Gå til innhold

Kan man stoppe på butikker når man jobber i ambulansen?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Både politi, brannvesen og ambulanse stopper opp i butikker og kjøper det de vil ha, Er ikke uavnlig, men det er nok forskjellige ordninger alt etter hvor man jobber og hvem som er sjef. Så det greieste er å spørre sjefen. 

Anonymkode: 9045d...fb7

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Du så kanskje jeg skrev spør sjefen???

Anonymkode: a52df...486

Og det betyr ikke noko til eller frå. Du skreiv ca at du vil tru at det ikkje er lov, altså synsing. Heilt unødvendig. 

• Liker 7
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det regner jeg med at de har,siden både politi og ambulansen stadig vekk er innom butikken og handler.

Anonymkode: f97c2...068

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg jobba på bensinstasjon var det ofte innom ambulansesjåfører, politi og militær som skulle ha mat. Tjenestebilen sto parkert utenfor.

Anonymkode: 89bb2...b50

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I Hammerfest pleier de å trene på treningssenter med bilen utafor.

Anonymkode: dfffb...03f

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Hvis du leste innlegget til TS ba vedkommende om svar fra folk i ambulansetjenesten, eller som har peiling med andre ord. Når du ikke har det minste peiling så trenger vi heller ikke vite hva du mener, selv om du legger på et dumt spør sjefen. 

Man må ikke kommenetere alle innlegg når folk ber om fakta, og du ikke har peiling i det hele tatt. 

Anonymkode: b4993...a98

• Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja. Så lenge de raskt kan rykke ut så har de lov til det. 

Anonymkode: 5efc0...c03

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Husker ambulansen pleide å stoppe på kiosken/bensinstasjonen nedenfor der jeg bodde før. Det var da bare noen km unna både sykehuset og legevakta. 

Anonymkode: 3baae...93d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Med andre ord du har ikke peiling. Det er flere av oss her som jobber/ har jobbet i tjenesten og vet at det kan man, så da kan jo du rulle inn. 

Anonymkode: e479d...ca3

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Med andre ord du har ikke peiling. Det er flere av oss her som jobber/ har jobbet i tjenesten og vet at det kan man, så da kan jo du rulle inn. 

Anonymkode: e479d...ca3

Ruller inn og håper du logger av før du får illebefinnende. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der vi bor er nå både brannvesen, ambulansen og politiet unnom å handler mellom ting for å ha med mat bort på stasjonen 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Jeg jobber i matbutikk i nærheten av et større sykehus. Vi har både ambulanse arbeidere og de fra luftambulansen innom nesten daglig. Det har hendt at de har måttet sette fra seg alle varene og løpe pga alarm. 

Anonymkode: deba4...9fe

Jeg jobber ved et større sykehus ved siden av en liten Kiwi butikk. Det værste jeg ser er sykehusansatte i uniform som går på butikken å handler. Det er nasty.

Anonymkode: 935fb...f43

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg jobber ved et større sykehus ved siden av en liten Kiwi butikk. Det værste jeg ser er sykehusansatte i uniform som går på butikken å handler. Det er nasty.

Hvorfor det? Jeg skjønner ikke at dette kan være noe å reagere på. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, 

Eva-Lena skrev (14 timer siden):

Har sett både politi, brannmenn og ambulansearbeidere på butikken her jeg bor. 

Jeg også, har også sett hjemmesykepleien på butikken.

Anonymkode: 99048...350

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det derimot er ikke lov der jeg jobber. Sykehusklærne skal av utenfor sykehusets område. 

Bor rett ved en sandvolleyballbane, og der er det brannmenn rett som det er. Plutselig går det en alarm, og da løper de.

Anonymkode: d5122...5ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Ruller inn og håper du logger av før du får illebefinnende. 

Hun har jo helt rett da. Absolutt ikke noen trenger tips av typen:  mener å ha hørt at,  jeg tror jeg kan huske at,  er ikke helt sikker men....

Anonymkode: bbca4...6a7

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja, 

Jeg også, har også sett hjemmesykepleien på butikken.

Anonymkode: 99048...350

Ambulanse, politiet og brannvesenet har lov. Hjemmesykepleien har ikke 😂 Kan ikke gå i uniform på butikken, skal ikke vise at vi har tid til annet enn å løpe beina av oss. Pårørende blir krenket av at vi kjøper lunsj. Skulle tro det var helt motsatt, ikke at hjemmesykepleien ikke har alarmer, men som regel går det jo i faste oppdrag. 

Anonymkode: f565e...7c9

• Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Hei! har man lov til å kjøre ut med bilen til matbutikker å feks kjøpe noe middag til stasjonen eller noe sånt? Eller etter eit oppdrag når man kjører hjem til stasjonen at man kan stoppe å kjøpe seg ein is?

Håper på svar fra folk som jobber i ambulansetjenesten.

litt rart spørsmål man jaja

Anonymkode: 4e183...b1d

Hva har dette med barn og familie å å gjøre? 

Anonymkode: f565e...7c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Det har vi lov til så lenge vi holder oss i «vårt» området. Vi gjør gjerne andre ting enn å reise på butikken og. Ser gjerne mitt barn eller makkers barn spille fotballkamper, spiser lunsj med venninner osv. Alt dette er i orden så lenge jeg og makker er sammen og vil klarer å være i bilen på ett minutt hvis alarmen går. 

Anonymkode: d6edf...9dc

Har ambulansearbeidere lov til å bruke blålys fordi de vil ha lunsj? Dumt spørsmål, for svaret er vel åpenbart. Jeg observerte noen som kjøpte lunsj, gikk ut i bilen og kjørte med blålys til sykehuset for å spise

Anonymkode: 84703...d8b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...