Gå til innhold

Hvordan øke følsomhet hos mannen?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Selv om du hyler og skriker, og øynene vrenger seg, så er det ikke alle som reagerer på slik stimuli. 

Det naturlige å begynne med, er jo å finne ut om han har en midlertidig nedsatt følsomhet, og å prøve å få den tilbake.  Å tilføre enda hardere stimulering, og visuelle hjelpemidler, bør komme i en senere fase. 

Anonymkode: d74dc...9a6

Tenker nok det samme. Er også inne på å spørre rett ut om han har stått på SSRI preparater over tid, da vet man iallefall om man har det å deale med. Har forsøkt å spørre sånn i omveier for å se om det er et følsomt tema men ikke sikker på om det oppfattes slik jeg tenker, litt usikker på om det er for pågående etter bare et par måneder ettersom han er såpass forsiktig. 

Anonymkode: 2fad4...776

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Selv om du hyler og skriker, og øynene vrenger seg, så er det ikke alle som reagerer på slik stimuli. 

Det naturlige å begynne med, er jo å finne ut om han har en midlertidig nedsatt følsomhet, og å prøve å få den tilbake.  Å tilføre enda hardere stimulering, og visuelle hjelpemidler, bør komme i en senere fase. 

Ikke no hyl og skrik nei. Klart det er mange faser og muligheter for å øke følsomheten, eksempelvis mindre kraftig behandling, som gradvis vil øke følsomheten.

Anonymkode: ca2a7...ec3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Er også inne på å spørre rett ut om han har stått på SSRI preparater over tid

Han trenger ikke å ha stått på det over tid. Er han først i faresonen for pssd, så holder det med èn pille, for mange år siden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tipper det er for mye runking med hardt grep. Hvis han vil komme raskere så er det å avstå fra sex og runking en stund som gjelder.

Hvis dere må ha sex, så ikke gjøre noe stor greie ut av det at han ikke kom. Man trenger ikke å sprute for å ha god sex. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Han trenger ikke å ha stått på det over tid. Er han først i faresonen for pssd, så holder det med èn pille, for mange år siden. 

😳 … Det var mer enn jeg visste, men nå er jeg ikke i direkte eierskap til et potensielt problem heller så forhåpentligvis allmennkunnskap blant menn. Skummelt uansett, håper virkelig det blir gitt god informasjon når det skrives ut, denne bivirkningen burde jo kunne rasere liv i like stor grad som en opprinnelig depresjon😳

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Tenker nok det samme. Er også inne på å spørre rett ut om han har stått på SSRI preparater over tid, da vet man iallefall om man har det å deale med. Har forsøkt å spørre sånn i omveier for å se om det er et følsomt tema men ikke sikker på om det oppfattes slik jeg tenker, litt usikker på om det er for pågående etter bare et par måneder ettersom han er såpass forsiktig. 

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

😳 … Det var mer enn jeg visste, men nå er jeg ikke i direkte eierskap til et potensielt problem heller så forhåpentligvis allmennkunnskap blant menn. Skummelt uansett, håper virkelig det blir gitt god informasjon når det skrives ut, denne bivirkningen burde jo kunne rasere liv i like stor grad som en opprinnelig depresjon😳

Dette var min første tanke; mannen min gikk på det et halvt års tid, sluttet for over 15 år siden, men vi har, sannsynligvis på grunn av dette, et svært begrenset sexliv. Det var ikke så verst i starten, men har bare blitt verre med årene til null sexlyst hos ham, at han aldri kommer og vi har kanskje sex 1-2 ganger i året. Tror det egentlig ikke er så stor plage for ham, han har jo ikke lyst, og har nok ikke lyst til å ha lyst heller, men for meg er det helt krise. Han blir hard, men har ikke lysten. 

Anonymkode: 117e4...9ba

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 2.1.2025 den 15.58):

Har truffet drømmemannen men det er lite problem, usikker på hvorfor jeg synes det er så viktig men det er altså det. Vi har vært sammen 10 ggr totalt og nr 10 var første gang han kom, da fikset han det selv med hva jeg vil tro (sammenligner med tidligere menn) er et ganske hardt stimuli og i overlydsfart. Det er helt umulig å få denne friksjon/farten i en kvinne og det skyldes nok at han har vært singel (ikke engang ONS) i sikkert 8 år og har lagt seg til en måte komme på. Han er også en veldig nervøs type (redd for å gjøre feil, ikke ellers) hvilket også kan påvirke.

Har noen erfaring med å trene opp sensitivitet, hvordan gjorde dere det og hvor lang tid tok det? Er det noe jeg kan hjelpe til med? Takknemlig for alle innspill, dette føles mer slitsomt enn jeg hadde trodd det skulle være, og jeg vil virkelig få dette til å funke da alt annet er fantastisk.

Prøv å få han til å slappe av. Når mannen overkomanserer eller er ukomfortabel tar det tid.  Men så må ikke kvinnen glemme at pakken er ulik på alle gjelder skjeden som pikken også. Er det tunnel så er det tunnel 😅

Anonymkode: 099e3...a5d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

denne bivirkningen burde jo kunne rasere liv i like stor grad som en opprinnelig depresjon

Nettopp, og et viktig poeng. Nå har jo din tydelig evnen til både å ha sex, og å få en orgasme med litt innsats, og forhåpentligvis ikke av denne årsaken.

Jeg har spurt både fastlege og andre innen helsevesenet om hvor mye de vet om slike problemer relatert til SSRI, og den eneste som nikket gjenkjennende, var en urolog. Så langt fra allmennkunnskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...