Aurora Cornelia Skrevet fredag kl 00:45 #1 Del Skrevet fredag kl 00:45 (endret) Jeg fatter ikke hvorfor ikke Tuva Moflag nevnes oftere som statsministerkandidat. Hun er stortingsrepresentant for Akershus. Hun har kompetanse på finans, og er opptatt av kvinnehelse og familiepolitikk, reproduktiv helse og eldrepolitikk. Hun hadde ansvar for bioteknologiforliket, og viste i den offentlige argumentasjonen rundt dette at hun er en retorikker helt på linje med Thorvald Stoltenberg. Hun må være landets mest undervurderte politikker. Dessuten har hun Ernas moderlige varme, er relativt ung, har fire barn, hund og lever et liv som vanlige folk. Ikke med privilegier hun ikke selv evner å se slik som Støre. Er det fordi hun er kvinne hun undervurderes så kraftig? Jeg stemmer høyre, og skulle ønske hun var høyrekvinne. Endret fredag kl 00:46 av Aurora Cornelia Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CAPS LOCK Skrevet fredag kl 19:34 #2 Del Skrevet fredag kl 19:34 Hun har ingen erfaring fra å sitte i regjering, bare som vanlig stortingsrepresentant og ordfører. Skal man lede en regjering bør man ha slik erfaring, for slik erfaring gir nødvendig kompetanse Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
I Grosny Skrevet fredag kl 19:43 #3 Del Skrevet fredag kl 19:43 Jeg tenkte at Emilie Mehl er Arbeiderpartiets beste statsministerkandidat, men hun er jo i Senterpartiet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CAPS LOCK Skrevet fredag kl 19:45 #4 Del Skrevet fredag kl 19:45 I Grosny skrev (4 minutter siden): Jeg tenkte at Emilie Mehl er Arbeiderpartiets beste statsministerkandidat, men hun er jo i Senterpartiet. Hva gjør henne egnet til statsminister? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
I Grosny Skrevet fredag kl 19:51 #5 Del Skrevet fredag kl 19:51 CAPS LOCK skrev (4 minutter siden): Hva gjør henne egnet til statsminister? Vet ikke, men jeg liker henne mye bedre enn Jonas. Ser ut som hun har ryggrad. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rick Skrevet 19 timer siden #6 Del Skrevet 19 timer siden Aurora Cornelia skrev (På 3.1.2025 den 1.45): Jeg fatter ikke hvorfor ikke Tuva Moflag nevnes oftere som statsministerkandidat. Hun er stortingsrepresentant for Akershus. Hun har kompetanse på finans, og er opptatt av kvinnehelse og familiepolitikk, reproduktiv helse og eldrepolitikk. Hun hadde ansvar for bioteknologiforliket, og viste i den offentlige argumentasjonen rundt dette at hun er en retorikker helt på linje med Thorvald Stoltenberg. Hun må være landets mest undervurderte politikker. Dessuten har hun Ernas moderlige varme, er relativt ung, har fire barn, hund og lever et liv som vanlige folk. Ikke med privilegier hun ikke selv evner å se slik som Støre. Er det fordi hun er kvinne hun undervurderes så kraftig? Jeg stemmer høyre, og skulle ønske hun var høyrekvinne. Jeg tror at AP er ferdig som regjeringsparti. Etter høstens valg vil AP neppe bli regjeringsparti på minst 30 år. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aurora Cornelia Skrevet 15 timer siden Forfatter #7 Del Skrevet 15 timer siden I Grosny skrev (18 timer siden): Jeg tenkte at Emilie Mehl er Arbeiderpartiets beste statsministerkandidat, men hun er jo i Senterpartiet. Hun er kald og har fremskrittspartiretorikk (ville sende Syrerne hjem på dag to etter at regjeringen ble styrtet), gjør stadige skandaler, er for ung og barnløs, har for lite livserfaring. For selvopptatt og ingen stor retorikker. Ingen statsminister og milevis fra frilynte og liberale Sanna Marin som hun merkelig nok sammenlignes med. Moflag er mer lik Sanna i politisk djervhet og mot 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mmmwhatever Skrevet 13 timer siden #8 Del Skrevet 13 timer siden Jeg sjekket CVen hennes, hun har jo faktisk hatt normale jobber også. Vi trenger flere politikere som har hatt det. Det holder ikke at de har en master i sosiologi eller statsvitenskap, og etter det har de bare hatt politikerbroiler-“jobber” som politisk rådgiver og lignende. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mmmwhatever Skrevet 13 timer siden #9 Del Skrevet 13 timer siden I Grosny skrev (20 timer siden): Vet ikke, men jeg liker henne mye bedre enn Jonas. Ser ut som hun har ryggrad. Hun er ikke god nok i debatter. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gidavmeg Skrevet 13 timer siden #10 Del Skrevet 13 timer siden Kari Nessa Nordtun ❤️🌹 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
yamask Skrevet 12 timer siden #11 Del Skrevet 12 timer siden Aurora Cornelia skrev (2 timer siden): Hun er kald og har fremskrittspartiretorikk (ville sende Syrerne hjem på dag to etter at regjeringen ble styrtet), gjør stadige skandaler, er for ung og barnløs, har for lite livserfaring. For selvopptatt og ingen stor retorikker. Ingen statsminister og milevis fra frilynte og liberale Sanna Marin som hun merkelig nok sammenlignes med. Moflag er mer lik Sanna i politisk djervhet og mot Jeg er veldig enig med deg, men barnløs? Må en statsminister ha barn? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå