AnonymBruker Skrevet 2. januar #1 Del Skrevet 2. januar Føler en konstant uro selv om jeg er sliten og trett🙈klarer ikke slappe av. vondt i alle muskler, så er dårlig og vondt i muskler. fysisk har jeg det ikke noe særlig belastende og travelt, men emosjonelt og psykisk har det vært myyye de siste årene Anonymkode: 86130...d2d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. januar #2 Del Skrevet 2. januar Jeg la bedre merke til det ved tilbakefallet fordi da visste jeg mer og kunne observere så handle. Da jeg fikk tinitus og trykk i hode, så skjønte jeg at det var alvorlig og måtte stoppe opp med det jeg drev med. Da var det egentlig bare å avslutte eksamen og håpe på at jeg står. Samtidig som jeg hadde hukommelsestap. Glemte småting og avtaler. Var ikke tilstede. Hode klarte ikke henge med på det jeg drev med. Også at jeg følte meg helt utmatta mentalt og fysisk. Alt var et ork. Men når jeg begynner å glemme, så må jeg virkelig stoppe opp fordi det er da jeg merker det Anonymkode: 0e64a...63b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. januar #3 Del Skrevet 2. januar Skjelvende ben og armer, særlig når jeg gikk i trapper, eller løftet glass o.l. Melkesyre-følelse ved enkle aktiviteter. Hodepine, muskelsmerter, verk, nakke og skulder-smerter. Svimmelhet og kvalme. Dårlig søvn. Tired but wired. Tåkehode. Dårlig konsentrasjon. Angst og motstand mot å møte mennesker eller gå ut av huset. Tungsinn, og suicidale impulser. Anonymkode: 1ece3...6a2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. januar #4 Del Skrevet 2. januar AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Skjelvende ben og armer, særlig når jeg gikk i trapper, eller løftet glass o.l. Melkesyre-følelse ved enkle aktiviteter. Hodepine, muskelsmerter, verk, nakke og skulder-smerter. Svimmelhet og kvalme. Dårlig søvn. Tired but wired. Tåkehode. Dårlig konsentrasjon. Angst og motstand mot å møte mennesker eller gå ut av huset. Tungsinn, og suicidale impulser. Anonymkode: 1ece3...6a2 Sliter også med mye angst og uroen er den mest grusomme av dem alle. klarer ikke konsentrere meg om noe.flyktet mye inn i telefon. kjenner nervesystemet er på høygir.sliten men finner ingen ro Anonymkode: 86130...d2d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. januar #5 Del Skrevet 2. januar Noen som har tips som kan hjelpe til finne tilbake til seg selv ?😊 Anonymkode: 86130...d2d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. januar #6 Del Skrevet 2. januar Mye hodeverk, tankekjør, lite søvn. Var stresset hele tiden uten åpenbar grunn. Så smalt det. Hadde jeg visst, så hadde jeg tatt hensyn lenge før (skaffet ny jobb). Anonymkode: b8602...e2e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. januar #7 Del Skrevet 2. januar AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Noen som har tips som kan hjelpe til finne tilbake til seg selv ?😊 Anonymkode: 86130...d2d Tid. Roe nervesystemet. Dette var enklest for meg ved å bruke naturen, stillhet, og meditasjon, klisjé som det høres ut. Gode valg i hverdagen hvor man må takke nei til andre ting enn før, men også ja til helt andre ting. Lære enormt mye om egen kropp og psyke. Anonymkode: b8602...e2e 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. januar #8 Del Skrevet 2. januar AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Sliter også med mye angst og uroen er den mest grusomme av dem alle. klarer ikke konsentrere meg om noe.flyktet mye inn i telefon. kjenner nervesystemet er på høygir.sliten men finner ingen ro Anonymkode: 86130...d2d AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Noen som har tips som kan hjelpe til finne tilbake til seg selv ?😊 Anonymkode: 86130...d2d Mitt tips ville være å ikke behandle angsten som noe for seg selv, angst er et symptom som forsøker å få deg til å roe ned det også, og kommer, siden du har så mange andre symptomer nok av overstimulering og kronisk stress. For meg hjalp boken "The secret language of your body" av Jennifer Mann, og jeg har brukt mye tid på å prøve og feile. Om jeg kunne gått 2 og et halvt år tilbake i tid og gjort noe annerledes, så vet jeg først og fremst ikke om jeg ville gjort det, jeg tror jeg trengte å gå på alle de smellene for å få oppvåkningen om at det er noe drastisk feil med måten jeg lever livet mitt på. Men skulle jeg nå engang gjort noe annerledes så var det å lære meg å komme i kontakt med kroppen min før, gjøre kroppsbaserte øvelser og lære meg å kjenne nervesystemet mitt, slik at jeg på sikt kunne lege alle delene av meg selv som sitter fast i utrygghet. Anonymkode: 1ece3...6a2 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. januar #9 Del Skrevet 2. januar AnonymBruker skrev (1 time siden): Føler en konstant uro selv om jeg er sliten og trett🙈klarer ikke slappe av. vondt i alle muskler, så er dårlig og vondt i muskler. fysisk har jeg det ikke noe særlig belastende og travelt, men emosjonelt og psykisk har det vært myyye de siste årene Anonymkode: 86130...d2d Klarer ikke sovne, selv med altfor lite søvn over lang tid. Verkende ledd. Spenning i nakke, kjeve. Gråter intenst av små ting. Deretter veldig negativt tankesett, isolering og dårlig matlyst. Har det sinnsykt vanskelig for tiden og mangler hjelp så må bare stå i det. Anonymkode: 80ec2...af7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. januar #10 Del Skrevet 2. januar AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Noen som har tips som kan hjelpe til finne tilbake til seg selv ?😊 Anonymkode: 86130...d2d Hvile, masse hvile. Når det begynner å bli kjedelig så legg inn aktiviteter som gir glede og mestring. Snakke med noen, presse seg til å bli sosial i ny og ne. Anonymkode: 80ec2...af7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. januar #11 Del Skrevet 2. januar AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Klarer ikke sovne, selv med altfor lite søvn over lang tid. Verkende ledd. Spenning i nakke, kjeve. Gråter intenst av små ting. Deretter veldig negativt tankesett, isolering og dårlig matlyst. Har det sinnsykt vanskelig for tiden og mangler hjelp så må bare stå i det. Anonymkode: 80ec2...af7 Off høres ikke godt ut❤️ønsker deg alt bra og håper du kan få noe hjelp❤️ Anonymkode: 86130...d2d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. januar #12 Del Skrevet 2. januar AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvile, masse hvile. Når det begynner å bli kjedelig så legg inn aktiviteter som gir glede og mestring. Snakke med noen, presse seg til å bli sosial i ny og ne. Anonymkode: 80ec2...af7 Jeg er nok den som er veldig mye sosial og på farten , fordi uroen tar meg.men bak alt så skjelver kroppen , jeg gråter mye, sover lite og verker i alle ledd🙈klarer ikke være i ro selv om jeg er så på felgen Anonymkode: 86130...d2d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. januar #13 Del Skrevet 2. januar Folkens, sorry å være så direkte, men kommer du deg fortsatt opp av senga og i dusjen, så ta grep nå!!! Dette er kroppene deres som prøver å si at dere skal roe ned, før den roer ned for dere. Da vil det ta sinnsykt lang tid å komme seg igjen, og ikke alle blir bra igjen. Nå er helsa første prioritet. Få avlastning til evt. barn, og ta en ærlig prat med legen om veien fremover. Ikke la legen sitte i 5 min og skrive ut antidepressiva, men skaff dere en helhetlig tilnærming. Anonymkode: b8602...e2e 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. januar #14 Del Skrevet 2. januar AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg la bedre merke til det ved tilbakefallet fordi da visste jeg mer og kunne observere så handle. Da jeg fikk tinitus og trykk i hode, så skjønte jeg at det var alvorlig og måtte stoppe opp med det jeg drev med. Da var det egentlig bare å avslutte eksamen og håpe på at jeg står. Samtidig som jeg hadde hukommelsestap. Glemte småting og avtaler. Var ikke tilstede. Hode klarte ikke henge med på det jeg drev med. Også at jeg følte meg helt utmatta mentalt og fysisk. Alt var et ork. Men når jeg begynner å glemme, så må jeg virkelig stoppe opp fordi det er da jeg merker det Anonymkode: 0e64a...63b Har du sjekket jernlageret? Anonymkode: 54a95...254 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. januar #15 Del Skrevet 2. januar AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Har du sjekket jernlageret? Anonymkode: 54a95...254 Min lege mener ikke det er nødvendig fordi jeg spiser jevnt og variert. Så han mistenker heller ikke noe mangler. Men jeg synes det er rart at han ikke sjekker det, men han er ikke bekymret for min fysiske helse. Har vært sånn i par år nå. Men jeg har vært gjennom en del livskriser og studerte en periode som tilsvarer 200% da jeg forsøkte meg på to bachelor grad, så vi mistenker at det slo meg helt ut sammen med livskrisene jeg gikk gjennom åra rett før. Anonymkode: 0e64a...63b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. januar #16 Del Skrevet 2. januar AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Folkens, sorry å være så direkte, men kommer du deg fortsatt opp av senga og i dusjen, så ta grep nå!!! Dette er kroppene deres som prøver å si at dere skal roe ned, før den roer ned for dere. Da vil det ta sinnsykt lang tid å komme seg igjen, og ikke alle blir bra igjen. Nå er helsa første prioritet. Få avlastning til evt. barn, og ta en ærlig prat med legen om veien fremover. Ikke la legen sitte i 5 min og skrive ut antidepressiva, men skaff dere en helhetlig tilnærming. Anonymkode: b8602...e2e Takk for ærlig svar😊✨skal jobbe med roe ned å velge meg selv framfor alle.min utmattelse skyldes veldig at jeg skal redde/hjelpe andre hele tiden.å med kronisk sykdom så tapper dette mye Anonymkode: 86130...d2d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. januar #17 Del Skrevet 2. januar AnonymBruker skrev (2 timer siden): Noen som har tips som kan hjelpe til finne tilbake til seg selv ?😊 Anonymkode: 86130...d2d Sjekk ut dringri på Instagram. Hun er lege og har selv vært utbrent. Mange gode tips der. Anonymkode: 79255...a5d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. januar #18 Del Skrevet 2. januar Bortsett fra å være konstant sliten med smerter i hele kroppen, var det tydeligste tegnet da jeg jeg sto utenfor huset mitt og ikke fant det. Flere slike episoder. Kjente ikke igjen mannen min, ventet på at mamma skulle komme hjem fra jobb (jeg hadde ikke bodd hos henne på over 20 år). Trodde jeg ble dement. Det verste var likevel å ikke bli trodd og ikke få hjelp. Måtte slutte å arbeide. Ser ut til at det er slik livet blir. Anonymkode: 683f3...22b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. januar #19 Del Skrevet 2. januar AnonymBruker skrev (1 time siden): Bortsett fra å være konstant sliten med smerter i hele kroppen, var det tydeligste tegnet da jeg jeg sto utenfor huset mitt og ikke fant det. Flere slike episoder. Kjente ikke igjen mannen min, ventet på at mamma skulle komme hjem fra jobb (jeg hadde ikke bodd hos henne på over 20 år). Trodde jeg ble dement. Det verste var likevel å ikke bli trodd og ikke få hjelp. Måtte slutte å arbeide. Ser ut til at det er slik livet blir. Anonymkode: 683f3...22b Off får helt vondt av deg❤️🥲sender gode klemmer og håper det vil endre seg til det bedre Anonymkode: 86130...d2d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar #20 Del Skrevet 3. januar For meg startet det med diffuse nakkesmerter og ubehag/smerter i nedre del av ryggen, samt at jeg var konstant sliten, stressa og engstelig. Gruet meg så mye til å dra på jobb neste dag at jeg ofte gråt. Alltid slitt med søvn men nå ble det mye verre, lå våken store deler av natta. Mistet tålmodigheten fort, var stressa på grensen til hysterisk for de minste ting. Ble sykmeldt. Angst for alvorlig sykdom økte dag for dag. Til slutt smalt det og etter en helvetes periode med angst og masse fysiske plager pga det, måtte jeg få diverse psykiatrisk helsehjelp, bla angstmedisin. Er stabilisert nå men de fysiske plagene er fortsatt veldig begrensende. Innser at det kommer til å ta mye tid å komme meg i jobb igjen... Anonymkode: 4156a...3c2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå