Kålrota Skrevet 3. januar #41 Del Skrevet 3. januar AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Har ambulansearbeidere lov til å bruke blålys fordi de vil ha lunsj? Dumt spørsmål, for svaret er vel åpenbart. Jeg observerte noen som kjøpte lunsj, gikk ut i bilen og kjørte med blålys til sykehuset for å spise Anonymkode: 84703...d8b Hvordan vet du at de kjørte til sykehuset for å spise? Det er vel hakket mer sannsynlig at de fikk et oppdrag. Du burde prøve å ikke anta at alle er idioter. 8 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar #42 Del Skrevet 3. januar Ja det er stadig innom senteret her jeg bor og jeg kjenner noen av de som jobber i ambulansen og de forteller at de har gjerne med symaskin og andre ting for å ha noe å holde på med når de har vakthelg. I perioder med lite å gjøre gjør de det beste ut av vakta for å ha det hyggelig men til gjengjeld kan vakta fort ende opp med at de ikke rekker å spise og de er beredt til å stå på jobb så lenge det trengs hvis det skjer store ting som 22/7. Anonymkode: f966d...a6b 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monican94 Skrevet 3. januar #43 Del Skrevet 3. januar AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Har ambulansearbeidere lov til å bruke blålys fordi de vil ha lunsj? Dumt spørsmål, for svaret er vel åpenbart. Jeg observerte noen som kjøpte lunsj, gikk ut i bilen og kjørte med blålys til sykehuset for å spise Anonymkode: 84703...d8b hvordan vet du at de ikke fikk en alarm akkurat da ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GlitrendeSjokolade Skrevet 3. januar #44 Del Skrevet 3. januar Nå jobber ikke jeg i ambulansetjenesten så du vil kanskje ikke ha svar fra meg, men ja de kan stoppe i butikker og handle mat. Samme med politi, og brannmenn. Så lenge det er pause eller ikke noe å gjøre/utrykning akkurat da selvfølgelig. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar #45 Del Skrevet 3. januar monican94 skrev (5 minutter siden): hvordan vet du at de ikke fikk en alarm akkurat da ? Jeg skulle også til sykehuset (På jobb) så jeg gikk forbi de på parkeringsplassen. Da hadde de med seg matposen fra meny og vandret rolig inn på pauserommet Anonymkode: 84703...d8b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar #46 Del Skrevet 3. januar AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Jeg skulle også til sykehuset (På jobb) så jeg gikk forbi de på parkeringsplassen. Da hadde de med seg matposen fra meny og vandret rolig inn på pauserommet Anonymkode: 84703...d8b Ikke sjelden får vi akuttoppdrag som blir kansellert kort tid etterpå, det er nok det som har skjedd🙂 det er strenge krav for bruk av blålys vi kan ikke vurdere bruken fritt etter eget ønske Anonymkode: e2772...d4b 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar #47 Del Skrevet 3. januar AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ikke sjelden får vi akuttoppdrag som blir kansellert kort tid etterpå, det er nok det som har skjedd🙂 det er strenge krav for bruk av blålys vi kan ikke vurdere bruken fritt etter eget ønske Anonymkode: e2772...d4b Det kan vel skje uansett selv om man ikke skal? Jeg har også opplevd politi som parkerte midt i veien utenfor et kjøpesenter. De skulle inn på apoteket og handle noe, også dro de igjen. Ser mye maktmisbruk hos både politi og ambulanse Anonymkode: 84703...d8b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar #48 Del Skrevet 3. januar AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det kan vel skje uansett selv om man ikke skal? Jeg har også opplevd politi som parkerte midt i veien utenfor et kjøpesenter. De skulle inn på apoteket og handle noe, også dro de igjen. Ser mye maktmisbruk hos både politi og ambulanse Anonymkode: 84703...d8b Det har jeg også opplevd flere ganger. Eller lignende situasjon. Ambulanse som stopper midt på fortauet, grunnet noen skal inn i en butikk. Samme med politiet for å handle. Så er jo spørsmålet om man skal legge så mye i det. Er jo en grunn for at dem parkerer så nærme som mulig, om dem plutselig må rykke ut på noe. Men er jo fortsatt en gråsone. Anonymkode: 7708e...2b3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snublefot62 Skrevet 3. januar #49 Del Skrevet 3. januar AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Jeg skulle også til sykehuset (På jobb) så jeg gikk forbi de på parkeringsplassen. Da hadde de med seg matposen fra meny og vandret rolig inn på pauserommet Anonymkode: 84703...d8b Du som jobber på et sykehus forstår vel det at oppdrag kan avlyses kort tid etter oppstart? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snublefot62 Skrevet 3. januar #50 Del Skrevet 3. januar Svaret på spørsmålet til TS er vel besvart. Så lenge de er i nærheten av bilen og kan rykke ut umiddelbart så kan de gjøre ærend. Men de må naturligvis bruke sunn fornuft. De kan for eks ikke vente 15 minutter med å rykke ut fordi de venter på at kebaben er ferdig eller putte en stor usikret kaktus baki bilen fordi de var på Plantasjen når alarmen gikk. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Traktor Skrevet 3. januar #51 Del Skrevet 3. januar AnonymBruker skrev (15 timer siden): Hvorfor skulle ikke de det? Anonymkode: 03d78...b16 I min jobb er det absolutt ikke fritt frem å bruke jobbens kjøretøy til å handle lunsj eller andre private ærend. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar #52 Del Skrevet 3. januar GlitrendeSjokolade skrev (43 minutter siden): Nå jobber ikke jeg i ambulansetjenesten så du vil kanskje ikke ha svar fra meg, men ja de kan stoppe i butikker og handle mat. Samme med politi, og brannmenn. Så lenge det er pause eller ikke noe å gjøre/utrykning akkurat da selvfølgelig. Nei vi må ligge unna denne tråden ellers får en bruker her inne anfall. Anonymkode: a52df...486 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bacteria Skrevet 3. januar #53 Del Skrevet 3. januar AnonymBruker skrev (51 minutter siden): Ambulanse, politiet og brannvesenet har lov. Hjemmesykepleien har ikke 😂 Kan ikke gå i uniform på butikken, skal ikke vise at vi har tid til annet enn å løpe beina av oss. Pårørende blir krenket av at vi kjøper lunsj. Skulle tro det var helt motsatt, ikke at hjemmesykepleien ikke har alarmer, men som regel går det jo i faste oppdrag. Anonymkode: f565e...7c9 Verste jeg har hørt. Pårørende har ikke noe med hva dere gjør i pausa deres. Smålig. Her i byen pleier alt utrykningspersonell, som brann, ambulanse å kjøpe seg mat på vakt, Det samme gjelder ambulerende sykepleierteam og hjemmesykepleien. Disse gruppene jobber ofte også 12-timers vakter, AMK jobber døgnvakter. Skulle bare mangle at de får i seg mat. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar #54 Del Skrevet 3. januar Eg har jobba på butikk og har selt mat til ambulansefolk og politi i uniform, så dei har lov å handle seg mat ja. Anonymkode: 69739...f17 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar #55 Del Skrevet 3. januar AnonymBruker skrev (58 minutter siden): Ambulanse, politiet og brannvesenet har lov. Hjemmesykepleien har ikke 😂 Kan ikke gå i uniform på butikken, skal ikke vise at vi har tid til annet enn å løpe beina av oss. Pårørende blir krenket av at vi kjøper lunsj. Skulle tro det var helt motsatt, ikke at hjemmesykepleien ikke har alarmer, men som regel går det jo i faste oppdrag. Anonymkode: f565e...7c9 Jeg jobber i hjemmesykepleien. Vi får lov til å gå på butikken, apoteket osv. Anonymkode: fe3ac...64e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar #56 Del Skrevet 3. januar monican94 skrev (14 timer siden): det er jo for at det skal gå fort om alarmen går Det er jo ikkje greitt å okkupere den einaste handicapp-plassen over lengre tid. Viss det berre er 1 hc-parkering, så må dei vere kjappe og ikkje skvaldre. Anonymkode: 69739...f17 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Proaktiv Skrevet 3. januar #57 Del Skrevet 3. januar Det kan helt klart gjøres. Men det kan oppstå litt spesielle episoder. I byen jeg bodde i hadde vi en del biler på vakt. Bilen jeg var på hadde nylig kommet inn og vi fikk jobben med å hente noen pizza. For førstegang (min opplevelse) fikk også resten av bilene tur mens vi henta Pizza. På veien tilbake fra Pizza butikken fikk også vi tur. Heldigvis var første bilen på vei tilbake. Likevel var det folk som lurte på hva som skjedde da vi møtte hverandre i en av byens større gater, begge med blålys og sirener. Jeg løp ut med noen pizza til den møtende bilen og kjørte videre. Det endte godt for pasienten. Det hører med til historien at det var lite pizza igjen da vi var tilbake 😄 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Disco Skrevet 3. januar #58 Del Skrevet 3. januar Proaktiv skrev (7 minutter siden): Det kan helt klart gjøres. Men det kan oppstå litt spesielle episoder. I byen jeg bodde i hadde vi en del biler på vakt. Bilen jeg var på hadde nylig kommet inn og vi fikk jobben med å hente noen pizza. For førstegang (min opplevelse) fikk også resten av bilene tur mens vi henta Pizza. På veien tilbake fra Pizza butikken fikk også vi tur. Heldigvis var første bilen på vei tilbake. Likevel var det folk som lurte på hva som skjedde da vi møtte hverandre i en av byens større gater, begge med blålys og sirener. Jeg løp ut med noen pizza til den møtende bilen og kjørte videre. Det endte godt for pasienten. Det hører med til historien at det var lite pizza igjen da vi var tilbake 😄 Utakk er verdens lønn… 🤭😆 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar #59 Del Skrevet 3. januar AnonymBruker skrev (18 timer siden): Spiser lunsj med venninner? 😅😅😅 Anonymkode: ee0d8...165 Hvorfor ikke? I min tidligere jobb kom en kompis og makkeren som jobbet i ambulansen ofte innom for en matbit eller en kopp kaffe. Anonymkode: 29f28...96d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar #60 Del Skrevet 3. januar monican94 skrev (18 timer siden): det er jo for at det skal gå fort om alarmen går Selvfølgelig! Men da får de være kjappe slik at de ikke okkuperer plassen over lengre tid! og så får de la være å gå inne på butikken og dille samt snakke med alle kjente de treffer! Fem, maks ti minutter, er greit, men ikke lengre, da får de parkere på en vanlig plass om de skal være der lengre enn det uten at det er oppdrag på gang inne i butikken! Anonymkode: a6ce7...7a7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå