Gå til innhold

Hva har utroskap gjort med deg?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det er snart to år siden det skjedde og det virker fremdeles uvirkelig. Som om at det ikke har skjedd meg. Når jeg prater om det er jeg følelsesløs/nummen.
Men samtidig var jeg knekt, har også slitt med dårlig selvbilde og sovevansker. I starten kunne jeg heller ikke se to folk kysse på TV, for ikke å snakke om en sex-scene. Fikk automatisk bilder i hodet av eksen og den andre. Holdt på å bli sprø (det har heldigvis gått over nå). 

Men nå har jeg møtt en fantastisk person som jeg ønsker en fremtid med. Jeg glemmer hele verden og alt det vonde når jeg er med denne personen. Men enkelte dager går jeg rundt med en diger klump i magen, og jeg vet ikke hva det skyldes. Jeg blir usikker på alt og stenger ned. Sitter bare hjemme og er lei meg for noe jeg ikke klarer å identifisere. Er jeg «ødelagt» eller bare ikke klar? Og kommer jeg noen gang til å bli det? 
 Hvordan kommer man seg videre? 

Anonymkode: 176e8...fcd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva gjorde utroskapen med deg? Hva fikk den deg til å føle? Var det den i seg selv eller vekket den noe i deg? Trist å høre at du har opplevd det, jeg og har det. 

Det brøt meg veldig ned, det fikk meg til å føle meg ikke god nok, verdiløs, valgt vekk, helt fortvilet og knekt.

Det var et svik og det var jævlig, men jeg innså at det trigget sår fra fortiden, livredd for å miste og bli forlatt, livredd for ikke å være godt nok. Jeg kom over sviket da jeg jobbet med oppveksten min. 

Anonymkode: 74954...14d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den førte til et brudd, og jeg satt med våre tre barn. Det var er slag i magen som tok pusten fra meg og jeg tenkte: jævla idiot.

Men ikke så mye etter det. Jeg passet på å være smartere i mine valg. 

Anonymkode: 14a99...385

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble helt knekt, og det har gitt meg en følelse av å være verdiløs. Jeg er en person som ingen kan elske, en person som ingen vil være med. Orker ikke å se romantiske filmer eller å være rundt par. Det stikker skikkelig å se lykkelige brudepar. Stoler ikke på menn, og har valgt å bruke all min tid på å jobbe.

Anonymkode: 1d625...66f

• Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner meg igjen i det som er skrevet her. Jeg tror ikke jeg kommer til å tørre å ta sjansen igjen, for det gjorde så innmari vondt. Det har ført til at jeg ikke stoler på folk på samme måte lenger og klarer ikke tro at noen er et ekte godt menneske. 

Er jo helt krise. Ser jo har jeg har ting å jobbe med😂

Men om forholdet er rett for deg er det bare du som vet. Ta det i ditt tempo og for guds skyld, går på magefølelsen din. 

Anonymkode: 1de35...f4e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow! 

Jeg hadde ikke så sterke reaksjoner på utroskap - eller den første uken hadde jeg vel det. 

Man må jo bare jobbe seg igjennom problemene, om man gjør det alene fordi man går/blir dumpet - eller sammen med partner om man velger å bli. 

Kanskje dere bør vurdere å snakke med en kognitiv terapeut eller i det minste lese boken Sjef i eget liv. 

Så lenge dere velger å la utroskapen ha så mye makt over dere, kommer dere jo aldri videre i livet (og jo, det ER et valg). 

Anonymkode: 9806e...fee

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den tok fra meg 10 år av livet mitt. De årene som egentlig var de kuleste, gøyeste,  herligste årene med det jeg trodde var mitt livs kjærlighet. Når utroskapen ble kjent, raknet alle disse årene. Hva var ekte, hva var bare løgn? Var han utro hele veien? Var alt basert på en løgn, eller mange?

I disse dager er det 5 år siden bruddet, og jeg har lagt alt bak meg. Men historien min er ødelagt. De årene vi hadde sammen er ødelagt.

Når det er sagt, vet jeg at det finnes trofaste og fine menn der ute, så han har ikke klart å ødelegge vissheten om det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg opplevde det for snart 10 år siden, og har nok aldri hatt en så sterk reaksjon som dere beskriver. Enig i den som skrev over, her vil jeg anbefale at dere jobber med hvordan dere kan komme videre ❤️

For min del har den eneste effekten vært at jeg misliker alkohol enda sterkere enn før, fordi det gjør at folk tar dårlige beslutninger og mister kontroll og blir noen de ikke vil være.

Anonymkode: ba1c2...e71

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var sint og sjalu i mange år før det gikk over til likegyldighet. Følelsene ble aldri helt gode igjen (selv om jeg prøvde)  jeg reiste fra han da jeg ble forelsket i noen andre. Da skjønte jeg at det aldri kom til å bli bra. 

Han hadde sviktet meg og jeg han. 

Jeg har ikke problemer med å stole på andre, alle kan svikte deg, men jeg velger likevel å stole på at det går bra til det motsatte er bevist. Jeg kommer ikke til å prøve så hardt om en ny mann er utro mot meg når vi ikke har barn sammen. 

Anonymkode: ed84c...50b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...