AnonymBruker Skrevet 3. januar #101 Del Skrevet 3. januar AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Tenker det samme. Meget mystisk😆 Anonymkode: bc929...4f4 Ja kjempe , herregud så teit å antyde dette Anonymkode: d7ef8...e36 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar #102 Del Skrevet 3. januar Det er rart, for et par generasjoner siden så hadde en kar på 18 kone og unge, men i dag er man redd han ikke klarer steke en pizza. Ungdommen er jammen ubrukelige i dag. Anonymkode: 852c9...be3 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar #103 Del Skrevet 3. januar AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Pussig at det finnes flere som svarer? Ja vel! Men nei jeg er ikke ts🙄 Anonymkode: d7ef8...e36 Mange som svarer. Men bare du som er unormalt hissig til at det ikke er snakk om deg og din sønn. Anonymkode: 77e6b...599 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar #104 Del Skrevet 3. januar AnonymBruker skrev (8 timer siden): Vi har en gutt som bor hjemme, og ble 18 i desember. Han er grei, men jeg stoler ikke helt på han ift festing osv. Mannen vil vi to skal dra bort en helg, men jeg vil ikke la 18-åringen være alene hjemme. Redd for at han er ute altfor sent eller tar med seg en gjeng hjem. Evt steker pizza sent, og sovner. Overtenker jeg eller er det fornuftige innvendinger jeg har? Han har aldri vært alene en helg før, og har veldig lyst selv.. Anonymkode: 920a1...f6b Å herre!! Er du seriøs? Jeg bodde alene da jeg var 18. Anonymkode: 12444...43d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hanne67 Skrevet 3. januar #105 Del Skrevet 3. januar Det er utrolig stor forskjell på ungdommer, selv innenfor samme familie: - Noen jenter er ofte tidligere modne enn gutter, og finner ikke på så mye tull. - Noen har kanskje ikke så mange venner og liker å være for seg selv. - Noen er stadig ute på fest og kan finne på mye rart. Om en 18-åring kan være hjemme alene en helg, avhenger derfor av mye. TS kjenner sønnen sin best, og om han ikke er i siste kategori, så ville jeg ikke vært bekymret. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bålkaffe Skrevet 3. januar #106 Del Skrevet 3. januar AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Det er rart, for et par generasjoner siden så hadde en kar på 18 kone og unge, men i dag er man redd han ikke klarer steke en pizza. Ungdommen er jammen ubrukelige i dag. Anonymkode: 852c9...be3 Det blir sånn når foreldrene skjermer de helt fra livet og syr puter under arma på de, som mange klarer å innrømme i ettertid. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar #107 Del Skrevet 3. januar Jeg var alene hjemme en helg da jeg var 14 år(etter 2010). Flyttet ut da jeg var 16. Må være vanskelig for «ungen» din å ha en så ekstremt overbeskyttende mor. Anonymkode: b761f...5eb 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar #108 Del Skrevet 3. januar avent skrev (2 timer siden): Grunnen til at han er langt fra klar til å flytte ut er jo pga din oppdragelse og dulling.. blir litt skremt over at du helt seriøst er bekymret over at han kan være "litt for sent ute" og ikke klarer å steike seg pizza selv.. Håper for guds skyld at du tar til deg alle disse kommentarene, og prøver både for din egen skyld men mest av alt din sønn skyld at du prøver å gjøre han selvstendig. Det menn i den alderen bør klare selv : rydde etter seg, lage mat, vaske klær, vaske,rydde og støvsuge, skifte på sengen, legge sammen klær. Han burde også klare helt fint og komme seg hjem fra byen selv. Har han fest så er det faktisk hans ansvar, kommer det ut av kontroll så ringer han politiet. Min største frykt er at en av mine døtre skal ende opp med en sånn en hvor mor har dukket og dillet med med han gjennom hele oppveksten og voksenlivet. Reagerte på det samme selv. 18 år og mor er redd for at du skal være for sent ute på kvelden/natten...hjelpes. En 18-åring er voksen bør ha lært både å steke pizza og å koke spagetti for lenge siden! Snakk om å pakke sin myndige sønn inn i bobleplast. Anonymkode: 7c772...bfc 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar #109 Del Skrevet 3. januar AnonymBruker skrev (9 timer siden): Vi har en gutt som bor hjemme, og ble 18 i desember. Han er grei, men jeg stoler ikke helt på han ift festing osv. Mannen vil vi to skal dra bort en helg, men jeg vil ikke la 18-åringen være alene hjemme. Redd for at han er ute altfor sent eller tar med seg en gjeng hjem. Evt steker pizza sent, og sovner. Overtenker jeg eller er det fornuftige innvendinger jeg har? Han har aldri vært alene en helg før, og har veldig lyst selv.. Anonymkode: 920a1...f6b Gud hjelpes han er myndig. Mine var alene 1 uke da de var 15 og 17 år med en i familien som "så" etter dem. De drikker ikke heller. Når man blir 18 er man også myndig. På tide å la ungen bli voksen, han er jo voksen. Anonymkode: 45c88...782 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar #110 Del Skrevet 3. januar Hanne67 skrev (23 minutter siden): Det er utrolig stor forskjell på ungdommer, selv innenfor samme familie: - Noen jenter er ofte tidligere modne enn gutter, og finner ikke på så mye tull. - Noen har kanskje ikke så mange venner og liker å være for seg selv. - Noen er stadig ute på fest og kan finne på mye rart. Om en 18-åring kan være hjemme alene en helg, avhenger derfor av mye. TS kjenner sønnen sin best, og om han ikke er i siste kategori, så ville jeg ikke vært bekymret. Tuller du?🤣 18 åring = myndig. Det betyr at om han finner på mye rart kan han gjøre andre steder og,han er 18. Han kan flytte til Bali om han vil. Anonymkode: 45c88...782 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar #111 Del Skrevet 3. januar AnonymBruker skrev (2 timer siden): Min eldste fikk ikke lov å være alene når han var 18 år. Men det var fordi vi ikke kunne stole på han. Jeg var ikke interessert å komme hjem til et rasert hus. Han flyttet etter hvert inn i bolig med bistand. Min mellomste flyttet ut når han var 17 år. En må se an barna sine. Men det er bekymringsverdig at en 18 åring ikke klarer å være alene. Det er utenfor normalen. Anonymkode: 0f35a...a3e Det er noe helt annet. Da hadde jeg kastet 18 åringen i egen leilighet , du kan ikke ha voksne folk i huset når du ikke tør dra fra huset i redsel for at det blir rasert?😧 Da må de få eget sted. Anonymkode: 45c88...782 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar #112 Del Skrevet 3. januar AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Mange som svarer. Men bare du som er unormalt hissig til at det ikke er snakk om deg og din sønn. Anonymkode: 77e6b...599 Herregud , jaja du får spørre moderator da så får du vite du tar feil Anonymkode: d7ef8...e36 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar #113 Del Skrevet 3. januar AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Reagerte på det samme selv. 18 år og mor er redd for at du skal være for sent ute på kvelden/natten...hjelpes. En 18-åring er voksen bør ha lært både å steke pizza og å koke spagetti for lenge siden! Snakk om å pakke sin myndige sønn inn i bobleplast. Anonymkode: 7c772...bfc Hvor står det at han ikke kan det? Anonymkode: d7ef8...e36 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar #114 Del Skrevet 3. januar AnonymBruker skrev (48 minutter siden): Det er rart, for et par generasjoner siden så hadde en kar på 18 kone og unge, men i dag er man redd han ikke klarer steke en pizza. Ungdommen er jammen ubrukelige i dag. Anonymkode: 852c9...be3 Å heldigvis går verden fremover Anonymkode: d7ef8...e36 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar #115 Del Skrevet 3. januar AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hvor står det at han ikke kan det? Anonymkode: d7ef8...e36 Det er jo en av bekymringene!!!! Kan han ikke steke en pizza, så kan han heller ikke lage mat! Anonymkode: 7c772...bfc 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar #116 Del Skrevet 3. januar AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Det er jo en av bekymringene!!!! Kan han ikke steke en pizza, så kan han heller ikke lage mat! Anonymkode: 7c772...bfc Hvorfor roper du? Det står ikke at han ikke kan steke men at hun er redd han skal sovne Anonymkode: d7ef8...e36 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar #117 Del Skrevet 3. januar Da jeg var 17 år fikk jeg være alene hjemme da jeg ikke lenger gadd å være med på camping. Jeg kunne både vaske klær og lage mat og skru av komfyren etter meg. Og ja, jeg hadde fest. Det var noen som hadde med hasj uten at jeg visste om det. Ja, det gikk bra. Men kunne godt IKKE gått bra. Og glad det ikke fantes snapkart den gangen. Ja, 18-åringer er voksne og kan klare seg selv. Men det er noe annet om det er deres egen hybel som blir herpa. Jeg har ikke lyst til at huset og eiendelene til hele familien skal bli herpa. Evt. løfte fra 18-åringen om at det ikke blir fest, og at evt. "kinokveld" tas hos andre. OG beskjed om at naboene er klar over at 18-åringen er alene hjemme og ikke har lov til å ha fest. Anonymkode: 60cf7...5ff Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hanne67 Skrevet 3. januar #118 Del Skrevet 3. januar AnonymBruker skrev (57 minutter siden): Tuller du?🤣 18 åring = myndig. Det betyr at om han finner på mye rart kan han gjøre andre steder og,han er 18. Han kan flytte til Bali om han vil. Anonymkode: 45c88...782 Ja, selvfølgelig. Men med mye rart mente jeg ungdommer som har hjemme alene-fest, med en hel haug med fulle ungdommer som spiller høy musikk, ødelegger inventar og får besøk av politiet. Greit å unngå det liksom. TS sin sønn trenger absolutt ikke å være sånn, men mange ungdommer er det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar #119 Del Skrevet 3. januar AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Hvorfor roper du? Det står ikke at han ikke kan steke men at hun er redd han skal sovne Anonymkode: d7ef8...e36 Fordi du kverulerer! Å sovne mens man lager mat er ikke vanlig og bør ikke være en bekymring. Disse bekymringene er intet annet enn usunt. En 18-åring skal kunne være alene en helg uten at hus og hjem brenner ned, og hvis det er en frykt så tenker jeg at 18-åring har fått sydd puter under armene altfor lenge og at det er på tide å klippe navlestrengen! Anonymkode: 7c772...bfc 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar #120 Del Skrevet 3. januar AnonymBruker skrev (7 timer siden): Ts her. Han er langt fra klar til å flytte ut, vi diskuterer jo nå om han kan være hjemme en helg? Antar han vil flytte ut om 2-3 år, som jo er det vanlige i dag?! Anonymkode: 920a1...f6b Hva skulle dere gjort dersom han ønsket å studere i en annen by rett etter vgs? Det høres veldig merkelig ut at en 18-åring ikke skal kunne være klar til å flytte ut når han er myndig, uavhengig av hva som er "det vanlige" i dag. Her må dere rett og slett skjerpe dere som foreldre. Anonymkode: f8260...bdb 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå