her, men må ærlig si jeg heller ikke ønsker disse menneskene i en konfirmasjon selv. Det føles veldig unaturlig å skulle invitere noen verken vi eller sønnen vår kjenner eller ønsker å ha der. Men vil heller ikke skape krangel rundt en sånn dag. Anonymkode: a1a10...244 Rart at ikke nye kjæresten setter ned foten. Jeg hadde aldri i verden trengt meg på i en sånn setting om jeg ikke kjente barnet/ungdommen veldig godt og var trygg på at barnet/ungdommen syntes det var ok. Det er ganske sår alder og situasjon for barnet/ungdommen vil jeg tro. Anonymkode: 8bc2f...9cb 6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 11:40 #28 Del Skrevet fredag kl 11:40 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Enig i dette. Hva blir det hvis mor finner en ny som hun flytter sammen med da? Vil påstå at det blir å presse ny partner på barn. Wow, så i bryllup osv, så får ikke mors og fars nye partnere komme 😮 Jeg er glad for at mine stebarn har en veldig fin og grei mor. Vi feirer stebarnas og barnbarnas dager sammen å det fungerer helt fint. Barna lærer at man kan fungere i selskaper og sosiale sammenhenger med både foreldre og steforeldre. I vår familie er det helt naturlig å feire sammen å dette setter stebarna mine pris på, for de trenger aldri å tenke på å måtte ta hensyn til om den eller den klarer å gjennomføre deres store dager uten at det blir bråk. Tenker ts har mye å lære om hvordan gå videre i livet. Anonymkode: 1c65b...96e Stadige nye kjærester og samboere kaller ikke jeg "steforeldre". Man er forskjellig. TS vil kanskje ha syn fra forskjellige. Dette er mitt syn. Anonymkode: 66c96...42a 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 11:44 #29 Del Skrevet fredag kl 11:44 AnonymBruker skrev (51 minutter siden): Hva er det som feiler folk som skal drasse med nye partnere i konfirmasjoner, bursdager og julefeiringer!?! Det er hensynsløst og de tenker ikke på barna sine! Hun må jo være blåst hun nye dama også som tenker å dra med sine tre barn. Skikkelig ugreit! Ville aldri falt meg på å «presse» meg på folk på den måten. Mye bedre å være i bakgrunnen de første årene til man får etablert et forhold til barna. Var en psykolog som sa det tar i gjennomsnitt 7 år og etablere et solid forhold til dine & mine barn. Anonymkode: 968c3...801 Ingen kvinner gidder å være en hemmelig puledukke i 7 år, og at kjæresten feirer alle høytider sammen med eksdama. Anonymkode: 23e51...650 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet fredag kl 11:48 #30 Del Skrevet fredag kl 11:48 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ingen kvinner gidder å være en hemmelig puledukke i 7 år, og at kjæresten feirer alle høytider sammen med eksdama. Anonymkode: 23e51...650 Nå er dette en ny dame som han ikke har vært sammen med i et år engang. Og om et halvår har han sannsynligvis også byttet henne ut 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 11:50 #31 Del Skrevet fredag kl 11:50 Nymerïa skrev (2 minutter siden): Jeg sier meg enig i at jeg ikke hadde overlatt dette til konfirmanten. Han kan ta sånne kamper når han blir større men ikke nå. Samtidig så er jeg ikke helt sikker på om du, TS, er den som er best posisjonert til å ta denne kampen heller. Noen nevner familievernkontor, det kan være en god ide. En annen sak er familien hans. Hvis jeg var moren hans hadde jeg gjerne hjulpet barnebarnet mitt med å forklare sønnen min at det ikke er vanlig å ta med kjærester man bare har kjent et par måneder i en konfirmasjon. Det er ikke vanlig hvis man er gjest heller. En konfirmasjon er en annen type markering enn hvilken som helst fest. Hvis ikke familien hans er såpass sofistikerte at de skjønner sånne ting, kan det kanskje være at dere har noen felles venner som kan forklare han det? Det bør være noen han har et OK forhold til. Jeg ville ikke ha begynt å diskutere med han. Jeg hadde bare informert han om at de ikke var invitert. Hvis han truet med å ikke komme så hadde jeg sagt helt rolig at jeg var forbløffet over at sønnen ikke var viktigere enn som så. Og at ingenting hadde holdt meg unna barna mine sin konfirmasjon. Mer tror jeg ikke du kan gjøre. Jeg ønsker sønnen din en hyggelig dag. Takker for et saklig og godt svar! Skal snakke med moren hans, men hun er dessverre ganske konfliktsky og tar nok ikke den «kampen» med han. Men vet at hun er enig med meg. Ikke dumt det med å få en venn til og snakke med han, det tror jeg faktisk kan fungere. Takker for det, skal gjøre mitt for at den blir så fin som mulig hvertfall. Anonymkode: a1a10...244 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 11:53 #32 Del Skrevet fredag kl 11:53 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Det her går ikke an å ta seriøst engang. Jeg har ikke skrevet noe som tilsier at min sønn får ture frem slik han vil. Jeg har derimot skrevet veldig mye negativt om min eks. Trist for deg at du ikke har noe bedre å gjøre med livet ditt enn å være et troll på nett. Anonymkode: a1a10...244 Veldig synd at du ikke har klart å oppdra sønnen din bedre, men man får trolla sine som man vil ha de. Å eplet faller jo som vi vet ikke langt fra stammen. Anonymkode: 1c65b...96e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 11:58 #33 Del Skrevet fredag kl 11:58 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Enig i dette. Hva blir det hvis mor finner en ny som hun flytter sammen med da? Vil påstå at det blir å presse ny partner på barn. Wow, så i bryllup osv, så får ikke mors og fars nye partnere komme 😮 Jeg er glad for at mine stebarn har en veldig fin og grei mor. Vi feirer stebarnas og barnbarnas dager sammen å det fungerer helt fint. Barna lærer at man kan fungere i selskaper og sosiale sammenhenger med både foreldre og steforeldre. I vår familie er det helt naturlig å feire sammen å dette setter stebarna mine pris på, for de trenger aldri å tenke på å måtte ta hensyn til om den eller den klarer å gjennomføre deres store dager uten at det blir bråk. Tenker ts har mye å lære om hvordan gå videre i livet. Anonymkode: 1c65b...96e Nei, nye partnere burde holde seg helt unna alle slags feiringer de første årene. De skal heller ikke introduseres for barna før etter et år med et seriøst forhold. Det er svært skadelig for barn å stadig bli introdusert til flyktige partnere, deres barn og nye brudd. Du virker svært umoden og uten livserfaring. Anonymkode: 968c3...801 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 11:59 #34 Del Skrevet fredag kl 11:59 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Ingen kvinner gidder å være en hemmelig puledukke i 7 år, og at kjæresten feirer alle høytider sammen med eksdama. Anonymkode: 23e51...650 Du skriver som du har vett til. Og har ikke forstått budskapet. Anonymkode: 968c3...801 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 12:00 #35 Del Skrevet fredag kl 12:00 Man får ikke hindret far i å skaffe seg ny kjæreste. Så her tror jeg rett og slett at jeg ville ha sagt til min sønn, at jeg syntes han burde treffe dem, og se hvordan det går. At det har vært trøbbel i farens kjærste forhold tidligere, betyr ikke at det samme blir nå. Og at han heller kan velge å ttekke seg unna om det viser seg å være et turbulent forhold. Men ville ha heller sagt til han at det også er viktig å gi noen en sjanse, før man slår hånden av dem helt. Til faren ville jeg ha sagt, at siden forholdet er så nytt, er det ikke aktuelt at hun og flokken hennes kommer i konfirmasjon nå. Men at hun kan vurderes alene, dersom det er ok for konfirmanten. Det er hans dag, og da tar dere først og fremst hensyn til hva han syntes er naturlig. Og at å presse frem noe der, sønnen ikke er klar for, ender kun opp med dårlig relasjon med far og sønn på sikt. Da sønnen er så stor at man også må respektere han sine grenser og ønsker først og fremst. Skjønner godt sønnen sliter med å ta farens nye partnere seriøst. Hvis det har vært mange av dem. Har to brødre selv, som bytter dame etter ca to år. Så orker ikke å legge så mye i dem. Da de blir borte alikevel Man kan ikke ture frem som man vil, uten at det ender med en form for konsekvens heller Anonymkode: 9aa44...14c 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 12:00 #36 Del Skrevet fredag kl 12:00 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg hadde delt konfirmasjonen i to. Du tar en feiring og far tar en. Anonymkode: 901c6...323 Enig, her virker det som foreldrene er helt fastlåst i sin egne leire og uten evne til å finne løsninger. Anonymkode: ad928...396 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 12:01 #37 Del Skrevet fredag kl 12:01 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Rart at ikke nye kjæresten setter ned foten. Jeg hadde aldri i verden trengt meg på i en sånn setting om jeg ikke kjente barnet/ungdommen veldig godt og var trygg på at barnet/ungdommen syntes det var ok. Det er ganske sår alder og situasjon for barnet/ungdommen vil jeg tro. Anonymkode: 8bc2f...9cb Krake søker make. Slike folk er som regel av samme ulla. Korttenkte og evner ikke å sette egne eller andres barn først. Anonymkode: 968c3...801 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 12:04 #38 Del Skrevet fredag kl 12:04 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Enig i dette. Hva blir det hvis mor finner en ny som hun flytter sammen med da? Vil påstå at det blir å presse ny partner på barn. Wow, så i bryllup osv, så får ikke mors og fars nye partnere komme 😮 Jeg er glad for at mine stebarn har en veldig fin og grei mor. Vi feirer stebarnas og barnbarnas dager sammen å det fungerer helt fint. Barna lærer at man kan fungere i selskaper og sosiale sammenhenger med både foreldre og steforeldre. I vår familie er det helt naturlig å feire sammen å dette setter stebarna mine pris på, for de trenger aldri å tenke på å måtte ta hensyn til om den eller den klarer å gjennomføre deres store dager uten at det blir bråk. Tenker ts har mye å lære om hvordan gå videre i livet. Anonymkode: 1c65b...96e Du kan jo ikke sammenligne nye partnere som er der over år og nye kjærester som byttes ut et par ganger i året, det skjønner du også om du gidder. Anonymkode: 1c760...d06 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 12:11 #39 Del Skrevet fredag kl 12:11 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Veldig synd at du ikke har klart å oppdra sønnen din bedre, men man får trolla sine som man vil ha de. Å eplet faller jo som vi vet ikke langt fra stammen. Anonymkode: 1c65b...96e Pussig at du nevner oppdragelse😅De med oppdragelse ville ikke påstått at sønnen er dårlig oppdratt. De hadde fått med seg helheten i denne historien. Men faren derimot har hverken folkeskikk eller omtanke for sønnen sin når han forventer å dra med seg den nye m fam til sønnens konfirmasjon etter kun mndr bekjentskap. Anonymkode: 5b364...02b 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 12:12 #40 Del Skrevet fredag kl 12:12 Maleficenta skrev (23 minutter siden): Nå er dette en ny dame som han ikke har vært sammen med i et år engang. Og om et halvår har han sannsynligvis også byttet henne ut Jeg snakket om teorien om at man trenger 7 år. Anonymkode: 23e51...650 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå