Gå til innhold

Kjæreste av få ord

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (23 timer siden):

For mange er "samtale" noe jævla kjedelig. Det er svært sjelden at det kommer noe verdifullt ut av en samtale.

En samtale handler i hovedsak om å booste sitt eget ego, og å forsøke å manipulere de som lytter.

Anonymkode: 5237f...e6c

Du kan umulig hatt mange gode samtalepartnere som kan si slikt...

En samtale handler om å lytte, forsøke å forstå det som blir sagt, og respondere på det. 

En som er ute etter å bare booste sitt eget ego snakker ofte kun om seg selv. Da er det ikke lenger en samtale. Det er en monolog. Ikke stilles det spørsmål heller, for de er kun interessert i seg selv og sitt. 

Endret av Irak
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Kan være sammensatt det problemet. 

Besitter han mer kunnskap enn snittet? Er han «våken»? 

For våkne kan samtaler med ikke opplyste være en lidelse. De er på ett annet nivå. 

Anonymkode: 48e81...be7

Hvis du snakker om «våken» som i «åndelig våken», så er det jeg som er mest våken av oss to. Jeg har vært, og er i en lang oppvåkningsprosess over mange år, som så mange andre av oss, men dette er en helt annen diskusjon. Jeg snakker ikke med kjæresten om dette, for dette har han ingen interesse av eller har noe som helst peiling på. Men han er ganske intelligent og sitter inne med mye kunnskap. Men akkurat på dette punktet, god kommunikasjon, validering av følelser, det å være en god samtalepartner, her har han mye å lære. 

Anonymkode: b598f...221

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...