AnonymBruker Skrevet 2. januar #1 Del Skrevet 2. januar Flere som har hatt dette? Sist kontroll var det spor av protein, denne gangen (4 uker senere) +1. Fikk sjekket blodtrykk hvor Undertrykket var helt fint, mens overtrykket litt forhøyet. Formen er ellers fin, men er litt redd svangerskapsforgiftning. Anonymkode: fd4b1...a4d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. januar #2 Del Skrevet 2. januar Ja, hadde fra uke 30 og ut svangerskapet. Anonymkode: 52d85...b71 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. januar #3 Del Skrevet 2. januar Det er nok at enten undertrykket eller overtrykket er over grensen, samt at man har minimum +1 på protein ved 2 ulike tidspunkt for å få diagnosen svangerskapsforgiftning. Så hvis overtrykket ditt er over 140 bør du få tatt en ny urinprøve snarlig. Jeg fikk forhøyet undertrykk fra rundt uke 32 (fortsatt normalt overtrykk da), og fikk +1 på protein i uke 33. Ble innlagt på sykehus da jeg var 34+0 da blodtrykket var for høyt til tross for at jeg hadde startet på labetalol, samt fortsatt +1 på protein. Det virket ganske stabilt selv om blodtrykket steg jevnt og trutt til tross for høyere og høyere dose labetalol, og jeg fikk aldri mer enn +1 på protein. Så smalt det helt plutselig da jeg var 35+0 med truende eklampsi, og jeg hadde nok ikke sittet her i dag hvis jeg ikke var innlagt. Så rådet mitt er å ta det på alvor, og få tatt ny urinprøve og blodtrykkskontroll om bare noen dager. Det er dessverre en kjennsgjerning at preeklampsi kan være ganske stabilt helt til det plutselig kan snu og bli veldig alvorlig. Anonymkode: ec479...57c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. januar #4 Del Skrevet 2. januar AnonymBruker skrev (47 minutter siden): Ja, hadde fra uke 30 og ut svangerskapet. Anonymkode: 52d85...b71 Hvordan var blodtrykket da? Anonymkode: fd4b1...a4d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. januar #5 Del Skrevet 2. januar AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Det er nok at enten undertrykket eller overtrykket er over grensen, samt at man har minimum +1 på protein ved 2 ulike tidspunkt for å få diagnosen svangerskapsforgiftning. Så hvis overtrykket ditt er over 140 bør du få tatt en ny urinprøve snarlig. Jeg fikk forhøyet undertrykk fra rundt uke 32 (fortsatt normalt overtrykk da), og fikk +1 på protein i uke 33. Ble innlagt på sykehus da jeg var 34+0 da blodtrykket var for høyt til tross for at jeg hadde startet på labetalol, samt fortsatt +1 på protein. Det virket ganske stabilt selv om blodtrykket steg jevnt og trutt til tross for høyere og høyere dose labetalol, og jeg fikk aldri mer enn +1 på protein. Så smalt det helt plutselig da jeg var 35+0 med truende eklampsi, og jeg hadde nok ikke sittet her i dag hvis jeg ikke var innlagt. Så rådet mitt er å ta det på alvor, og få tatt ny urinprøve og blodtrykkskontroll om bare noen dager. Det er dessverre en kjennsgjerning at preeklampsi kan være ganske stabilt helt til det plutselig kan snu og bli veldig alvorlig. Anonymkode: ec479...57c Skremmende! Hadde 136/78, sist hadde jeg 124/80. Så undertrykket er mindre enn det var sist. Fikk beskjed om at ovetrykket er det som kan variere mest (om man har slappet av på forhånd eller ikke). Skal tilbake på kontroll om 1,5 uke. Anonymkode: fd4b1...a4d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. januar #6 Del Skrevet 2. januar AnonymBruker skrev (1 time siden): Skremmende! Hadde 136/78, sist hadde jeg 124/80. Så undertrykket er mindre enn det var sist. Fikk beskjed om at ovetrykket er det som kan variere mest (om man har slappet av på forhånd eller ikke). Skal tilbake på kontroll om 1,5 uke. Anonymkode: fd4b1...a4d Disse blodtrykkene er helt fine. Både systolisk og diastolisk. Anonymkode: 71cf4...663 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar #7 Del Skrevet 3. januar AnonymBruker skrev (14 timer siden): Disse blodtrykkene er helt fine. Både systolisk og diastolisk. Anonymkode: 71cf4...663 Selv om man ha +1 på protein? Anonymkode: fd4b1...a4d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar #8 Del Skrevet 3. januar AnonymBruker skrev (1 time siden): Selv om man ha +1 på protein? Anonymkode: fd4b1...a4d Hvorfor har du opprettet to ulike tråder om dette? Anonymkode: f4e03...a14 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar #9 Del Skrevet 3. januar AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hvorfor har du opprettet to ulike tråder om dette? Anonymkode: f4e03...a14 Hvorfor bryr det deg om TS har opprettet en ny tråd? Anonymkode: fd4b1...a4d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar #10 Del Skrevet 3. januar AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Hvorfor bryr det deg om TS har opprettet en ny tråd? Anonymkode: fd4b1...a4d Hvorfor svarer du som om det ikke er du som er TS? Anonymkoden står nederst i innleggene. Anonymkode: f4e03...a14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå