AnonymBruker Skrevet torsdag kl 13:27 #1 Del Skrevet torsdag kl 13:27 Jeg lurer på om noen kanskje kjenner seg igjen i dette eller har erfaring med noe lignende. Dagene før mensen merker jeg mye muringer i underlivet, og kroppen blir ekstremt sensitiv. Jeg klør ofte, har tørr hud, og føler meg generelt veldig ekkel og uvell. Det er som om kroppen blir trigget på en merkelig måte. For meg er dette ekstra vanskelig fordi jeg tidligere har opplevd voldtekt. Disse symptomene før mensen setter i gang minner fra det, og det gjør dagene tyngre enn de egentlig burde vært. Selv om dette bare er småting som skjer med kroppen, så klarer jeg ikke helt å skille det fra de vonde minnene. For eksempel så kan ømme bryster for meg dra meg tilbake til opplevelsen der han var i det området og det gjorde ekstremt vindt uten han brydde seg om at jeg prøvde å stoppe det. Og verre ting. Jeg assosierer ubehaget med det som skjedde under voldtekten. Hvis det gir mening. Er det noen som har opplevd at tegnene på at mensen kommer kan trigge vonde minner? Og hva kommer det av? Anonymkode: 5a165...0dc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 13:49 #2 Del Skrevet torsdag kl 13:49 Det er ikke ukjent at uka før mensen påvirker psyken. Anonymkode: c328f...591 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 13:54 #3 Del Skrevet torsdag kl 13:54 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det er ikke ukjent at uka før mensen påvirker psyken. Anonymkode: c328f...591 Det skjønner jeg. Men de fysiske symptomene er som om han er på de områdene som murer og blir påvirket fysisk. Ømme bryster, så er det som om jeg er tilbake til han klyper som faen fordi brystene gjør vondt dagene før mens. Dette var noe han gjorde, som jeg assosierer når jeg jeg har vonde nipler eller brystene er ømme. Også er det som om han er der nede når det murer. Det er jo noe fysisk som også skjer. Er det at jeg opplever å ikke ha kontroll kanskje? ts Anonymkode: 5a165...0dc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 14:08 #4 Del Skrevet torsdag kl 14:08 I dagene før mensen assosierer jeg fritt massevis av dårlige minner og tanker. Den minste ting, eller tilnærmet ingenting, forbindes med noe skammelig. Kan forestille meg at jeg kunne opplevd noe liknende som deg dersom jeg hadde opplevd voldtekt TS. Men jeg tror ikke det går noe dypere enn at hormonforandringer endrer måten vi tenker på i de dagene. Og at for deg er dette en opplevelse som var grusom (naturligvis) og derfor er det mye dette som kommer opp. Anonymkode: 9106a...561 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 14:09 #5 Del Skrevet torsdag kl 14:09 AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Jeg lurer på om noen kanskje kjenner seg igjen i dette eller har erfaring med noe lignende. Dagene før mensen merker jeg mye muringer i underlivet, og kroppen blir ekstremt sensitiv. Jeg klør ofte, har tørr hud, og føler meg generelt veldig ekkel og uvell. Det er som om kroppen blir trigget på en merkelig måte. For meg er dette ekstra vanskelig fordi jeg tidligere har opplevd voldtekt. Disse symptomene før mensen setter i gang minner fra det, og det gjør dagene tyngre enn de egentlig burde vært. Selv om dette bare er småting som skjer med kroppen, så klarer jeg ikke helt å skille det fra de vonde minnene. For eksempel så kan ømme bryster for meg dra meg tilbake til opplevelsen der han var i det området og det gjorde ekstremt vindt uten han brydde seg om at jeg prøvde å stoppe det. Og verre ting. Jeg assosierer ubehaget med det som skjedde under voldtekten. Hvis det gir mening. Er det noen som har opplevd at tegnene på at mensen kommer kan trigge vonde minner? Og hva kommer det av? Anonymkode: 5a165...0dc Jeg har opplevd andre vonde og ydmykende ting, og minnene kan bli trigget under mensen og andre situasjoner der jeg er fysisk og psykisk dårlig. Er nok noe med det å ha det vondt og ikke kunne rømme fra situasjonen. Pluss alle hormonene fra mensen. Det som hjelper meg, er å ta godt vare på meg selv både hud og hår og alt inni. Gå med myke, romslige klær, ta bad og dusj mm. Anonymkode: f2003...429 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå