Nevian Skrevet fredag kl 14:39 #41 Del Skrevet fredag kl 14:39 Cola Zero er i hvert fall den eneste sukkerfrie produktet hvor jeg faktisk foretrekker den fremfor originalen. Det hjelper jo også at Zero er et forsøk på å etterligne vanlig Cola, mens Pepsi Max aldri var et forsøk på å etterligne Pepsi. Ikke så trasig for tennene, og ikke blir det kliss hvis det søles heller. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 14:45 #42 Del Skrevet fredag kl 14:45 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Jeg takler ikke drikke brus med sukker. Det er alt for søtt, det er som å drikke sukkerlake. Jeg elsker Pepsi Max, men jeg klarer ikke drikker sukker-varianten. Ikke av noen type brus. Jeg synes juice er alt for søtt også (og det har ofte mer sukker enn brus...) Det er også en bonus at det ikke er tusen kalorier i et glass Pepsi Max, det går helt fint an å drikke uten å legge på seg. Å spise ting med sukker går helt fint, men å drikke sukkerholdige drikker klarer jeg bare ikke. Anonymkode: c60d8...dfa Men sukkerfri brus er jo ekstremt søtt det også 😫 Anonymkode: 000e3...dc7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AprilLudgate Skrevet fredag kl 14:46 #43 Del Skrevet fredag kl 14:46 Delvis. Liker ikke brus - blir sånn ekkel følelse av sukkeret . Og Solo Super er godt. Mat derimot med kunstig søtning er grøss. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AprilLudgate Skrevet fredag kl 14:46 #44 Del Skrevet fredag kl 14:46 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Men sukkerfri brus er jo ekstremt søtt det også 😫 Anonymkode: 000e3...dc7 Jeg liker Frus Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 14:55 #45 Del Skrevet fredag kl 14:55 AprilLudgate skrev (7 minutter siden): Jeg liker Frus Det har også en forferdelig ettersmak 😅 Anonymkode: 000e3...dc7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 15:02 #46 Del Skrevet fredag kl 15:02 Jeg drikker veeeldig lite brus, men om jeg først gjør det er det «håndverksbrus» med sukker. Kjenner ingen spesiell ettersmak av sukkerfritt, men syns ikke det er godt likevel. Drikker heller vann med kullsyre, øl, vin eller en god juice Anonymkode: b96a2...709 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 15:34 #47 Del Skrevet fredag kl 15:34 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Klarer ikke å beskrive det helt, men mest nærliggende er nok smaken av å maule suketter. Ikke like intenst som det blir med kun suketter, men selve smaken er veldig lik, mener jeg. Kjenner du ingenting som kan minne om det? Anonymkode: 000e3...dc7 Det er Aspartam som gir usmak. Jeg klarer ikke svelge noe med kunstig søtning før jeg brekker meg. Anonymkode: 195c2...2f0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 15:42 #48 Del Skrevet fredag kl 15:42 Sukkerfri brus liker jeg, Fanta og cider uten sukker fra rema . Anonymkode: 28259...300 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AprilLudgate Skrevet fredag kl 16:43 #49 Del Skrevet fredag kl 16:43 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det har også en forferdelig ettersmak 😅 Anonymkode: 000e3...dc7 Tenker ikke på det 🤷♀️ Liker et pittelite utvalg. Nå trigger det migrene, så da utgår alt uansett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ænema Skrevet fredag kl 16:46 #50 Del Skrevet fredag kl 16:46 Sukkerfri brus ja. Bedre på smak og ikke hull i tennene Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fant80 Skrevet fredag kl 16:47 #51 Del Skrevet fredag kl 16:47 Drikker for det meste Cola Zero. Det synes jeg er virkelig GODT. Liker vanlig Cola også,men det er for meg mer en dessert. Får et slags belegg i munnen av den,og den slukker ikke noe tørste. Kan også drikke Pepsi Max. Drikker aldri vanlig Pepsi. I hvertfall ikke i Norge. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 16:49 #52 Del Skrevet fredag kl 16:49 Cola zero. Hvis det eneste alternativet er cola med sukker står jeg heller over, synes ikke det er godt i det hele tatt. Men nå vokste jeg opp på 80-tallet og ble flasker opp på Cola light og Bridgeblanding, så det henger nok igjen derfra Anonymkode: 12f1e...a18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 17:22 #53 Del Skrevet fredag kl 17:22 Ænema skrev (35 minutter siden): Sukkerfri brus ja. Bedre på smak og ikke hull i tennene Hull i tennene kommer ofte av syre, som både sukkerholdig og sukkerfri brus har mye av. Anonymkode: 000e3...dc7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 19:10 #54 Del Skrevet fredag kl 19:10 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Altså... hvis eneste alternativet som er tilgjengelig er sukkerfritt så unngår jeg heller å spise det. Vet ikke om en eneste sukkerfri matvare eller drikke som ikke har samme ekle usmaken, og jeg har prøvd mye. Klarer ikke å fatte og begripe at noen mener det er godt 😅 Dette er ikke et emne for å rakke ned på noens preferanser, det handler mer om at det er så uforståelig for meg at noen liker det og ikke kjenner den usmaken som jeg kjenner. Så da er mitt spørsmål: spiser/drikker dere det fordi dere synes det er oppriktig godt, eller er det bare en helt middels erstatning for noe som faktisk er godt? Anonymkode: 000e3...dc7 Jeg verken spiser eller drikker ting jeg ikke synes er godt og når det kommer til for eksempel brus uten sukker så drikker jeg det fordi jeg ikke liker brus med sukker. Og du liker sikkert ting jeg ikke liker uten at jeg går rundt og bruker tid på å klare å begripe hvorfor man har ulik smak. Anonymkode: a82a6...ef1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 19:16 #55 Del Skrevet fredag kl 19:16 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Sier hvem? Jeg har mislikt det siden jeg var barn, til tross for iherdige forsøk. Anonymkode: 000e3...dc7 Jeg mislikte det også alltid, fram til jeg kuttet sukker. Etter det merket jeg ingen slik usmak, og all sunn mat smakte dessuten også bedre. Dette er jo bevisy, at våre smaksløker endrer seg etter en periode uten sukker! Anonymkode: 2f37a...d3c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 19:36 #56 Del Skrevet fredag kl 19:36 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hull i tennene kommer ofte av syre, som både sukkerholdig og sukkerfri brus har mye av. Anonymkode: 000e3...dc7 Nei, sukker er det verste for tennene, ikke kullsyre. Selv om kullsyre ikke er bra for tennene heller, da det gir syreskader. Anonymkode: 7179a...340 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 19:39 #57 Del Skrevet fredag kl 19:39 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Sier hvem? Jeg har mislikt det siden jeg var barn, til tross for iherdige forsøk. Anonymkode: 000e3...dc7 Greit, det er sikkert umulig for deg å endre vaner da og hjernen din er helt unik. Anonymkode: 72ba3...7e0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 19:58 #58 Del Skrevet fredag kl 19:58 Jeg drikker brus svært sjeldent (typ 5 ganger i året), og drikker jeg brus blir det sukkerfri fanta. Er ikke så glad i kullsyre og (innbiller meg i hvert fall) at kullsyra ikke er like ille på sukkerfri brus og sukkerfri fanta smaker best for min del av alle jeg har forsøkt å drikke. Liker f.eks. de sukkerfrie kokosbollene bedre enn "vanlige" kokosboller, men takler ikke å bruke sukkererstatninger i te for eksempel. Da blir jeg bare kvalm 😅 Samme med sjokolade; har til gode å finne en sukkerfri sjokolade jeg syns er ordentlig god. Pastiller og tyggis foretrekker jeg sukkerfri, men smågodt foretrekker jeg sukkerholdig. Finner jeg gode sukkerfrie erstatninger kan jeg godt velge det framfor sukkerholdig, men skjønner hva du mener med den ekle bismaken på mange produkter. Anonymkode: f5c9c...42b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 23:15 #59 Del Skrevet fredag kl 23:15 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Nei, sukker er det verste for tennene, ikke kullsyre. Selv om kullsyre ikke er bra for tennene heller, da det gir syreskader. Anonymkode: 7179a...340 Det er ikke kullsyre det er snakk om, heller. Les og lær: Gode råd for å unngå syreskader på tennene Unngå sur mat og drikke Unngå sur mat og drikke som brus, sure godterier/snacks, energidrikker, saft, vin og sur juice. Sukkerfri saft og brus og vann med tilsatt smak er også surt, og kan derfor være skadelig for tennene. - https://www.apotek1.no/munn-og-tenner/syreskader-paa-tennene Anonymkode: 000e3...dc7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 23:17 #60 Del Skrevet fredag kl 23:17 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Greit, det er sikkert umulig for deg å endre vaner da og hjernen din er helt unik. Anonymkode: 72ba3...7e0 Det handler ikke om vaner og det tyder på at det er genetisk. Jeg spiser/drikker ikke mye sukker og er glad i sunn mat fra før, så jeg ser liksom ikke helt hva jeg har å vinne på å endre noe som helst. Jeg blir ikke sunnere av å begynne med sukkerfri brus, i hvert fall. Anonymkode: 000e3...dc7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå