AnonymBruker Skrevet 3. januar #1 Del Skrevet 3. januar Vi har en gutt som bor hjemme, og ble 18 i desember. Han er grei, men jeg stoler ikke helt på han ift festing osv. Mannen vil vi to skal dra bort en helg, men jeg vil ikke la 18-åringen være alene hjemme. Redd for at han er ute altfor sent eller tar med seg en gjeng hjem. Evt steker pizza sent, og sovner. Overtenker jeg eller er det fornuftige innvendinger jeg har? Han har aldri vært alene en helg før, og har veldig lyst selv.. Anonymkode: 920a1...f6b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Carrot Skrevet 3. januar Populært innlegg #2 Del Skrevet 3. januar Når tenker du din 18 åring er i stand til å ta vare på seg selv da TS? 61 2 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
~white lady~ Skrevet 3. januar #3 Del Skrevet 3. januar Vi dro ei langhelg når guttungen var 16,5 år. Han fikk ei liste med oppgaver, og vi hadde daglig telefonkontakt. Utover det så styrte han showet selv. Ikke redd for at han skulle glemme å slå av plata eller lignende, han har vært hjemme alene etter skoletid siden barneskolealder og klart å lage mat uten å sette fyr på huset i de årene. 15 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar #4 Del Skrevet 3. januar Jeg har satt opp kamera ved inngangsdøren, verandadøren og ved innkjørselen som varsler meg dersom det kommer folk. Jeg har det pga jeg er døv. Men det funker utmerket for å passe på at ungdommene ikke har fest når jeg er borte. Skulle de finne på å dekke de til må de til med stige og da mister de alle privilegium, som å få være hjemme alene. Får varsel på tlf dersom det kommer folk eller biler foran kamera. Anonymkode: ed38b...e87 10 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar #5 Del Skrevet 3. januar Han kan når som helst flytte ut og bo for seg selv. En helg alene er vel på sin plass. Han bør være obs på sitt ansvar og forventninger dere har til han. Dere bør ha oppdratt han såpass at dette skal være på plass. Anonymkode: 62bff...34b 23 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar #6 Del Skrevet 3. januar Håper du kødder nå. Stakkars unge å ha en så ekstremt overbeskyttende mor. Han må ko på en eller annen måte lære seg å ta vare på seg selv?! Anonymkode: c8a26...e06 37 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofiei Skrevet 3. januar #7 Del Skrevet 3. januar Har man ikke feilet kraftig i oppdragelsen og det å forberede barna sine på voksenlivet når man ikke tror en 18-åring klarer en helg alene hjemme? Han kan jo når som helst flytte ut. 30 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 3. januar #8 Del Skrevet 3. januar AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Vi har en gutt som bor hjemme, og ble 18 i desember. Han er grei, men jeg stoler ikke helt på han ift festing osv. Mannen vil vi to skal dra bort en helg, men jeg vil ikke la 18-åringen være alene hjemme. Redd for at han er ute altfor sent eller tar med seg en gjeng hjem. Evt steker pizza sent, og sovner. Overtenker jeg eller er det fornuftige innvendinger jeg har? Han har aldri vært alene en helg før, og har veldig lyst selv.. Anonymkode: 920a1...f6b Men kjære deg da ts. Han er da myndig nå 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar #9 Del Skrevet 3. januar Han er myndig og skal snart flytte ut, og da er det ekstremt uvanlig å ikke kunne få være alene hjemme en helg. Jeg kan forstå det hvis han både har brutt tilliten deres gang på gang og er markant mer uansvarlig enn samtlige jevnaldrende, og da som en slags straff. Men sånn ellers skjønner jeg ikke at det er noe spørsmål engang. Så betyr jo ikke det at innvendingene dine er helt tatt ut av løse luften. Han er en tenåring, det kan skje ting enten det skjer med vilje eller ved uhell. Det er likevel ikke ensbetydende med at du skal nekte ham å være alene hjem. Det vil alltid være en viss risiko, og dette er langt innenfor akseptabel risiko. En del av livet. Han vil, på sikt, åpenbart tape mer og stå i større fare for å ende opp uten ansvarsfølelse (og -evne) ved å skjermes så uendelig mye mer enn andre på sin alder. Anonymkode: e45f9...5c3 12 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar #10 Del Skrevet 3. januar AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Jeg har satt opp kamera ved inngangsdøren, verandadøren og ved innkjørselen som varsler meg dersom det kommer folk. Jeg har det pga jeg er døv. Men det funker utmerket for å passe på at ungdommene ikke har fest når jeg er borte. Skulle de finne på å dekke de til må de til med stige og da mister de alle privilegium, som å få være hjemme alene. Får varsel på tlf dersom det kommer folk eller biler foran kamera. Anonymkode: ed38b...e87 Stakkar ungdommen nå for tiden. Anonymkode: ea8f0...a19 11 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
xQueenKx Skrevet 3. januar #11 Del Skrevet 3. januar Er han ikke myndig? Hvor lenge skal du beskytte ham? Det blir vanskelig å bli voksen hvis mamma ikke lar ham feile. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar #12 Del Skrevet 3. januar Hvis en 18-åring ikke klarer en helg alene hjemme, så har dere feilet kraftig i oppdragelsen, TS. Anonymkode: c9e98...e4a 23 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marai Skrevet 3. januar #13 Del Skrevet 3. januar Det må være tull dette her ? 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar #14 Del Skrevet 3. januar Stakkars mann som aldri har fått være alene hjemme før! Anonymkode: 86a52...4be 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar #15 Del Skrevet 3. januar Gud bedre…. Har vi virkelig kommet dit at man ikke kan reise fra en 18 åring en helg. Anonymkode: 95d18...ef4 12 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Irja Skrevet 3. januar #16 Del Skrevet 3. januar (endret) Tenk tilbake på når du var 18 år. Du kjente sikkert en del som bodde for seg selv.. jeg flyttet ut som 17 åring (født i 1989) gikk fint det. På tide å gi slipp! Men at du er bekymret for kjøring i fylla, brann osv. det skjønner jeg godt. Men du må bare la han leve. Endret 3. januar av Irja 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar #17 Del Skrevet 3. januar Dere har jo virkelig feilet TOTALT som foreldre dersom dette er sant. Dere har gitt sønnen deres de aller dårligste forutsetninger for å klare seg selv, for å finne seg jobb og ikke minst for å finne seg en partner! Her må dere virkelig ta grep og gjøre sønnen deres selvstendig asap! Begge mine sønner flyttet hjemmefra som 18-åringer for å studere, det er jo helt normalt. De hadde da vært hjemme alene flere ganger fra de var rundt 15 år, og de kunne selvsagt ta vare på seg selv. Når man er 18 er man myndig! Nei her bør dere virkelig skamme dere. Anonymkode: 157d5...b55 9 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar #18 Del Skrevet 3. januar Må ha gjort noe fryktelig galt i oppdragelsen hvis en som er 18 år ikkr kan være alene hjemme. Men ser jo det her inne ofte. Mange som tydlig har en utrolig dårlig oppdragelse av ungene, de får jo ikke gjøre noe, er for små osv. Her vi bor nå må de fleste flytte når de er 15/16 år på hybel. Her var ungene alene helg da de var 13 og 14 år. Og de klarte det utrolig bra. Vi viste de klarte å lage mat, avtale at de kunne ringe en god nabo eller besteforeldre hvis det var noe. Sønnen dro tilogmed alene på hytte tur da han var 16 år Anonymkode: c530b...b4c 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar #19 Del Skrevet 3. januar Anonymkode: d04f8...aac 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar #20 Del Skrevet 3. januar Min 16- åring er hjemme alene en helg støtt og stadig. Det er jo en naturlig del av å lære seg å stå på egne ben. Men jeg er heldig, og har en 16-åring som foretrekker ro og stillhet med kjæresten fremfor vill festing. Dermed stoler jeg på han. Tolker jeg deg rett når du egentlig er mest redd for hus og interiør mtp festing? Akkurat det skjønner jeg godt. Jeg vet av flere ungdommer som driter fullstendig i at foreldre er bekymret for huset, og som kjører full fest ved første mulighet. Er sønnen din en slik en? Da hadde han ikke fått alenetilgang til mitt hus. Alle som gir deg pes og negative kommentarer her: har dere ikke vært på slike fester selv, lest eller hørt om dem? Det har jeg. Anonymkode: 72ae2...f27 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå