Gå til innhold

Herpes 2 - ferdig med kur men fått nytt sår

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg fikk førstegangsutbrudd med herpes for 2 uker siden i dag (startet 19.desember men da trodde jeg det bare var sopp, våkner 20.desember med sår nedentil). Tenkte først at det ikke kunne være herpes så jeg tenkte kanskje det bare var en rift etter sex. Men jeg reiste til legen mandag 23.Desember og fikk påvist at det var herpes 2. startet med en gang på zovirax tabletter og fullførte dag 10 med de i går. Merket bedring fort ved at sårene i underlivet ble borte, men smertene jeg har hatt på bakside lår, rumpe, legger og føtter har vært like vondt hele tiden og er det fortsatt i dag også. Men i dag våknet jeg igjen med ett sår i underlivet og vet ikke hva jeg skal gjøre? Siden jeg fullførte 10 dager på kuren i går.. Skal jeg bare vente til det går over av seg selv, eller ringe lege? Noen andre som har opplevd dette? 

Anonymkode: c0f84...bcc

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ble smittet ved oralsex. For 5 år siden. Fikk hyppige utbrudd første året. Måtte bruke valtrex fast daglig i 3 år. Siste 2 år bruker jeg det 2 dager i uka. Ellers kommer utbrudd. Noen er heldig og får ingen utbrudd, eller kun 1. Andre, som meg, er uheldig og får det hyppig 😢

Anonymkode: b5270...056

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan hende du må ta mer enn en kur for dette, leit å høre at du har hatt så kjip jul ❤️

Anonymkode: 337a4...6ed

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Jeg ble smittet ved oralsex. For 5 år siden. Fikk hyppige utbrudd første året. Måtte bruke valtrex fast daglig i 3 år. Siste 2 år bruker jeg det 2 dager i uka. Ellers kommer utbrudd. Noen er heldig og får ingen utbrudd, eller kun 1. Andre, som meg, er uheldig og får det hyppig 😢

Huff.. Så kjedelig! Det hørtes slitsomt ut.. Men er det sånn at du ikke får noen utbrudd i det hele tatt lenger nå som du går på det fast? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Kan hende du må ta mer enn en kur for dette, leit å høre at du har hatt så kjip jul ❤️

Anonymkode: 337a4...6ed

Takk for svar❤️❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Huff.. Så kjedelig! Det hørtes slitsomt ut.. Men er det sånn at du ikke får noen utbrudd i det hele tatt lenger nå som du går på det fast? 

Det stemmer. Slutter jeg med de får jeg fort utbrudd 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venninna mi bruker den daglig ellers får hun utbrudd med en gang.

Anonymkode: 9adb2...ebe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler med deg. Jeg har også herpes 2, men fikk sjelden utbrudd. Etter jeg fikk barn får jeg utbrudd 5-6 ganger i året, sikkert pga søvnmangel og generelt lite hvile. Går ikke på noen medisin da, fikk under graviditet men visste ikke at man fikk det ellers. 

Anonymkode: 14ac7...e16

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Det stemmer. Slutter jeg med de får jeg fort utbrudd 

Okei.. tusen takk for at du deler<3 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Venninna mi bruker den daglig ellers får hun utbrudd med en gang.

Anonymkode: 9adb2...ebe

Ja okei.. Takk for svar❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Føler med deg. Jeg har også herpes 2, men fikk sjelden utbrudd. Etter jeg fikk barn får jeg utbrudd 5-6 ganger i året, sikkert pga søvnmangel og generelt lite hvile. Går ikke på noen medisin da, fikk under graviditet men visste ikke at man fikk det ellers. 

Anonymkode: 14ac7...e16

Åja, helt sikkert derfor ja… huff slitsomt med dette her altså! Takk for at du deler<3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...