AnonymBruker Skrevet 3. januar #61 Del Skrevet 3. januar Du blir ingenting. Bonusbestemor kanskje. Hadde bestilt den ferieturen før babyen kommer. Anonymkode: a67d8...d86 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar #62 Del Skrevet 3. januar Rosalilje84 skrev (8 minutter siden): I tillegg kan det være at han ikke får lov til å besøke henne og barnet i det hele tatt de første ukene. Man vet ikke hvordan fødselen vil forløpe, om ungen blir lagt inn på nyfødt intensiv, om mor er i veldig dårlig form, om det er infeksjoner osv. På enkelte sykehus er det heller ikke lov å besøke annet enn partner og søsken. Tenk å sitte pal i en hel måned, så går hun 2 uker over tiden, OG får ikke motta besøk de første dagene. Da har man kastet bort sommeren på ingenting. Far vil nok kose seg masse på sommerferie, mens hans første barnebarn ligger på intensiven... Hvor kalde er mannfolkene i livene til enkelte her? Det er faktisk mulig å få omsorg og sympati fra en mann/far også. Ikke alle som ønsker bedrevitende kvinnfolk, som forteller deg alt du skal og ikke skal gjøre ned til hver minste detalj. Anonymkode: 41c40...873 5 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar #63 Del Skrevet 3. januar Forstår ikke helt hvorfor han tenker at han skal være hjemme i tilfelle hun føder. Skal han være med på fødsel? Er han nærmeste besteforelder? Eller har hun foreldre som lever? Hvis ikke så kommer ikke han til å komme inn på sykehuset en gang. Anonymkode: e2c44...d05 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kålrota Skrevet 3. januar #64 Del Skrevet 3. januar AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Hva tenker du en eks-stefar kan «stille opp» med de første par ukene egentlig? Hjelp til å få i gang amming? De fleste nybakte mødre han mer enn nok med seg selv og mann og baby i starten, eventuelt få støtte av sin mor eller en annen kvinne som har vært igjennom det samme. Anonymkode: 7430e...1c8 Stille opp på sikt, være i nærheten når barnet blir født. Det er helt normal menneskelig adferd. Hadde jeg hatt en kjæreste som bråket om dette, hadde jeg fort blitt singel. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar #65 Del Skrevet 3. januar Kålrota skrev (1 minutt siden): Stille opp på sikt, være i nærheten når barnet blir født. Det er helt normal menneskelig adferd. Hadde jeg hatt en kjæreste som bråket om dette, hadde jeg fort blitt singel. På sikt ja…ingenting som hindrere det. Det er veldig lite en eldre mann kan stille opp med de første par ukene. Være i nærheten når barnet blir født - hvorfor det? Nei altså, en eks- stefar som ikke lenger er sammen med moren til den vordende mor en gang har en veldig begrenset rolle rundt fødsel. Det forstår man etterhvert. Han er jo ikke spesielt mye sammen med denne stedatteren en gang. Så lenge det ikke er helt spesifikke oppgaver han trengs til i tiden rundt fødsel (som å passe eldre barn) så er det ingen grunn til å være den første som står og skraper på døra til de nybakte foreldrene. Noen dager (eller uker for den saks skyld) spiller ingen rolle. TS, på bakgrunn av alt du forteller om denne mannen så vil jeg si ting tyder på at han ikke er så veldig investert i forholdet deres. Jeg ville vurdert å gå videre. Anonymkode: 7430e...1c8 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar #66 Del Skrevet 3. januar AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Forstår ikke helt hvorfor han tenker at han skal være hjemme i tilfelle hun føder. Skal han være med på fødsel? Er han nærmeste besteforelder? Eller har hun foreldre som lever? Hvis ikke så kommer ikke han til å komme inn på sykehuset en gang. Anonymkode: e2c44...d05 I og med at han gleder seg slik så må han jo ha et nært forhold til stedatteren. Jeg synes det er flott. Jeg hadde vært kjempeglad for en slik stefar. Ikke for at han skulle stille opp under fødselen, det var bare mannen min med på. Men jeg hadde satt pris på at han gledet seg over barnet mitt og ville meg vel. TS, dette er tydeligvis viktig for kjæresten din. Du må kjenne på om du ønsker å involvere deg i dette, og velge å involvere deg i dette. For dere kan ikke stå i hver deres leir her, da er det bedre at du finner deg en barnløs mann. Og den ferien får dere flyttet til et annet tidspunkt, det er langt fram i tid. Her er en svært lik tråd, kanskje du får en a-ha opplevelse av den. Eller kanskje du og hun i den andre tråden kan støtte hverandre. Anonymkode: 447b0...94b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar #67 Del Skrevet 3. januar AnonymBruker skrev (10 timer siden): Kjæresten har en stedatter fra tidligere ekteskap. De har fortsatt god kontakt selv om det er 10 år siden ekteskapet tok slutt, noe som selvsagt er veldig fint. Hun venter barn i august, og har termin omtrent i midten av måneden. Før vi visste om dette, hadde kjæresten og jeg lagt planer om en ferietur sammen i løpet av august, men nå vil han ikke dra noe sted, siden hun venter baby i august, og siden barnet i praksis kan komme når som helst i august. Jeg blir 40 år i år, så dette skulle liksom være min jubileumstur. Det er bare i august vi kan få til dette pga ferietid for begge to. Er det virkelig så vanskelig å bestille en ukes ferie et sted i løpet av en hel måned, fordi stedatteren venter barn samme måned? Har jeg lov til å bli skuffet her? Jeg kjenner omtrent ikke stedatteren, har bare møtt henne et par ganger, da kjæresten min ikke treffer henne så ofte nå når hun er voksen. Vet ikke helt hvordan jeg skal oppføre meg i denne situasjonen heller, når barnet kommer? Tanker? Anonymkode: d1567...2c5 Jeg skjønner at du blir skuffet, men jeg hadde gjort akkurat det samme som om han. Anonymkode: 42fc4...662 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar #68 Del Skrevet 3. januar Kålrota skrev (12 minutter siden): Stille opp på sikt, være i nærheten når barnet blir født. Det er helt normal menneskelig adferd. Hadde jeg hatt en kjæreste som bråket om dette, hadde jeg fort blitt singel. Jepp. Tenkt akkurat det samme. Hadde en kjæreste bråkt om dette så hadde det vært farvel veldig fort. Anonymkode: 42fc4...662 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar #69 Del Skrevet 3. januar Jeg har en tidligere stefar som er nærmere enn min biologiske far. Han er til og med nærmere enn min mor. Du har da lov til å være skuffet, men at han prioriterer sin datter (i hans øyne) framfor en ferietur er faktisk rørende. Tenk om min mor hadde gjort det samme. Hun dro til utlandet med sin nye mann og hans tenåringsdatter på termindatoen da jeg fikk mitt første (og eneste) barn. Det som ble hennes første barnebarn. Turen bestilte de etter at de fikk vite om graviditeten og terminen. Takket være moderne medisin overlevde vi, for det ble veldig dramatisk! Anonymkode: 8d0e7...cee 4 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosalilje84 Skrevet 3. januar #70 Del Skrevet 3. januar AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jepp. Tenkt akkurat det samme. Hadde en kjæreste bråkt om dette så hadde det vært farvel veldig fort. Anonymkode: 42fc4...662 Men TS kan dra alene og feire sin store dag på stedet hun liker. Så kan han bli hjemme og ta imot barnebarnet. Problemet løst. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosalilje84 Skrevet 3. januar #71 Del Skrevet 3. januar AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg har en tidligere stefar som er nærmere enn min biologiske far. Han er til og med nærmere enn min mor. Du har da lov til å være skuffet, men at han prioriterer sin datter (i hans øyne) framfor en ferietur er faktisk rørende. Tenk om min mor hadde gjort det samme. Hun dro til utlandet med sin nye mann og hans tenåringsdatter på termindatoen da jeg fikk mitt første (og eneste) barn. Det som ble hennes første barnebarn. Turen bestilte de etter at de fikk vite om graviditeten og terminen. Takket være moderne medisin overlevde vi, for det ble veldig dramatisk! Anonymkode: 8d0e7...cee Og mine foreldre, som bor i utlandet, har ikke vært med på fødsel av mine barn. Ingen vonde følelser her, og de har kjempefin kontakt i dag. Alt står ikke og faller med fødselen, vet du. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar #72 Del Skrevet 3. januar AnonymBruker skrev (9 timer siden): Han er stefar, fra sitt forrige ekteskap. Ikke biologisk far, men de har bodd sammen i mange år, så han fungerte som far de årene, og har tatt vare på relasjonen siden. Anonymkode: d1567...2c5 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Han sier selv at han skal bli bestefar da, så det er iallefall hans egne ord og følelse i dette. Anonymkode: d1567...2c5 Hvis han er hennes farsfigur, og har fungert som hennes far størsteparten av livet hennes, så forstår jeg godt at han også ønsker være i nærheten når hun får barn. Kusinen min har en farsfigur, en "tidligere" stefar som var der for henne hele oppveksten. Hun ser på han som sin far, og som bestefar til sitt barn. Hennes barn har kun en morfar, selv om de ikke deler DNA. Det var også en selvfølge at han skulle følge henne til alteret da hun giftet seg. De møttes ikke veldig ofte etter hun ble voksen, før hun fikk barn, men etter hun fikk barn har de gjenopptatt det nære far/datterforholdet. Å kutte ut sine barn, også de ikke-biologiske barna, til fordel for en kjæreste, det hadde vært ett gigantisk rødt flagg for meg. Anonymkode: 42024...cd5 3 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar #73 Del Skrevet 3. januar En ting som er vesentlig i denne saken er om denne kommende stebestefaren har egne barn eller om denne stedatteren er det som han ser på som sitt eneste barn? Har han ikke egne barn så kan jeg forstå engasjementet hans. TS har et problem med at hun ikke har funnet seg til rette i dette forholdet. Kanskje de begge to føler at de er noe som lugger i samspillet deres og de har ulike ønsker for hverdagen sin Anonymkode: 4970d...6a6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hareena Skrevet 3. januar #74 Del Skrevet 3. januar AnonymBruker skrev (9 timer siden): Han sier selv at han skal bli bestefar da, så det er iallefall hans egne ord og følelse i dette. Anonymkode: d1567...2c5 Han har ikke egne barn denne karen her da antar jeg, siden han er så opptatt av dette at han ikke vil være med på sin kjærestes 40 års burdagstur? Jeg synes også det er en merkelig prioritering og hadde blitt både lei meg og irritert. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar #75 Del Skrevet 3. januar Saken er at han ikke VIL dra på tur med deg, TS. Dette er bare en unnskyldning. Anonymkode: 7430e...1c8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 3. januar #76 Del Skrevet 3. januar At han har fortsatt å stille opp for stedatteren og er og ønsker å være en del av livet hennes er fint og flott og noe det står respekt av, absolutt. Men prioriteringene hans her er jo ganske på viddene - om det så hadde vært snakk om hans biologiske datter ville jeg som kjæreste vært ganske sur om min feiring, eller for den saks skyld bare en vanlig ferie, måtte utgå fordi han måtte sitte hjemme i en måned og vente på en fødsel han ikke skulle være med på. Faren min reiste bort en langhelg akkurat da hans første barnebarn var ventet. Ikke fordi han ikke gledet seg eller syntes det stor stas, men det var den helgen det passet best å reise - det var dette med at man har flere mennesker og hensyn å ta i livet - og om han så ikke ville få sett ungen dagsgammel, men måtte vente noen ekstra dager, var det tross alt ingen krise. Den høygravide hadde ingen problemer med den avgjørelsen. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar #77 Del Skrevet 3. januar Daria skrev (3 minutter siden): At han har fortsatt å stille opp for stedatteren og er og ønsker å være en del av livet hennes er fint og flott og noe det står respekt av, absolutt. Men prioriteringene hans her er jo ganske på viddene - om det så hadde vært snakk om hans biologiske datter ville jeg som kjæreste vært ganske sur om min feiring, eller for den saks skyld bare en vanlig ferie, måtte utgå fordi han måtte sitte hjemme i en måned og vente på en fødsel han ikke skulle være med på. Faren min reiste bort en langhelg akkurat da hans første barnebarn var ventet. Ikke fordi han ikke gledet seg eller syntes det stor stas, men det var den helgen det passet best å reise - det var dette med at man har flere mennesker og hensyn å ta i livet - og om han så ikke ville få sett ungen dagsgammel, men måtte vente noen ekstra dager, var det tross alt ingen krise. Den høygravide hadde ingen problemer med den avgjørelsen. Folk er forskjellige. Jeg hadde ikke reist noe sted hvis datteren min skulle føde. Jeg vet dessverre utmerket godt hvor galt det kan gå under fødsler, i tillegg til hvor sårbar man er psykisk de påfølgende dagene. Jeg hadde vært tilgjengelig på hennes premisser, og latt henne vite at hun kunne ringe meg når som helst om hva som helst. Dette skal man ikke stå alene i og selv en normalt oppegående partner kan svikte. Anonymkode: 447b0...94b 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar #78 Del Skrevet 3. januar AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Folk er forskjellige. Jeg hadde ikke reist noe sted hvis datteren min skulle føde. Jeg vet dessverre utmerket godt hvor galt det kan gå under fødsler, i tillegg til hvor sårbar man er psykisk de påfølgende dagene. Jeg hadde vært tilgjengelig på hennes premisser, og latt henne vite at hun kunne ringe meg når som helst om hva som helst. Dette skal man ikke stå alene i og selv en normalt oppegående partner kan svikte. Anonymkode: 447b0...94b Det er da en ganske ulik problemstilling enn dette? Anonymkode: 90400...ef1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar #79 Del Skrevet 3. januar Hareena skrev (1 time siden): Han har ikke egne barn denne karen her da antar jeg, siden han er så opptatt av dette at han ikke vil være med på sin kjærestes 40 års burdagstur? Jeg synes også det er en merkelig prioritering og hadde blitt både lei meg og irritert. Han har to biologiske barn også, men dette er første barnebarnet. Anonymkode: d1567...2c5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar #80 Del Skrevet 3. januar Han og stedatter definerer sitt forhold, ingen andre. Han ønsker å være i nærheten. Tenker at det må man bare godta. Det viser hvor viktig far/ datter forholdet er for ham. Biologi er ikke alltid avgjørende, selv om jeg ser en del mennesker tror det. Anonymkode: c0174...444 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå