Gå til innhold

18-åring alene hjemme?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvis du ikke stoler på ham pga tidligere erfaring hadde jeg ikke reist. 
Plutselig er huset fullt av fremmede som både stjeler og raserer. Ikke uvanlig.

Fester gan mye slik at du tenker han inviterer det til det hvis han er alene?

Da hadde jeg ikke reist.

Vår 19-åring gar fått vært alene helger siden hun var 17. Men hun har aldri vært opptatt av festing. Er idrettsutøver på relativt høyt nivå. 
Stoler på henne og har aldri vært noe tull.

Men har venner med barn hvor alenehelger ikke har gått greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har du tenkt å ha han boende hjemme resten av ditt liv eller? For det er det du gir grobunn for og har gjort i alle år.

• Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg fikk barn når jeg var 18. Dersom han er normalt moden, er det absolutt på tide at han får prøve seg alene. Men han må ikke la det komme ut at han disponerer huset alene hele helgen.  Dere kan evt avtale å ringes på faste tider, for din trygghets skyld. 

Anonymkode: 57c93...2ea

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stargaze skrev (6 minutter siden):

Hvis du ikke stoler på ham pga tidligere erfaring hadde jeg ikke reist. 
Plutselig er huset fullt av fremmede som både stjeler og raserer. Ikke uvanlig.

Fester gan mye slik at du tenker han inviterer det til det hvis han er alene?

Da hadde jeg ikke reist.

Vår 19-åring gar fått vært alene helger siden hun var 17. Men hun har aldri vært opptatt av festing. Er idrettsutøver på relativt høyt nivå. 
Stoler på henne og har aldri vært noe tull.

Men har venner med barn hvor alenehelger ikke har gått greit.

Hva skjer når slike «barn» flytter og bor i leid leilighet? Ts bør forklare sønnen at han er myndig og ansvarlig for huset når de er borte. Dersom han ikke er i stand til dette, hadde jeg heller ikke latt han være alene, men da har både ts og sønnen et problem. Om noen måneder er han kanskje student i egen eller leid bolig.

Endret av Tartufo
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Snakk om å feile oppdragelsen🤣 Du bestemmer faktisk ikke over han lenger ts, men siden han virket helt ubrukelig, så bør du kanskje vurdere en verge til han.

Anonymkode: e73fa...37e

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ts her. Han er langt fra klar til å flytte ut, vi diskuterer jo nå om han kan være hjemme en helg? Antar han vil flytte ut om 2-3 år, som jo er det vanlige i dag?!

Anonymkode: 920a1...f6b

nei det er ikke det som er vanlig i dag, at unge voksne bor hjemme til de er over 20 og ikke får være alene hjemme en helg fordi mor ikke syns de er voksne nok! Du har i så fall feilet som forelder. Barn kan være alene hjemme en helg fra de er 15 - 16 år til vanlig fordi foreldrene har lært dem noen grunnleggende greier om det å ta vare på seg selv og på hus og hjem.. 

Anonymkode: 605c6...4b9

• Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Er det sønnen eller huset du er bekymret for?

Anonymkode: edc15...e49

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Og som vanlig har TS forduftet fra tråden.

Anonymkode: c9e98...e4a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mamma og bonusfaren min reiste bort stadig vekk fra jeg var sånn 16 år og lot meg være alene hjemme i oppmot en uke 😆 

Ungene må jo få bli selvstendige en gang?! Eller?!

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ts her. Han er langt fra klar til å flytte ut, vi diskuterer jo nå om han kan være hjemme en helg? Antar han vil flytte ut om 2-3 år, som jo er det vanlige i dag?!

Omg… 

Anonymkode: 95d18...ef4

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Herre guds. Foreldre nå til dags. Jeg var alene hjemme i 3 uker en sommerferie da jeg var 16 (født i 90). Gikk fint det. Hadde daglig kontakt med mine foreldre. 

Anonymkode: 5cbdf...912

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Dere må virkelig ta tak i denne guttekvalpen og oppdra han til å bli selvstendig om han skal bli klar for å bo for seg selv om 2-3 år. For at han ikke nå skal klare en helg alene, så har dere en veldig lang vei å gå!

Anonymkode: 62bff...34b

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg skjønner jo Ts også, det er hun som kjenner sin sønn og tydelig at hun vet hun ikke kan stole helt på han, oppdragerstil vet vi andre ingenting om, ei heller hva gutten har i bagasjen. 
Vurdert camera på yttersiden og alliert deg med noen du vet kan stille opp fort om det skulle være noe? 
Da ser du hvem og hvor mange som kommer, evt når de Går osv, og det kan hjelpe til med å holde han i tøylene? 
En gang må være den første , og de kan være det går bedre enn du tror:) 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fordi han kkke er alene en helg?😂

Anonymkode: d7ef8...e36

Fordi han skånes fra å gjøre egne erfaringer. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eva00 skrev (10 minutter siden):

Men jeg skjønner jo Ts også, det er hun som kjenner sin sønn og tydelig at hun vet hun ikke kan stole helt på han, oppdragerstil vet vi andre ingenting om, ei heller hva gutten har i bagasjen. 
Vurdert camera på yttersiden og alliert deg med noen du vet kan stille opp fort om det skulle være noe? 
Da ser du hvem og hvor mange som kommer, evt når de Går osv, og det kan hjelpe til med å holde han i tøylene? 
En gang må være den første , og de kan være det går bedre enn du tror:) 

Hva slags verden er det man må vokse opp i for å komme med slike absurditeter?  Det er ikke rart at dagens unge sliter psykisk, når man har foreldre som sår psykiske problemer i hodene på avkommet. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

000VF000 skrev (Akkurat nå):

Hva slags verden er det man må vokse opp i for å komme med slike absurditeter?  Det er ikke rart at dagens unge sliter psykisk, når man har foreldre som sår psykiske problemer i hodene på avkommet. 

Hvor leser du det fra ts eller mitt innlegg? Jeg kan ikke lese om diagnoser eller psykiske problemer, men alle skjønner jo at når en på 18 år ikke har vært hjemme alene før har en bagasje! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Fordi han ikke har lært å klare seg selv på helt elementære måter. 

Anonymkode: 8d72a...42a

Tull! Det kan man klare uten å være alene hjemme

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Når vi viste at det var sjanse for de måtte flytte når de var 15 og 16 år. Må en starte ved 13/14 års alder at de ska klare seg selv

Selv satte jeg barnepike alene helger da jeg var 12.

Folk lærer jaggu ikke unga noe selvstendig hett lenger. Ikke klarer de å lage lett middag , ikke vadke klær, rommet osv omtrent før de flytter ved 18 års alder pluss pluss

Anonymkode: c530b...b4c

Nei man må ikke det for å lære å gjøre ting, klarer man ikke lære barna det uten å måtte la de være alene hjemme fra 13 år så feiler mab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Men du skjønner vel at det ikke er normalt at en ungdomsfest går så ut av styr???

Det blir liksom for dumt å være redd for alt fordi det KAN gå galt. Da slutter vi jo å leve.

Anonymkode: b1612...349

Eh det er vanlig det og derfor politiet advarer mot å la ungdommer være alene 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Bålkaffe skrev (1 time siden):

Har du tenkt å ha han boende hjemme resten av ditt liv eller? For det er det du gir grobunn for og har gjort i alle år.

For et idiotisk svar 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...