AnonymBruker Skrevet torsdag kl 17:01 #1 Del Skrevet torsdag kl 17:01 Hvorfor kommer sånne tråder igjen og igjen ? Er det noen som blir oppmuntret, føler seg mindre alene eller er tråden bare opprettet for å få sutre og være offer for verdens urettferdigheter? Jeg har tro på at en ikke må fokusere på selvmedlidenhet og stakkars meg når en har gått til det skritt at en har skaffet seg familie . Noen av oss fikk barn vi ikke hadde planlagt, men en skjønner jo at det ikke er barnets feil at det ble til. Det kan skje mye verre ting enn å bli foreldre! Det må være å være egoistisk og ufattelig selvopptatt. Anonymkode: 3c2d0...e49 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 17:03 #2 Del Skrevet torsdag kl 17:03 Den tråden du refererer til, så ønsket TS å lære om andres erfaringer. Hadde du lest tråden så sutrer over, så hadde du visst dette. Anonymkode: 21027...b14 11 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 17:04 #3 Del Skrevet torsdag kl 17:04 Handler nok sikkert om å ikke føle seg alene om følelsen. Når flere snakker høyt om det har andre mulighet til å få det ut på den måten. Men ja det er trist. Angrer ikke på barna i det hele tatt, men følelser kommer i bølger og svinger. Er alene med 2 og har en på 5 som enda våkner på natt 😅 Anonymkode: 9ed8d...d76 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 17:05 #4 Del Skrevet torsdag kl 17:05 De trådene jeg har lest har det vel ofte vært noen som vurderer å få barn, men er usikker på om de egentlig vil, og derfor spør om det er noen som angrer på at de valgte et liv med barn. Anonymkode: 34aca...c32 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 17:06 #5 Del Skrevet torsdag kl 17:06 Jeg syns det er fint, for kjenner jeg ikke har så innmari lyst på barn, men så kommer jo tvilen. Det åpner opp for at tingene jeg bekymrer meg for er reelle. For det er jo tungt og mye ansvar å være voksen. Alle er ikke like godt anlagt, samtidig er ingen super mennesker og det er mye i livet som skal falle på plass og mye fra ulike hold som kan være vanskelig. Tenker også det er greit å lufte frustrasjon om man har den. Det er lov å være sliten, lov å si at de ikke visste det ville bli sånn. Men håper såklart alle slitne og angrende mødre finner mye glede også og at det kommer å går litt, for det gjør jo det. Anonymkode: 00249...ecc 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 17:07 #6 Del Skrevet torsdag kl 17:07 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg syns det er fint, for kjenner jeg ikke har så innmari lyst på barn, men så kommer jo tvilen. Det åpner opp for at tingene jeg bekymrer meg for er reelle. For det er jo tungt og mye ansvar å være voksen. Alle er ikke like godt anlagt, samtidig er ingen super mennesker og det er mye i livet som skal falle på plass og mye fra ulike hold som kan være vanskelig. Tenker også det er greit å lufte frustrasjon om man har den. Det er lov å være sliten, lov å si at de ikke visste det ville bli sånn. Men håper såklart alle slitne og angrende mødre finner mye glede også og at det kommer å går litt, for det gjør jo det. Anonymkode: 00249...ecc Voksen, mente forelder 😅 Anonymkode: 00249...ecc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 17:07 #7 Del Skrevet torsdag kl 17:07 Er det noe forskjell på tråder om det temaet vs andre tema? Akkurat det med å føle man ikke er alene om vanskelige følelser eller tabuer tenker jeg ihvertfall at er bra. Det kan nesten ikke bli for mange tråder som normaliserer helt normale ting ingen egentlig snakker så mye om. Stort sett så er man jo litt alene om visse ting i egen lille sfere, feks om man bare har lykkelige barnefamilier i omgangskretsen eller bare barnløse. Da er det vanskelig å sammenligne med noen som er litt som en selv uten å gå på nett. Anonymkode: 3979f...be6 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 17:08 #8 Del Skrevet torsdag kl 17:08 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Den tråden du refererer til, så ønsket TS å lære om andres erfaringer. Hadde du lest tråden så sutrer over, så hadde du visst dette. Anonymkode: 21027...b14 Jeg har lest, men det er bare en av mange tråder. Og publikum leser og kjenner igjen hovedbudskapet pr tittel. Jeg sutrer heldigvis ikke over å ha fått barn, og jeg forstod i min tid at å være forelder er en jobb som gir en glede om en er villig til å yte uten å føre regnskap over hvor mange kvelder og netter en har brukt på barnas sykdom og nattevåk Anonymkode: 3c2d0...e49 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 17:09 #9 Del Skrevet torsdag kl 17:09 Syns ikke det virker som at noen klandrer barn. Det er mulig å være lei, sliten, ønske et annet liv samtidig som man ikke klandrer et barn for å være født. Å man kan også være glad i noen samtidig som man tidvis mistrives litt i rollen man har ovenfor den. Skal godt gjøres å aldri ha en negativ tanke. Anonymkode: 00249...ecc 3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 17:10 #10 Del Skrevet torsdag kl 17:10 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg har lest, men det er bare en av mange tråder. Og publikum leser og kjenner igjen hovedbudskapet pr tittel. Jeg sutrer heldigvis ikke over å ha fått barn, og jeg forstod i min tid at å være forelder er en jobb som gir en glede om en er villig til å yte uten å føre regnskap over hvor mange kvelder og netter en har brukt på barnas sykdom og nattevåk Anonymkode: 3c2d0...e49 Du har lov til å føle på noe negativt. Ingen arresterer deg om du sier faan, barnet har fått lus, dette er noe dritt. Det er dritt. Anonymkode: 00249...ecc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 17:11 #11 Del Skrevet torsdag kl 17:11 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Noen av oss fikk barn vi ikke hadde planlagt, men en skjønner jo at det ikke er barnets feil at det ble til. Det kan skje mye verre ting enn å bli foreldre! Det må være å være egoistisk og ufattelig selvopptatt. Anonymkode: 3c2d0...e49 Og det må være mulig å angre og kanskje har tatt en annet valg hvis det hadde vært mulig. Anger gjør ikke tidligere hendelser ugjort og er ikke farlig eller egoistisk. Anonymkode: dc2c5...753 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
viren Skrevet torsdag kl 17:13 #12 Del Skrevet torsdag kl 17:13 Hva er poenget med å lage en tråd om hva som er poenget med å lage tråder om noen har angret på å få barn? Din tråd er jo fullstendig meningsløs, mens i de trådene du snakker om er det potensielt noen som får snakket om vanskelige følelser det ellers ikke er så greit å sette ord på. 3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 17:16 #13 Del Skrevet torsdag kl 17:16 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Du har lov til å føle på noe negativt. Ingen arresterer deg om du sier faan, barnet har fått lus, dette er noe dritt. Det er dritt. Anonymkode: 00249...ecc Når en har fått barn og begynner å se det vokse til og se hvor det forandrer seg i takt med alder og personlighet så skjønner en at det handler om et lite menneske en har har vært med på å skape. Barnet er avhengig av deg på alle mulige måter . Omsorg , mat , klær og middel mot lus ja. Meeen , du er ikke alene . Mange har vært der før deg og kommer etter deg. Er det redselen for å bli utslitt noen dager innimellom eller skrekk for ikke å bruke like mye tid på seg selv som før ? En kan bli lei av seg sjøl og ? Anonymkode: 3c2d0...e49 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stoltskeiv Skrevet torsdag kl 17:17 #14 Del Skrevet torsdag kl 17:17 Leste du noen av de trående eller bygger du opp påstander om hva som står der uten å ha lest? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 17:18 #15 Del Skrevet torsdag kl 17:18 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Og det må være mulig å angre og kanskje har tatt en annet valg hvis det hadde vært mulig. Anger gjør ikke tidligere hendelser ugjort og er ikke farlig eller egoistisk. Anonymkode: dc2c5...753 Vel, hva kan du bruke en anger over å ha fått barn til? Det er en følelse som suger krefter og er totalt bortkastet å sitte å dyrke. Anonymkode: 3c2d0...e49 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 17:19 #16 Del Skrevet torsdag kl 17:19 viren skrev (4 minutter siden): Hva er poenget med å lage en tråd om hva som er poenget med å lage tråder om noen har angret på å få barn? Din tråd er jo fullstendig meningsløs, mens i de trådene du snakker om er det potensielt noen som får snakket om vanskelige følelser det ellers ikke er så greit å sette ord på. Jeg synes synd på de barna som har foreldre som bruker tid på å angre på at de fikk barn Anonymkode: 3c2d0...e49 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 17:22 #17 Del Skrevet torsdag kl 17:22 Stoltskeiv skrev (2 minutter siden): Leste du noen av de trående eller bygger du opp påstander om hva som står der uten å ha lest? Jeg har lest flere av de , men jeg må innrømme at jeg orker ikke å lese alle sidene med kommentarer fordi det er helt totalt nedbrytende av en som tenker på å få barn eller allerede er gravid . Jeg er takknemlig for at jeg slapp å lese noe sånt når mine var små Anonymkode: 3c2d0...e49 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 17:24 #18 Del Skrevet torsdag kl 17:24 Det er visse tema som dukker opp her ca annenhver uke; Angrer du på at du fikk barn? Angrer du på at du ikke fikk barn? Skal vi få barn nummer tre? Når er man for gammel til å få barn? Disse trådene burde bli pinna til forsiden, så slipper folk å lage nye hele tiden. Anonymkode: 8b373...f3a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gliffy Skrevet torsdag kl 17:25 #19 Del Skrevet torsdag kl 17:25 Jeg er frivillig barnløs og har gjennom livet hørt at jeg burde få barn fordi jeg kommer til å elske barnet når jeg har fått det og jeg kommer til å bli en såååå bra mor. Jeg tror ikke de som sier slike ting skjønner hva det egentlig er de driver med. Prøver å overbevise en som ikke ønsker barn om å få det likevel, og gi en slags garanti om at man kommer til å bli glad for å ha fått det. Syns det er veldig bra at sannheten kommer ut: det er slett ingen garanti for at man blir lykkelig å få barn. 3 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 17:25 #20 Del Skrevet torsdag kl 17:25 poenget ditt er? Anonymkode: ef242...91a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå