Gå til innhold

Kjærestens stedatter venter barn

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

På den ene siden skjønner jeg at han føler seg som en farsfigur for denne bonusdatteren og at han ikke vil gi slipp på dette selv om  han får en ny partner, men på ett eller annet tidspunkt kommer han i en situasjon der han må velge og dersom du alltid kommer sist ville jeg nok personlig vurdert relasjonen til en partner som velger meg bort for noen han egentlig ikke har en foreldrerolle for, en som selv er voksen osv. han er jo ikke hverken far eller bestefar selv om han kanskje ønsker det slik selv. 

Anonymkode: e55ad...414

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er da en ganske ulik problemstilling enn dette? 

Anonymkode: 90400...ef1

?

Problemstillingen er om man hadde reist bort fra et barn som skal føde. Jeg hadde ikke gjort det. Kjæresten til TS gjør det ikke. Andre synes det er greit.

Anonymkode: 447b0...94b

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg synes det er rart av han når han nesten ikke har kontakt med eget barn virker det som, men synes også det er så merkelig med voksne folk som er så opptatt av bursdagen sin. Kan dere ikke dra neste år?

Anonymkode: 09c37...ef1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg synes det er rart av han når han nesten ikke har kontakt med eget barn virker det som, men synes også det er så merkelig med voksne folk som er så opptatt av bursdagen sin. Kan dere ikke dra neste år?

Anonymkode: 09c37...ef1

Nesten ikke kontakt med eget barn? Hvor står det det? Han har to biologiske barn som han har mye kontakt med. Denne stedatteren er voksen, og han har ikke hatt samvær med henne, men de har likevel god kontakt.

Ang jubileum så er jeg litt opptatt av å feire på en sånn måte jeg har tenkt på lenge og hatt lyst til, og som allerede var planlagt før dette dukket opp. Syns ikke det er så rart.

Anonymkode: d1567...2c5

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Om han stadig vekk nedprioriterer deg ts så er det en vurdering du må ta om det forholdet er liv laga.  Det ser ut til at denne mannen ikke er like god på å balansere sine relasjoner. Hvorvidt det er normalt å sette av 1 mnd til x stedatter fødsel kan diskuteres. Mange vil synes det er overkill, meg selv inkludert. For andre er det helt innafor. Det viktigste er hva du syntes. For det er ikke vi som skal være sammen med ham. Jeg hadde begynt å tvile. Men det kommer ann på så mange andre ting. 

Anonymkode: 8389b...027

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Om han stadig vekk nedprioriterer deg ts så er det en vurdering du må ta om det forholdet er liv laga.  Det ser ut til at denne mannen ikke er like god på å balansere sine relasjoner. Hvorvidt det er normalt å sette av 1 mnd til x stedatter fødsel kan diskuteres. Mange vil synes det er overkill, meg selv inkludert. For andre er det helt innafor. Det viktigste er hva du syntes. For det er ikke vi som skal være sammen med ham. Jeg hadde begynt å tvile. Men det kommer ann på så mange andre ting. 

Vil bare si at dette er egentlig det beste svaret du kunne få TS, 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Rosalilje84 skrev (3 timer siden):

Mens her er det mor, tanter og så videre som kan stille opp. At far kommer to dager/en uke etter fødselen, og ikke akkurat samme dagen, spiller ingen rolle i det lange løp.

Syns du, men det syns ikke han og det er det som er viktig her.  

Anonymkode: 42fc4...662

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Folk er forskjellige. Jeg hadde ikke reist noe sted hvis datteren min skulle føde. Jeg vet dessverre utmerket godt hvor galt det kan gå under fødsler, i tillegg til hvor sårbar man er psykisk de påfølgende dagene. Jeg hadde vært tilgjengelig på hennes premisser, og latt henne vite at hun kunne ringe meg når som helst om hva som helst. Dette skal man ikke stå alene i og selv en normalt oppegående partner kan svikte.

Samme her. Skjønner ikke den der med at man skal bagatellisere sin partners følelser i en sånn sak som dette. Dette er tydeligvis viktig for han og noe han ønsker å prioritere. Så kommer folk med «det er ikke så big deal» og jeg tror at problemet i denne saken er nettopp at han er mann, så da er det ikke så farlig 🤷🏻‍♀️ men hadde det vært en kvinne så hadde svarene vært annerledes.. da er det liksom greit å stille opp for barna sine

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Samme her. Skjønner ikke den der med at man skal bagatellisere sin partners følelser i en sånn sak som dette. Dette er tydeligvis viktig for han og noe han ønsker å prioritere. Så kommer folk med «det er ikke så big deal» og jeg tror at problemet i denne saken er nettopp at han er mann, så da er det ikke så farlig 🤷🏻‍♀️ men hadde det vært en kvinne så hadde svarene vært annerledes.. da er det liksom greit å stille opp for barna sine

Det er ikke snakk om å ikke være der for barna sine, men skal man sette av hele feriemåneden sin og partneren sin, fordi stedatteren har termin midt i måneden?

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Vi kan jo snu på det. Hvis noen jeg anså som min datter skulle føde så hadde jeg holdt meg hjemme. Hadde en kjæreste sagt at jeg ikke prioriterte han fordi jeg ikke ville reise med han til utlandet akkurat da, så hadde jeg sett på det som manipulering. Hasta la vista. 

Jeg lurer på hva brukerne av kg hadde skrevet i et sånt tilfelle. 

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har hun kontakt med sin biologiske far eller er din kjæreste hennes nær,este farsfigur?

Anonymkode: db660...ec0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Har hun kontakt med sin biologiske far eller er din kjæreste hennes nær,este farsfigur?

Anonymkode: db660...ec0

Ja hun har kontakt med sin biologiske far.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tenker og at om det er viktig for han så må det respekteres. Om du da føler deg tilsidesatt så er det og en følelse som må respekteres, også må dere se om det er liv laget for dere og om dere klarer å respektere hverandres prioriteringer til tross for deres ulikheter. 

Anonymkode: 2bd0e...21d

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Vi kan jo snu på det. Hvis noen jeg anså som min datter skulle føde så hadde jeg holdt meg hjemme. Hadde en kjæreste sagt at jeg ikke prioriterte han fordi jeg ikke ville reise med han til utlandet akkurat da, så hadde jeg sett på det som manipulering. Hasta la vista. 

Du hadde holdt deg hjemme en hel feriemåned og stått stand by, i tilfelle? Og dermed hadde 40-års turen til partneren din blitt avlyst?

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Enig i dette.

I tillegg synes jeg mannen bør sjekke at hans nærvær på sykehus/med én gang etter fødsel faktisk er ønska. TS skriver jo at eks-stedatteren har både partner, mor, far, søsken osv. som sikkert også vil ha del i dette. Synes ikke han bare kan ta for gitt at han kan troppe opp på sykehuset og på besøk med én gang barnet er født.

Endret av Uanonym bruker
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Syns du, men det syns ikke han og det er det som er viktig her.  

Men da får han bli hjemme, og TS reiser. De er kjærester, ikke samboere eller gift. Hun har ingen plikt til å sitte hjemme i Norge hele sommeren fordi han velger å bli hjemme. Hun kan eventuelt alliere seg med ei venninne hvis hun ønsker å dra sammen med noen. Men å utsette jubileum, som har vært planlagt og ønsket i flere år, på grunn av dette, hadde jeg ikke rådet henne. Hvis hun utsetter til neste år, kan det hende at ett av hans to andre barn er gravid/venter barn akkurat da, kanskje dør hunden, moren hans blir syk osv osv osv. Livet kommer alltid i veien for planene vi lager.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Jeg har to døtre. Og jeg hadde selvfølgelig ikke være hønemor og presset meg på når mine døtre skulle føde. Det er faktisk et vanlig ønske fra nybakte mødre å få litt ro rundt fødsel og de første dagene, og ikke få foreldrene sittende på nakken fra man er ferdig med siste pressri. Jeg hadde ingen av mine foreldre på sykehuset da jeg fødte mine barn, og syntes det gikk veldig fint. Hadde fått skikkelig klaus av å ha dem rundt meg hele tiden de første dagene.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Er det ikke rart hvordan kvinner alltid får beskjed om at ting som er viktige for dem, egentlig er uviktige, og at de burde slutte å anse dem som viktige? Det være jubileum, giftemål og sånt? Mens viktige ting for menn, som gutteturer for eksempel, skal forstås i hjel og prioriteres.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Du hadde holdt deg hjemme en hel feriemåned og stått stand by, i tilfelle? Og dermed hadde 40-års turen til partneren din blitt avlyst?

Jeg hadde prøvd å flytte en ferieuke til senere på høsten, jeg synes det er rart om det ikke er mulig når man vet om det 8 måneder før. 

Jeg vet ikke hva du mener med stand by, men jeg hadde selvfølgelig koset meg i ferien min som vanlig. Og på runddagen hadde jeg ordnet et skikkelig selskap for han. (Såfremt vi ikke gjorde det slutt fordi han klagde over at jeg ville være i byen når datteren min skulle ha barn.) Og jeg lager som regel bedre bursdager for andre enn andre tenker på å lage for meg.

Det er mer enn nok av fine steder å reise til på dagstur herfra, jeg ser ikke på det som en katastrofe at jeg noen ganger ferierer i min egen region. Det er en liten pris å betale for et nytt barnebarn og en forhåpentligvis godt ivaretatt nybakt mor.

Jeg hadde orket ikke en partner som skal ha alt til å handle om seg selv. Kanskje fordi jeg har brent meg på det før. Ved fødsel og død forventer jeg at man klarer å sette andre foran seg selv. Dette hadde egentlig vært en bra test for forholdet. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg hadde prøvd å flytte en ferieuke til senere på høsten, jeg synes det er rart om det ikke er mulig når man vet om det 8 måneder før. 

Jeg vet ikke hva du mener med stand by, men jeg hadde selvfølgelig koset meg i ferien min som vanlig. Og på runddagen hadde jeg ordnet et skikkelig selskap for han. (Såfremt vi ikke gjorde det slutt fordi han klagde over at jeg ville være i byen når datteren min skulle ha barn.) Og jeg lager som regel bedre bursdager for andre enn andre tenker på å lage for meg.

Det er mer enn nok av fine steder å reise til på dagstur herfra, jeg ser ikke på det som en katastrofe at jeg noen ganger ferierer i min egen region. Det er en liten pris å betale for et nytt barnebarn og en forhåpentligvis godt ivaretatt nybakt mor.

Jeg hadde orket ikke en partner som skal ha alt til å handle om seg selv. Kanskje fordi jeg har brent meg på det før. Ved fødsel og død forventer jeg at man klarer å sette andre foran seg selv. Dette hadde egentlig vært en bra test for forholdet. 

Mens mange andre er drittlei det dårlige været i Norge, og ønsker å oppleve noe annet enn +10 grader, svindyre priser og de samme folkene man omgås ellers i året, den lille perioden man har fri fra jobb. Og ja, en rund dag handler faktisk om bursdagsbarnet. For en gangs skyld. Det er ikke din fødsel, det er noen andre sin. Hvor langt uti slekta skal man slippe alt man har og ofre hele sommeren for denne fødselen?

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...