Gå til innhold

Hva kan man selv gjøre for å se bedre ut?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Denne ville jeg ikke tatt så seriøst ts. Her er noen få bra ting relatert til helse (som å ikke drikke alkohol og røyke), selvoppfunnet statistikk (99% av populasjonen??) osv. 

Anonymkode: b2a2d...ce9

Enig! Kan vi bare ikke anbefale botox til hverandre? 😵‍💫

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

- Søvnrutine:

Stå opp tidlig uansett. Legge meg tidlig uten skjerm 1-2 timer før søvn. Sove med vindu på gløtt uansett årstid.

- Hygiene:

Dusje hver dag, om så bare kort (ikke alltid håret).

Pusse tenner morgen og kveld.

Vaske ansikt morgen og kveld.

Har alltid rent bad. (Vaskemiddel tilgjengelig på badet). Hvis badet er rent, føler jeg meg renere.

Skifter sengetøy hver andre uke

- Hud- og hårpleie og velvære

Bruker utelukkende dusjolje uten parfyme. Sørger for å aldri være tørr på kroppen eller i ansikt. Bruker mandel- eller kokosolje for fukt morgen og kveld.

2 dager i uka har jeg i mandel- eller kokosolje i håret før jeg dusjer. Da holder håret seg glansfullt.

Klipper negler på hender og tær 1 gang uka

Skrubber føtter 1 gang i uka.

Peeler ansikt og lepper 1 gang i uka i dusjen.

Bruker vaskemiddel uten parfyme

Lufter rommene i huset minst 10 minutter om dagen.

Tar alltid ut kontaktlinser om kvelden selv om jeg kan sove med dem.

- Trening:

Trener 3 ganger i uka.

Kosthold

- Drikker nok vann (har alltid en flaske i nærheten)

- Spiser i utg. sunt.

Resultat:

Trenger ikke mer for å føle meg vel. Altså, frisk luft, fukt, ganske bra kosthold, holde seg i form og være hydrert. Alt med ganske billige, naturlige og drøye produkter. Bruker lite tid på dette og ikke masse forskjellige produkter. Holder meg til det enkle. Sminker meg så og si aldri.

Anonymkode: 2347d...567

Er ikke dette bare grunnleggende hygiene alle burde ha?

Anonymkode: 57faf...076

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Trene

Gjøre ting som gjør deg glad

Gjør godt å ha litt farge på kroppen, f.eks selvbruning eller spraytan( trenger ikke se unaturlig ut da man finner ønsket farge og finnes også rimelige abonnement), utrolig hvor mye litt farge kan gjøre for selvfølelsen 

Prøv en ny farge på håret, om så bare noen striper eller noe. Ikke klipp konekort hår, litt lengde får en til å virke yngre. Anbefaler også å investere i god shampoo og balsam, finnes ofte gode tilbud i frisørsalonger, og de kan vare lenge. Ikke vask håret for ofte. Tørrshampoo er også fint å ha til innimellom. Skap litt volum i håret.

God hudpleie kan være bra, men i det minste noe serum og solkrem på dagen og nattkrem, og en mild rens. Her finnes det også forskjellige prisklasser. Ikke glem hals og øvre bryst(sted for tidlige aldringstegn)

Ikke dusj for ofte, det er ikke bra for huden å dusje hver dag.

Prøv å få et så sunt og variert kosthold som du kan, det kan også påvirke huden positivt.

Fortsett å smink deg, kanskje endre litt på sminken. Og pass på at brynene henger med. En gylden middelvei er fin å tenke på der. Ikke for tykt og ikke for tynt.

Velstelte negler er også med å pynte opp hverdagen.

Og pass på å gi hendene fuktighet da de ofte kan vise tidlige aldringstegn(når den tid kommer).

Anonymkode: 4fdad...64f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Tannbleking med skinne fra tannlege gjorde en stor forskjell hos meg sent i 30-årene, etter mange år med kaffe og rødvin.

Fast hudpleie, med retinol, aha/bha, c-vitamin. 

Passer på at hender og føtter alltid er velstelte, med lakk. 

Litt botox kan gjøre stor forskjell hos enkelte. Samme med litt fyll i overleppe om denne blir veldig smal, noe som skjer mange i den alderen. 

Anonymkode: 6aa34...d4e

Enig. Litt fillers kan være veldig pent. Det er bare å passe på at man ikke fyller på for mye. Vet om mange som ser bra ut og er over 40.  Botox kan også gi et lite løft. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Enig!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 2.1.2025 den 23.00):

Jeg er i midten av 40 årene, har alltid hatt et ok+ utseende, men føler jeg begynner å forfalle, bruker litt sminke og kler meg ganske ok, men føler meg ikke vel når jeg ser meg i speilet, hva kan jeg selv gjøre for å føle meg freshere?

Anonymkode: 1165f...7b0

HRT.

Anonymkode: c45f6...603

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg føler meg mer velstelt med neglelakk. 

Anonymkode: 8a8b1...ea6

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Kvalitet skrev (4 timer siden):

Enig!!

Handler jo om rutinen og produktene. Og ikke minst om at less is more. Hvis man gjør for mye med utseende, opplever jeg at man selv kan synes man ser trøtt og eldre ut i kontrast hver gang man ikke kjører på, ikke sminker seg, ikke gjør ditt og datt, ikke "tar botox" etc. Opplever at overfokus på utseende gjør en mer kritisk til utseende, altså at det faktisk kan føre til at man føler seg mindre vel.

Derfor sverger jeg til god, gammeldags naturlig rutine, naturlige produkter o.l. Så er det noe med at selve rutinen hjelper. Og dermed blir også terskelen for å føle seg fin og fresh lavere. For meg holder det med øreringer, kanskje et kjede og en mild parfyme, samt klær som passer formen min og er behagelig å gå i.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Unngå alkohol, sove nok, stresse mindre, være aktiv, og få nok dagslys. Sollys og vitamin D er også foryngrende, så lenge man beskytter sårbare områder med en naturlig solkrem som ikke er full av kreftfremkallende og hormonforstyrrende kjemikalier :)

Anonymkode: 77612...e12

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Holde seg hydrert ved å drikke nok vann tidlig på dagen da kroppen trenger det, og gjerne tilsette en klype keltisk havsalt/pink himalayasalt i vannet slik. 

Roe nervesystemet.

En god fuktighetskrem (ikke parfymerte kjemikaliekremer), gjerne beef tallow eller jojobaolje o.l.

Unngå UP-mat, nikotin, og alkohol. Rolig med koffein. 

Ellers synes jeg at folk er mer attraktive når de genuint viser at bryr seg om andre, smiler, og lytter fremfor å stadig ha en monolog om seg selv ;) 

Anonymkode: 24fea...236

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Purple Diamond skrev (23 timer siden):

Fantastiske råd! Hvilke produkter bruker du i ansiktet og på kroppen? 😊

Bruker nesten bare kokosolje og mandelolje. Har jeg dårlig tid, bruker jeg en tykk krem fra cerave i stedet, siden den trekker inn fortere. Sverger til cerave for det meste. Decubal lips and dry spots balm.

Til hjemmelaget ansiktsmaske av dead sea clay som jeg blander ut. For å peele lepper, smelter jeg bare litt honning og tilsetter sukker. For ansiktsmaske: etter hudtype. 

https://www.byrdie.com/face-mask-and-scrub-recipes-for-dry-chapped-skin-346537

Har vært igjennom så mye produkter, men synes det meste er tull og dyrt. Jeg har en vanskelig hud som tåler lite, så jeg har funnet ut at enkelt, billig og naturlig er best.

Det virker kanskje omstendelig, men jeg bruker veldig lite tid på dette siden det er blitt rutine.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Holde seg hydrert ved å drikke nok vann tidlig på dagen da kroppen trenger det, og gjerne tilsette en klype keltisk havsalt/pink himalayasalt i vannet slik. 

Roe nervesystemet.

En god fuktighetskrem (ikke parfymerte kjemikaliekremer), gjerne beef tallow eller jojobaolje o.l.

Unngå UP-mat, nikotin, og alkohol. Rolig med koffein. 

Ellers synes jeg at folk er mer attraktive når de genuint viser at bryr seg om andre, smiler, og lytter fremfor å stadig ha en monolog om seg selv ;) 

Anonymkode: 24fea...236

Veldig enig! Det å være attraktiv og pen betyr ikke nødvendigvis å være typisk "billedskjønn", det handler så utrolig mye mer om personlighet, god energi og væremåte ovenfor andre! 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vil bare tipse om at det å omfavne prosessen har hjulpet meg og jeg er eldre enn deg. Fokusere på god helse og de rutinene som er viktige for deg, men slutt å sammenligne deg med ditt yngre selv…

Hva blir viktig for deg framover? Om 10 år og 20 år? Skaff deg en livsstil du trives med og begynn å se hvilke sider av deg som er gode. Kan være et fint smil, hårkvalitet, øyne eller hva som helst ved deg som du liker og setter pris på.

Jeg bestemte meg for 1 ting, jeg ville gå for smilerynker. Altså le og smile og ha det gøy. Og nå så ser jeg at det har fungert, mine linjer ved øynene trekker oppover, selv når ansiktet hviler. Jeg har et lett og humoristisk lynne, og det har jeg bestemt meg for å holde ved like. Til glede for dolk rundt meg😊

k50+

Anonymkode: 4c009...a45

• Hjerte 2
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Vil bare tipse om at det å omfavne prosessen har hjulpet meg og jeg er eldre enn deg. Fokusere på god helse og de rutinene som er viktige for deg, men slutt å sammenligne deg med ditt yngre selv…

Hva blir viktig for deg framover? Om 10 år og 20 år? Skaff deg en livsstil du trives med og begynn å se hvilke sider av deg som er gode. Kan være et fint smil, hårkvalitet, øyne eller hva som helst ved deg som du liker og setter pris på.

Jeg bestemte meg for 1 ting, jeg ville gå for smilerynker. Altså le og smile og ha det gøy. Og nå så ser jeg at det har fungert, mine linjer ved øynene trekker oppover, selv når ansiktet hviler. Jeg har et lett og humoristisk lynne, og det har jeg bestemt meg for å holde ved like. Til glede for dolk rundt meg😊

k50+

Folk rundt meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg:

-trener styrke 5 ganger i uken

- spiser sunt

- bruker whitening strips

- selvbruningsolje (som gjør at jeg får glød i huden

- botox 

- vippeløft og brynsløft 1 gang i mnd

- tar manikyr og pedikyr 

- dusjer hver dag og bruker gode produkter

- renser huden min 

- sover med heatless curls slik at jeg våkner opp med krøller hver morgen 

- pusser tenner flere ganger for dagen + bruker tyggis

- kler meg svært feminint og med klær som ser flatterende ut 

- bruker glansvask ca.1 gang i mnd

- har alltid med meg håndkrem

- bruker håroljer 

- solkrem med minst solfaktor 50(!) hele året og soler meg minst mulig.

- går til tannlegen ca.1 gang i året, samt bleker tenner

Jeg er i midten av 30-årene.

Og ja, jeg bruker MYE penger på utseendet. Jeg får komplimenter av både menn og damer - både på duft og utseendet. Får alltid høre at jeg ser svært fresh ut på jobb. Bruker lite tid på badet om morgenen og bruker svært lite/ingen sminke på jobb. 

Anonymkode: ccb4b...5ab

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 4.1.2025 den 15.53):

Jeg:

-trener styrke 5 ganger i uken

- spiser sunt

- bruker whitening strips

- selvbruningsolje (som gjør at jeg får glød i huden

- botox 

- vippeløft og brynsløft 1 gang i mnd

- tar manikyr og pedikyr 

- dusjer hver dag og bruker gode produkter

- renser huden min 

- sover med heatless curls slik at jeg våkner opp med krøller hver morgen 

- pusser tenner flere ganger for dagen + bruker tyggis

- kler meg svært feminint og med klær som ser flatterende ut 

- bruker glansvask ca.1 gang i mnd

- har alltid med meg håndkrem

- bruker håroljer 

- solkrem med minst solfaktor 50(!) hele året og soler meg minst mulig.

- går til tannlegen ca.1 gang i året, samt bleker tenner

Jeg er i midten av 30-årene.

Og ja, jeg bruker MYE penger på utseendet. Jeg får komplimenter av både menn og damer - både på duft og utseendet. Får alltid høre at jeg ser svært fresh ut på jobb. Bruker lite tid på badet om morgenen og bruker svært lite/ingen sminke på jobb. 

Anonymkode: ccb4b...5ab

Hvilken selvbruningsolje bruker du, og bruker du den både i ansiktet og på kroppen? 

Anonymkode: 253dd...a14

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 3.1.2025 den 12.12):

Fokuser på et naturlig utseende. 

Videre kan man prøve botox, botox i panna for å få vekk rynker og botox i kjeven for å gi en mer definert kant (masseter b

Dette ble mildt sagt selvmotsigende 😄 ingenting naturlig med et ansikt fylt med botox. Du ser eldre ut fordi ansiktet blir feil. 

Anonymkode: fed22...516

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 2.1.2025 den 23.00):

Jeg er i midten av 40 årene, har alltid hatt et ok+ utseende, men føler jeg begynner å forfalle, bruker litt sminke og kler meg ganske ok, men føler meg ikke vel når jeg ser meg i speilet, hva kan jeg selv gjøre for å føle meg freshere?

Anonymkode: 1165f...7b0

Synes det er sagt mye bra her om hvordan ivareta seg selv fysisk men å være sosial og ha det moro med andre MÅ også ivaretas. Hva synes du er moro og som du også kan gjøre med andre? F.eks impro teater, stand-up, bowling, klatring, quiz, trampolinepark, dansekurs, brettspill kvelder, gruppe vandringer, diy/håndarbeide i gruppe med andre, bok kvelder med andre, shuffleboard med andre osv. 

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at mange skriver gode hudpleierutine/gode hudpleieprodukter. Min erfaring er at om man ikke har spesielle hudproblemer så er fuktighetskrem etter behov alt som behøves (og solkrem). De som følger faste rutiner med dagkrem, nattkrem, øyekrem, serum osv av "god kvalitet" har ikke noe finere hud enn de som ikke gjør det. Å tilføre fukt til hud som ikke trenger det fører til at huden slutter å produsere like mye fukt selv. 

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 8.1.2025 den 6.21):

Dette ble mildt sagt selvmotsigende 😄 ingenting naturlig med et ansikt fylt med botox. Du ser eldre ut fordi ansiktet blir feil. 

Anonymkode: fed22...516

Nei, dette er ikke sant. Måtehold er faktisk veldig fint. Men viktig at det gjøres riktig og av en som har peil på hva de driver med. Noen overdriver,  mens de som vet å sette grenser ser ganske bra ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...