Gå til innhold

Typen mener han ikke trenger å svare meg vist han ikke får et spørsmål

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Men hva forventer du da? At han skal skvette opp av sofaen og løpe på kjøkkenet for å lage lasagne? Få deg en tjener, ikke en kjæreste i så fall!

Anonymkode: 5f4f2...097

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Typen mener han bare trenger å svar meg, dersom jeg stiller spørsmål. 

Nedenfor ser du et eksempel, der han mener at han ikke trenger å svare meg: 

Vi sitter å ser på tv i sofaen. Jeg sier: å nå fikk jeg lyst på lasagne. Han ignorere de å fortsetter å se på TVen. Ser ikke på meg engang. 

Er dette normalt? 

jeg er forvirret! 

Anonymkode: 451a7...ba7

Så han kan ikke respondere på ting du sier uten at det er et spørsmål? Høres ikke ut som dere har stort til samtaler....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter han og ser på tv, så er han jo opptatt av å følge med på det han ser på. Om du da plutselig får lyst på lasagne, så trenger du da ikke å si det høyt?

Jeg blir veldig fort forstyrret av ting rundt meg når jeg konsentrerer meg om noe, og det er sykt irriterende. Nå i sted satt mannen min og ramset opp fra lokalavisa hva innbyggerne med høyest inntekt tjente i 2024 - mens jeg forsøkte å følge med på et program. Jeg blir bare sur. Slutt med sånt. Skal du si noe til noen som er opptatt av noe annet, så skal det være viktig.

Anonymkode: 71f2b...f14

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo grader av dette. Om han mener han kun skal snakke med deg når du stiller et helt konkret spørsmål, og ellers aldri, er han kjemperar. Om du sier hver eneste betydningsløse tanke som faller deg inn høyt, og forventer respons på samtlige, skjønner jeg godt at han ikke svarer deg hele tiden og ofte bare ser videre foran seg. Umulig å vurdere hvem av dere, hvis noen, som er rarest her. Hvis noen.

Anonymkode: 55e32...46d

• Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hva forventer du at han skal svare da? Jeg kan finne på å f.eks. si «åh, skulle ønske vi hadde surt snop» til samboeren min. Men når vi begge vet at vi ikke har det så hva skal han liksom svare da? Som oftest får jeg bare ett blikk tilbake og that’s it, forventer ikke noe svar heller jeg da. 🤭

Anonymkode: 2ee52...04b

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Vi sitter å ser på tv i sofaen. Jeg sier: å nå fikk jeg lyst på lasagne. Han ignorere de å fortsetter å se på TVen. Ser ikke på meg engang. 

Er dette normalt? 

jeg er forvirret! 

😂😂😂😂😂

Anonymkode: 0da1b...0ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

🤣 spør han om han også har lyst på lasagne da så får du et svar. Eller så er det bare å lage det hvis du har så lyst på det.

Anonymkode: b45ec...a74

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til dere som lurer på hva samboeren kunne svart så gjorde jeg en liten test. Jeg sa "Åh nå fikk jeg lyst på lasagne" til samboeren min, og han svarte med "Det har vi ikke hatt på en stund, kanskje vi kan ha det til uka?"

som da førte til at vi endte opp med en kort samtale om at vi aldri har smakt lasagne med aubergine før og nå er planen at jeg skal lage det på søndag. Noe så lite førte nå til at vi skal ha en koselig ny middag.

Så jævla vanskelig er det ikke å kommunisere med den personen man velger å dele livet med. Det er ikke snakk om at han skal hoppe opp og løpe til kjøkkenet. Det er snakk om å gi en anerkjennelse til partneren at man har hørt dem. Bare den lille kommentaren: "Det har vi ikke hatt på en stund, kanskje vi kan ha det til uka" holder i massevis og man MÅ ikke få en samtale ut av det. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er normalt å besvare ulike typer setninger, også kommentarer, praktisk info, påstander, humor osv. Det trenger ikke være spørsmål alltid, da blir det jo snevre samtaler.

Men det er viktig å analysere hverandre, hvis man er ulik på kommunikasjonsbehov bør begge søke å gjøre tilpasninger. Jeg var selv i forhold med en mann som skravler om alt mulig hele tiden, mens jeg er en mer stille sjel. Og flere ganger i uken ble jeg så sliten av ordstrømmen at jeg bare skrudde av. Hørte ikke etter lenger, for å beskytte eget hode. Og det hjalp ikke spesielt å snakke om det heller. Som oftest ble han sur og mente jeg måtte si og dele mer, og da ble jeg bare enda mer stille siden press på å si noe gjør at ordene bare forsvinner. Og jeg er langt fra stum eller superintrovert  altså, men jeg er ikke så glad i for mye tull og småprat. Viktig prat er jeg selvfølgelig alltid med på. Denne forskjellen i snakkebehov var nok medvirkende til at forholdet til slutt døde, blant flere momenter.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde min kjæreste var sånn, inntil han innrømte at han er nesten døv på ene øret! Så vi sitter aldri langt unna hverandre og prater. For han liker ikke høreapparat.

Han pleier forøvrig selv å si de mest random ting ut av det blå men er fornøyd med et "ja, lasagne er godt det" (ol) til svar.

Med mindre det var et konkret matforslag da, ts. Ville du diskutere mat? 

Anonymkode: c7cbe...dd5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange menn sliter med samspill. Rett og slett. Jeg hadde ikke likt den type kommunikasjon du beskriver der, jeg hadde følt meg alene. Da kan jeg likesågodt være alene, også.

Anonymkode: 3efdf...323

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

det som er ekstra irriterende med slike typer, er at de klarer å stille spørsmål hvis noe er juicy. da blir jeg faktisk jævlig irritert. spesielt når de flyter på at de er sosialt inkompetente. men så plutselig er de ikke det likevel, hvis det er spennende nok ... 

oooog i tillegg til dette er dritkjedelige personer. 

Anonymkode: 2542c...8dd

Oi så mye sinne og aggresjon...

La meg gjette, du er forlatt gang etter gang etter gang, og i dine øyne er det aldri din feil?

Anonymkode: fc0fc...bbb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Han har helt rett. 

Du uttrykker en lyst du har, og det må du få lov til. Ren informasjon for hans del. Ikke noe å respondere på der, annet en kanskje "ok". 

Tydelighet, frøken. Du må være tydelig på hva du ønsker i din kommunikasjon. Fenriken snakker mye om akkurat dette: om du sier at du er sulten, så er ikke det det samme som en bestilling på å bli servert. 

Anonymkode: 6c526...48a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynne å snakke om mer spennende ting enn lasagne?

Menn som ser på Tv og følger med vil vel ha nok med det. Dårlige på multitasking.

Anonymkode: 08879...494

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er delt her, hvis han aldri gir respons på slike uttalelser så virker han sosialt klønete. Men hvis han var opptatt med å se på noe han faktisk konsentrerte seg om, så forstår jeg han. Mannen min prater mer eller mindre hele tiden. Hvis jeg sitter og leser en bok, følger med på en TV-serie eller lignende, så gidder jeg ikke kommentere slike ting som det du nevner her. Hvis jeg ikke gjør noe spesielt, så gir jeg naturligvis en respons. 

Anonymkode: 593e6...ab7

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Men hva forventer du da? At han skal skvette opp av sofaen og løpe på kjøkkenet for å lage lasagne? Få deg en tjener, ikke en kjæreste i så fall!

Anonymkode: 5f4f2...097

Jeg mener det kom ganske klart frem i HI at hun savnet et svar (muntlig). Har du litt tungt for det sånn generelt?

Anonymkode: d6cbc...fef

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sykt boss og gjøre da!

De mest maskuline og tøffe guttene svarer ikke med mindre det er et «?» 🤤

Anonymkode: 4907f...010

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Han har helt rett. 

Du uttrykker en lyst du har, og det må du få lov til. Ren informasjon for hans del. Ikke noe å respondere på der, annet en kanskje "ok". 

Tydelighet, frøken. Du må være tydelig på hva du ønsker i din kommunikasjon. Fenriken snakker mye om akkurat dette: om du sier at du er sulten, så er ikke det det samme som en bestilling på å bli servert. 

Anonymkode: 6c526...48a

Det var vel bare et eksempel? Man kan jo komme med ulike utsagn som ikke er spørsmål. F eks

- Nei, nå tror jeg naboen har blitt helt sprø!

- Jeg tenkte at i morgen skal jeg dra på trening tidlig, og teste ut den morgentimen med styrke som du anbefalte. Kan bli min nye favoritt og kanskje felles trening for oss.

- Hørte på nyhetene at de tror drapstallene i krigen i Ukraina er mye høyere enn meldt, det er helt forferdelig.

Anonymkode: 6fc2b...8e1

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Er dette normalt? 

jeg er forvirret! 

det er jo en kommentar det ikke er et behvo for svar på TS, du forteller - det er ikke en dialogåpner akkurat.. Så ja, jeg tror din kommunikasjonsevne eller samtalestarter kerever jobbing.. 

Anonymkode: eca93...8f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...